Nog eens even naar de cijfers gekeken. In 3 maanden 8 keer geen “verbinding” tussen Experiabox V10 en Sagemcom 4G modem waarbij de snelheid dus terugvalt en blijft op VDSL snelheid. En al die keren ‘s-nachts, startend om 0, 2, 4 of 6 uur. Dat kan geen toeval zijn.
Overdag ook wel eens alleen VDSL maar dan hersteld het zich binnen een uur. Sneller denk ik maar ik meet maar 1 keer per uur.
Merkwaardig fenomeen!
Ernst-Jan (en anderen met ideeen/suggesties….), ik ben ook met een case bezig voor vrienden in buitengebied met kpn klantenservice (2 weken onderweg nu) omdat niet alleen 4G brandbreedte wegvalt maar de volledige internetverbinding bij hen en dat met regelmaat dagelijks of meerdere keren per dag (reset 4G box doet de verbinding (DSL+4G) weer herstellen), herkenbaar of toch een specifieke situatie?
Inmiddels is iom KPN klantenservice de UTP kabel vervangen tussen 4G box en experia v10 (is ook regelmatig herstart), vervolgens DSL kabel vervangen en gister is 4G box omgeruild en nieuwe box geplaatst. Ter test is ook enkele dagen zonder 4G box gedraaid, toen bleef de verbinding stabiel (maar de ca 4-6 Mbps over koperkabel is te ‘dun’ om bedrijf en gezin te bedienen).
ipadressen zijn/staan goed van beide boxen, firmware van experiabox is meest recente.
*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt.