Beantwoord

SIP gegevens opvragen

  • 9 June 2020
  • 56 reacties
  • 1041 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Reputatie 7

@wjb  Is dat echt zo? Hoe weet je dat DAT het geval is?

Omdat hij niet de eerste is met dit fenomeen. Geen enkele abonnee waarbij een order openstaat kan de SIP servicetool gebruiken en dat is tot nu toe telkens keurig op z'n pootjes terechtgekomen nadat de openstaande order administratief verwerkt was.

Dat zal zeer zeker ook voor @MennoG78 gaan gelden.

Het is alleen "jammer" dat het adminstratief proces bij KPN nog altijd maar één wijziging tegelijk aan kan. "Jammer" tussen aanhalingstekens want feitelijk is dit natuurlijk onacceptabel anno 2020.

Reputatie 7
Badge +8

@wjb  Is dat echt zo? Hoe weet je dat DAT het geval is?

Omdat hij niet de eerste is met dit fenomeen. Geen enkele abonnee waarbij een order openstaat kan de SIP servicetool gebruiken en dat is tot nu toe telkens keurig op z'n pootjes terechtgekomen nadat de openstaande order administratief verwerkt was.

Dat zal zeer zeker ook voor @MennoG78 gaan gelden.

Het is alleen "jammer" dat het adminstratief proces bij KPN nog altijd maar één wijziging tegelijk aan kan. "Jammer" tussen aanhalingstekens want feitelijk is dit natuurlijk onacceptabel anno 2020.

Tja ben het inmiddels gewend van KPN dat het traag is met dit soort dingen met mobiel al jaren klant en is nog nooit anders geweest.

Maar ja in 2020 had je dit toch niet verwacht ;)

Reputatie 7

Maar ja in 2020 had je dit toch niet verwacht ;)

Dat ben ik volledig met je eens.

Maar ja in 2020 had je dit toch niet verwacht ;)

Dat ben ik volledig met je eens.


Als ik het geautomatiseerde systemen gaat verwacht ik het ergste, zeker van een lang bestaand bedrijf als KPN. Legacy lasts … :wink:

Reputatie 7
Badge +8

Ja ik ken het heb zelf jaren geleden bij KPN gewerkt en toen was het wel zo eenmaal een wijziging blokkeer je alles maar dat was een oud siebel systeem anno 2020 verwacht je toch wel dat alles parallel naast elkaar kan lopen

 

maar helaas net nog keer gebeld maar diegene zei zelfde als ik vanmiddag kreeg te horen

Dat met die SIP codes dat is een nieuw systeem.
Als dat anno 2020 al zo van start gaat hoe ziet dat er dan over enkele jaren uit?

Dit klinkt haast als een nieuwe budget-aanbieder die als prijsvechter nog geen geld voor een goede backoffice had en daardoor kampt met opstartproblemen.

In een ver verleden was KPN star. Een paar jaar geleden liep alles redelijk vlot maar het lijkt de laatste jaren te verslechteren. Ik hoorde dat veel systemen niet meer functioneren, maar geen geld gestoken wordt in verbeteringen en fouten in databases ook niet standaard meer opgeschoond worden.

Omdat mijn SIP codes niet goed werken (ik kan met mijn KPN abonnement met iedereen bellen behalve met KPN abonnees) krijg ik nu het advies om internet en telefonie op te zeggen en opnieuw aan te vragen bij KPN. Wat een advies anno 2020.
Zit ik als ik dat doe dan straks na acht weken wachten ook nog in dit “maandje wachten op SIP codes en daar kunnen we vanwege ons systeem niets aan doen” gedoe anno 2020.

Reputatie 7

Zit ik als ik dat doe dan straks na acht weken wachten ook nog in dit “maandje wachten op SIP codes en daar kunnen we vanwege ons systeem niets aan doen” gedoe anno 2020.

Het probleem dat @MennoG78 ervaart is een heel ander probleem als dat jij ervaart.

Alleen doordat er nog een order open staat kan hij het wachtwoord voor de SIP niet opgeven.

Het is natuurlijk belachelijk dat het niet mogelijk om twee wijzigingen parallel af te wikkelen.

Reputatie 7

@Erik_  @wjb  Ik heb net toch nog maar eens gebeld met KPN kreeg nu gelukkig iemand die het snapte.

