Beantwoord

SIP gegevens opvragen

  • 9 June 2020
  • 56 reacties
  • 1041 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik probeer al 2 dagen me SIP gegevens op te vragen maar krijg hele tijd een error

 

 

Is er nog een andere manier om ze op te vragen?

icon

Beste antwoord door MennoG78 24 June 2020, 17:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Reputatie 7

Helaas is dit een issue waar wel meer mensen tegenaan lopen.

Hier zal toch echt een moderator van KPN naar moeten kijken want die tool heb je nodig om je SIP wachtwoord in te kunnen stellen, er is geen andere weg.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren. @Erik_ , Iets voor jou?

Reputatie 7
Badge +8

Helaas is dit een issue waar wel meer mensen tegenaan lopen.

Hier zal toch echt een moderator van KPN naar moeten kijken want die tool heb je nodig om je SIP wachtwoord in te kunnen stellen, er is geen andere weg.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren. @Erik_ , Iets voor jou?

@wjb Dank je wel voor het doorzetten (taggen)

Reputatie 7
Badge +8

@Erik_  kan jij me verder helpen?

Klantenservice heb ik vanmorgen gesproken en die kunnen niks doen.

Reputatie 7
Badge +8

Ik krijg vanuit KPN maar geen antwoord heb hier nu meerder keren al over gebeld / Chat maar helpen ho maar. Ligt aan je computer zeggen ze dan ik heb dit op elke pc die ik achter me modem hang dus maakt niet uit wat voor device ipad / macbook / laptop maakt niet uit.

Ook hebben me ouders hetzelfde die hebben ook net KPN en is ook niet op te vragen.

En KPN klantenservice kan je niet eens helpen ook slechte zaak :(

Reputatie 7
Badge +30

Hey Menno. Het kan zijn dat die openstaande wijziging hier op dit moment invloed op heeft. Alleen dan zou ik verwachten dat het voor die tijd wel werkte, aangezien de wijziging op de 11e is aangevraagd en je hier al op de 9e aangeeft dat het niet werkt. Ik ga je daarom eerst nog een een paar van de basis troubleshoot dingen doornemen.

  • De tool werkt alleen op je eigen verbinding (wifi of bekabeld). Heb je eventueel een VPN actief, zet deze dan uit.
  • Heb je jouw abonnement aan je KPN ID gekoppeld? Zo nee, doe dat dan eerst via de MijnKPN
  • Welk modem gebruik je nu, in je profiel geef je aan FRITZ!Box, in een van je andere topics noem je V12. Het zou ook met beiden moeten werken, heb je het ook met beiden geprobeerd?
  • Het telefoonnummer dat je hebt, is dat een nieuwe, of een die je hebt meegenomen van een vorige provider? Want dan ga ik even kijken of daarmee alles in orde is

 

Reputatie 7
Badge +8

@Erik_  Ik heb het met beide modems getest werkt bij allebei niet.

Ik heb geen VPN actief zodra ik dat wel heb krijg ik ook netjes de melding dat ik op een KPN lijn moet zitten.

Abonnement is ook gekoppeld (thuis als je die bedoeld meer kan ik ook niet toevoegen)

het telefoonnummer is niet nieuw is overgenomen van Ziggo op me V12 modem kan ik wel bellen ermee en gebeld wordt dit was al overgezet (officele datum van me overgang was trouwens wel de 24e maar KPN leverde me Glasvezel eerder op dus ben ik al aan het gebruiken)

Ik vrees dat het met SIP kan duren voordat je iets goed voor elkaar hebt:
https://forum.kpn.com/internet-9/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-500043

 

En dan ben ik nog een KPN zakelijk klant met acht uren oplosgarantie.
Ik ben nu al drie weken bezig werkende telefonie te krijgen. Een nieuwe SIP aanmaken schijnt een groot probleem te zijn.

Reputatie 7
Badge +8

@Erik_  ik ben net gebeld door iemand van KPN zelf die vroeg of mijn Glasvezel verbinding wel actief was omdat de aannemers die hem geplaatst hebben nog niet hadden afgemeld.
Hij was verbaasd dat ik al 2 weken actief was maar bij hun nog de order open staat wellicht dat daarom alles vast staat?

