Beste,
Sinds onlangs heb ik een een internet en tv abonnement bij KPN. Het installeren ging niet zonder problemen. In de eerste instantie kreeg ik een modem die uit zichzelf om het kwartier opnieuw ging opstarten. Ter oplossing kreeg ik een nieuw modem, probleem opgelost leek het geval.
Echter kom ik hier weer een nieuw probleem tegen. De internet en tv verbinding was goed werkend. De naam en wachtwoord van het netwerk wilde ik wijzigen via de servicetool. Deze gaf een foutmelding. Echter werd de netwerknaam van mijn netwerk wel gewijzigd, maar gaat er iets mis met het wachtwoord. Zowel mijn nieuwe netwerkwachtwoord als de oude achterop de modem geven geen mogelijkheid tot inloggen.
Aangezien ik dit probleem voor de wijziging niet had wilde ik aanvankelijk de modem resetten en het laten voor wat het was, het werkte immers met de fabrieksinstellingen. Echter ontstaat hier het probleem. Als ik de modem (Box 12) reset naar fabrieksinstellingen (pinnetje op de reset knop en ingehouden totdat de modem uit zichzelf weer opstart) start deze netjes op onder de oude netwerknaam en maken mijn apparaten ook automatisch verbinding en hebben zodoende ook toegang tot het internet, na enkele minuten vervalt deze verbinding echter. Als ik dan weer kijk naar de beschikbare netwerken vind ik een wifi-netwerk onder de toen gewenste nieuwe netwerknaam, met weer geen mogelijkheid tot verbinden met het standaardwachtwoord of het toen door mij gekozen nieuwe wachtwoord.
Bekabeld internet levert overigens geen probleem.
Kan iemand mij helpen waaraan dit kan liggen en of dit zelf op te lossen is?
Beste antwoord door Marcia_
Bekijk origineel