Beantwoord

Inloggen Experiabox V10a lukt niet meer. Ook niet na reset

  • 17 August 2021
  • 56 reacties
  • 2481 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Hallo @Jasper. Ik heb exact hetzelfde probleem als @Internetsurfer. Ik ben al dagen bezig met allerlei manier van resetten, maar ik kan helaas niet inloggen in mijn experia Box V10a. Ik wil graag inloggen om het modem op te schonen. Ik heb een zeer onstabiel internet, zowel bekabeld als via WIFI en jullie helpdesk constateerde dat er iets van 17 apparaten gekoppeld zijn. Daar zitten allerlei apparaten bij die helemaal niet meer gebruikt worden. De verwachting van jouw collega bij de helpdesk is dat deze vervuiling invloed heeft op de stabiliteit van internet. 

 

Ik heb inmiddels alle stappen die hierboven genoemd zijn meerdere keren uitgevoerd en helaas kan ik nog steeds niet inloggen. Ik zou heel graag ook een nieuw modem ontvangen zodat weer goed thuis kan werken.

Reputatie 7

Wat gek dat het bij jou ook niet lukt @Cornersoft. Als je het modem een reset geeft (stap 2) wordt het modem geschoond, alle ingestelde poorten en dergelijke worden daarmee verwijderd. De helpdesk kan een meting doen om te kijken wat er is aangesloten inderdaad, maar dat is wat er op dat moment is aangesloten. Een reset of een schoning heeft daar geen invloed op, die apparaten zullen na de reset nog steeds/weer verbonden zijn. Kon de collega die je sprak niet toelichten wat er precies was aangesloten? En had hij de verbinding verder ook nagekeken? Als zowel Wifi als bekabeld wegvalt kan het ook iets buitenshuis zijn. 

Beste @Jasper , Ik heb deze ochtend weer contact gehad met de helpdesk. Zij heeft geprobeerd het modem te resetten, maar dat is helaas niet gelukt. Zij heeft nu een ticket aangemaakt en als het goed is wordt ik door 2e lijns support binnenkort gebeld.

 

Als opschonen van het modem geen effect heeft, zal het oorspronkelijke probleem niet opgelost worden. Dat is namelijk een heel instabiel internet. Ik werk veel thuis zoals velen nu en ben echt afhankelijk van een stabiel internet. Ik hoop dat er snel een oplossing komt. De eenvoudigste lijkt mij een nieuw modem. 

Reputatie 7

Het probleem hoeft zoals ik zei ook niet in het modem te zitten. Stel je krijgt een nieuw modem en het probleem is nog steeds, dan ben jij er niets mee opgeschoten. Dat is natuurlijk zonde, het is beter om het dan grondiger te bekijken zodat er sneller naar een oplossing gekeken kan worden. Ik verwacht dat met het ticket dat nu is aangemaakt zal gebeuren en dat dat een oplossing zal geven.

@Jasper ik heb net een collega gesproken. Er wordt aan een oplossing gewerkt. Bedankt voor je reacties!

 

Er zou toch eigenlijk een FAQ moeten komen waar dit soort problemen en de oplossing kort en bondig beschreven wordt.