[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40238 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

@marcia serieus..…

 

Is dit je reactie?😂

Wel erg kort door de bocht en gok zomaar dat A) het probleem niet opgelost is en 😎 ik als klant toch wel een betere reactie kan en mag verwachten van een groot bedrijf.

 

Om ook hier maar mijn klacht te melden, ook wij worden er gek van!!!!!

Maar om maar mee te doen met het verzoek van KPN en hopen op een snel herstel.…

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? Arris VIP 2952
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? Tv kijken en opnames speelde ook niet af
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? Eind vd middag, begin avond en halverwege de avond.
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? Ja!!!!

Beste KPN, voor het grote bedrag waar ik maandelijks voor betaal, verwacht ik nu toch snel een oplossing. Ik zie dat deze topic al enige tijd actief is, maar er geen oplossing komt.

Ik gok zomaar dat de ARRIS VIP2952 het probleem is. En inderdaad, na de laatste update gebeurde dit pas. De software van dit oude kastje kan het gewoon niet aan.

Mijn schoonouders hebben Ziggo, met daarbij een heel mooi slimkastje en geen storingen.. dus mocht deze storing niet snel verholpen worden, betaal ik die 90 euro wel aan een andere aanbieder. Want wij worden er erg geïnitieerd door, als je lekker op de bank tv zit te kijken, ineens je beeld wegvalt, opnieuw opstart en je het verhaal kwijt bent....

Helemaal mee eens maar herstarten doet het wanneer het uitkomt bij mij was het vanmorgen weer ik wordt er gek van en bellen doe ik niet meer ze bellen toch nooit terug en ik betaal genoeg

Volgens @Marcia_ is het probleem verholpen hahahah

Reputatie 7
Badge +30

De verstoring van gisteravond is inderdaad verholpen. De spontaan herstartende ontvangers natuurlijk nog niet. Bedankt voor het aanvullen van je gegevens, @Minascholt66!

@Marcia_  heeft helemaal niet beweerd dat het spontaan herstarten verholpen was. Ze had het alleen over de storing maandagavond.

was er inderdaad een verstoring gisteravond. Die is nu gelukkig verholpen.

Reputatie 1

Gisteren weer spontane opstart. Dit was plm 10:15, net5 na intoetsen gids. Ontvanger: Arris VIP2952-v2 (icm experia box v10. Vanmiddag software opnieuw geladen om te zien of dat helpt.

 

Reputatie 1

Ja hoor, t is weer zover,  kan nu voor de 2e avond niet bij mijn opgenomen programma's!

STB-ZAP-01, CODE en verder dus niets!!!!

Dit is om gek van te worden, bijna €70,- per maand en waarvoor? Een brok ellende! Constant heropstarten midden in programma's en ook Netflix  en nu dit weer. Ik hoop dat KPN met een goede tegemoetkoming gaat komen, want is onderhand een echte wanprestatie! Wanneer gaat men nu eens oplossen! Sinds het nieuwe menu, niets anders als ellende!!! 

Hier ook sinds een aantal weken dat de ontvanger spontaan opnieuw start. Heel irritant wanneer je iets aan het kijken bent. Ook valt mij op dat de opnames slecht te laden en dan wordt er error gegeven. 

Via internetsite kpn kijken wat ik veel doe op de laptop, slecht inloggen, hele tijd oeps wordt aangegeven. Ook laad het de opnames ook heel slecht.

En aantal keren gebeld over het opnieuw starten, en alles bekeken of het verkeerd aangesloten is, dit is niet het geval. Het probleem met slecht inladen of afspelen opnames is sinds deze week.

Wij zitten sinds een aantal weken aangesloten op glasvezel. 

 

Ja hoor, t is weer zover,  kan nu voor de 2e avond niet bij mijn opgenomen programma's!

STB-ZAP-01, CODE en verder dus niets!!!!