Reputatie 7
Badge +8

@Erik_ @wjb de betreffende collega belde me me weer ze gaan kijken of ze de opdracht gereed kunnen melden wat de aannemer had moeten doen dan zou de opdracht vrij komen zodat hij bewerkbaar is.

KPN heeft me Glasvezel ook al 8 juni opgeleverd ipv 24 juni wellicht zit het hem hier ook in dacht hij ook omdat normaal als de modem online komt alles vanzelf gereed moet komen bleek dat me abonnement wel actief staat maar me order voor opleveren van Aannemer nog niet.

Reputatie 7
Badge +30

Ah, ja dat verklaart het dan inderdaad. Normaal is het dan inderdaad zo dat aansluiten modem de activatie triggert waardoor alles gaat afronden. Maar dat is hier dan nog niet gebeurd. Dan zou ik dat inderdaad even afwachten.

Reputatie 7
Badge +8

@Erik_  Vanmiddag maar eens contact gezocht met aannemer die zeggen er staat een storing op uw adres open ik zou wel eens willen weten wat dan voor storing aangezien ik al 2 weken ermee werk beetje vaag dit allemaal.

Reputatie 7
Badge +30

Er loopt iets niet door met die wijziging van je. Wat precies kan ik ook niet inzien. Maar het heeft wel te maken met het internetdeel van je abonnement. Dat heeft dan geen invloed op je huidige verbinding, maar zorgt er wel voor dat de omzetting naar Gigabit nog niet lukt. En ik vermoed dat het dan ook onder water in de weg zit bij het goed werken van service tools zoals de SIP tool. Er is, vorige week, verzocht om je een update te geven. Maar ik zie niet dat dit ook gebeurd is. Ik ga kijken of ik meer informatie kan achterhalen, of dat er alsnog even contact met je wordt opgenomen. 

Reputatie 7
Badge +8

@Erik_ graag want vind dit absurd lang duren begreep van een collega die ik op chat sprak nadat ik zelf contact zocht dat de aannemer de werkzaamheden niet heeft afgemeld.

 

KPN netwerk net gesproken die zeggen alles is gereed echter van Gelder moet nog wat afmelden blijkbaar schiet niet op dit

Of het uitvluchten zijn en wat hier echt op de achtergrond bij KPN speelt wordt van geen enkele kant duidelijk, maar het lijkt alsof een vaag administratief proces tevreden gesteld moet worden in plaats van een klant.

Als (nu nog) Nederlands oudste/grootste telefoonbedrijf ging dat vroeger echt anders.
En of de SIP's straks werken als je ze krijgt weet je niet want als het proces zo begint kan je daar vervolgens ook nog zomaar weken zoet mee zijn. Ik ben nu al de vierde week bezig om ontvangen SIP 's werkend te krijgen en dan ben ik nog een zakelijke klant wiens bedrijf ‘in de kou gezet wordt’ en ik heb ook nog eens “acht uur oplosgarantie”, die je als particulier niet hebt.

Ik ben dus benieuwd hoe vlot dit gaat want ik zie dat jij vandaag ook al 14 dagen bezig bent een SIP te krijgen. Een terechte opmerking dat je dat absurd lang vindt. Telefonie is de “core business” van KPN.

Ik hoor graag of het je lukt.

Reputatie 7
Badge +8

@DagobertDuck ik vind het echt te zo voor worden me verbinding werkt gewoon fijnloos alleen omdat een aannemer nog een bon heb open staan loopt alles vast.

 

KPN netwerk zegt alles is bij ons klaar alleen van Gelder in dit geval moet een uitvoerder nog bonnen afhandelen dig kan toch geen 3 weken duren?

Blijkbaar gaat het hier met hamer en bijtel lijkt wel

 

Reputatie 7

Het is een bekend fenomeen dat de SIP servicetool niet gebruikt kan worden zolang er een order open staat.

 

Off-topic:

Ik denk dat dat bij jou ook het geval is @DagobertDuck immers ik het krijg het vermoeden dat jouw aansluiting administratief nooit volledig opgeleverd is omdat jij de Experia Box niet hebt willen aansluiten. In jouw geval ben ik dan ook heel benieuwd wat er zou gebeuren als je de Experia Box wel even een half uur zou aansluiten.