Die gaf mij aan meneer u bent nog geen maand lid in de eerste maand mag je wel een wijziging doen maar die wordt pas na een maand doorgevoerd in mijn geval dus 8 juli omdat mijn vervinding 8 juni actief is geworden.

Degene vertelde mij netjes in de eerste maand kan je dit soort wijzigingen niet doorvoeren en ook geen SIP gegevens opvragen dit kon pas na 1 maand na het actief zetten van je abonnement degene gaf ook aan dat dit niet iedereen weet.(degene stond normaal in de winkel en daar is het wel bekend)

Dit is onzin. Er zijn wel onderdelen die een maandtermijn hebben, maar dat gaat dan over ‘opzegtermijn’. Zoals, bijvoorbeeld, een zenderpakket dat je aanzet en dat je die dan pas na een maand weer kunt uitzetten. Je kunt prima binnen de eerste maand van je abonnement iets toevoegen. Want dat is in feite wat je hebt gedaan, je hebt snelheid toegevoegd. 

Ik heb de back office levering inmiddels ook verzocht om meer informatie. Idealiter rechtstreeks naar jou, maar kan ook zijn dat ze in het systeem een update plaatsen. Dus ik hou dit ook in de gaten. 

 

Ja ik ken het heb zelf jaren geleden bij KPN gewerkt en toen was het wel zo eenmaal een wijziging blokkeer je alles maar dat was een oud siebel systeem anno 2020 verwacht je toch wel dat alles parallel naast elkaar kan lopen

De kern van het systeem is nog steeds hetzelfde. Wat dus inderdaad wil zeggen dat als er een wijziging openstaat bepaalde andere dingen niet kunnen.

 

 

Dagobert, jouw geval is anders, en dat is ook duidelijk in je eigen topic. Het is uitermate vervelend wat er allemaal gebeurd is, maar staat los van wat er bij Menno aan de hand is. Ik begrijp uit jouw topic dat bij het monteursbezoek is gebleken dat de telefoonnummers functioneren op een aangesloten Experia Box. Als er nog problemen zijn met de nummers en je eigen apparatuur, dan is dat iets waar we hier niet echt iets aan kunnen doen. Je zou nog de Tech Desk kunnen overwegen. Als er problemen zijn met de telefoonnummers op het moment dat er een Experia Box is aangesloten, dan kunnen we hier wel verder naar kijken. Geef dat dan aan in je eigen topic.

Beste @Erik_ 

Ik kan best begrijpen dat je het geschonden blazoen van KPN wat probeert op te poetsen maar het is opmerkelijk dat @MennoG78 hier beweert dat hij telefonisch twee keer een bewering te horen krijgt waarvan jij aangeeft “Dat is onzin.” Daar loopt iets niet goed.

Dan vraag je je af hoe het nu zit want voorlopig heeft @MennoG78 nog geen oplossing.
En @Erik_ , bij jou loopt ook iets niet goed want ik vindt het uiterst ongepast van jouw dat je aangeeft dat bij mij een probleem opgelost is terwijl juist het tegendeel blijkt uit het topic. Zo bereik je bewust miscommunicatie maar geen oplossingen. Ook dat aspect maakt deze beide gevallen vergelijkbaar. Ik hoop dat je je energie meer richt op oplossingen creëren.

Reputatie 7
Badge +8

@DagobertDuck @Erik_  vanmiddag toch nog maar eens gebeld.

Daar vertelde ze weer het zelfde helaas maar wat ik nu ook te horen kreeg ja we kunnen nu ook zien dat de aannemer van gelder nog de aansluiting officieel gereed moet melden en het daar ook op wachten is.

Vind dit laatste trouwens ook laks van de aannemer en ook niet kunnen.

KPN gaat hier dan ook niet echt achteraan omdat de aannemer verzuimd dingen gereed te melden en ik maar van kastje naar de muur wordt gestuurd zo begin je toch steeds meer een naar gevoel van KPN te krijgen dat ze gewoon niks voor klanten doen dan gewoon zeggen ja je moet afwachten anno2020 kan dit gewoon niet meer dat bedrijven dit verzuimen af te melden

@MennoG78, het is nog maar de vraag of de aannemer iets verkeerd gedaan of verzuimt heeft, dat is tot nu toe slechts een bewering van KPN. Een op geen enkele wijze onderbouwde bewering.