Dit is om gek van te worden, bijna €70,- per maand en waarvoor? Een brok ellende! Constant heropstarten midden in programma's en ook Netflix  en nu dit weer. Ik hoop dat KPN met een goede tegemoetkoming gaat komen, want is onderhand een echte wanprestatie! Wanneer gaat men nu eens oplossen! Sinds het nieuwe menu, niets anders als ellende!!! 

Méér dan eens!

Ik heb dezelfde foutcode en dan is het toch wel hilarisch te noemen dat KPN adviseert om het kastje opnieuw op te starten. Dat doen ze al uit zichzelf.

 

En aantal keren gebeld over het opnieuw starten, en alles bekeken of het verkeerd aangesloten is, dit is niet het geval. Het probleem met slecht inladen of afspelen opnames is sinds deze week.

 

 

Is er überhaupt overleg tussen de telefonisten en de KPN-medewerkers op het forum?

De één lijkt van de ander niet te weten wat er speelt, ook niet als het grote, veel voorkomende storingen betreft.

Reputatie 1

Ja hoor, we zijn er weer! Lieve Marcus, dus die storing van gisteren is nog steeds niet opgelost! Ik kan dus vanavond weer niet bij mijn opnames! Code STB-zap-01.Niets werkt, ook niet terugkijken, krijg steeds die melding Wanneer wordt dit nou eens opgelost? Sinds nieuwe menu, niets anders als ellende. Steeds opstarten, en laatste dagen dus dit elke avond! Betaal bijna €70,-- p/mnd en waarvoor? Mag aannemen dat KPN met een goede schadeloosstelling komt, want deze maand is niks als ellende! Denk er nu toch echt over on maar over te stappen! 

Reputatie 1
Badge

Ik had net een reactie op een ouder topic geplaatst, maar zie net dat mijn vraag een ‘nieuw’ topic is:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv-ontvanger-loopt-vast-en-start-opnieuw-op-511076?postid=1092250#post1092250

Maar ik zie dat hier mensen zitten met hetzelfde probleem, dus ik blijf hier de reactie volgen. :-)

Dat opnieuw opstarten gebeurt bij ons ook tijdens Netflix geloof ik, maar vastlopen gebeurt altijd wel als ik het goed heb. 

Ik zou eindelijk graag eens een medewerker langer als een minuut spreken zonder dat de verbinding verbroken wordt

 

ik heb al een tijd het probleem dat er meerdere keren spontaan onder het kijken soms meerdere keren op een dag van UP dates dit is echt zwaar irritant dus verhelp dit nu eens snel

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 1

Ja het probleem blijft en breid zich alleen maar uit. Wat ik in deze erg mis is een reactie van KPN op deze stormvloed van klachten. Wat doet KPN hieraan, zijn ze er al mee bezig, is er een verwachting wanneer er een oplossing komt. Je zou toch denken als er zoveel mensen dit probleem hebben na jullie menu wijziging, dat een duidelijke reactie op zijn plaats zou zijn. Ik ben bang dat KPN anders veel klanten gaat verliezen! Je kunt niet oneindig en zonder uitzicht op een oplossing verwachten dat men gewoon bijna €70,- per maand blijft betalen voor een totaal gestoord product!

Badge +12

“Onder druk wordt alles vloeibaar” zeggen ze. KPN voelt de druk nu nog niet van een paar klanten hier op het forum. Maak het openbaar, gebruik social media en ga het massaal melden bij tweakers.net etc. Wellicht dat het wat helpt. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Plcmnd46, we zijn druk bezig dit te onderzoeken. Jullie input hier wordt erg gewaardeerd en geeft ons ook een hoop inzicht in de aard van deze problemen.
Ik heb helaas nog geen oplostermijn maar mijn collega's van de software zijn hier druk mee bezig. Dit zal met een komende update opgelost moeten worden.

@Plcmnd46, we zijn druk bezig dit te onderzoeken. Jullie input hier wordt erg gewaardeerd en geeft ons ook een hoop inzicht in de aard van deze problemen.
Ik heb helaas nog geen oplostermijn maar mijn collega's van de software zijn hier druk mee bezig. Dit zal met een komende update opgelost moeten worden.

