Vraag

internet valt weg zeer traag

  • 20 September 2020
  • 81 reacties
  • 431 keer bekeken

slecht internet/  valt uit met zelfs twee kpn bedrage wifi versterkers! hoe kan dat?

sinds we verhuisd zijn is het ronduit waardeloos!
meerdere keren per week weer alles herstarten, en na een dag is Alles weer prut.

fijn als je 3-4 dagen met z’n twee Thuiswerk.

de KPN tool diverse keren gedraaid. 
en een monteur niet beschikbaar.

KPN wat maak je er een zooitje van


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

81 reacties

Welkom op het forum. Voor de medewerkers van KPN is het belangrijk dat alles relevante persoonsgegevens in je profiel worden aangevuld, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij het zoeken van een passende oplossing. Mocht je dit al gedaan hebben, zullen medewerkers binnenkort reageren op je bericht. Het is de laatste tijd erg druk, waardoor een reactie even op zich kan laten wachten.

 

Heb je wel eens geprobeerd om alles af te koppelen en te kijken wat er gebeurd als je alles één voor één weer installeert. Met de extra wifi versterkers zou ik kiezen om alles tot fabrieksreset terug te zetten. Dus modem een fabrieksreset en aansluiten. Als dit werkt, een eerste versterker opnieuw koppelen. 

 

Heb je ook bedraad last van uitval?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @BW Afoort en welkom hier op het KPN forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden maar balen dat je zoveel problemen ervaart met de Wi-Fi. Ik z@Jeroen Ruiter je al op weg probeer te helpen; heb je de stappen die hij aangeeft al doorlopen? En heeft dit voor verbetering gezorgd of heb je nog steeds problemen? Mocht dat laatste onverhoopt het geval zijn, zou je dan je forumprofiel in willen vullen? Dan kan ik meteen je klantdossier erbij pakken en vanuit daar kijk ik dan graag verder naar een oplossing! 

Ik ben er zo langzamerhand een beetje  klaar met kpn. Het werk niet. Te gek voor woorden! inmiddels elke dag twee keer modem en de KPN versterkers restarten. 
En als alle KPN apparatuur uit hen staan, blijft het glasvezel modem door draaien. Wie het weet mag het zeggen. 
kan nu een keer iets niet gewoon werken!!

gewoon een monteur langs sturen om dit probleem op te lossen!

Reputatie 7
Badge +24

En als alle KPN apparatuur uit hen staan, blijft het glasvezel modem door draaien.

Wat bedoelt u hier mee?

Heeft u ook tv? Blijft dat werken?

Welke Experiabox heeft u? Welke versterkers? Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis?

 

Experia 10

2x KPN WiFi versterkers 

ja ook tv 

En alles is bekabeld 

Reputatie 7
Badge +24

Blijft tv goed werken?

Reputatie 7
Badge +24

Experia 10

Deze dus?

 

Yep

Reputatie 7
Badge +24

2x KPN WiFi versterkers 

Deze?

Of deze?

Of deze?

 

Deze. Versterkers 

Reputatie 7
Badge +24

Yep

Yep wat? Dat de tv blijft werken? Of dat het plaatje van het modem goed is?

Deze modem. 

Tv werkt incidenteel niet goed.

sneeuw (horizon taal) bij opstarten 

Reputatie 7
Badge +24

Waar staan de versterkers? Op elke verdieping 1? Heeft u op alle versterkers en Experiabox dezelfde netwerknaam ingesteld?

Het probleem met deze versterkers is dat ze niet samenwerken. Dat heeft tot gevolg dat mobiel of laptop mogenlijk niet verbinden met de versterker die het dichtste bij is.

Reputatie 7
Badge +24

Tv werkt incidenteel niet goed.

sneeuw (horizon taal) bij opstarten 

Alleen bij opstarten? Werkt verder wel goed? Heeft u de nieuwe software al op de tv ontvangers? Of heeft u misschien nog Motorola ontvangers? 

Idd alleen bij opstarten. +/- 1-2 minuten. 
foto = tv ontvanger

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @BW Afoort , heb je de KPN Wi-Fi Manager al eens doorgelopen? Hiermee kun je in aanmerking komen voor gratis KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn de zwarte vierkante versterkers die @Nick83 eerder al noemde. Deze apparatuur werkt met een nieuwere techniek dan de witte ronde versterker waar je nu gebruik van maakt en ik denk dat dit ook in jouw situatie voor de gewenste verbetering moet zorgen. Let wel; je dient de Wi-Fi Manager 2 x volledig te doorlopen. Wanneer er vervolgens een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, dan zal de Wi-Fi Manager dit als gratis oplossing aandragen. Laat je me weten wat hier precies is uitgekomen?

De WiFi manager meer dan eens (..) doorlopen. 

Dan draait het een ½ - 1 dag weer redelijk vervolgens is het weer prut.

Ik denk zelfs dat het glasvezel modem ook een verstorende rol speelt. Als ik alle KPN apparatuur uit zet en afgekoppeld  heb, blijft deze nog volop actief...

 

Reputatie 7
Badge +12

Kun je de Wi-Fi Manager (nogmaals) doorlopen en dan het liefst op een plek in huis waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt? Waar ik naar toe wil werken, zijn de gratis KPN Experia Wi-Fi zodat je die kunt plaatsen in plaats van de versterker(s) die je nu nog in gebruik hebt. Ik verwacht dat dat de oplossing gaat zijn! Laat je me weten wat de precieze uitkomst is geweest? Je mag daar eventueel ook een screenshot van plaatsen. Verder wil je vragen om je forumprofiel in te vullen zodat ik eens met je mee kan kijken, alvast bedankt :)

Dat helpt hoor?…

ik moet 200 mbits snelheid hebben.

het wekt gewoon niet en dan een monteur voor € 50.

dat is de omgekeerde wereld! Wat een club die KPN 

ik ben er echt klaar mee!

 

Reputatie 7
Badge +12

Via de Wi-Fi ga je die 200 Mbit/s eigenlijk nooit halen. Bij Wi-Fi moet het signaal zich door de lucht verplaatsen en dat zorgt voor verlies van snelheid. Hoeveel je verliest, hangt af van je omgevingsfactoren. Hierbij kun je denken aan de bouw van een woning, isolatie, spiegels, vloerverwarming, andere Wi-Fi netwerken in je omgeving etc. etc. Qua snelheid hanteren we voor Wi-Fi een ondergrens van 20 Mbit/s en op het ene screenshot zit je daar boven en op de andere niet. Kun jij daarom je forumprofiel invullen? Dan stuur ik je gratis een setje KPN Experia Wi-Fi toe!

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @BW Afoort , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd naar de stand van zaken! Mocht je nog gebruik willen maken van mijn voorstel, zou je dan alsnog je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast bedankt!

Profiel ge-update. En internet blijft nog steeds gedoe. 
ik zie daarom het setje KPN Experia Wi-Fi met belangstelling tegemoet. 

kom er overigens achter dat de tv ontvangers ook gedateerd / oud zijn. die veroorzaken mogelijk de sneeuw storing bij het opstarten van de tv.

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel voor het updaten van je profiel @BW Afoort . Morgen ligt er een setje Experia Wi-Fi voor je klaar bij Spar City (Kamp 15-17). Je krijgt hiervan nog een sms ter bevestiging. Verder geef je aan dat je een verouderde tv ontvanger hebt maar dat zie ik niet teug in mijn systeem. Voor de zekerheid kun je je tv ontvanger altijd zelf een software update geven. Hoe je dat doet, zie je hier.