Beantwoord

oranje lampje wifi versterker

  • 20 July 2021
  • 74 reacties
  • 20046 keer bekeken

sinds 1 ½ week brand het lampje oranje onderaan de wifiversterker (witte schotel) Omgewisseld met de andere wifiversterker, internetkabel aangesloten, fabrieksinstellingen etc etc. Blijft oranje. Staat op de 3e verdieping en op 2e verdieping is de wifiversterker weer groen. Wifi test gedaan en op de 3e verdieping is de download snelheid 30. Advies: schaf een wifiversterker aan……….Al geruime tijd heeft de wifiversterker het uitstekend gedaan op de 3e verdieping (router staat begane grond) Waarom nu niet meer? Zijn er soms in de omgeving werkzaamheden verricht waardoor de downloadsnelheid is verlaagd? 

 

icon

Beste antwoord door NHendriks 21 July 2021, 18:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

74 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Bij oranje zal de 2e superwifi te ver van de 1e staan, of word teveel verstoord door wat ertussen staat.

Begrijp ik het goed dat u 2 superwifi’s hebt waarvan 1 op de begane grond en 1 op zolder?

Als die 2e superwifi op de 1e verdieping wel groen gaat branden lijken ze me in iedergeval goed geinstalleerd te zijn. Dat lijkt het er toch op dat hij te moeilijk contact krijgt met de 1e beneden.

 

Hoe is de snelheid op zolder als de 2e superwifi op de 1e verdieping staat? Is het dan niet voldoende?

Waar staat de 1e superwifi, meterkast hal? Wellicht kan de 2e superwifi enigszins in het trapgat hangen zodat hij vrijere doorgang heeft met beneden?

Uiteraard kan er altijd een 3e superwifi bij zodat ze op elke verdieping het signaal maximaal doorsturen naar boven, maar dat geld. (niet zoveel meer want de prijzen zijn fors verlaagd)

Als een vaste kabel mogelijk is, is het helemaal klaar.

toch vreemd dat het twee jaar goed is gegaan en sinds 2 weken niet meer………. (ook niets veranderd in de woning). 

Bedankt voor de reactie. 

 

Reputatie 7
Badge +11

toch vreemd dat het twee jaar goed is gegaan en sinds 2 weken niet meer………. (ook niets veranderd in de woning). 

Bedankt voor de reactie. 

 

Helaas is dat met wifi wel mogelijk, er kan meer verstoring ontstaan zijn op de radiofrequenties waardoor het signaal van het wifipunt niet goed overkomt, bijvoorbeeld als de buren een nieuwe router hebben geplaatst of er is iets anders op de wififrequenties aan het blaffen. Soms wilt het opnieuw opstarten van de wifipunten al helpen omdat dan de verbinding opnieuw wordt opgebouwd.

 

Admin: zie ook onze kennisbank!

Duidelijk. Nadeel van de wifiversterkers als de buren er ook één hebben :sweat_smile: . Ik ga een 3e wifipunt aanschaffen en een bak koffie drinken bij de buren. :wink:

Onze wifi versterker (super wifi) is ook oranje sinds 2 weken, hij staat in de woonkamer, naast de TV. Netflix op de TV doet het niet meer natuurlijk. Kan de versterker kapot zijn? de andere 2 versterkers doen het goed. Vreemd dit!

Reputatie 7
Badge +10

Onze wifi versterker (super wifi) is ook oranje sinds 2 weken, hij staat in de woonkamer, naast de TV. Netflix op de TV doet het niet meer natuurlijk. Kan de versterker kapot zijn? de andere 2 versterkers doen het goed. Vreemd dit!

Bij oranje doet hij het nog steeds, alleen minder snel. Toevallig een v10a met een superwifi er vlak naast? Welke superwifi's heb je bekabeld aangesloten en welke niet?

Mijn draadloze versterker geeft sinds (volgens mij) de KPN updates heeft gedaan aan het netwerk vorige maand in mijn omgeving een geel/oranje lampje. De versterker staat al bijna een jaar op de 1e verdieping en deed het altijd prima (groen) met een goede wifi verbinding. Ik heb alles opnieuw aangesloten/reset en niets verhelpt het probleem. De versterker blijft oranje tenzij ik 'm op een meter afstand plaats van de 1e booster dus in feite werkt hij wel gewoon .. 

 

Heeft iemand een oplossing? 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Mijn draadloze versterker geeft sinds (volgens mij) de KPN updates heeft gedaan aan het netwerk vorige maand in mijn omgeving een geel/oranje lampje. De versterker staat al bijna een jaar op de 1e verdieping en deed het altijd prima (groen) met een goede wifi verbinding. Ik heb alles opnieuw aangesloten/reset en niets verhelpt het probleem. De versterker blijft oranje tenzij ik 'm op een meter afstand plaats van de 1e booster dus in feite werkt hij wel gewoon .. 