Reputatie 7
Badge +8

@Erik_  @wjb  Ik heb net toch nog maar eens gebeld met KPN kreeg nu gelukkig iemand die het snapte.

Die gaf mij aan meneer u bent nog geen maand lid in de eerste maand mag je wel een wijziging doen maar die wordt pas na een maand doorgevoerd in mijn geval dus 8 juli omdat mijn vervinding 8 juni actief is geworden.

Degene vertelde mij netjes in de eerste maand kan je dit soort wijzigingen niet doorvoeren en ook geen SIP gegevens opvragen dit kon pas na 1 maand na het actief zetten van je abonnement degene gaf ook aan dat dit niet iedereen weet.(degene stond normaal in de winkel en daar is het wel bekend)

Reputatie 7

Ik ben toch al heel lang abonnee van KPN en ook al geruime tijd lid van dit forum, maar dit heb ik nog nooit gehoord. Ik zet ook mijn vraagtekens bij die uitspraak. Ik weet sommige wijzigingen maar één keer per maand gedaan kunnen worden zoals bijvoorbeeld een snelheidswijziging. De eerste snelheidswijziging wordt naar mijn weten wel gewoon direct doorgevoerd.

Goed van je te horen @wjb
Omdat je specifiek hier de vraag stelt @wjb : Bij mij was WEL een Experiabox aangesloten. Wellicht heb je de laatste berichten op het onderwerp gemist:
https://forum.kpn.com/internet-9/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-500043?postid=1010625#post1010625
en op het zakelijke forum:
https://zakelijkforum.kpn.com/stel-uw-vraag-4/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-krijgt-kpn-niet-voor-elkaar-12117/index2.html

De eerste monteur is nooit op zijn afspraak gekomen, zonder enig bericht en KPN weet nog steeds niet waarom.
De tweede monteur vond het aansluiten van een experiabox zo'n flauwekul dat hij dat niet wilde doen, omdat het probleem, na ruggespraak met docenten en technici, eenduidig in de SIP centrale bij KPN zou liggen.
De derde monteur heeft voor de lieve vrede en omdat het op het forum vermeld was als probleem op verzoek toch nog nog een Experiabox aangesloten maar dat gaf geen enkel positief effect.
Dat het aansluiten van de Experiabox iets zou oplossen kan volgens de monteurs met een gerust hart naar het rijk der fabelen verwezen worden. Dat moet ik als klant dan maar voor waar aannemen.

Wat het wel is en wie het nu oplost? Geen idee.
Alleen een zakelijke bon kan naar de juiste afdeling doorgezet worden (die bon begint andere eerste letters). Want ook deze monteur was van consumentenafdeling, wat hem zelf erg verbaasde, net als dat het probleem geen enkele relatie had met wat in zijn monteursopdracht stond. (Daarom is het zo kwalijk dat moderators gewoon bewust verkeerde samenvattingen maken en gewoon fout op het forum laten staan. Maar de foute informatie klinkt wel mooi.)
Dit gaat een afdeling bij zakelijk oppakken (want die beheren de servers werd mij medegedeeld) maar de juiste persoon was even van zijn werkplek en zijn consumentenbon kan daar niet heen dus het is de vraag of dat dit keer wel tot enige actie leidt.

Hij zei dat de zakelijke monteurs voor zoiets ingezet worden (zelfs bij particulieren) maar ik ben overigens een zakelijke klant volgens hem. Omdat die zakelijke monteurs apparatuur en laptops met software hebben die hiernaar kunnen kijken.
Zelfs de doorschakeling van het zakelijke telefoonnummer kon hij niets mee omdat hij daar niets van af wist hoe dat werkt.

Intussen zitten we nu bij telefoniebedrijf KPN in de vierde storingsweek. Om gek van te worden.
Wat houdt de zakelijke 8 uur oplossingsgarantie in, waarvoor we geamortiseerd ruim €24.000 EXTRA betaald hebben boven wat een consument betaalt voor de langzamere consumentenservice?

