Beantwoord

Slechte Wifi KPN box 12

  • 22 November 2021
  • 29 reacties
  • 2023 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hoi @Co43NL . Welkom op het forum.

Erg jammer dat de snelheid in vergelijking tot de fritzbox tegenvalt.  Als jij die snelheid boven meet, wat zit er dan allemaal tussen jou en de box12?

Kun je ook zien of hij op dat moment verbindt met de 5Ghz of 2,4Ghz band? Heb je ook de mogelijkheid om wat met de positie van de box12 te spelen? Een kwartslag draaien of mogelijk uit een hoek halen?

Er zit letterlijk niks tussen. Kan de lampjes van het modem zien vanaf de trap boven. Ik heb gister het modem van wifi ax teruggezet naar ac (of b+g+n). Dat heeft al een boel geholpen, maar waarom werkt de Wifi 6 niet lekker dan? Is dit een bekend probleem?

 
Badge +12

Als de devices waar de V12 mee moet verbinding geen Wifi6 hebben heeft het weining zin en kan het alleen een beperkende factor zijn (kan, dus niet perse altijd). Het uitzetten van die fucntie (waar je dan toch niets aan hebt) wil wel eens werken.

Aah, ik wist niet dat je op wifi6 zat.  Dat is relatief nieuwe techniek. Ondersteunen jouw apparaten dat? Zo niet, idd uitzetten zoals @SledgehammerNL  schrijft.

Ik begrijp dat je met ‘normale’ wifi wel acceptabele snelheden haalt?