 

Heeft iemand een oplossing? 

 

 

Ook met een v10a? Heb je toevallig een ssid in je Superwifi’s waar een spatie in voorkomt?

@DennisA78 Ik heb een v10 staan en er zit inderdaad een spatie in de ssid van de Superwifi's. 

Ik volg deze ook even, ervaar exact dezelfde problemen. 2 superwifipunten en de V10a. de wifipunt op de eerste verdieping blijft sinds kort oranje branden en ook problemen met videoland / prime. loskoppelen van het eerste superwifipunt van het modem krijg ik ook niet werkend. Was ook te mooi om waar te zijn een extra wifipunt door de software update van de V10a.

Reputatie 7
Badge +10

Ik volg deze ook even, ervaar exact dezelfde problemen. 2 superwifipunten en de V10a. de wifipunt op de eerste verdieping blijft sinds kort oranje branden en ook problemen met videoland / prime. loskoppelen van het eerste superwifipunt van het modem krijg ik ook niet werkend. Was ook te mooi om waar te zijn een extra wifipunt door de software update van de V10a.

 

  • Alles los koppelen 
  • V10a resetten. 
  • Superwifi’s resetten. 
  • 1e superwifi bekabeld aansluiten en 5 min laten gaan
  • 2e superwifi erbij, bekabeld aansluiten en een kwartier laten gaan
  • Dan beide superwifi’s los van de kabel. 

 

Werkt dat?

Hoi,

is hier inmiddels een duidelijke oplossing voor? Ik was even afgehaakt maar het probleem is - na diverse pogingen - nog altijd niet opgelost. Mijn 2e wifi punt kleurt geel/oranje nadat deze het altijd heeft gedaan. 

 

mvg Robin 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Robin007

Wat vervelend dat de tips (nog) niet geholpen hebben. Wat gebeurt er als je de Super Wifi's (tijdelijk) dichter bij elkaar zet? Blijft de Super Wifi dan wel groen branden? 

ja dichterbij groen, ik heb ze ook omgewisseld dus ze werken gewoon. het lijkt alsof de afstand ineens niet meer wordt bereikt. Alles geprobeerd inmiddels. 

@Hanna_ is hier een goede oplossing voor te vinden? Dit speelt al tijden en niets werkt.

Anders zal ik overstappen naar een andere provider. Ik ben er wel echt een beetje klaar mee.

 

Mvg Robin 

Volg mee. Hier zelfde probleem en niets werkt

Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem. Ik volg ook mee. Oranje lamp, ik heb de witte schotels verwisseld en dan werkt het wel. Dus het lijkt dat het opeens door de afstand de tweede super wifi niet wil werken. KPN Graag een oplossing bieden aub. 

@Hanna_ 

@DennisA78 

Lezen jullie mee? Dit is een veel voorkomend probleem. Ik lees er al maanden over. Jullie moeten toch weten welke de oorzaak is? Zie bovenstaande. Ik heb alles geprobeerd, niets werkt. 

 

Grt Robin 

Ook ik ervaar dit probleem sinds een paar weken.

Wifi versterker begane grond, 1ste verdieping doen het goed.

Sinds een paar weken 2de verdieping niet meer. 
Bij verplaatsen naar de eerste verdieping gelijk groen lampje, 2de verdieping oranje ook na reset.

Het vreemde is wel dat er niemand van @Kpn @Hanna_ @DennisA78 meer reageert op dit probleem wat zich blijkbaar massaal voordoet. Ik begrijp daar helemaal niets van. 

Overigens heb ik de tip van @DennisA78 ook al diverse keren uitgevoerd,daarna werkt het weer, maar voor een korte periode.

Het kan niet zo zijn dat je iedere twee weken een half uur bezig bent op je Superwifi’s te resetten om dit probleem op te lossen.

Is hier een structurele oplossing voor?

Bekabeld werken.

Bedankt voor deze reactie.

Als ik een product koop van KPN omdat zij dit adviseren en het werkt na een aantal maanden niet meer, verwacht ik op z’n minst wel support daarop. Zeker omdat het eerder wel gewerkt heeft.

Aan deze tip en dooddoener heb ik dus niets.

 

Jammer, was goed bedoeld.

 

we wachten het nog maar weer even af @Kpn @Hanna_ @DennisA78 graag uw feedback en eindelijk een passende oplossing voor deze (in mijn optiek) echt waardeloze wifi versterkers.