Beantwoord

oranje lampje wifi versterker

  • 20 July 2021
  • 74 reacties
  • 20157 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

74 reacties

Ik lees ook mee, want ervaar sinds een aantal dagen hetzelfde probleem. Niets wat ik probeer helpt. Hopelijk komt KPN met een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +10

Probeer dit eens: weet je de WPS knop te vinden? Zowel op de Superwifi’s als op je modem.

Druk die eens 4sec in op de punten die het dichtst bij elkaar staan. Dat kunnen 2 Superwifi’s zijn, maar ook 1 Superwifi en een V10a of een Box12.

 

Voor de goede orde. In geval dat je een V10a hebt of een Box12, die fungeert ook als wifipunt. Daar hoeft geen Superwifi bij naast. De Superwifi’s plaats je daarbij dus op andere plaatsen in je huis.

Heb je een v10, v9, v8 enz. Dan gaat de wifi daarop uit, en vang je dat op door er een Superwifi naast te plaatsten.

 

De Superwifi’s die je draadloos op bijvoorbeeld de 1e verdieping plaatst, maakt contact met de V10a of Box12 beneden. Een evt 2e Superwifi op zolder, maakt contact met de Superwifi op de 1e verdieping (als het goed is). Als die dat nou niet doet, probeer dan eens de WPS knop van in dit voorbeeld de Superwifi op 1e verdieping en zolder 4sec ingedrukt te houden. Weten ze elkaar dan te vinden?

 

Als je een V10a of een Box12 beneden hebt, druk daar de WPS knop 4sec van in, en dan die van de dichtstbijzijnde Superwifi. Word hij dan uiteindelijk groen?

 

I

 

@DennisA78 ook gedaan en de versterker wordt gewoon weer oranje. Ik weet het niet maar het regent klachten over deze versterkers en ik blijf maar tips en mogelijkheden ontvangen - waar niets van werkt. 

Het is ook geen hogere wiskunde. Er moet gewoon structureel een oplossing komen ik ben het gewoon beu na zoveel maanden. 

In alle gevallen die ik lees werken de wifi punten een aantal maanden en opeens niet meer. Ik heb alles gedaan, net als iedereen die op dit forum post - zonder enig resultaat. 

Zelfde probleem hier, al enige tijd. Een v10, daaraan een superwifi die een groen lampje geeft, op 1e en 2e verdieping oranje lampjes. Heeft lang goed gewerkt, met alles op groen. Factory reset van superwifi werkt niet. 

Hier hetzelfde probleem. Op eerste verdieping was lampje al een jaar groen en sinds een paar weken oranje. Dichterbij plaatsen, herstarten.. het heeft helaas geen zin.. wie heeft de oplossing?

KPN heeft de oplossing, maar zullen ze die ook aandragen? 🤔 Ik heb ook het idee dat het probleem in de versterkers zit, omdat zoveel mensen dezelfde klacht hebben, zou KPN dit toch moeten onderzoeken lijkt mij.

Ik sluit ook even aan. Hier ook 2e punt op 1e verdieping prima, tweede op de zolder, die het maanden goed heeft gedaan, blijft nu na herhaaldelijk resetten oranje, ook na verplaatsen dichter bij 2e punt.

Ben ook benieuwd naar de reactie van KPN. 

 

@DennisA78 zie alle berichten hieromtrent - niet enkel in deze topic.

Wat gaat KPN hier nu aan doen. Kun je ons verder helpen met een contact en/of afdeling binnen KPN. In mijn optiek betreft het gewoon inferieur product en telkens maar berichten plaatsen met probeer dit en dat gaat niemand helpen. Tenzij alle KPN klanten te dom zijn om een WIFI-versterker aan te sluiten. 

 

Graag een klantvriendelijke oplossing. 

@DennisA78 we zijn inmiddels weer 10 dagen verder en ik zie ook op andere plaatsen op dit forum dezelfde klachten vaak voorbij komen. Wat gaat KPN nu eens doen aan deze slechte producten/diensten? Ik betaal wel gewoon elke maand de rekening, dat wel … Ik hoop nu echt een oplossing te krijgen.

