[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40352 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Wij hebben dit ook. Middenin het kijken van een programma op Netflix start de ontvanger spontaan opnieuw op. Antwoord op de vragen:

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? → hardwareservice VIP2952, softwareversie 8.0.102_5
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? → Netflix kijken
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? → 22.05 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? → meestal maar 1 keer op een avond

Sorry, maar ik ben er wel ff klaar mee met het herstarten van het kpn kastje. 

Ik heb er twee, alleen die in de huiskamer herstart 3x p/d.

Alles al geprobeerd, niets helpt

Ik wacht nog 7 dagen, is het dan niet opgelost dan gaat het kastje door de lucht een herstart maken in een KPN winkel. Of deze dan nog gerepareerd kan worden betwijfel ik dan. 

Het slaat nergens op. 

Artis VIP2952

Op twee verschillende verdiepingen een Artis VIP2952. In beide gevallen plotselinge herstart noodzakelijk, waarna weer ingelogd moet worden op bv  Netflix. Inmiddels op 1 modem een “frisse start” gedaan. Gids doet het nu wel “normaal”. Na de update van KPN was deze namelijk anders en heel erg traag. Het menu kan ik wel openen, maar ik krijg geen overzicht. Kan b.v. Niet naar selectie opnames o.i.d. Heel vervelend!,

Sinds de voorgestelde aanpak “Een frisse start” die ik overigens 4 keer hebben moeten uitvoeren heb ik uiteindelijk ook mijn menu weer terug gekregen. En …… werkte alles weer als vanouds. Het lijkt erop dat de afstandsbedieningen beter reageren. Dat was soms ook een drama.

Advies : “Een frisse start” een paar keer uitvoeren lijkt te helpen. Geen automatische herstarts meer gehad gisteravond. We blijven alert.

Ook ik heb de zeifde problemen als hier boven 

gisteravond het kastje opnieuw laten opstarten en toen stopte hij bij 95% 

ik heb het toen diverse malen opnieuw geprobeerd.

ik heb in totaal 3 verschilende fout meldingen gekregen.

foutcode   AV5-500-1000

foutcode   STP-ZAP-01

foutcode   AVS-TO-0001 Timeout

Na 2300 uur was alles weer normaal

Kan het zijn dat er een uitbreiding van jullie computer geheugen moet komen???????

Reputatie 4
Badge +4

Ik her er een nieuw verschijnsel bij gekregen wil het gewoon even melden. TV scherm wordt voor een paar seconden zwart en gaat daarna gewoon weer verder, op de Auris zie je dan niet meer op welk kanaal je aan het kijken bent (ik weet het wel uiteraard) maar het is een raar gezicht.

Soms is de kanaal uitlezing na schakelen naar een ander kanaal weer terug mar niet altijd, alleen na opnieuw opstarten is er dan weer een "reset”.

Hier 2 van die probleem kastjes

starten soms vanzelf op

automatisch inloggen is soms ook een probleem bij Netflix

en al ik alles invult krijg ik melding dat het fout gaat

Gaat vaak fout met tv kijken

kortom kijken is zo niet meer leuk😤

Je bent niet de enige met dat gedoe met Netflix.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-klapt-er-steeds-uit-512245

Reputatie 2
Badge

Misschien is het een idee om een redelijke termijn te stellen om die software op orde te krijgen en anders moet er maar de helft van het abbo geld terugbetaald worden of iets dergelijks. Op deze wijze blijven aanmodderen schiet niemand iets mee op. Je kan mij niet wijsmaken dat bij een organisatie als dit, de kpn dus, het allemaal zo lang moet duren terwijl de hele hut vol zit met it specialisten. Soms lijkt het wel hoe groter de organisatie, hoe makkelijker ze proberen je aan het lijntje te  houden. Ik kom van telfort af dus misschien zijn “we” verwend met de goede service van tiscali/telfort.

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  •  A: Aris-vip-29-52-v2
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • A: afgelopen dagen bij netflix, youtube en gewone tv. Vandaag bij radio sting ray music. Hij start elke keer op 70% updaten. 
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • A: verschillende momenten. Gister in de ochtend rond 10. Vandaag 21.00 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • A: heb nog niet meegemaakt dat het meerdere keren per dag gebeurt. Maar zit dan ook niet de hele dag met die box aan. 
Reputatie 5
Badge +2

Type : arris vip2952v2

bezig met : magnetron repareren in de keuken toen opeens de TV ‘stil’ werd tijdens een reclame blok (op zich wel een goed  initiatief van de arris, daar de afstandsbediening in de kamer lag)

Tijdstip: ongeveer 21:30, begin nieuwsuur gemist/niet gezien.

Opstarten meerdere keren per dag : nog niet

Reputatie 2
Badge

Ik heb een paar dagen geleden de “frisse start” uitgevoerd en het is vervolgens stil gebleven vwb het herstarten en “updaten” van de Arris. So far, so good. Misschien een probeersel om toch vooral deze frisse start ook zeker te proberen.

