Beantwoord

Volgens mij is kpn boel aan bedonderen

  • 2 January 2021
  • 125 reacties
  • 3011 keer bekeken

Hallo 

Ik heb een kpn 100abb (ik was telfort klant) 

Mijn modem geeft aan via bonding dat ik totaal 106 binnen krijg 

Hoe ik ook test playstion en laptop bedraad strak 70mb 

Telefoon draadloos natuurlijk ook straks 70mb

Nu heb ik kpn al gebeld kreeg ik een overspannen persoon aan de lijn die geen verklaring hier voor heeft en dood leuk zegt 70mb is toch ook netjes (ik betaal netjes voor 100mb)  kunnen jullie mij uitleggen hoe dit kan? 

Ik ken nog 2 oude telfort klanten die nu kpn zijn met zelfde probleem er moet iets mis gaan bij kpn 

 

icon

Beste antwoord door wjb 5 March 2021, 09:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

125 reacties

Badge +19

Je modem zegt ook dat er meer binnen komt dan 70. Heb je de bekabeling al gecontroleerd?

Hallo @rigardz84 , heb je de snelheidstest al eens gedaan met 1 computer rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Bij een xDSL-abo heb je een snelheid TOT 100Mbit/s in jouw geval. De werkelijk te behalen snelheid is afhankelijk van de thuisinstellingen van de diverse apparatuur en bekabeling nà het modem.

Vandaar die voorgestelde test in het begin van mijn reactie.

Draadloos testen is zinloos.

 

Heb niks aangesloten op moment alleen de playstation 

Met een cat6 netwerk kabel van kpn 

De verbinding test paar keer gedaan 

 

Badge +19

Test met een bekabelde pc en dan op www.speedtest.net dat is de betrouwbaarste manier. 

Dit is wat ik haal bedraad 

 

Hallo @rigardz84 Je WAS dus TFT-klant, maar nu ben je KPN-klant anders kun je geen pairbonding hebben.

Heb je de modem al eens een fabrieks-reset gegeven?

Door de pairbonding heb je 2 aansluitingen op het IS/RA-punt, heb je die al eens gewisseld?

 

 

 

Klopt tft is voor iedereen kpn geworden vlak voor de kerstdagen begin december hebben ze nieuw isra punt in huis gemaakt en heb ik een v10 modem gekregen heb al van alles geprobeerd met resetten fabriek instellingen kabels wisselen maar alles blijft zelfde met snelheid enige wat kpn aan de telefoon zegt is van 70 is toch netjes hoe kan dan dat modem 106 in totaal de 2 verbindingen bij elkaar optelt en uiteindelijk maar 70 snelheid haalt maakt niet smorgens vroeg savond laat of wat dan ook

Hallo @rigardz84 , dan zou ik de oorzaak toch zoeken in de aansluitingen nà je modem.

Zorg dat je geen wifi-verbindingen hebt, sluit de bekabelde apparaten eens 1 voor 1 aan en doe dan een snelheidstest met www.speedtest.com, doe deze test 3x achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan het gemiddelde.

Doe dit bij ieder apparaat.

Wissel ook eens een LAN-kabel en/of steek de LAN-kabel eens in een andere poort.

Actual rate (Up/Down) 30245/111214 kbps

Bovenstaand zijn mijn aangeboden snelheden en ik haal in de praktijk 101… kbps, ongeveer 10% minder dus.

Succes.

Ik heb echt al van alles geprobeerd maar niks helpt alles blijft 70 ik krijg meer gevoel dat kpn de boel blokt omdat ik niet de enige ben met zelfde dat ook de modem  veel meer aan geeft dan snelheid die echt word gehaald 

Reputatie 7
Badge +24

Wat zegt deze site over de beschikbare snelheid op uw adres?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Begin december werd er toch geen pair bonding aangesloten, dat duurt wel even voordat ze dat weer gaan aansluiten, of zit ik nu mis.😳

admin: afbeelding verwijderd ivm privé gegevens. 

Afbeelding: fourstack screenshot, bonded koper 94 

Bonded geeft die 94 aan ik heb bonded en haal 70

Er zijn wel meer berichten op dit forum van mensen die niet de snelheid krijgen waarvoor ze betalen, ook bij glasvezel. Als het goed is heb je KPN Hussel, dus kan je je abo adhoc naar beneden aanpassen 50 in jouw geval, de upstream zal nog wel ongeveer 20 blijven.

Toen KPN eerder dit jaar begon met 1 Gbps abos aanbieden, was dat maar iets van 860. Onverklaarbaar waarom, heeft een half jaar geduurd voordat het 940 was zoals je verwacht van een Gbit ethernet link. Mensen konden wel terug naar 500 of minder, maar dat doen ze niet, ze blijven gewoon betalen, terwijl overduidelijk was dat KPN nog iets te fixen had.

KPN komt er dus mee weg dat ze eerst iets verkopen/factureren en pas later leveren.

