Moeilijke ontvangst wifi

  • 30 March 2020
  • 47 reacties
  • 302 keer bekeken

Beste Alex,

Ik heb jou advies in het verleden mbt wijziging internet opgevolgd maar ik bemerk dat ik nog steeds bij WiFi ontvangst 2 witte verticale streepjes van de 4 zie.

Achter in de tuin ook moeilijk ontvangst. Ongeveer 20 meter vd router.

Zou de nieuwe Mesh van KPN iets zijn om dit te verbeteren?

in het verleden heb ik al eens 2 andere hulpmiddelen (versterkers) van KPN ontvangen maar die deden niets. Ik wilde ze terug geven, ze zijn gloednieuw, naar dat wilde KPN niet. Weggegooid geld, jammer. Alleen het probleem is nooit, ondanks bezoek monteur, nooit opgelost.

Mvg

Eef

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Marcia,

Het klopt allemaal maar ik blijf zeggen dat Je verwacht dat KPN géén versterkers stuurt naar klanten als ze hebben aangegeven dat ze geen bekabeld systeem aan kunnen sluiten.  Ik blijf zeggen weggegooid geld en dat had ik niet van KPN verwacht.
Verder zit ik niet te wachten op een opmerking dat men er van uit kan gaan dat tegenwoordig iedereen kabels heeft. Dat is een conclusie die je niet kan trekken. Ook in 2020 niet!

Maar wat is nu beter voor mij de KPN Mesh of wat nu wordt aangedragen een DVS?

 

Reputatie 7
Badge +24

Maar wat is nu beter voor mij de KPN Mesh of wat nu wordt aangedragen een DVS?

Dat zult u zelf uit moeten zoeken. Het is moeilijk te zeggen wat bij u werkt. Probeer eerst de DVS. Blijkt dat da niet werkt, dan kunt ze binnen 14 dagen kostenloos retour sturen. 

Reputatie 7
Badge +30

Nee dat had zeker beter uitgevraagd moeten worden, dat ben ik met je eens. Voor wat betreft jouw keuze: je kunt het inderdaad 14 dagen uitproberen. Vergeet niet het op tijd terug te sturen :-). Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat je het dan weten?

Marcia,

Bedankt voor je antwoord.  Op de site van KPN heb ik gelezen dat een DVS geen WiFi versterkt. Zoals ik al eerder aan heb gegeven lijkt mij een Mesh voor mijn zaak de beste is. Bij bestellingen zie ik dat je een kortingscode in kan vullen. Nu is mijn vraag of jij mij een kortingscode kan geven vanwege in eerste instantie, door het niet goed luisteren naar de klant, de verkeerde versterkers te sturen. Natuurlijk had ik zeeerder terug moeten sturen maar heb daar niet aan gedacht.

Reputatie 7
Badge +30

De DVS versterkt de wifi inderdaad niet. Je kunt ze wel gebruiken om de Experia Wifi's aan te sluiten, dat bedoelden we er eigenlijk mee. Voor wat betreft de Super Wifi punten: ik heb geen kortingscode voor je, ben ik bang!

Ben ik bang laat open dat er eventueel wel iets mogelijk is? Dat verzacht dan de verkeerde aankoop. Ik wil dan 3 Mesh kopen. 

Reputatie 7
Badge +24

Op de site van KPN heb ik gelezen dat een DVS geen WiFi versterkt. 

Nee. Het breid je bekabelde netwerk uit. En dat is precies wat nodig is.

Mesh is een netwerkprotocol wat werkt over wifi of bedraad netwerk. Is er geen wifi en geen bedraad netwerk, dan is er ook geen mesh. Mesh zorgt er voor dat verschillende wifi punten verspreid in uw huis samenwerken zodat al uw apparaten automatisch verbonden zijn met het dichtbijzijnde punt. Mesh zorgt er niet voor dat het bereik achter in de tuin of boven op zolder plots veel beter word.

Wilt u het bereik vergroten, dan heeft u gewoon meer wifi punten nodig. Verspreid door het huis. En niet op een rijtje in de meterkast. Die u bij voorkeur bekabeld aansluit. Kan een kabel echt niet, dan is een dvs de tweede keus.