Na frisse start is het twee avonden goed gegaan, maar net (20:45) is het weer mis gegaan. Probleem niet opgelost. Frisse start was niet alleen herinstallatie maar ook meteen update erna.

En ook nu blijft herstarten van Netflix serie bij 20% hangen. Opnieuw uit en aanzetten was noodzakelijk om door te gaan.

In vorige reactie aangegeven "vrijwilliger" te willen zijn voor probleemanalyse, maar ben nog niet benaderd.

Groet,

Johan

Reputatie 7
Badge +20

Logging kijken voor probleemanalyse is prima.

Excuus @MiranB, deze zin heb ik in eerste instantie even gemist. We hebben inmiddels genoeg vrijwilligers, toch bedankt dat je je hiervoor wilde inzetten!

Ook fijn om te vernemen dat een frisse start er voor heeft gezorgd dat de problemen 2 dagen verdwenen zijn, maar dan weer erg flauw dat de problemen toch weer terug zijn gekomen. Zou je de frisse start nogmaals uit willen voeren? Hopelijk zorgt dat nu voor een langere periode zonder herstarten!

Wat Netflix betreft, zelf heb ik dit ook een aantal keren meegemaakt en ook bij mij blijft hij hangen op 24%. Heb je de ontvanger helemaal opnieuw uitgezet? Bij mij helpt het als ik naar 'live’ tv ga en daarna weer terug naar Netflix. 

Hier ook sinds vanavond. Beide tuners hebben een update gehad, nu om de paar  minuten gaat het beeld op zwart, dan duurt het een hele poos alvorens het beeld weer terug komt. wachten is het dan weer op de volgende uitval. hier valt niet naar te kijken. jammer. Ben net van Ziggo naar KPN overgestapt, echter dit heb ik bij ziggo de afgelopen jaren niet meegemaakt. Is er al vooruitzicht op de oplossing KPN ?

 

Hier ook een herstartende ontvanger, eigenlijk speelt dit sinds de update van de tv gids. Betreft een Arcadyan HMB 2260. Tijdstip of wat er op gebeurd is wisselend, soms tijdsens live tv kijken, soms tijdens gebruik van de Netflix app.

Eigenlijk vindt er elke dag wel een herstart plaats, soms 2 of 3 keer. Zeer irritant.

Goedemorgen,

Ook hier een spontaan herstartende TV ontvanger. Ongeveer 3x per week gebeurt het. Gisteravond rond half 10 was het weer zover. Keek naar NPO2.

Toestel: HMB2260.

Vriendelijke groet.

Sinds drie a vier maanden ervaren we problemen met interactieve tv. We maken gebruik van een DVS-650 in combinatie met een Arris-VIP-2952 tv-ontvanger. We ervaren de volgende problemen:

- Bij het bekijken van opnames loopt de tv geregeld vast (dagelijks, meerdere keren binnen een tijdsbestek van 1 a 2 uur). Bij het stoppen van het bekijken van de opname keren we terug naar het opname-menu, dat dan niet met titels gevuld wordt en waar na verloop van tijd een AVS-TO-001-foutmelding (time-out) getoond wordt, Meestal is het resetten van de tv-ontvanger het enige dat dan helpt, maar dit lost het probleem alleen tijdelijk op.

- Bij het bekijken van tv-programma's voert de tv-ontvanger plotseling en uit zichzelf een reset uit.

- Eergisteren gaf één van de resetacties voor het eerst geen 100%-verloop. Bij 95% bleef de resetactie steken.

Inmiddels hebben we in de afgelopen periode zo'n 5x telefonisch contact gehad met de KPN-servicedesk. Iedere keer wordt er gezegd dat er bij de doormeting niets bijzonders aan het licht komt. Alle mogelijke workarounds (frisse start voor de software van de tv-ontvanger, bekabeling in plaats van DVS, reset van modems en boxes, etc.) hebben we uitgevoerd.  Toch heeft dit allemaal niet geholpen. Ik ben benieuwd of er klanten zijn die dezelfde ervaringen hebben en die het probleem op de een of andere manier wel hebben kunnen oplossen. Waar we zelf nog aan zitten te denken, is het vervangen van de DVS en/of de tv-ontvanger. Beide zijn al meerdere jaren (4+) in gebruik. Voor de KPN-servicedesk was dit geen optie, omdat de doormeting geen problemen liet zien. Mocht iemand hier toch andere ervaringen mee hebben, dan horen we dat graag.

Aanvullende informatie: Binnen ons gezin kijken we ook veel Netflix. Hier hebben we nooit problemen mee.

 

Admin: samengevoegd 

Logging kijken voor probleemanalyse is prima.

Excuus @MiranB, deze zin heb ik in eerste instantie even gemist. We hebben inmiddels genoeg vrijwilligers, toch bedankt dat je je hiervoor wilde inzetten!