Reputatie 7

Off-topic:

@DagobertDuck, ik hoop dat je dit topic het topic van @MennoG78 wilt laten en in jouw eigen topic het issue dat jij ervaart aan de kaak wilt stellen.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben toch al heel lang abonnee van KPN en ook al geruime tijd lid van dit forum, maar dit heb ik nog nooit gehoord. Ik zet ook mijn vraagtekens bij die uitspraak. Ik weet sommige wijzigingen maar één keer per maand gedaan kunnen worden zoals bijvoorbeeld een snelheidswijziging. De eerste snelheidswijziging wordt naar mijn weten wel gewoon direct doorgevoerd.

Ik weet het ook niet ;) ik  ben net nieuwe klant bij KPN net 20 jaar bij ziggo als klant geweest.

Weet dat bij mobiel je ook eerst een maand lid geweest moet zijn voordat je hem kan verhogen dus dit klinkt dat niet raar maar dat deze het wel wist verbaasde mij enorm

@Erik_  @wjb  Ik heb net toch nog maar eens gebeld met KPN kreeg nu gelukkig iemand die het snapte.

Die gaf mij aan meneer u bent nog geen maand lid in de eerste maand mag je wel een wijziging doen maar die wordt pas na een maand doorgevoerd in mijn geval dus 8 juli omdat mijn vervinding 8 juni actief is geworden.

Degene vertelde mij netjes in de eerste maand kan je dit soort wijzigingen niet doorvoeren en ook geen SIP gegevens opvragen dit kon pas na 1 maand na het actief zetten van je abonnement degene gaf ook aan dat dit niet iedereen weet.(degene stond normaal in de winkel en daar is het wel bekend)


Wat een raar verhaal. Als je nog een keer belt, wat krijg je dan te horen?

Ik krijg ook wel eens complete flauwekul te horen. Zoals dat ik van Telfort naar KPN geswitcht was (en dat moest ik niet tegenspreken!!) en dat zou zorgen dat de KPN  SIP ‘s allemaal niet werkten. Ik ben met de telefonie nog nooit klant bij Telfort geweest en slechts bij KPN, dus ik kan met een gerust hart zeggen dat dat flauwekul was. Als je nog een keer belt krijg je weer een heel ander verhaal. Dat was dus meer iets van afpoeier bakerpraatjes. Maar als je maar een maand extra braaf afwacht kan het probleem inderdaad wellicht automatisch opgelost zijn (of juist niet).

De monteurs zijn niet altijd te spreken over de telefonistes en de moderators. Soms moet je dus meermaals vragen.

Waarom zouden moderators die hier vaak al lang werken dat niet weten? En dan hebben die nog intern meermaals contact gehad over je probleem maak ik op uit de reacties. Hebben die je dan op een verkeerd been gezet?

Iets extra gaat vaak direct, iets veranderen, met name verlagen of met name een goedkoper abonnement nemen duurt vaak een maand. Dus dit lijkt me sterk. Dan had het bij mij toch ook niet gekund om via de standaard route SIP’s te krijgen?

@wjb, jij vroeg het, ik reageerde. Het zou pas offtopic kunnen zijn het uitgebreid te onderbouwen; maar ik zie grote parallellen tussen beide gevallen.

Bij mij zijn de SIP's wel aangemaakt, hier niet en ik wacht ook op het aanmaken van nieuwe SIP’s.

Reputatie 7

...maar ik zie grote parallellen tussen beide gevallen.

In de uitwerking zijn inderdaad grote parallellen zichtbaar. De oorzaak lijkt echter volledig anders te zijn. De oorzaak bij @MennoG78 is bekend en zodra die order administratief verwerkt is zal de SIP servicetool gaan werken. Hij is helaas niet de eerste die tegen dit fenomeen aanloopt. Als jouw case zo "eenvoudig" zou zijn dan was dat vast ook al op die manier gecommuniceerd.

@wjb  Is dat echt zo? Hoe weet je dat DAT het geval is?
Het zou wat offtopic zijn mijn standpunt hier helemaal te onderbouwen maar dat zie ik echt heel anders, gesterkt door opmerkingen van monteurs en technici. Ik hou het ontopic.

En wat is het KPN klantperspectief hierin? Ik vind dat dit onacceptabel lang duurt voor @MennoG78