[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40352 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Zoals boven genoemd dat tv ontvanger steeds opnieuw opstart heb ik ook heb alle stappen ondernomen, opnieuw opstarten, fabrieksinstellingen en nieuwe software maar probleem blijft.

Badge

Ook hier met veel te grote regelmaat herstartende ontvangers (we hebben twee VIP2952 ontvangers). Ze doen het allebei, volledig random… Op allerlei momenten van de dag en op allerlei verschillende manieren van tv kijken (gewone uitzending, terugkijken, bij Netflix kijken komt het het meest voor).

Ik heb al twee keer KPN aan de lijn gehad en steeds krijg ik te horen dat er nog geen oplossing voor dit probleem is gevonden. 

Ondertussen lijkt me wel duidelijk dat resetten niet werkt en dat het probleem voornamelijk voorkomt bij dit type ontvanger. 
 

Logisch gevolg lijkt me dus dat jullie deze ontvangers gaan vervangen bij al jullie klanten en dat dit probleem naar behoren wordt opgelost, ik ben het namelijk behoorlijk zat steeds met een kluitje het riet in gestuurd te worden, ik betaal jullie maandelijks meer dan genoeg dacht ik zo... 

Hetzelfde probleem al enkele weken hier.  Het wordt tijd dat KPN eens actie gaat ondernemen, wellicht in het vervangen van de Arris ontvangers naar een een ander merk cq type.

Badge

Hetzelfde probleem al enkele weken hier.  Het wordt tijd dat KPN eens actie gaat ondernemen, wellicht in het vervangen van de Arris ontvangers naar een een ander merk cq type.

Hier ook iedere dag wel een spontane herstart.

Sinds de laatste update gebeurt het.

Gebeurt wanneer er Netflix gekeken word.

Arris VIP2952

Uiteraard alles gereset en software opnieuw geïnstalleerd. 

 

Begin er nu wel flink van te balen hoor.  Zou graag twee nieuwe kastjes willen, want daarop gebeurt het niet.

Het probleem ligt echt bij de Arris VIP2952. 

Aanvulling: de afstandbediening werkt ook half.

Zenders omhoog en omlaag kan wel, cijfers intoetsen om rechtstreeks naar een zender te gaan werkt niet. Ook in het gids-menu zijn er een aantal dingen die niet werken. Het werkt weer nadat de ontvanger gereset is. Ik weet niet precies wat de "trigger" is, maar ik denk dat het switchen van bron het kan zijn.

Dit is in 2 dagen nu 2x voorgekomen.

Sinds de update zijn er veel problemen blijkbaar.

 

Vanmiddag stond mijn moeders hmb2260 op 10 % bij inschakelen v.u. standby.

Na een kwartier (!) had ze er genoeg van en zette 'm even uit met de schakelaar. Daarna startte ie normaal op (70% e.v.).

Reputatie 2
Badge

Bij mij doet de ontvanger ook willekeurig een herstart.

@vinkR : admin: opmerking naar centrale topic verplaatst

 

Reputatie 5
Badge +6

mijn HMB2260 kreeg net een kleine  uppdate  ( gaf aan update ) van ongeveer 3  min , klopt dit ? of ligt het aan mij 

Ik word er helemaal gek van als ik tv zit te kijken, dat opeens het kastje opnieuw gaat opstarten op het midden van de dag.

Dit gebeurt vrij vaak de laatste tijd.

is dit normaal

admin: eigen topic naar centrale topic verplaatst

Ik heb 2 tv-ontvangers, 1 x slaapkamer en 1 x woonkamer. De Arris tv-ontvanger in de woonkamer startte spontaan opnieuw op. Meestal 's avonds en onverwachts. In overleg met KPN heb ik deze geruild met de slaapkamer met het verzoek om te controleren of deze andere tv-ontvanger ook spontaan en onverwachts opnieuw opstartte. Nee dus. Dus de Arris staat nu in de slaapkamer en wederom start hij(soms 2 x in de week) spontaan opnieuw op. Ergernis, zeker als je zoals deze week op BBC een film zit te kijken en dat ding opnieuw opstart waardoor het vervolg kijken van de film geen zin meer heeft. Tevens is er nu nog een probleempje bijgekomen n.l.: Als ik Netflix heb afgesloten en ik terug wil gaan naar bec. Ned.1 doet de tv-ontvanger niets, hijn blijft op kanaal 200 staan. Pas als ik hem uitschakel en opnieuw bijzet doet hij het wel. Kortom heel vervelend. Is het mogelijk om een nieuwe tv-ontvanget te ontvangen= ruiln?

 

Hier weer een keer.. nu tijdens Netflix.. ben er ondertussen wel goed klaar mee met deze onzin. 

Bij ons schakelt de tv box zich ook dagelijks verschillende keren zelf af en begint opnieuw te laden. Ook vaak beeldstoring (blokjes). Bij netflix kijken via de tv box krijgen we regelmatig een foutmelding. Daarna schakelt Netflix af en moeten opnieuw inloggen…

Tv box is een Arriz VIP2952. Die loopt ook regelmatig vast. Ook resetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. 

