[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40226 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Het wordt nu toch wel erg ergelijk. Iedere avond tijdens kijken van Netflix valt ie uit en start opnieuw. 

 

Goeiemorgen KPN, 

Sinds enige weken 2 nieuwe tv ontvangers gehad en alles werkt prima maarrrrrr...…

Die updates!!! nu verschillende malen gehad dat deze in de ochtend plaats vind.

Natuurlijk precies als je het Journaal zit te kijken. In de tv ontvanger is er geen tijd in te stellen voor een eventuele update. 

Is dat wel mogelijk of anders ... een update in de nacht zou wel minder frustrerend zijn.

@GeenRadiomeer ik heb jouw bericht even naar dit topic verplaatst. Wil je het startbericht eens doorlezen? Is dit op jullie van toepassing? Dan adviseer ik een reset!

 

Bedankt voor het doorgeven van de benodigde informatie, iedereen!

Als meerdere mensen aangeven dat een reset (of zelfs meerdere) niet helpt, vraag ik me af waar het advies om een reset te doen nog op gebaseerd is.

Reputatie 2

Als je belt met de Klantenservice, zit daar iemand die iets aan het aflezen is van een scherm wat je standaard moet doen.

Het resetten help niet, we zullen moeten wachten tot dat ze met een oplossing komen.

Welke tv ontvanger je ook hebt maakt niet uit, er zit een fout in de update.

Ik heb alle type tv ontvangers voorbij zien komen en bij elke type gebeurt het, het enigste wat help is allemaal bellen naar kpn en het probleem melden daar.

Badge

Al jaren (20+) klant bij KPN en sinds 3+ jaar interactieve televisie er bij. Sinds de nieuwe TV gids bijna dagelijks storing. De TV gids is ontzettend traag en daarnaast hebben wij last van spontaan herstartende kastjes en hebben ook last van de foutcode 143. Het enige wat we dan kunnen doen is de experia box in de meterkast herstarten. Er is totaal niets gewijzigd in de setup en de problemen zijn begonnen met de nieuwe software update. Wat hebben wij staan en/of wat doen we dan:

 

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • ARRIS VIP 2952 V2

 

  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • NETFLIX

 

  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • zo rond 22:00 uur. 

 

  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • Ja, soms wel, in ieder geval meerdere keren per week. 

 

  • Heeft de ontvanger andere problemen?
  • Ja, blokkerig beeld en regelmatig loopt hij vast met foutcode 143

 

In de meterkast zit alles gekoppeld aan een Experiabox V8

Hier hetzelfde resetten. Zojuist tijdens radio: 802

Vip2952 v2 uit 2016 07

Herstart ook regelmatig.

Ging nu opvallen en bovenstaande kwam ik tegen.

Groet,

Cees

Reputatie 7
Badge +30

@habro, welkom! Ik heb jouw bericht naar dit lopende topic verplaatst. Wil je het startbericht eens doorlezen? Hopelijk word je daar verder mee geholpen! Zo niet, beantwoord gerust de vragen hier. Dan kunnen we dit intern doorgeven. 

 

@Mariish en @Andrea O ik heb zelf ook een 2952 en daarbij heeft het verwijderen van de software wél het probleem opgelost. En ik ben niet de enige. Daarom adviseren we dit toch altijd te doen. 

@habro, welkom! Ik heb jouw bericht naar dit lopende topic verplaatst. Wil je het startbericht eens doorlezen? Hopelijk word je daar verder mee geholpen! Zo niet, beantwoord gerust de vragen hier. Dan kunnen we dit intern doorgeven. 

 

@Mariish en @Andrea O ik heb zelf ook een 2952 en daarbij heeft het verwijderen van de software wél het probleem opgelost. En ik ben niet de enige. Daarom adviseren we dit toch altijd te doen. 

Ondertussen mag ik hopen dat het probleem verder wordt uitgezocht, want ook bij meerderen helpt het resetten níet. 

 

Reputatie 2

@Marcia_  ik heb het al 4 a 5 keer gedaan en ik heb de HMB2260 en als ik bij een ander topic leest over de nieuwe update zie ik alle type itv ontvangers voorbij komen.

Het ligt er niet aan wat je kijk of wat dan ook, het lijkt wel als of de mensen dan gaan kijken wat een ander kijk en het probleem een beetje weg word geschoven.

Kijk maar eens in die andere topic over de nieuwe update daar zie je alle itv ontvangers voorbij komen. 

Als je belt na de klantenservice krijg je te horen dat het een bug is in de update en niet of je sesamstraat kijk of miljoenenjacht dat maakt niet uit.

Reputatie 7
Badge +20

Als je belt na de klantenservice krijg je te horen dat het een bug is in de update en niet of je sesamstraat kijk of miljoenenjacht.

Het gaat er ook niet om naar welk programma je kijkt, maar of je 'live’ tv kijkt, iets aan het terugkijken bent of gebruikt maakt van Netflix. Dit is waardevolle informatie voor de collega's die dit probleem aan het onderzoeken zijn!

Reputatie 2

@Maja_ maar ik hoop dat je het wel met me eens ben dat de problemen bij alle type itv ontvangers voorkomen en dat het dan een bug is in de update.

