Beantwoord

Zachter geluid op nieuwe tv-ontvanger (Arris vip 5202)

  • 17 November 2019
  • 58 reacties
  • 5429 keer bekeken

Het valt mij op dat ik het geluid van mijn tv met de nieuwe ontvanger veel harder moet zetten. Kan er bij "instellingen" niks over vinden, heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 11 December 2019, 19:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @A.Jansen, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Dit is mij nog niet opgevallen, en heb ik ook nog niet voorbij zien komen.. Heb je dit gemeten op de een of andere manier, of is dit op gevoel? :slight_smile:  In een ander topic kwam ik tegen dat het resetten van je geluid instellingen op de televisie hierbij kan helpen, maar dit is afhankelijk van de televisie die je hebt waar je dit kan vinden en of dit er is. Dus ik kan niet garanderen dat het werkt. Gebruik hiervoor niet de afstandsbediening van KPN, maar die van je televisie zelf. 

En mocht dat niet werken, dan kan ik het even doorzetten en laten navragen. 

Reputatie 7
Badge +21

@A.Jansen, ik heb geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of jouw probleem inmiddels is opgelost?

@A.Jansen, ik heb geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of jouw probleem inmiddels is opgelost?

Beste Susan, 

Excuses voor de late reactie, maar ik heb niks van mijn geluidsinstellingen kunnen vinden op de tv. Ik merk het doordat bij de vorige ontvanger het geluid op 10 stond op normaal volume, en nu bij de nieuwe ontvangers moet ik hem bijna 2x zo hard zetten (18). Het is op beide tv's die beide van een ander merk zijn en wanneer ik dan schakel naar bijv. De gameconsole is het geluid opeens heel erg hard.

Reputatie 2

Goedemorgen, 

Ik heb sinds enkele dagen ook 2 Arris 5202 ontvangers en ik er aar hetzelfde probleem. Ik moet het volume ook bijna verdubbelen om tot hetzelfde geluid te komen. En als je dan idd overschakelt naar de xbox dan heb je ineens een bak herrie. Niet echt wenselijk dus als hier iets aan gedaan kan worden zou dat zeer prettig zijn. 

 

Gr. 

 

Rick 

Hallo @Rick.van.D  als je standaard gewoon van de ingebouwde luidsprekers gebruik maakt, stereo dus,

stel dan de geluidsinstellingen van zowel de TV als van de decoder gewoon in op stereo en niet op Dolby o.i.d.

Reputatie 2

Hoi 

Hallo @Rick.van.D  als je standaard gewoon van de ingebouwde luidsprekers gebruik maakt, stereo dus,

stel dan de geluidsinstellingen van zowel de TV als van de decoder gewoon in op stereo en niet op Dolby o.i.d.

Hoi @Jan-D dat heb ik gedaan maar bij de nieuwe ontvangers maakt dat niet uit. Bij de oude HBM220 werkte dit wel. Als ik het hier op stereo zette had ik een normaal volume.

 

Gr. Rick 

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb die ervaringen ook met de KPN boxjes.

Vorig jaar overgestapt van Ziggo naar Kpn en nu moet ik ook mijn surroundset een stuk hoger zetten, ik had daar al een vraag over gesteld maar na de tips die ook hierboven staan ervaar ik het ook nog steeds. 

Verder ben ik wel heel tevreden met het stabiele beeldkwaliteit van Kpn 

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond allen! Ik heb de melding nogmaals doorgezet en ga er vanuit dat ik deze week bericht krijg hierover. Hopelijk is er een oplossing of work-around, want ik kan goed begrijpen dat je niet elke keer aan het geluid denkt als je over gaat op een ander kanaal. 

Reputatie 2

Dat zou heel mooi zijn! Dankjewel Susan! 

Reputatie 5
Badge +4

Wel apart. Ik ben onlangs van een DVB-C kabel provider (zonder STB dus) naar KPN overgestapt met de Arris VIP5202 en het volume komt op mijn Samsung Led tv van ca. 6 jaar oud gewoon overeen met DVB-C kijken via de antenne ingang. Ook is het gelijk aan het Venz K1 kastje dat ik tot voor kort gebruikte voor Netflix. Gebruik nu de ingebouwde Netflix app. Alles staat op stereo en ik gebruik de ingebouwde luidsprekers van de tv.

Reputatie 7
Badge +21

@A.Jansen, wat heb je nu ingesteld op de tv-ontvanger? Dit kan je controleren via menu > instellingen > geluidsinstellingen. Zoals hieronder op het plaatje zie je staan 'volume van stereo-only kanalen'. Zou je daar eens wat in kunnen proberen / testen? Kan je bijvoorbeeld het volume hierin hoger zetten? 


