Beantwoord

oranje lampje wifi versterker

  • 20 July 2021
  • 74 reacties
  • 20157 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

74 reacties

Reputatie 2

Dan verkoopt de kpn een hoop lulkoek en het verklaard nog steeds niet waarom tot voor 2 weken alles wel goed was.

Njco

Badge +19

Ik wil wel even met je meekijken hoor. Welk type modem heb je? Heb je ergens draadloze verbindingsets in je netwerk?

Reputatie 2

Joep, modem v12 en 3 witte superwifi.

2 camera's op 2,4

1 pv panelen

2 airco

Thermostaat 

Dit allemaal op wifi.

Heb gisteren alles uitgeschakeld en alle kpn apparatuur vanaf fabrieksinstellingen opnieuw geïnstalleerd. Zonder de camera's, Thermostaat,  etcetera.

Geen succes nog steeds hetzelfde.

Badge +19

Helder. Hoe is de opstelling van het modem en de super wifi's? 

Reputatie 2

Modem in logeerkamer met 1mtr kabel naar glasvezel.

1e wifipunt op 3 meter van de modem, op logeerkamer,  bedraad of onbedaad maakt niet uit is altijd groen.

2e wifipunt in de woonkamer op 6 meter van modem met 1 deur ertussen maar staat altijd open.

3e wifipunt op slaapkamer, 1 etage hoger 1 deur ertussen maar ook altijd open.

Het gekke is dat voor ongeveer 3 weken er geen problemen waren.

Speedtest in de logeerkamer varieert tussen 190 en 80. In de overige ruimten tussen de 10 en 80, alles heel wisselend.

Wat zijn de beste instellingen voor het modem? Ik zie al, an, etc. 

Mijn mobiel is 5g en laptop is bedraad aangesloten. Overige zaken werken op 2,4.

Als ik inlog op het modem zie ik dat mijn wifipunten regelmatig op verbinding excellent staan maar in werkelijkheid is dit niet zo.

Nico

Nico

Reputatie 2

Joep,

Dit zijn de instellingen van mijn modem na factory reset.

 

Reputatie 2

Ik had gehoopt nog een reactie te krijgen die me verder kan helpen? Lees ook in andere groepen dat reactie met een echte oplossing vaak uitblijven, heel jammer.

Nico

Wij volgen ook..

 

Helaas sinds enkele weken een oranje lampje bij het tweede superpunt welke boven staat. Het eerste punt welke de wifi van de v10 heeft overgenomen doet het goed. 
 

Resetten van het tweede punt werk niet, net als het dichterbij de eerste plaatsen. 
 

Ik lees dat veel mensen dit de laatste tijd hebben? 
Is er al een oplossing @Kpn?!

Reputatie 2

Heeft er al iemand een reactie gekregen?

Joep laat niks meer van zich horen.

Badge +19

Ik lig heerlijk bij het zwembad ergens in Zuid Frankrijk 😉.  Ik zal straks nog even kijken naar jouw topic.

Badge +19

Wifi gaat via de 2.4ghz band en de 5ghz band.  De 2.4ghz heeft een groot bereik maar kan een snelheid aan tot max 70. De 5ghz band kan een hoge snelheid aan maar heeft een kort bereik.  Bij 6 mtr houdt het wel op. Het oranje lampje geeft aan dat het contact met de 5ghz er niet meer is. De afstand is te groot of er is iets wat het bereik verstoord. De 2.4ghz band blijft wel werken dus ze doen het nog steeds. Maar indien bekabeld max 70 en draadloos ongeveer de helft.  Mijns inziens is het ook niet bedoeling om wifi punten draadloos contact met elkaar te laten maken. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de snelheid dient dus ieder wifipunt met een kabel aangesloten te zijn op het modem. 

Reputatie 2

Waarom adverteerd kpn dan met DRAADLOZE wifipunten. Ze geven zelfs aan; dan heb je geen gedoe met het eindeloos trekken van kabels.

Maar alle gekheid op een stokje, waarom werkte tot voor 4 weken wel alles naar wens. Alle lampjes groen en een snelheid van bijna 200.