Natuurlijk zal het worden opgelost, maar op dit moment is het zeer vervelend.

Sinds een tijdje valt iTV weg. 
 

Dan start hij opnieuw op en blijft hij een minuut of 5 op 70% hangen en daarna start hij weer volledig uitzichzelf op.

Tevens kun je hem soms niet meer bedienen. Dan kun je wel het geluid van de tv zelf harder zetten met de kpn afstandsbediening maar verder niks. Het enige wat dan mogelijk is om hem via het kastje zelf uit te zetten aan de achterkant 

dit is best vervelend 

heb al op deze vraag gezocht en gedaan wat er stond maar er veranderd niks.. 

Reputatie 5
Badge +5

@Noordzee 

Dank voor suggestie. Ik heb pas sinds de update op beide ontvangers (zelfde type) dit probleem. 
En ik ben niet de enige lees ik op Forum. 
Vrees dat het niet hardware technisch is. 

@KPN    

Vanmiddag, om 15:05u, Netflix speelt een film af, …. herstart ontvanger. 
T.i.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • ARRIS VIP 2952 V2
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • NETFLIX
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • 19:00 
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • Ja vaak wel.

Spontaan herstartende tv-ontvangers

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Vrijwilligers gevraagd voor verdere analyse

Daarnaast zijn we op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Herstart jouw ontvanger meerdere keren per dag en/of voornamelijk in de avond, dan komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding).

Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Kpn, los dit probleem op. Zet anders de werkende versie terug. We betalen niet om naar herstartende ontvangers te kijken.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb jouw dingen verplaatst naar dit topic @An-DH

Jij ook bedankt voor het delen @iTV valt heletijd weg!

Kpn, los dit probleem op.

Daar zijn we druk mee bezig, zou je ook de vragen willen beantwoorden zodat we jouw ervaringen ook mee kunnen nemen in het onderzoek?

Onze TV-ontvanger reset zich spontaan de laatste tijd, we zitten dan rustig TV of Netflix te kijken en dan spontaan reset de TV-ontvanger zich. we krijgen geen foutmelding alleen het percentage te zien dat hij weer aan het opstarten is. daarna werkt het weer gewoon.

Het lijkt er op dat dit zich voordoet sinds de laatste update 

Dit probleem heb ik ook. Vip2952 v2

Spontaan herstartende tv-ontvangers

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Vrijwilligers gevraagd voor verdere analyse

Daarnaast zijn we op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Herstart jouw ontvanger meerdere keren per dag en/of voornamelijk in de avond, dan komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding).

Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Kpn, los dit probleem op. Zet anders de werkende versie terug. We betalen niet om naar herstartende ontvangers te kijken.

Commentaar leveren is makkelijk, meld je dan aan als vrijwilliger

Ik wil meedoen

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn @DustPhyte_ :smiley::muscle_tone2::ok_hand_tone2: Zou je jouw mobiele nummer in je profiel in willen vullen en de andere vragen ook willen beantwoorden? (wat deed je/wanneer/meerdere keren?)

Badge

De tv-ontvanger gaat de laatste tijd soms zelfs meerdere keren per week opnieuw opstarten. 

Het duurt vervolgens weer een tijd voor de zendergids is geladen.

De problemen zijn van de laatste maanden.

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Badge
  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Arris VIP2952 V2 
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Tv kijken
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Vandaag rond 11.00 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • Soms wel
Reputatie 7
Badge +20

Dank voor het delen @Peter6265!

Spontaan herstartende tv-ontvangers

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Vrijwilligers gevraagd voor verdere analyse

Daarnaast zijn we op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Herstart jouw ontvanger meerdere keren per dag en/of voornamelijk in de avond, dan komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding).

Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Kpn, los dit probleem op. Zet anders de werkende versie terug. We betalen niet om naar herstartende ontvangers te kijken.

Commentaar leveren is makkelijk, meld je dan aan als vrijwilliger

wordt ik hier nou gewoon afgesnauwd door kpn ???? Gelukkig zijn er meer providers.

Reputatie 3
Badge

Sinds de nieuwe update hier ook herstartende ontvang er. Tijdens opname kijken 14:40.

Hardware versie HMB2260

Software 8.0.102_2

Reputatie 7

Kpn, los dit probleem op. Zet anders de werkende versie terug. We betalen niet om naar herstartende ontvangers te kijken.

Commentaar leveren is makkelijk, meld je dan aan als vrijwilliger

wordt ik hier nou gewoon afgesnauwd door kpn ???? Gelukkig zijn er meer providers.

Hey @Jos68, je reageert hier op een publiekelijk forum waaraan iedereen mee kan doen. DustPhyte loopt helaas ook tegen dit probleem aan en is net als jij klant van KPN. Zijn / haar advies is om ook informatie achter te laten zodat wij ermee aan de slag kunnen. Zo komen we sneller tot een oplossing :muscle_tone2:  Sorry dat jij en andere dit probleem ervaren, we zijn bezig om het probleem te achterhalen.  

Dank voor je bericht, @Forum_Admin. Ik geef het door!Â