Vraag

Sonos geen verbinding - not connected -

  • 8 April 2020
  • 78 reacties
  • 5694 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

78 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hele goede vraag.. Ik weet het niet! Als het niet teveel moeite is, dan is het het proberen waard. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er niet op zit te wachten om je hele netwerk hiervoor om te bouwen.. 

Helaas heb ook ik het zelfde probleem, helaas lukt het de KPN niet deze storing op te lossen en wenst de KPN mij ook niet verder te helpen. Ik heb 2 Sonosboxen van de ikea staan maar werken draadloos niet. Vallen vaak uit en of niet te bedienen. Wie in me helpen

Ook ik heb sinds kort weer problemen met mijn Sonos. Volgens Sonos ligt de oorzaak van het probleem bij mijn KPN-extenders  (type 8D1944). Soms een paar weken geen problemen en dan weer dagenlang achter elkaar waarbij de Sonos niet is te vinden op mijn IPhone. Mijn extenders zijn niet bekabeld aangesloten op mijn experiabox V10A.
Hoe komt het dat het soms wekenlang goed gaat en dan weer een paar dagen niet?

ik begrijp van Sonos dat de extenders multicast datapaketten moeten versturen om geen problemen te hebben. De KPN-extenders kunnen dat blijkbaar niet. Hoe komt het dan dat het soms wekenlang goed gaat en dan dagenlang weer niet?

Ook ik heb sinds kort weer problemen met mijn Sonos. Volgens Sonos ligt de oorzaak van het probleem bij mijn KPN-extenders  (type 8D1944). Soms een paar weken geen problemen en dan weer dagenlang achter elkaar waarbij de Sonos niet is te vinden op mijn IPhone. Mijn extenders zijn niet bekabeld aangesloten op mijn experiabox V10A.
Hoe komt het dat het soms wekenlang goed gaat en dan weer een paar dagen niet?

ik begrijp van Sonos dat de extenders multicast datapaketten moeten versturen om geen problemen te hebben. De KPN-extenders kunnen dat blijkbaar niet. Hoe komt het dan dat het soms wekenlang goed gaat en dan dagenlang weer niet?

Dit is wifi, kan makkelijk eens een keer verstoort worden door buren, magnetron of iemand die door de straat rijdt met een draadloze autoparkeercamera. Bij niet bekabeld aangesloten extender is de kans op falen nog groter. Over meer netwerktechnische zaken van datapakket overdracht, multicasting kan ik weinig zeggen, mede omdat ikzelf met een grote boog om Sonos heen loop.

Badge +12

Ook ik heb sinds kort weer problemen met mijn Sonos. Volgens Sonos ligt de oorzaak van het probleem bij mijn KPN-extenders  (type 8D1944). Soms een paar weken geen problemen en dan weer dagenlang achter elkaar waarbij de Sonos niet is te vinden op mijn IPhone. Mijn extenders zijn niet bekabeld aangesloten op mijn experiabox V10A.
Hoe komt het dat het soms wekenlang goed gaat en dan weer een paar dagen niet?

ik begrijp van Sonos dat de extenders multicast datapaketten moeten versturen om geen problemen te hebben. De KPN-extenders kunnen dat blijkbaar niet. Hoe komt het dan dat het soms wekenlang goed gaat en dan dagenlang weer niet?

Draait jouw Sonos-systeem WM:) of WM:1? Dit zie je in de app bij ‘Systeem’ en dan ‘Over mijn systeem’.

Mijn systeem werkt op WM:1

Badge +12

Mijn systeem werkt op WM:1

Heb je al eens WM:0 geprobeerd? Dus 1 van de Sonos-apparaten bekabeld aansluiten zodat SonosNet het overneemt. Bij sommigen werkt SonosNet juist niet maar bij mij juist wel. Het is het proberen waard. Hier valt de verbinding met Sonos in ieder geval nooit weg. 

Ik heb maar 1 Sonos box en kan daar geen kabel naar toe trekken. 

Badge +12

Ik heb maar 1 Sonos box en kan daar geen kabel naar toe trekken. 

Wat heb je? Een One? 

 

Een Play1

Badge +12

Een Play1

Een.Play1 had een UTP-aansluiting toch? Je kunt het als test eens een paar dagen proberen. Van daaruit kunnen we dan verder. 

Een paar dagen testen heeft weinig zin. Meestal gaat het een paar weken goed en soms een paar dagen niet. Ik vermoed dat we er mee moeten leren leven. Dank voor alle reacties.

 

Badge +12

Een paar dagen testen heeft weinig zin. Meestal gaat het een paar weken goed en soms een paar dagen niet. Ik vermoed dat we er mee moeten leren leven. Dank voor alle reacties.

 

KPN extenders/wifi-versterkers en Sonos zijn nu eenmaal geen vrienden van elkaar en het levert regelmatig problemen op. Hopelijk wordt het met een update nog een keer opgelost. Ik heb gelukkig nergens last van (maar ik gebruik die dingen ook niet meer).

 

Hoi @Lex1948 ,

Deze mogelijkheid ook al geprobeerd.

Over de hulp van Sonos heb ik niet te klagen. Zij nemen alle tijd (ook telefonisch) om je vragen te beantwoorden. Een paar maanden terug zelfs meer dan een uur aan de telefoon gezeten met een medewerker van Sonos. Ook toen viel de Sonos regelmatig uit. Wat ik niet snap is dat Sonos niet via een update kan zorgen dat de KPN-extenders gewoon kunnen communiceren met Sonos. Daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.