Ook fijn om te vernemen dat een frisse start er voor heeft gezorgd dat de problemen 2 dagen verdwenen zijn, maar dan weer erg flauw dat de problemen toch weer terug zijn gekomen. Zou je de frisse start nogmaals uit willen voeren? Hopelijk zorgt dat nu voor een langere periode zonder herstarten!

Wat Netflix betreft, zelf heb ik dit ook een aantal keren meegemaakt en ook bij mij blijft hij hangen op 24%. Heb je de ontvanger helemaal opnieuw uitgezet? Bij mij helpt het als ik naar 'live’ tv ga en daarna weer terug naar Netflix. 



Ok Maja, goed om te weten dat er genoeg vrijwilligers zijn. Het netflix herstart probleem lost zich inderdaad op door de ontvanger nog een keer uit en aan te zetten na de herstart, en ook een paar seconden te wachten met opnieuw aan te zetten. Meteen weer aanzetten lost dat probleem niet op.

Ik hoop dat jullie het probleem snel vinden en op kunnen lossen want het is wel vrij irritant als je net lekker in een serie of film zit, of een spannende voetbalwedstrijd zit te kijken.

​​​​​​​Succes er mee!

Badge

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Vrijwilligers gevraagd voor verdere analyse

Daarnaast zijn we op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Herstart jouw ontvanger meerdere keren per dag en/of voornamelijk in de avond, dan komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding).

Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Update 14-10: we hebben genoeg vrijwilligers, allen dank voor de medewerking!

Al 4 weken het zelfde probleem.

KPN zeg eerst ligt aan CAT kabel en dan zeggen ze het is de software.

Als hij 2 of 3 x per dag zelf opstart en dan een half uur over doet om weer beeld te krijgen is hopeloos.

Software verwijderen werkt niet.

Kabel aangepast geen succes .

Ik doen nu als hij opstart en blijft hangen in update gewoon de stekker er uit krijg dan wel andere melding maar hij is dan in 15min klaar met updaten

Reputatie 2
Badge

Gisteravond hier ook weer een zgn update. Het is wel een groot succes om bij de kpn familie te zitten met je internet en tv kijken. Wat een drama. Zeg techneuten van kpn, ga gewoon eens aan het werk en houd je klanten niet voor de gek, dit kan gewoon echt niet wat er nu gebeurt.

Reputatie 1

ook ik heb het zelfde probleem

Zowel de ontvanger beneden als boven valt regelmatig uit en start dan vanzelf opnieuw op.  Probleem is gekomen na de nieuwe software update. Voordien geen problemen. Betreft voor beide ontvangers het merk en type Artis vip 2952 V2.   Graag oplossing van dit probleem, want dit begint behoorlijk irritant te worden.

maar ik hoor op dit forum al veel over dit probleem en dat allemaal voor die vreselijke info balk

het werkte allemaal zo goed geen problemen voor de update maar nu vreselijk balen .

als dit niet snel opgelost word dan moet ik maar weer eens bij een concurrent gaan kijken

ik vind het jammer als dat zou moeten maar naar halve programma’s kijken kost dit abonnement te veel geld

@Wimmy62 : Ik kan me goed voorstellen dat je hier klaar mee bent.  Heb je nog wel geprobeerd om de tuner(s) te resetten, zoals in het startbericht staat?

Reputatie 2
Badge

@Erwin_ Wie houd je nu voor de gek met je tuner resetten.

Ik heb dat 2 keer gedaan en velen met mij, het helpt uiteindelijk niets. Graag iets beter inlezen in dit draadje en dan zie je zelf wel in dat dit zo niet langer kan vwb techniek en 2020.

@jodocus 13 :  Het kán het probleem verhelpen. Dat is de ervaring bij verschillende klanten.

Ik ben het met je eens dat het voor veel klanten niet de oplossing is. Maar een poging doen, kan geen kwaad.  Verder wil ik natuurlijk ook dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt. 

Heb inmiddels ook al 3 weken last van dit probleem. Zeer irritant als je iets aan het terugkijken bent en je daarna de rest van de uitzending kan vergeten. Na 6x de klantenservice te hebben gebeld en letterlijk van het kastje naar de muur te zijn gestuurd vandaag uiteindelijk te horen gekregen dat het een bekend probleem is. Klasse hoor KPN om op deze manier met je klanten om te gaan. En NEE tig keer resetten, nieuwe software, update experiabox en zelfs die nieuwe afstandsbediening die een van de medewerkers als oplossing (???) heeft laten opsturen mogen niet baten. Op z’n minst had KPN kunnen communiceren over dit soort problemen.

KPN is hiermee gewoon in gebreke en ik mag aannemen dat ik als klant (als ik dat al blijf) niet hoef te betalen voor een dienst die niet of niet correct wordt geleverd.