Van een navraag van KPN bij de aannemer of het gereed gemeld kan worden, nav jouw bericht, blijkt ook niets. Dat is aan KPN om actie in te nemen. Als de aannemer failliet is of met de noorderzon is vertrokken moet je ook je aansluiting in gebruik kunnen nemen, of blijf je dan eeuwig zo “bungelen”.

Vanuit het klantbelang is het aan KPN om dat alsnog te vragen aan de aannemer als dat daadwerkelijk van belang zou zijn (jij bent klant bij KPN, niet de aannemer en je had ook een contract met een ander kunnen afsluiten).

Een merkwaardige bewering van KPN overigens, want dat het gereed is danwel opgeleverd is blijkt uit jouw gebruik en jouw telefoontjes en berichten aan KPN. Ik kan zelf waarnemen dat je op het KPN-forum aan KPN mededeelde dat je het in gebruik hebt, dat kan alleen als het gereed is. Dus waarom zou KPN een klant dan nodeloos pesten met een volstrekt overbodige mededeling?
En daar laat KPN je nu al zestien dagen op wachten?

Ik heb de mededelingen over de telefoontjes die je weergeeft natuurlijk niet persoonlijk zelf gehoord, maar ik ga er van uit dat dat klopt. Ik maak dat ook zo mee, dus het verbaast me niet. Dit komt op me over als een erg ambtelijke en wereldvreemde houding van KPN, waarbij de klant blijkbaar maar met een drogreden moet begrijpen dat hij het nakijken heeft.

Tijd voor vlotte klant- en oplossingsgerichte actie bij KPN.

Reputatie 7
Badge +8

@DagobertDuck in me eerdere berichten kan je ook lezen dat ik van Gelder ook zelf gesproken heb en die geven het ook toe dat er nog wat open staat op mijn adres heb ze maar eens zelf gebeld toen.

ik ga ze morgen maar nog keer bellen een uitvoerder achter ze vodden aan zitten is blijkbaar moeilijk vorige week donderdag had ik van Gelder al gesproken en zouden het regelen met uitvoerders.

 

@MennoG78uitvoerdes zijn tegenwoordig vaak een bundeling van voor een klant ondoorzichtig door elkaar ingehuurde bedrijven en ZZP’ers. Het kan gezien de houding van KPN wellicht handig zijn de aannemer te vragen, maar tot zo een papier opgesteld, verzonden, ontvangen en weer bij KPN verwerkt is duurt….

En waarom is dat nodig?
KPN kan zelf navraag doen. Jij bent tenslotte hun klant. Zal iedere andere provider ook zo ambtelijk zijn?
Waarom hebben zie iets van de aannemer nodig, als de aannemer met de noorderzon vertrokken was of je niet te woord zou willen staan, had je dan de rest van je leven als straf ook geen internet of SIP codes verdiend?

De dame aan de telefoon noemt het noodzaak maar de moderator hier noemt het onzin!

KPN kan ook zonder dat futiele bericht je gewoon jouw product geven waarvoor je betaalt.

Reputatie 7

De dame aan de telefoon noemt het noodzaak maar de moderator hier noemt het onzin!

Wat noemt de moderator onzin?

@wjb ,  zie het bericht van Erik hierboven, dat begint met een citaat van @MennoG78 en vervolgens zijn woorden “Dat is onzin.”
De inhoud van hetgeen door KPN telefonisch aan @MennoG78 medegedeeld werd, dat wordt door Erik bestempeld als onzin.

Reputatie 7

@wjb ,  zie het bericht van Erik hierboven, dat begint met een citaat van @MennoG78 en vervolgens zijn woorden “Dat is onzin.”

Ik heb ook wel gezien dat @Erik_ iets onzin noemde, maar mijn vraag was wat die moderator dan onzin noemt?

Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat die moderator heel iets anders onzin noemt dan waar jij voor aan zijn opmerking refereert.

 

@wjb Ik baseer me op wat Erik schrijft, niet op iets anders.
Ik neem aan dat Erik als betaalde “beroepsschrijver” hier op het forum goed weet te formuleren, zodat wat hij schrijft niet tot misverstanden kan leiden.

Reputatie 7

@wjb Ik baseer me op wat Erik schrijft, niet op iets anders.

