Skip to main content
Beantwoord

Inloggen Experia Box V10a


Ik wil graag het wachtwoord van de WiFi veranderen en begrijp dat je dan moet inloggen op je Experia Box. http://192.168.2.254
Bij alles wat ik probeer krijg ik Your Username or Password may have error. Please check it ,
De klantenservice heeft mij niet kunnen helpen. Op het forum heb ik een foto gezien van de achterkant van de Experia Box waar het Admin Password opstaat. Bij ons staat deze er niet op. Ook als ik het veld van het password leeg laat, krijg ik hetzelfde bericht.
Wat moet ik doen om in te kunnen loggen en dus mijn WiFi wachtwoord te kunnen veranderen?

Beste antwoord door RBxx

Als ik het goed begrijp, heb je de Experia Box al gereset. Dan is het standaard wachtwoord om in te loggen (te vinden bij Admin password op de sticker achterop je Experia Box) weer geldig.
Pas op bij het invoeren op het verschil tussen kleine en grote letters en cijfer 0 versus letter O.

Hier lees je hoe je inlogt in een modem van KPN:

https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-kan-ik-inloggen-op-de-experia-box-469617

 

Admin: lees hier alles over de Experia Box V10a, van specificaties tot instellingen

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 17785 reacties
  • 15 mei 2019
Hallo @Madeliefje000
Op de achterzijde van de v10a zit een kaartje, dat je eruit kan schuiven.
Hierachter staat het "standaard" wachtwoord verborgen, waarmee je kan inloggen.

  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 mei 2019
Jammer genoeg doet die het ook niet.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 17785 reacties
  • 15 mei 2019
Dan heeft iemand (de KPN monteur??) hier waarschijnlijk al mee ingelogd
en daarna het wachtwoord veranderd.

Dan helpt alleen nog een fabrieksreset van het modem, waardoor alle standaard instellingen weer gelden. Alle eventuele aangebrachte wijzigingen gaan dan verloren en het wachtwoord wordt "standaard"
  • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
  • Houd deze een aantal seconden ingedrukt.
  • Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 mei 2019
Dit heb ik toen ook al gedaan, heeft niet geholpen. Vandaar dat ik het Wifi wachtwoord wil veranderen, na de reset is het wachtwoord ''standaard'' geworden. Dat wil ik veranderen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 17785 reacties
  • Antwoord
  • 16 mei 2019

Als ik het goed begrijp, heb je de Experia Box al gereset. Dan is het standaard wachtwoord om in te loggen (te vinden bij Admin password op de sticker achterop je Experia Box) weer geldig.
Pas op bij het invoeren op het verschil tussen kleine en grote letters en cijfer 0 versus letter O.

Hier lees je hoe je inlogt in een modem van KPN:

https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-kan-ik-inloggen-op-de-experia-box-469617

 

Admin: lees hier alles over de Experia Box V10a, van specificaties tot instellingen


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 28561 reacties
  • 17 mei 2019
Hey Madeliefje, welkom! Is het met de aanvullende tips van RBxx gelukt om in te loggen?

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 december 2020

Ik haak in op een onderwerp van een jaar geleden.

Ook ik wil inloggen op de Experia Box. http://192.168.2.254
Bij alles wat ik probeer krijg ik Your Username or Password may have error. Please check it ,
De klantenservice heeft mij niet kunnen helpen. Op het forum heb ik een foto gezien van de achterkant van de Experia Box waar het Admin Password opstaat. Bij dit wachtwoord ook bovenstaande reactie. Ook als ik het veld van het password leeg laat, krijg ik hetzelfde bericht.
Wat moet ik doen om in te kunnen loggen.

 

Groet Peter


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 28561 reacties
  • 30 december 2020

Check of je zeker weten alle cijfers/letters goed invult, @Peter Ga. Let vooral op hoofdletters versus kleine letters, en dingen als een letter o versus een cijfer 0.


  • Topper
  • 17 reacties
  • 30 december 2020

Hoi Erik,

Bedankt voor je advies.

Ik heb iedere denkbare variatie ingevuld, maar Uw gebruikersnaam of wachtwoord kan een fout hebben gemaakt. Controleer het.


Runnert
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 december 2020
Madeliefje000 schreef:

Ik wil graag het wachtwoord van de WiFi veranderen en begrijp dat je dan moet inloggen op je Experia Box. http://192.168.2.254
Bij alles wat ik probeer krijg ik Your Username or Password may have error. Please check it ,
De klantenservice heeft mij niet kunnen helpen. Op het forum heb ik een foto gezien van de achterkant van de Experia Box waar het Admin Password opstaat. Bij ons staat deze er niet op. Ook als ik het veld van het password leeg laat, krijg ik hetzelfde bericht.
Wat moet ik doen om in te kunnen loggen en dus mijn WiFi wachtwoord te kunnen veranderen?

Heb je Admin met wachtwoord 1234 geprobeerd?

 


  • Topper
  • 17 reacties
  • 30 december 2020

Ja, nu wel.

Hetzelfde resultaat.:rage:


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 28561 reacties
  • 1 januari 2021

@Buddy G, ik zie dat jij een V8 hebt. Zou je hem eens een reset willen geven zodat hij terug komt op de fabrieksinstellingen. Probeer het dan nog een keer met de gegevens zoals ze onderop de Experia Box vermeld staan. 


  • Topper
  • 17 reacties
  • 1 januari 2021

Hou Erik,

Het betreft een experia V10 A.

Ik weet niet of dat veel uitmaakt?

Groet Peter 


bohnenbrecher
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
Buddy G schreef:

Hou Erik,

Het betreft een experia V10 A.