 

 

@Kpn @DennisA78 @Hanna_ inmiddels weer een maand verder zonder enige reactie en/of duidelijke oplossing. Het regent klachten over deze versterkers en niets werkt om het te verhelpen.

Graag een reactie en eventuele oplossing met een alternatief. Ik ga anders maar de boel opzeggen en naar Ziggo. 

Idem probleem. Drie versterkers, waarvan er ondertussen twee bekabeld zijn (de tweede dus aangesloten vanwege eveneens het oranje lampje). Derde krijg ik onbekabeld ook niet meer op groen (zelfs in rechte lijn met nummero uno op 6 meter afstand).

De reactietijden van KPN stemmen niet gerust…. (@KPN, als je geen inhoud hebt, communiceer dan iig het proces waarin jullie zitten!)

@Kpn @DennisA78 @Hanna_ @Rene M. eens en wederom een week verder - blijkbaar is @Kpn niet meer in staat om te communiceren. Ik ga maar eens aankloppen bij de consumentenbond, dit is echt bizar slecht qua service en beleid. KPN komt met nul oplossingen behalve factureren, dat kunnen ze nog wel erg goed!!! 

@Kpn @DennisA78 @Hanna_  inmiddels gaan we het voorjaar in en nog altijd geen oplossing van KPN.

Ik ga de boel opzeggen, te slecht voor woorden …. 

Zelfde probleem hier. Mijn wifi punt hangt 3 meter van de box 12 in het trapgat (heb deze zelfs buiten de meterkast gehangen).  En dan wordt hij toch om de zoveel tijd weer oranje. 

 

Er staat ook een wifi punt beneden bij de tuindeur, die kleurt ook regelmatig oranje.  

 

Het werkt gewoon niet. Krijg er serieus problemen mee met het thuiswerken, door slechte teams verbinding. 

 

Alles al regelmatig gereset, maar blijft terugkomen.... Graag een structurele oplossing. 

 

Bedankt

Hallo @deef2001 

. Graag een structurele oplossing. 

Bekabeld werken, of het wifi-punt op een andere plek proberen, oranje betekent minder goede verbinding door te grote afstand tot het modem.

Succes.

 

 

Als ik de mogelijkheid had bekabeld te werken had ik geen dure wifi versterkers hoeven te kopen.

Dichterbij? Mijn modem hangt boven (en buiten) de meterkast en wifi verstrekker hangt er 3 meter boven. Kan hem er een meter vanaf hangen maar dan haalt hij de zolder weer niet daarna. Lijkt me dat er structureel iets moet veranderen. 

 

Bedankt voor je hulp, maar verwacht vanuit kpn wel een structurele oplossing. 

Reputatie 6
Badge +3

@deef2001 

Van de Wifi versterkers heb ik geen verstand, wel van de draadloze routers (maar het is jaren geleden dat ik bij KPN werkte), ik zal even zoeken of ik daar nog documentatie over kan vinden; daar staan ook oplossingen in.

In ieder geval kan ik (vanuit het satelliet-gebeuren) vermelden dat er vaak storingen voorkomen als er een DECT telefoon te dichtbij staat.

Maar ik ga even voor je zoeken en ben zo terug.

Reputatie 6
Badge +3

@deef2001 

Ben ik weer.

Toen ik nog bij KPN werkte op de ADSL-afdeling heb ik klanten geholpen -telefonisch- om hun routers te installeren,

Het is allemaal lang geleden, de afdeling  heette toen MXSTREAM; ik bood hulp bij de volgende routers en modems: een USB moden die eruitzag als een groene Rog Speed SpeedTouch 330(die vis weetjewel) (bekabeld), daarna de Ethernet router-modems: SpeedTouch Home (bekabeld), SpeedTouch 510 (bekabeld),SpeedTouch 546 (bekabeld) SpeedTouch 570, SpeedTouch 570i, en de SpeedTouch 580.