Als klanten herhaaldelijk zeggen dat resetten / de software opnieuw installeren niet helpt - sterker nog, dat sommigen nu geen gids meer hebben - waarom blijven jullie dit dan herhalen als oplossing? 

@Mariish

Ik zie Thomas niet aangeven in dat bericht dat resetten of de software opnieuw installeren zou helpen.

Ik zie 'm wel aangeven dat een nieuwe softwareupdate (wijziging in de bestaande softeware dus) het wel zou moeten oplossen.

@Mariish

Ik zie Thomas niet aangeven in dat bericht dat resetten of de software opnieuw installeren zou helpen.

Ik zie 'm wel aangeven dat een nieuwe softwareupdate (wijziging in de bestaande softeware dus) dus wel zou moeten oplossen.

Grapjas.

Als een klant klachten van spontaan herstartende ontvangers meldt of foutcodes van de laatste tijd, komt KPN niet verder dan zeggen dat je moet resetten en/of de software opnieuw te installeren. 

En dat ga jij nou ontkennen? 

 

Nu weer net 2 keer achter elkaar met hooguit 10 minuten ertussen.. leuk tv kijken zo..

Nog steeds heb ik ondanks de goede adviezen van resetten e.d.last van opnieuw moeten opstarten en soms tijdens het kijken uitzichzelf opnieuw opstart.Ik heb het knopje achter de ontvanger uitgezet en de stroom eraf gehaald maar het probleem blijft.Op advies van de KPN winkel medewerker zou ik een nieuwe ontvangkastje moeten hebben maar bellen heeft geen zin want dan sta ik een half uur in de wacht dus vraag ik er hier maar om

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7

Als klanten herhaaldelijk zeggen dat resetten / de software opnieuw installeren niet helpt - sterker nog, dat sommigen nu geen gids meer hebben - waarom blijven jullie dit dan herhalen als oplossing? 

Waar wordt dat dan herhaald?

Overlegt men bij KPN überhaupt met elkaar? Weten ze in de winkels van het algemene herstartprobleem? 

Het spontaan herstarten is een veel voorkomend probleem. Als dat in de software zit, kun je je afvragen of een nieuw kastje helpt, als daar dezelfde software weer op binnengehaald wordt. 

Als klanten herhaaldelijk zeggen dat resetten / de software opnieuw installeren niet helpt - sterker nog, dat sommigen nu geen gids meer hebben - waarom blijven jullie dit dan herhalen als oplossing? 

Waar wordt dat dan herhaald?

Ik zou zeggen: lees de diverse topics terug, van herstartende TV-ontvangers tot de recente foutcode m.b.t. terugkijken. 

Reputatie 7

Als klanten herhaaldelijk zeggen dat resetten / de software opnieuw installeren niet helpt - sterker nog, dat sommigen nu geen gids meer hebben - waarom blijven jullie dit dan herhalen als oplossing? 

Waar wordt dat dan herhaald?

Ik zou zeggen: lees de diverse topics terug, van herstartende TV-ontvangers tot de recente foutcode m.b.t. terugkijken. 

Precies, nergens dus.

Als klanten herhaaldelijk zeggen dat resetten / de software opnieuw installeren niet helpt - sterker nog, dat sommigen nu geen gids meer hebben - waarom blijven jullie dit dan herhalen als oplossing? 

Waar wordt dat dan herhaald?

Ik zou zeggen: lees de diverse topics terug, van herstartende TV-ontvangers tot de recente foutcode m.b.t. terugkijken. 

Precies, nergens dus.

Beter lezen, dan. Ikzelf heb dat advies alleen al drie keer gekregen. Bovenstaand screenshot (in mijn eerdere bericht) is ook weer een update op een eerder bericht, waarin hetzelfde advies gegeven werd. Jij gaat mij niet vertellen dat ik de enige ben die als advies kreeg om te resetten / software opnieuw in te laden.