Ik weet niet of dat veel uitmaakt?

Groet Peter 

Runnert schreef:
Madeliefje000 schreef:

Ik wil graag het wachtwoord van de WiFi veranderen en begrijp dat je dan moet inloggen op je Experia Box. http://192.168.2.254
Bij alles wat ik probeer krijg ik Your Username or Password may have error. Please check it ,
De klantenservice heeft mij niet kunnen helpen. Op het forum heb ik een foto gezien van de achterkant van de Experia Box waar het Admin Password opstaat. Bij ons staat deze er niet op. Ook als ik het veld van het password leeg laat, krijg ik hetzelfde bericht.
Wat moet ik doen om in te kunnen loggen en dus mijn WiFi wachtwoord te kunnen veranderen?

Heb je Admin met wachtwoord 1234 geprobeerd?

 

Ik heb datzelfde probleem HELP A.u.b.

Wij hebben wel een passwort maar alle mogelijkheden probeert ,werkt niet !!

:nerd:


  • Topper
  • 17 reacties
  • 4 januari 2021

 

@Erik_ :

“@Buddy G, ik zie dat jij een V8 hebt. Zou je hem eens een reset willen geven zodat hij terug komt op de fabrieksinstellingen. Probeer het dan nog een keer met de gegevens zoals ze onderop de Experia Box vermeld staan. “

Het betreft een V10A en na de reset, de gegevens van achterop de Experiabox ingevuld met hetzelfde resultaat: Uw gebruikersnaam of wachtwoord kan een fout hebben gemaakt. Controleer het.

 

Groet Peter


  • Topper
  • 17 reacties
  • 7 januari 2021

@Erik_ : Heb jij nog oplossingen?

Zo nee, tot wie kan ik me wenden voor een oplossing van mijn probleem?


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 28561 reacties
  • 7 januari 2021

@Buddy G, ach je hebt gelijk. Ik las even het typenummer verkeerd. Jammer dat het ook na reset niet lukt. Dan ga ik hier even verder achteraan. Daarvoor nog de volgende vragen als check: 

Je logt in via http://192.168.2.254? En heb je toevallig ook Experia Wifi of Superwifi in huis?

 

@bohnenbrecher, welkom! Voor jou hetzelfde. Dus graag een reset en dan kijken of het met de gegevens van de sticker wel wil. Zo niet, laat het weten en beantwoord de vragen die ik ook aan Buddy stel.

 


bohnenbrecher
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
Erik_ schreef:

@Buddy G, ach je hebt gelijk. Ik las even het typenummer verkeerd. Jammer dat het ook na reset niet lukt. Dan ga ik hier even verder achteraan. Daarvoor nog de volgende vragen als check: 

Je logt in via http://192.168.2.254? En heb je toevallig ook Experia Wifi of Superwifi in huis?

 

@bohnenbrecher, welkom! Voor jou hetzelfde. Dus graag een reset en dan kijken of het met de gegevens van de sticker wel wil. Zo niet, laat het weten en beantwoord de vragen die ik ook aan Buddy stel.

 


Hoi Erik

het is mij gelukt ,dank je wel !

vg Wolfgang


  • Topper
  • 17 reacties
  • 8 januari 2021

@Erik_ , ja ik probeer in te loggen op http://192.168.2.254 ,

Experia Wifi of Superwifi ?  : ???????

 

Groet Peter


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 28561 reacties
  • 11 januari 2021
Buddy G schreef:

@Erik_ , ja ik probeer in te loggen op http://192.168.2.254 ,

Experia Wifi of Superwifi ?  : ???????

 

Dit is Experia Wifi, dit is Superwifi. De vraag is gericht om zeker te weten dat je ook de inloggegevens van je Experia Box gebruikt en niet toevallig die van EW of SW als je die ook aangesloten hebt. 


  • Topper
  • 17 reacties
  • 11 januari 2021

Experia Wifi of Superwifi heb ik niet.

De logingegevens heb ik van achter de Experia V10A gehaald.


  • Topper
  • 17 reacties
  • 15 januari 2021

@Erik_ : Heb jij nog oplossingen?

Zo nee, tot wie kan ik me wenden voor een oplossing van mijn probleem?

 


Bart_2020
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • 466 reacties
  • 15 januari 2021

Hallo @Buddy G

 

Het standaard admin password (niet de key van het WiFi SSID) heeft wel soms moeilijke leestekens (o=0). Neem wel het password van de sticker, oude versies van de Experia box v10A hebben soms een kaartje daar overheen.

Een Windows toetsenbord gooit soms roet in het eten. Type het password in het Windows kladblok applicatie krijg je dan hetzelfde ?

 

 

Makkelijk resetten met de servicetool

Je kunt de Experiabox het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Deze servicetool is alleen te gebruiken vanaf je thuisadres.

lukt dit ?

 

Groet Bart


  • Topper
  • 17 reacties
  • 16 januari 2021

@Bart_2020 :

Makkelijk resetten met de servicetool

Je kunt de Experiabox het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Deze servicetool is alleen te gebruiken vanaf je thuisadres.

lukt dit ?

 

Groet Bart

 

Resetten ging via deze tool goed, maar daarna inloggen met admin password van de sticker op de experiabox ging niet. Kreeg eerdere melding.

 

Groet Peter


Bart_2020
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • 466 reacties
  • 16 januari 2021

Hallo  @Buddy G

 

Wel het admin password.

Let op speciale leestekens/Hoofdletters !

Een Windows toetsenbord gooit soms roet in het eten. Type het password in het Windows kladblok applicatie krijg je dan hetzelfde ?

 

Groet Bart