 

De meeste problemen deden zich voor bij de Ethernetrouters:

  1. De kaart was niet goed geïnstalleerd of stond uit, dan liet ik de klant Netwerk Adapters openen (meestal stond er een rood kruis voor en dan liet ik de klant de kaart weer aanzetten).
  1. Als de klant gewapend beton in de woning had moest de klant de router verplaatsen.
  1. DECT telefoon niet te dicht bij de router.
  1. Had de klant een waterbed aangeschaft: router verplaatsen.

Deze oplossingen werkte bijna altijd; lukte het niet, dan verbond ik de klant door met de 2de lijn (kreeg ik ze niet te pakken, dan maakte ik een ticket aan).

 

Nogmaals van die wireless versterkers heb ik geen verstand omdat ik toen allang niet meer voor KPN werkte.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen.

 

D-box

 

 

Als ik de mogelijkheid had bekabeld te werken had ik geen dure wifi versterkers hoeven te kopen.

Dichterbij? Mijn modem hangt boven (en buiten) de meterkast en wifi verstrekker hangt er 3 meter boven. Kan hem er een meter vanaf hangen maar dan haalt hij de zolder weer niet daarna. Lijkt me dat er structureel iets moet veranderen. 

 

Bedankt voor je hulp, maar verwacht vanuit kpn wel een structurele oplossing. 

Hallo @deef2001 , ik heb een vraag over de plek van je modem.

Heb je een koper- of glas-aansluiting?

Indien koper, hoe lang is de kabel tussen modem en IS/RA-punt?

 

Als ik de mogelijkheid had bekabeld te werken had ik geen dure wifi versterkers hoeven te kopen.

Dichterbij? Mijn modem hangt boven (en buiten) de meterkast en wifi verstrekker hangt er 3 meter boven. Kan hem er een meter vanaf hangen maar dan haalt hij de zolder weer niet daarna. Lijkt me dat er structureel iets moet veranderen. 

 

Bedankt voor je hulp, maar verwacht vanuit kpn wel een structurele oplossing. 

Hallo @deef2001 , ik heb een vraag over de plek van je modem.

Heb je een koper- of glas-aansluiting?

Indien koper, hoe lang is de kabel tussen modem en IS/RA-punt?

 

Hoi Jan, ik heb een koper leiding (DSL). En de kabel is ongeveer 1 meter.  

Hallo, ik heb dit probleem ook sinds een week, wifiversterker inneens met oranje lampje ipv groen. Nu weer geen bereik in de tuin en daarvoor is het aangeschaft. Ga dit maar even volgen in de hoop dat er binnenkort een oplossing komt van kpn

Reputatie 2

Ook ik heb sinds 2 weken dit probleem.3 witte super wifi punten en alleen die bij het modem blijft groen, de anderen oranje.

Niks werkt,  alles al teruggezet naar factor instellingen maar helpt niet. Heb 200mb snelheid maar haal dit bij lange na niet.

Wie kan me nu nog helpen? Lees dat veel mensen hetzelfde probleem hebben.

Nico

Hallo @nbkerk zijndie andere 2 punten draadloos aangesloten? Oranje lampje betekent mindere snelheid door te grote afstand tot modem. Oplossing: andere plekken proberen en/of bekabeld aan het modem aansluiten.

Succes.

 

 

Reputatie 2

Deze zijn draadloos en zelfs op minder dan 5meter blijven ze oranje.

Ik koop geen dure draadloze apparatuur om ze vervolgens bedraad aan te sluiten.

Heeft het altijd goed gegaan dus waarom nu dan niet. Met mij klagen er velen over hetzelfde probleem.

Nico

Badge +19

De wifiversterkers hebben de 2.4ghz band en de 5ghz band.  De 2.4ghz heeft een bereik van ca 10mtr maar kan max 70 aan als snelheid.  De 5ghz kan hele hoge snelheden aan maar het bereik is max. 8 meter vrij. Muren en deuren zijn killing.  Dat heeft niets met het soort versterkers te maken maar dat zijn de eigenschappen van wifi. Daarom wordt er geadviseerd om ieder wifi punt bekabeld aan te sluiten.  Sowieso als je 3 super wifi's draadloos plaatst gaat de snelheid enorm achteruit. Meer dan 50%. Ga aan de slag en zorg voor bekabeling.  Veel werk maar succes gegarandeerd.