Beantwoord

DSL valt weg

  • 27 October 2020
  • 31 reacties
  • 278 keer bekeken

Regelmatig valt onze DSL verbinding weg. Dit hadden wij op ons vorig adres ook en hoopten dat, na verhuizing, het over zou zijn. Helaas gebeurt het hier nog steeds. Naast het feit dat we gekelderd zijn in snelheid (IJmuiden 60Mbit nu 11Mbit Max Beverwijk) krijg in in de log file elke keer te zien; geen reactie van server op de ack vanuit het modem, dus DSL down. Gisteren ons oude Zyxel modem aangesloten, sindsdien is de verbinding stabiel, wel NOG langzamer (die was ooit voor experia vervangen ivm niet te halen snelheden). Kabel is 10 cm lang aangesloten op koper uit 1934 (bouwjaar van het huis). Bij plaatsen van de Experia box V8 valt de verbinding regelmatig weer weg!

icon

Beste antwoord door Hanna_ 2 November 2020, 11:17

Bekijk origineel

31 reacties

Badge +19

Ja ok dan zat je waarschijnlijk veel dichter bij de wijkkast of centrale.

Ziggo here we come! 😭😭😭

Badge +19

Tsja ik begrijp dat het niet leuk voor je is maar als ik jou was deed ik het ook. 

Het is geregeld! 😪

voelt net alsof ik mijn eigen doodsvonnis heb getekend!

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @JeroenBrusslee,

Ik zie dat @Joep1965 jou al aardig op weg heeft geholpen. Wat vervelend om te horen dat jouw verbinding onstabiel is en regelmatig weg valt. Dit kan met meerdere dingen te maken hebben, zo heb je bijvoorbeeld nog een oud Telfort V8 modem. Bedankt voor het invullen van jouw gegevens, ik zie dat je nog op een enkele VDSL verbinding zit terwijl pairbonding mogelijk is. Met pairbonding is het mogelijk om hogere snelheden te halen. Ik heb dit voor je om laten zetten, je ontvangt binnenkort een email met daarin de mogelijkheid om een monteur in te plannen die dit voor jou gereed zal gaan maken. Ook ontvang je automatisch een nieuw modem. 

Houd er rekening mee dat de maximale snelheid per adres verschillend is. Dit heeft onder andere te maken met welke lijntypes beschikbaar zijn en de afstand van de woning tot aan de wijkcentrale. Op jouw adres is de geschatte maximale snelheid met pairbonding circa 40 m/bit. Houd je mailbox in de gaten, hopelijk lost dit alle problemen op. :smile:

Wanneer je verder nog vragen hebt hoor ik het graag. 

Hoi Hanna,

 

Bedankt voor jouw reactie.

Helaas heb ik inmiddels een modem van Ziggo binnen en ga ik mijn ADSL bij KPN opzeggen. Ik hoop dat alles nog terug gedraaid kan worden anders gaan er voor niets pakketjes heen en weer gestuurd worden en komt de monteur voor niets..

 

Jeroen

Reageer