Ik ben niet de enige die hier over klaagt, waarom zegt kpn niet gewoon eerlijk wat er loos is en hoe lang het gaat duren voordat er een oplossing is. 

In alle uithoeken van dit forum kom ik hetzelfde probleem tegen dus zeg aub niet dat het probleem aan mijn zijde ligt want dan ben ik echt klaar met kpn.

Nico

 

Badge +19

Er is geen oplossing.  Wifi is wifi. Het komt uit een apparaat en dan komt het vanalles tegen. Andere signalen of een muur of een deur. En waarom providers, alle providers,  over draadloos praten is omdat de mensen geen kabels willen trekken.  Voor een extra kraan in de badkamer of een buitenkraan of een extra stopcontact worden sleuven gefreezed en weet ik veel allemaal en voor goed internet wil niemand wat doen! Terwijl er zo ontzettend veel op wifi draait. Van wasmachines tot en met vibrators. Maar de appartuur die dat allemaal aanstuurt mag niets kosten en moet makkelijk zijn.

Reputatie 2

Je zou een boek moeten gaan schrijven, prachtig ik wordt er emotioneel van. Maar nog steeds geen duidelijk antwoord op dit gedeelte van de vraag: waarom werkte tot voor 4 weken alles draadloos uitstekend.

Nico

Badge +19

Ga eens bij de buren ook bij die van 2 huizen verder vragen of ze recent een wifipunt hebben ge of verplaatst . Dat stoort jouw wifi.  Misschien is er wel een bedrijf vlakbij die voor de camera's een hele sterke wifi versterker hebben gemonteerd.  Dat stoort jouw wifi. Het zijn een paar voorbeelden. 

Reputatie 2

Goed bedoeld maar allemaal al gedaan.

Ik ga wel op zoek naar een andere provider.

Badge +19

Zet je wireless mode in het modem op 802.11 ac. Staat nu op 802.11 ax. Is wifi 6 en dat hebben de witte SuperWiFi's niet. Dom dat ik dat nu pas zie.

Reputatie 7
Badge +11

Zet je wireless mode in het modem op 802.11 ac. Staat nu op 802.11 ax. Is wifi 6 en dat hebben de witte SuperWiFi's niet. Dom dat ik dat nu pas zie.

Dat gaat specifiek voor de wifi vanuit het modem zelf en dat moet prima kunnen samenwerken met de AC van Superwifi 1.

 

Ik denk dat het hier gedeeltelijk te maken heeft met de opstelling van de wifipunten. Als het modem de meest recente software heeft dan zou het wifipunt in diezelfde ruimte al niet nodig hoeven zijn, dat kan al wat wifiproblematiek verhelpen. Eventueel wifipunten herpositioneren wilt ook nog eens helpen. Ook eventuele cascade-schakelingen kunnen funest zijn als de punten niet in de juiste volgorde zijn opgestart (dit wordt in een komende update verholpen).

Reputatie 2

Joep, ik heb bij 5ghz de keuze uit 802.11a+n+ac of 802.11n+ac , welke? En welke bij 2 4 ghz?

Nico

Badge +19

2.4ghz 802.11b+g+n 5ghz  802.11 a+n+ac 

Mocht dit ook niet helpen dan is wachten op de update de komende weken de laatste optie.

Reputatie 2

Het lijkt iets te doen,  alle wifipunten branden nu groen alleen bij de speedtest kom ik niet boven de 10 ipv 200 zelfs dicht bij het modem. Wel zie ik nu minder time-outs bij mijn verbinding naar mijn pv panelen.

Nico

Reputatie 2

Was helaas van korte duur, 2 punten weer oranje en continu netwer timeout met pvpanelen. snelheid in dezelfde ruimte als het modem 17.7

Nico

Reputatie 2

Wifipunten afgekoppeld en wat blijkt?

Snelheid perfect.

Wifipunten na factoryreset opnieuw geïnstalleerd en alles is weer bij het oude liedje, geen snelheid en 2 punten oranje.

Het lijkt dus aan de suoerwifi punten te liggen. Wat kan ik nog meer doen?

Nu blijven ze groen knipperen allebei ergens anders gezet niet bekabeld meer