Bij kijken naar TV, netflix of luisteren naar de radio gaan de tv-ontvangers spontaan opnieuw opstarten. Om helemaal gek van te worden. Alle ontvangers al gereset, experiabox al gereset. Niks helpt en dat allemaam sinds de nieuwste update is geweest.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ook ik heb veel last van het herstarten van mijn tv kastje,Artis vip 2952. Tevens is het zwaar irritant dat het menu zo traag is,als ik iets wil opnemen doe ik dat via mijn KPN tv app. Enige tijd geleden hierover contact met KPN gehad en het probleem was bij hun bekend. Ze zouden mij tot twee keer toe terug bellen,maar nog steeds niet terug gebeld. Altijd een zeer tevreden KPN klant geweest,maar ik overweeg nu sterk om naar een andere provider over te stappen!

hallo ik kom net bij mijn ouders vandaan die hebben hetzelfde probleem opstarten op willekeurige tijden op verschillende kanalen het gaat om de ARRIS VIP2952.

Hedenmiddag 11 -10 ...tijdens formule 1 race op ziggo kan 233...modem v9...en al enkele keren via de pc gekeken en dan stopt het ook...opnieuw tv kijken aanklikken en dan kan ik weer kijken...gr...peter

Ook bij ons komen de problemen voor. Nu twee avonden achter elkaar tijdens netflix kijken. Gisteren rond 12 uur en vandaag 10 uur, beide 's avonds. Beide keren na opstarten herstart van wat we aan het kijken vanaf waar we gebleven waren, maar netflix zelf opstarten duurde al vrij lang en opstarten serie bleef beide keren hangen bij 24%. Kastje helemaal uitzetten was nodig. Ook opvallend was dat gisteren voorafgaand aan het uitvallen, de afstandbediening niet meer werkte.

Maar dit is ook eerder enkele keren gebeurd in de vroege ochtend bij het kijken vsn andere zenders.

We hebben een vrij nieuwe Arris. Op moment van dit schrijven wordt software opnieuw geïnstalleerd (reset).

Logging kijken voor probleemanalyse is prima.

Groeten, Johan

Reputatie 6
Badge +4

Hier een HMB2260 die ook regelmatig spontaan herstart. KPN boeit het kennelijk niets tot vrij weinig aangezien dit al weken (maanden() speelt en er niets aan gedaan wordt. 

Reputatie 2

Ook ik ben in het bezit van de Arris vip 2952 ontvangers die midden op de dag gaan herstarten. Heel irritant.

Reputatie 4
Badge +4

Hier een HMB2260 die ook regelmatig spontaan herstart. KPN boeit het kennelijk niets tot vrij weinig aangezien dit al weken (maanden() speelt en er niets aan gedaan wordt. 

Voor de duidelijkheid ik heb geen enkele band met KPN maar ben er wel van overtuigd dat KPN dit heel vervelend vind en er echt wel mee bezig zijn, meld je aan voor logging van je ontvanger des te eerder is het opgelost.

Geen enkel bedrijf heeft iets aan ontevreden en boze klanten. Ik vind het ook heel vervelend dat dit bij mij gebeurt alhoewel nu al 2 weken geen reboot is geweest.

Op twee verschillende verdiepingen een Artis VIP2952. In beide gevallen plotselinge herstart noodzakelijk, waarna weer ingelogd moet worden op bv  Netflix. Inmiddels op 1 modem een “frisse start” gedaan. Gids doet het nu wel “normaal”. Na de update van KON was deze namelijk anders en heel erg traag. Het menu kan ik wel openen, maar ik krijg geen overzicht. Kan b.v. Niet naar selectie opnames o.i.d. Heel vervelend!,

Reputatie 2
Badge

Heb volgens opgaaf de software van de Arris verwijderd door naar de fabrieksinstellingen te gaan, dit duurde wel een poos overigens. Toen de Arris uitgezet omdat er een vraag kwam om te updaten maar na een vernieuwde herstart ontkom je daar niet aan en dus maar gewoon laten gebeuren.

Benieuwd hoe het vanavond gaat met tv kijken, volgens m'n huisgenoten was er overdag geen onderbreking.

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • ARRIS VIP 2952 V2
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Netflix kijken, voetbal kijken, eigenlijk bij alles. 
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • De laatste keer om 20.50
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • Ja, soms een aantal keer achter elkaar. Sowieso minimaal 1x per avond. 
Reputatie 2
Badge

Daar gaan we weer 19:59 . weer een herstart . ..  denk  nu toch na om maar over te stappen . dit speelt nu al 2 maanden .  

alles al gedaan .  

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Vrijwilligers gevraagd voor verdere analyse

Daarnaast zijn we op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Herstart jouw ontvanger meerdere keren per dag en/of voornamelijk in de avond, dan komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding).

Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Beste Marja,

Zoals nu na de vele storingen blijk dat dit nieuwe menu blijkbaar niet voldoet is het wellicht voorlopig beter om het ‘oude’ menu weer terug te installeren. Of overweeg om uw abonnees restitutie op hun steeds weer duurdere abonnement te geven. Je betaalt tenslotte voor een dienst die niet naar behoren functioneert!
 

Met vriendelijke groet.

Reputatie 1

Ja hoor! Het is weer zover! Herstartende tuner, vastlopend meerdere malen per week, en nu.....wil ik n opname gaan kijken, kan ik dus weer niet meer bij mijn opnames....kan de opnamelijst niet openen, nou lekker! Nu al meer dan een maand ellende met tv kijken via Kpn. Wanneer wordt dit nou eens opgelost?????? Daar betaal ik toch geen bijna €70,- voor per maand voor deze wanprestatie!!!!! Wil graag mijn geld terug voor afgelopen maand!!!