Dus dat Erik aangeeft dat het onzin is dat je in de eerste maand van een abonnement geen wijzigingen zou kunnen doorvoeren is hetgeen waarvoor jij onderstaande opmerking plaatste.

De dame aan de telefoon noemt het noodzaak maar de moderator hier noemt het onzin!

Ik vraag me dan wel af wat die dame aan de telefoon gezegd heeft. :wink:

Reputatie 7
Badge +8

@wjb @Erik_  Ik wordt net gebeld door KPN Netwerk welke mij melde dat er een administratieve bon bij de aannemer vandaag afgehandeld gaat worden ze hadden namelijk bij de aannemer nog open staan dat ze een NT moesten plaatsen KOEKOEK…… deze zit eral vanaf 8 juni

Ze gingen dit vandaag rond maken dus ben benieuwd.

Reputatie 7

@wjb @Erik_  Ik wordt net gebeld door KPN Netwerk welke mij melde dat er een administratieve bon bij de aannemer vandaag afgehandeld gaat worden ze hadden namelijk bij de aannemer nog open staan dat ze een NT moesten plaatsen KOEKOEK…… deze zit eral vanaf 8 juni

Ze gingen dit vandaag rond maken dus ben benieuwd.

Krijg je een bericht zodra het afgehandeld is?

Ik hoop dat je aan het eind van de dag jouw SIP wachtwoord in hebt kunnen stellen.

Reputatie 7
Badge +8

Ze verwachten dat dit 24 uur dan duurt voordat het door alle systemen heen is

@wjb @Erik_  Ik wordt net gebeld door KPN Netwerk welke mij melde dat er een administratieve bon bij de aannemer vandaag afgehandeld gaat worden ze hadden namelijk bij de aannemer nog open staan dat ze een NT moesten plaatsen KOEKOEK…… deze zit eral vanaf 8 juni

Ze gingen dit vandaag rond maken dus ben benieuwd.


Wat een onzin. KPN weet toch al lang dat de NT hangt, want ik zou anders niet weten hoe je kan internetten. Dan heb je straks ondanks veel bellen en op het forum komen na 17 dagen hopelijk iets voor elkaar wat gewoon gelijk goed had moeten gaan.

Dat herinnert me er aan dat als je telefonie problemen hebt bij KPN je dat niet via de KPN chat kan afwikkelen. Toen ik vroeg wat dan wel via de chat afgewikkeld kon worden kreeg ik van KPN het antwoord dat alleen internet problemen via de chat afgewikkeld kunnen worden. Toen ik vroeg wat de logica daarvan is vond men het eigenlijk wel humor hebben, alsof klanten geweerd worden. Dat gaf bij mij ook een gevoel van KOEKOEK……

Ik wacht nu al vier weken op nieuwe SIP codes van KPN en niets werkt goed waardoor ik nog steeds telefonisch volledig onbereikbaar ben. Als je mazzel hebt is het bij jou nu sneller opgelost.

Reputatie 7

KPN weet toch al lang dat de NT hangt, ...

Technisch wel ja, maar administratief dus nog niet.

Technisch is alles inderdaad opgeleverd, maar administratief dus nog niet.

Ik hoop dat je het verschil begrijpt.

 

Met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal @MennoG78 zijn SIP gegevens kunnen beheren via de SIP servicetool zodra die administratieve verwerking heeft plaatsgevonden. 

Waarom zeg ik dat zo stellig? Welnu, @MennoG78 is niet de eerste die tegen dit fenomeen aan is gelopen en ervaring heeft geleerd dat de administratieve verwerking van openstaande orders dit issue verhelpt.

Nogmaals @DagobertDuck, het probleem in dit topic is niet te vergelijken met het probleem dat jij ondervindt.

Reputatie 7
Badge +8

@wjb Je geloofd het nooit maar ik kan erbij :D

om 14 uur ging me NT rebooten en opeens kon ik me sip gegevens opvragen :)

Reputatie 7

@wjb Je geloofd het nooit maar ik kan erbij :D

om 14 uur ging me NT rebooten en opeens kon ik me sip gegevens opvragen :)

Ik geloof je wel hoor. :wink:

Succes met het configureren van jouw SIP aansluiting in jouw FRITZ!Box 7590.

Laat even weten of het gelukt is.