Draadloos verbonden wifi punten plaatsen kan ook. Zoals de SuperWifi's. Maar hierbij gaat veel snelheid verloren. Want ze pakken het beschikbare wifi signaal op en zenden dat opnieuw uit. Daarbij word wel het signaal sterker. Dus meer streepjes op uw telefoon. Maar de snelheid die verloren is tussen het eerste (bedraad aangesloten) wifi punt en het 2de (via wifi aangesloten) wifi punt komt niet terug.

En voor in de tuin is het sowieso geen optie. Want je zou zo'n punt dan buiten moeten plaatsen, halverwege de tuin, wat niet kan want ze zijn niet waterdicht.

Reputatie 7
Badge +25

Nick geeft nog een mooie samenvatting wat het een en ander duidelijker maakt. We hebben geen kortingscodes, dus er is niets mogelijk.

Weer een nieuwe moderator. U reageert schijnbaar voor Marcia. U kan het harder duidelijk maken. Marcia schrijft ik ben bang dat er geen kortingscode is en omdat ik daarop reageer wilt u wel reageren en laten zien wat KPN voor zijn trouwe leden betekent. Terwijl bij het bestellen wel een mogelijkheid is voor het invoeren van een kortingscode. Je kan schijnbaar beter hard zijn en niet trouw want dan interesseert je het niet hoe het met KPN gaat. Wanneer de leverancier niet voldoet aan je eisen dan ga je gewoon naar een andere leverancier. Het zogenaamd hoppen van de een naar de ander. Op korte termijn denken bent u goed voor KPN. Zo komt u tenminste voor mij over

Om even terug te komen op Nick. Op de eerste plaats bedankt voor het meedenken. Maar als je op leeftijd bent ben je niet altijd zo op de hoogte wat je nu het beste kan doen. En ik wil een beslissing nemen. Omdat ik alreeds enige keren door heb gegeven dat er vanwege betonnen muren niet mogelijk is om bekabeling toe te passen denk ik aan Mesh. Ook omdat ik steeds lees in computerbladen dat Mesh de beste oplossing is om WiFi te versterken. 

Ik zal een beslissing moeten nemen zonder helaas voor mij een goede ondersteuning te krijgen van KPN wat ik nu het beste kan doen. Jammer maar is schijnbaar de nieuwe tijd van omgaan met de klant.
 

 

Om optimaal gebruik te maken van de ‘mesh’-functie dient je modem het ook te ondersteunen en dat is bij mijn weten momenteel alléén de Experia V10a

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt een prima mesh netwerk hebben zonder router die het ondersteund. Mijn router heeft überhaupt niet eens wifi.

Reputatie 7
Badge +25

Weer een nieuwe moderator. U reageert schijnbaar voor Marcia. U kan het harder duidelijk maken. Marcia schrijft ik ben bang dat er geen kortingscode is en omdat ik daarop reageer wilt u wel reageren en laten zien wat KPN voor zijn trouwe leden betekent. Terwijl bij het bestellen wel een mogelijkheid is voor het invoeren van een kortingscode. Je kan schijnbaar beter hard zijn en niet trouw want dan interesseert je het niet hoe het met KPN gaat. Wanneer de leverancier niet voldoet aan je eisen dan ga je gewoon naar een andere leverancier. Het zogenaamd hoppen van de een naar de ander. Op korte termijn denken bent u goed voor KPN. Zo komt u tenminste voor mij over

Marcia is er een paar dagen niet, vandaar dat ik even reageer inderdaad, anders moet je zo lang wachten. Marcia zei dat er helaas geen kortingscode is, en toen dacht jij (althans, zo interpreteer ik het) dat er alsnog iets mogelijk was qua korting. Die is er helaas niet. Dat is het enige wat ik probeerde duidelijk te maken...

Dank u wel voor uw antwoord. Ik blijf het absurd vinden dat ondanks KPN fouten heeft gemaakt, vanwege niet luisteren naar de klant,  verkeerde versterkers heeft gestuurd. En dan stug vol blijven houden dat er geen mogelijkheid is van enige compensatie. Waar een wil is, is een weg. En moderatoren kunnen meer als ze willen. Alleen je moet wel willen. En dat er altijd iets mogelijk is blijkt wel dat toen ik problemen had met mijn internet en een geruime tijd teveel hebt betaald Moderator Alex heeft geregeld dat ik compensatie kreeg en een nieuw internetabonnement.

Dus misschien is er alsnog iets mogelijk indien u intern met uw leidinggevende overlegt.

