Beantwoord

Glasvezel verbinding klapt er meerdere keren per dag uit

  • 9 January 2022
  • 128 reacties
  • 1705 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

128 reacties

Reputatie 2

@BrandedChannels

nog een poging om in de d-link te komen

als je er in bent (niet het hele filmpje volgen) dan

igmp snooping aan zetten

en dan weer je instellingen op je netwerk kaart terug zetten anders heb je geen internet

uit gemak vergeet de rest (ik zou de switch op dhcp zetten)

ik hoop dat u er uit komt

kun je die bestelde switch bij je tv gebruiken

Whoop-whoop! Duizend maal dank! Nu lukt het om erin te komen en IGMP snooping aan te zetten!

Maar om te zorgen dat de switch de IP adressen krijgt toebedeeld vanuit het KPN modem, zet ik dan DHCP in de switch aan of uit? Als je dit aan zet, gaat de switch dan niet zelf voor DHCP server spelen?

Nee niet server

Doe eerst alleen die igmp snooping 

Laat de rest even met rust 

Ik moet nu weg ik zal later even uitzoeken wat je aan moet zetten voor dhcp verkrijgen van box 12 

Je weet in ieder geval hoe je er in komt nu 👍

Als je verder nooit in de switch moet zijn 

Kun je het zo laten of 

Ik ben wel benieuwd of het probleem nu is opgelost

Hou je ons hier op de hoogte 

Reputatie 2

Als je verder nooit in de switch moet zijn 

Kun je het zo laten of 

Ik ben wel benieuwd of het probleem nu is opgelost

Hou je ons hier op de hoogte 


De monitoring loopt weer. Morgen alsnog de netgear box bij de TV plaatsen. Maar zoals ik IGMP snooping begrijp, krijgen nu alleen die paar dingen die achter die kleinere switch bij de TV aangesloten zitten nu nog de multicast traffic over zich heen - en niet alle apparaten in het hele netwerk. Na morgen zou dat ook verleden tijd moeten zijn.

Fingers crossed dat het hiermee is opgelost.

Ja klopt maar dat is natuurlijk minder belasting van het netwerk als alles achter de D-Link switch 

Ik denk dat het nu al opgelost is

En een overbelasting van het netwerk de oorzaak was 

Inderdaad is het beste die switch bij de tv ook een met igmp snooping heeft (die u besteld heeft)

Dat daar het ook netjes gescheiden wordt tv ontvanger en apparaten op die switch 

Reputatie 2

Ja klopt maar dat is natuurlijk minder belasting van het netwerk als alles achter de D-Link switch 

Ik denk dat het nu al opgelost is

En een overbelasting van het netwerk de oorzaak was 

Inderdaad is het beste die switch bij de tv ook een met igmp snooping heeft (die u besteld heeft)

Dat daar het ook netjes gescheiden wordt tv ontvanger en apparaten op die switch 


Moet ik daar dan nog aanvullende dingen voor doen? Ook inloggen op die Netgear box, of staat IGMP snooping daar default aan?

Ja klopt maar dat is natuurlijk minder belasting van het netwerk als alles achter de D-Link switch 

Ik denk dat het nu al opgelost is

En een overbelasting van het netwerk de oorzaak was 

Inderdaad is het beste die switch bij de tv ook een met igmp snooping heeft (die u besteld heeft)

Dat daar het ook netjes gescheiden wordt tv ontvanger en apparaten op die switch 


Moet ik daar dan nog aanvullende dingen voor doen? Ook inloggen op die Netgear box, of staat IGMP snooping daar default aan?

Nee die netgear is plug en play 

Gewoon aansluiten en klaar 

Je kunt wel instellingen veranderen in die switch maar is niet nodig 

Reputatie 2

Zag zojuist dat DNS server weer automatisch is teruggezet naar 192.168.2.254 voor primary. KPN wil kennelijk graag nog steeds voor postbode spelen… ;-)

Zag zojuist dat DNS server weer automatisch is teruggezet naar 192.168.2.254 voor primary. KPN wil kennelijk graag nog steeds voor postbode spelen… ;-)

Is de verbinding nog stabiel gebleven? 

Reputatie 2

So far so good, maar Netgear box wordt nog bezorgd, zodat ik ook bij de woonkamer kan zorgen boor juiste adressering dmv IGMP Snooping richting iTV kastje ipv naar alle apparaten op die switch (TV + Sonos).

Heel veel dank voor de hulp tot dusver, in ieder geval!

Top 

Na het plaatsen van die switch bij de tv 

Heb je in ieder geval het igmp snooping gebeuren goed 

En dat is heel belangrijk bij kpn itv en apparaten gemixt aangesloten op switches 

Reputatie 2

Toch weer 2x disconnects gehad vandaag.

Zojuist ook Netgear 105E aangesloten als extra switch in de woonkamer. IGMP Snooping zou dus nu al het verkeer voor de iTV kastjes specifiek daar heen moeten sturen.

De laatste disconnect was toen mijn zoon zijn nieuwe laptop aanzette. Deze zat nog op de LAN, maar aangezien hij dicht bij een vd 5 wifipunten zit, heb ik nu besloten dat hij met zijn laptop maar via Wifi moet verbinden… fingers crossed dat dit dan het probleem oplost...

Gebeurde dat toen de nieuwe switch er al inzat?

Reputatie 2

Gebeurde dat toen de nieuwe switch er al inzat?