@Rick.van.D ik heb nog geen reactie dus ik wacht nog met smart af!

@A.Jansen, wat heb je nu ingesteld op de tv-ontvanger? Dit kan je controleren via menu > instellingen > geluidsinstellingen. Zoals hieronder op het plaatje zie je staan 'volume van stereo-only kanalen'. Zou je daar eens wat in kunnen proberen / testen? Kan je bijvoorbeeld het volume hierin hoger zetten? 


@Rick.van.D ik heb nog geen reactie dus ik wacht nog met smart af!

 

Ik kan hier alleen het geluid nog maar zachter zetten, -8dB of -4dB, harder gaat niet.

Reputatie 2

@A.Jansen, wat heb je nu ingesteld op de tv-ontvanger? Dit kan je controleren via menu > instellingen > geluidsinstellingen. Zoals hieronder op het plaatje zie je staan 'volume van stereo-only kanalen'. Zou je daar eens wat in kunnen proberen / testen? Kan je bijvoorbeeld het volume hierin hoger zetten? 


@Rick.van.D ik heb nog geen reactie dus ik wacht nog met smart af!

 

Ik kan hier alleen het geluid nog maar zachter zetten, -8dB of -4dB, harder gaat niet.

Bij mij hetzelfde. Kan alleen maar zachter idd. 

 

Gr. 

Rick 

Reputatie 6
Badge +8

Sinds vorige week ook deze ontvanger in bezit.

Ik ervaar precies hetzelfde ik moet nu het geluid veel harder zetten om hetzelfde geluidsniveau te hebben dan met de vorige ontvanger (ZXV8001)

Dit moet voor KPN toch heel makkelijk te reproduceren te zijn en dan naar de oplossing te zoeken.

Reputatie 7
Badge +24

Hi iedereen, ik neem het even van Susan over. Er zijn meerdere berichten binnengekomen over het geluid. Hier wordt inmiddels aan gewerkt en zal worden opgelost door middel van een update, de exacte datum heb ik nog niet. Het komt er wel aan op korte termijn.

Ook hetzelfde probleem hier. Nieuwe kpn ontvanger gekregen en geluid op maximum zowel op tv, ontvanger en home cinema. Bij de oude ontvanger kon je het geluid 3x harder afspelen en het lijkt erop dat nu alles begrensd is. Voor een koptelefoon of oordopjes kan ik het nog begrijpen maar niet voor mijn speakers. Oplossing graag of mijn oude ontvangers maar weer terug plaatsen.

Pas overgestapt naar KPN. Het geluid staat maximaal maar het volume is minimaal. Hoe kan dit opgelost worden?

 

Admin: samengevoegd met lopend topic

Reputatie 7
Badge +21

@JOJO2017, ik begrijp de frustratie. Het is bekend en hopelijk gaat het in de toekomst ook aangepast worden. Voor nu is er helaas geen andere oplossing dan het geluid harder zetten..

Goede avond , ik heb ook de nieuwe ontvanger in gebruik en kan hier dus niet naar de radio luisteren want volume is via kpn zo laag dat ik mijn smart tv op 90 moet zetten en dan is ie nog erg zacht. 

Komt er nog een oplossing voor dit probleem?

Hans

Reputatie 7
Badge +21

@hansPaul, op dit moment nog niet helaas. Het is bekend en er gaat gekeken worden of dit in de toekomst aangepast kan worden.

Dit is een inmiddels bekend probleem met de Arris 5202. Er loopt ook al een topic over en het heeft de aandacht bij de ITV afdeling.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zachter-geluid-op-nieuwe-tv-ontvanger-arris-vip-5202-483990

Hoe is het geluid als je audio voor HDMI op stereo i.p.v. Dolby zet?

Dag Peter,

 

Het geluid staat al op Stereo. Ook hier weer een zeer zacht volume.

Ah okee. Ik zou zeggen: volg dat centrale topic. (meer dan waarschijnlijk zal deze daar ook naartoe verplaatst gaan worden)

Hi iedereen, ik neem het even van Susan over. Er zijn meerdere berichten binnengekomen over het geluid. Hier wordt inmiddels aan gewerkt en zal worden opgelost door middel van een update, de exacte datum heb ik nog niet. Het komt er wel aan op korte termijn.

Beste @Alex_P Alex, na ongeveer een maandje nog geen update ontvangen.. Ik vroeg mij af hoe het er voor staat, want het is best wel vervelend dat zachte geluid.

Reputatie 7
Badge +21

@A.Jansen, begrijpelijk.. Wij zijn ook afhankelijk van de informatie die we krijgen. We gaan nog eens navragen of er al meer bekend is hierover!