En voor de duidelijkheid ik wil, als dat helpt voor mijn Problematiek, 3 super Mesh aankopen. Ik heb nu achter in de woonkamer 2 streepjes internet. En de router hangt in de gang. Afstand is zo’n 6 meter. En natuurlijk wil ik wederom geen geld weggooien. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt ze binnen 14 dagen kostenloos retour sturen. Dus probeer het zou ik zeggen. Werkt het, dan hou je ze. Werkt het niet, dan terug sturen.

Ik weet ook niet of ik nu een Experiabox V10 heb of een V10a en of een super Mesh daarmee werkt?

Reputatie 7
Badge +24

Euh.... het staat er op dacht ik ... 

Maar dan nog, ook al zou u een v10 hebben, de SuperWifi's werken gewoon. En KPN gaat uw Experiabox sowieso niet omruilen voor een v10a. Alleen kapotte apparatuur word omgeruild. 

Nick83,

Bedankt voor uw antwoord alleen de toonzetting laat wel eens te wensen over maar ik denk dat u zelf daar anders over denkt. U doet uitlatingen die eigenlijk alleen maar door een medewerker van KPN mogen worden gedaan. En deze medewerker zal altijd rekening moeten houden dat hij/zij te maken heeft met een klant. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik begrijp wat u bedoelt. En in principe heeft u zowat nog wel gelijk ook. Maar als zulke dingen niet gezegd mogen worden door andere forumleden, dan kan zo'n forum net zo goed gelijk gesloten worden denk ik. U moet zich bedenken dat ik dat niet zeg omdat ik dat bepaal, maar omdat ik uit ervaring weet dat het zo is.

Ik begrijp u ook omdat mijn problematiek wordt geplaatst op het forum. Maar vorig jaar heb ik een probleem gehad en toen ben ik alleen met een moderator in gesprek geweest. En zo is alles naar iedereen zijn tevredenheid opgelost.

En ik heb gemerkt in dezer dat de moderator de probleemvraag op het forum heeft geplaatst. Voor mij is dat een probleem want als je niet zo thuis bent in de materie dan geeft iedereen zijn gedachte voor de oplossing van de problematiek. Alleen die gaan af en toe de diepte in, die ik dan niet begrijp, en ik door de bomen het bos niet meer zie. En de moderator houd zich stil terwijl je verwacht dat hij/zij de klant, hij/ zij is toch in dienst van KPN,  behulpzaam moet zijn. Zijn taak is de klant duidelijkheid en de juiste informatie te geven en te zorgen dat de klant ook klant blijft en niet afhaakt.

En een moderator kan maatwerk verlenen wat voor beiden acceptabel Is. Alleen dat kan niet als hij/zij de vraag op het forum plaatst. Komt bij mij over dan blijf ik buiten schot. Trieste constatering en als klant voel ik mij niet door hem/haar gesteund.

Een forum is mooi als je begrijpt wat er allemaal wordt gezegd. Je kan dan gezamenlijk debatteren over de oplossing. Alleen niet iedereen weet veel van de materie, anders had hij/zij niet KPN benaderd, en verzand in de materie. Je begrijpt er niets van wat er allemaal wordt gezegd. En dat is triest. Zowel voor de forumleden alsmede voor de vraagsteller die er niets van begrijpt. En dan zou een moderator in moeten grijpen door de klant van het forum af te halen en zelf de klant verder te woord te staan.

Reputatie 7
Badge +30

Ik wil je met alle liefde een privébericht sturen, maar ook dan is er geen kortingscode mogelijk, @EvaBoKa. Het is me dan ook niet helemaal duidelijk wat je nog van mij zou willen. Zoals ik aangegeven heb, kan je de Super Wifi punten aanschaffen en als deze niet werken, binnen 14 dagen weer retourneren. Dat het allemaal erg vervelend is, helemaal omdat je zelf ook al de Experia Wifi hebt gehad en die niet werken, begrijp ik zeker. Ik kan er alleen niets anders van maken.

Marcia, 

Bedankt voor uw antwoord. Maar ik weet uit eigen ervaring en van anderen dat een moderator zich buiten begane paden kan en mag begeven. Zij zijn in dienst van KPN. Maar ik weet uw standpunt en klopt die stond vanaf het begin al vast. Ook het antwoord van probeer het en anders stuur je het terug. Dus einde van mijn vraagstelling.