Ja. Ca 10 minuten daarna. Ik had 'm net aangesloten en ging toen nieuws 18:00 kijken. Om 18:09 klapte de verbinding eruit en om 18:10 liet mijn zoon weten dat hij net zijn computer had aangezet. Om 18:17 was de verbinding weer terug. Kort daarna heb ik bij hem de LAN eruit getrokken en zijn laptop verbonden met de Wifi.

Desnoods bestel ik nog zo'n Netgear box om die voor de 24p switch te plaatsen en dan beide IPTV kastjes daar op aan te sluiten...


 

Desnoods bestel ik nog zo'n Netgear box om die voor de 24p switch te plaatsen en dan beide IPTV kastjes daar op aan te sluiten...

Dat is een goed idee.

Als het daarna nog niet werkt zou ik alsnog met de box 12+adapter naar een KPN winkel gaan en een V10 vragen.

@BrandedChannels

je hebt het igmp snooping nu in order

ik begrijp dat je een Sonos hebt (ik ken dat spul niet) maar die kunnen ook het hele netwerk er uit laten klappen

zie dit stukje in een ander topic

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk%2D72/geen%2Dwifi%2Dwegvallend%2Dwifi%2Den%2Dsonos%2D7%2Dsonos%2Dspeakers%2Den%2D3%2Dsuperwifi%2Dpunten%2D509865?postid=1099823#post1099823


 

Desnoods bestel ik nog zo'n Netgear box om die voor de 24p switch te plaatsen en dan beide IPTV kastjes daar op aan te sluiten...

Dat is een goed idee.

Als het daarna nog niet werkt zou ik alsnog met de box 12+adapter naar een KPN winkel gaan en een V10 vragen.

dat moet niet nodig zijn als die d-link goed op igmp snooping staat ingesteld op alle poorten

@BrandedChannels

voor dat je een extra switch besteld zal ik dit eerst uitsluiten door die nieuwe switch te gebruiken

bij de d-link zoals op mijn plaatje

maar die Sonos is ook een verdacht iets

zie hierboven door mijn aangehaalde topic

 

Badge +12

@BrandedChannels 

Sonos kan in combinatie wel eens problemen geven. Draai je de Sonos op wifi of SonosNet? 

Heb je in de GS105E ‘loop-detection’ aangezet?

Reputatie 7
Badge +20

Nog weer 2 disconnect dus. Je bent er nog niet helemaal. Is dat dan het hele netwerk wat uitvalt? Want dan wil ik je aanraden om jouw glasvezelkastje eens opnieuw op te starten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Zorgt dat voor verbetering?

Reputatie 2

Nog weer 2 disconnect dus. Je bent er nog niet helemaal. IS dat dan het hele netwerk wat uitvalt? Want dan wil ik je aanraden om jouw glasvezelkastje eens opnieuw op te starten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Zorgt dat voor verbetering?


Hi @Bart_Z,

Sinds ik IGMP Snooping heb aangezet op de switches (en een switch heb vervangen) en SonosNet heb uitgezet, heb ik geen dropouts meer ervaren en lijkt de SuperWifi ook beter te werken.

Lijkt vooralsnog dus opgelost te zijn… fingers crossed dat het ook zo blijft...

Nog weer 2 disconnect dus. Je bent er nog niet helemaal. IS dat dan het hele netwerk wat uitvalt? Want dan wil ik je aanraden om jouw glasvezelkastje eens opnieuw op te starten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Zorgt dat voor verbetering?


Hi @Bart_Z,

Sinds ik IGMP Snooping heb aangezet op de switches (en een switch heb vervangen) en SonosNet heb uitgezet, heb ik geen dropouts meer ervaren en lijkt de SuperWifi ook beter te werken.

Lijkt vooralsnog dus opgelost te zijn… fingers crossed dat het ook zo blijft...

Gelukkig dat het beter gaat 

Kun je de test met de laptop nog eens doen via netwerk kabel 

Kijken of het er dan weer uit klapt? 

 


Hi @Bart_Z,

Sinds ik IGMP Snooping heb aangezet op de switches (en een switch heb vervangen) en SonosNet heb uitgezet, heb ik geen dropouts meer ervaren en lijkt de SuperWifi ook beter te werken.

Lijkt vooralsnog dus opgelost te zijn… fingers crossed dat het ook zo blijft...

Die sonos kan je ook toch evt. met een kabeltje aan een geluidsapparaat doen?Dan heb je toch geen internet nodig?

Reputatie 2

Nog weer 2 disconnect dus. Je bent er nog niet helemaal. IS dat dan het hele netwerk wat uitvalt? Want dan wil ik je aanraden om jouw glasvezelkastje eens opnieuw op te starten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Zorgt dat voor verbetering?


Hi @Bart_Z,

Sinds ik IGMP Snooping heb aangezet op de switches (en een switch heb vervangen) en SonosNet heb uitgezet, heb ik geen dropouts meer ervaren en lijkt de SuperWifi ook beter te werken.

Lijkt vooralsnog dus opgelost te zijn… fingers crossed dat het ook zo blijft...

Gelukkig dat het beter gaat 

Kun je de test met de laptop nog eens doen via netwerk kabel 

Kijken of het er dan weer uit klapt? 

 


Ga ik straks nog even doen als mijn zoon thuis is. Maar in principe zit hij bijna naast een Wifi Superpunt, dus 300-400Mbit up/down is voor hem ook wel voldoende snelheid...

@BrandedChannels

Dat de snelheid genoeg is begrijp ik 

Maar ik ben benieuwd 

Als het netwerk stabiel blijft lijkt het dan opgelost 

Zie het maar als een test