Badge +12

... Wat ik niet snap is dat Sonos niet via een update kan zorgen dat de KPN-extenders gewoon kunnen communiceren met Sonos. Daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.

Of andersom. Ik heb hier nooit problemen met Sonos en heb al diverse merken accesspoints in het gebruik gehad. 

Hoi @Lex1948 en andere,

Mijn Sonos draait ook al een kleine twee jaar probleemloos.
Met de kanttekening dat al mijn Sonos bekabeld is aangesloten. 
Ik hoop voor jou Lex, dat je nog een keertje tegen een oplossing aanloopt.

Badge +12

Hoi @Lex1948 en andere,

Mijn Sonos draait ook al een kleine twee jaar probleemloos.
Met de kanttekening dat al mijn Sonos bekabeld is aangesloten. 
Ik hoop voor jou Lex, dat je nog een keertje tegen een oplossing aanloopt.

Dus SonosNet. Dat werkt hier ook probleemloos.

Kan ik daarvoor mijn bewaarde Sonosbridge gebruiken?

 

Badge +12

Kan ik daarvoor mijn bewaarde Sonosbridge gebruiken?

 

Ja dat kan. Als je die bekabeld aansluit bouwt die vanzelf SonosNet op. Een Sonos Boost werkt beter (bereik) maar je kunt het eens proberen.

Sinds 3 weken heb ik van kpn een nieuw v10 modem gekregen. De monteur  heeft direct kpn superwifi geĂ¯nstalleerd. Basis met 2 versterkers. 
Voor die tijd met ‘oude’ modem werkte Sonos perfect; nooit problemen. Ik heb Sonos bridge bedraad op de v10 aangesloten & een sonos connect aan mijn versterker & 1 Sonos One draadloos. 
Nu kan app ik vaak op iPhone geen connectie maken; muziek hapert. Er is geen peil op te trekken. Soms doet alles het een uur , maar soms werkt het helemaal niet. 
Alles opnieuw aangesloten. Maar probleem blijft. 
vandaag via kpn service plus voor €5 afgesloten. Modem op 2,4 ghz op andere kanalen 1 t/m 11
geprobeerd. Nog steeds geen connectie of haperingen. 
ik ben ten einde raad! Vroeger werkte alles 100%!!!!

In mijn Sonos app staat dat de app op kanaal 11 werkt. Dus modem ook op kanaal 11 gezet. Ik dacht dat ik eindelijk zelf de oplossing had. Helaas!

Nu gebeurt er helemaal niets meer. Geen connectie tussen app en Sonos. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @MJK1906, jammer om te lezen dat het bij jou ook niet naar behoren werkt.. Hoe staat het er nu voor? En heb je dit bericht al eens gelezen? Wellicht haal je daar nog wat uit.

UPDATE:

mijn oplossing bleek afgelopen weken geen oplossing te zijn. Van KPN moest ik om de opgetreden problemen op te lossen eerst voor €5 per maand lid worden van een servicedesk. Dat gaf geen oplossing.

Inmiddels uitgebreid en goed geholpen door de sonos helpdesk.

Bij mij was de oplossing om mijn sonos bridge NIET bedraad op het modem aan te sluiten. Dat is tegenwoordig niet meer nodig.

Dit moet je volgens sonos doen:

Uw router interface lijkt niet optimaal te werken dus  kunt u de volgende instellingen nakijken in de router:
 
1)    Controleer of 2.4GHz WiFi aanstaat.
 2)    Indien mogelijk, geef 5GHz WiFi een andere naam dan de 2.4 variant. Voeg bijvoorbeeld ‘-5G’ toe aan de naam.
 3)    Controleer of de WiFi-modus staat ingesteld op ‘BGN’. Andere mogelijkheden zijn vaak BG en GN.
 4)    De instelling ‘AP Isolation’ (of ‘Client Isolation’) moet uitstaan. (Deze instelling is zelden beschikbaar)
 5)    Pas het WiFi-kanaal aan van automatisch naar kanaal 1, 6 of 11.
 6)    De beveiligingsmodus moet ingesteld staan op WPA2 met AES Encryptie.
 7)    Zet UPNP aan indien dit uitstaat.
 8 )   Zorg ervoor dat de 2.4GHz WiFi bandbreedte op 20 MHz staat, 20/40MHz of 40MHz wordt niet ondersteund
 9)    DHCP server, hier kan je IPV6 omzetten van Stateless naar Stateful.
 10)   DNS server instellen op primair 8.8.8.8 en secundair op 8.8.4.4
 
Maak gebruik van uw IP adres en uw router wachtwoord, u kunt deze vinden op uw router.
Bijvoorbeeld:
https://www.kpn.com/zakelijk/service/internet/wifi-instellen/kanaal-wijzigen-modem.htm
 

Ik vrees dat ik me moet aansluiten bij klagen over het feit dat een deel van mijn Sonos apparaten niet meer zichtbaar is in de app. Ik heb het probleem op mijn iPhone Xs, mijn vrouw heeft met haar iPhone SE nergens last van. Zelfde netwerk, zelfde versie iOS. Sinds het installeren van de super WiFi vorige week heb ik dit probleem. Zou wel erg jammer zijn als ik de super WiFi moet terugsturen want voor conference calling werkt het prima. Verder experia v10 en glaskabel.Â