Kpn zegt gewoon keihard dat ze mij niet verder kunnen helpen 

Ze willen wel een monteur sturen maar dat ik dan alles zelf moet betalen (belachelijk bij kpn gaat iets flink mis en de klant mag voor die kosten op komen) 

Ik ben radeloos 

Kpn zegt gewoon keihard dat ze mij niet verder kunnen helpen 

Ze willen wel een monteur sturen maar dat ik dan alles zelf moet betalen (belachelijk bij kpn gaat iets flink mis en de klant mag voor die kosten op komen) 

Ik ben radeloos 

Wel, de raad is heel simpel: Zet je abo direct terug naar 50 Mbps. Dat is goed en snel genoeg. Dat weet KPN ook wel, maar vooral de klanten zelf, hele volkstammen geloven dat ze meer nodig hebben. Dus wordt het gewoon een psychologisch spelletje tussen jou en KPN. Ze doen gewoon niks, want jij betaald vooralsnog toch wel voor 100Mbps. Waarom zouden ze dure techneuten inzetten om er 100Mbps uit te halen, terwijl ze er niks meer geld door binnenharken. Het zal waarschijnlijk gewoon verliesgevend zijn als ze er nu op stel en sprong mensen op inzetten, terwijl er nog legio plekken zijn waar ze prima klanten kunnen bijkrijgen, door b.v. glasvezel aan te leggen, zodat b.v. Ziggo klanten overstappen.

Als je het beter wilt begrijpen(misschien), leg dan het oude Telfort maandbedrag en het huidige KPN maandbedrag eens naast elkaar.  Wat is het verschil ?

Dat ze jouw in corona-tijd toch via bonding hebben aangesloten is veelzeggend wat mij betreft.

Dat ze mij bonding hadden aangesloten kwam omdat me internet toen niet goed was haalde altijd 55 mb

Maar kreeg toen niet hoger dan 23 mb toen is er monteur geweest. en heeft een nieuw irsa aansluiting gemaakt gelijk in overleg 1 voor bonding. toen heeft kpn mij de nieuwe geschikte modem gestuurd en is later een monteur bij de centrale geweest en daar de 2de kabel aangesloten maar heeft bij mij toen de verbindingen niet getest.

 

(ik betaal 30 euro en een paar cent)

Is gewoon raar als je de foto van de modem kijkt de eerste foto boven aan. dat totaal snelheid 106mb is maar er maar 70 gehaald woord en de link hier boven in een reactie aan geeft dat ik 94mb op mijn ouders moet halen dus bij kpn zit niet goed maar ze willen niet toegeven en laten de klant maar keihard vallen 

Ik vroeg om het verschilbedrag; 30 euro verschil lijkt niet te kloppen, dat zal dus wel gewoon het bedrag zelf zijn. Wat dan denk ik ook betekend dat je geen KPN nieuw hussel abo hebt, want dan zou je voor een 100Mbps abo 47,50 euro per maand betalen (voor 50Mbps 42,50). Het langskomen van een monteur  heeft je ongeveer 47Mbps extra snelheid opgeleverd voor een heel laag bedrag vergeleken met andere (nieuwe) klanten. Volgens mij heeft KPN je aansluiting hersteld zodat je in ieder geval weer 50 Mbps haalt. Als je blijft drammen om 100Mbps te krijgen, zal KPN je misschien wel een aanbod doen waarbij ze jouw (op termijn) toch te slim af zijn. Dit gaat gewoon om geld/handel.

 

Dit is wat ik heb had bij telfort altijd 80mb abelement die heeft kpn overgenomen naar de 100mb 

Heb er al tig keer over gebeld maar ze willen mij niet van hun kant verder helpen 

paar maand verder maar haal nog steeds snelheid van 70mb bedraad weet niet wat er dan mis gaat bij kpn ??

Reputatie 7
Badge +24

Als ik uw laatste schermafdruk zie, dan heeft u nog steeds een Telfort abonnement. Dan kunt u dus ook nog steeds geen bonding hebben volgens mij. Misschien is het wel aangesloten, maar het word misschien niet gebruikt.

kpn heeft alles netjes voor elkaar gemaakt in huis de aansluiting verandert en week later hebben ze in de centrale de bonding aan gesloten zodat ik met zo gezegt 100mb zou kunnen halen.

u kent in de foto terug ook zien dat er 2 lijnen gebruikt worden en de 2 lampjes van dsl op de modem branden ook (ik vermoed dat ze in de centrale weer moeten resetten) gebeurd hier wel vaker dat het in de centrale bij ons mis gaat in verleden bij telfort ook al 2 keer gehad monteur reset de boel daar en dan gaat weer goed zal vast en zeker wel weer zo wezen maar kpn wil niet helpen ?het is wel zo netjes als die snelheid haal baar hier is en ik heb dus abb er ook voor dat ik het dan ook krijg 

Reputatie 7
Badge +24

Bij Telfort was bounding niet mogelijk. KPN heeft de Telfort abonnementen overgenomen, daarbij zou alles hetzelfde blijven. Dus lijkt me logisch dat bonding nog steeds niet mogelijk is. En misschien werkt het wel, maar krijg je toch de snelheid niet. Als Telfort klant krijgt je er nu echt niet zomaar gratis dingen bij hoor. KPN zou wel gek zijn.

kpn heeft alles netjes voor elkaar gemaakt in huis de aansluiting verandert en week later hebben ze in de centrale de bonding aan gesloten zodat ik met zo gezegt 100mb zou kunnen halen.

u kent in de foto terug ook zien dat er 2 lijnen gebruikt worden en de 2 lampjes van dsl op de modem branden ook (ik vermoed dat ze in de centrale weer moeten resetten) gebeurd hier wel vaker dat het in de centrale bij ons mis gaat in verleden bij telfort ook al 2 keer gehad monteur reset de boel daar en dan gaat weer goed zal vast en zeker wel weer zo wezen maar kpn wil niet helpen ?het is wel zo netjes als die snelheid haal baar hier is en ik heb dus abb er ook voor dat ik het dan ook krijg 

Ik herhaal nog maar een keer wat wat mij betreft al lang duidelijk is: Dit gaat gewoon om geld/handel. Jij hebt TFT-internet abo / profiel, je maandbedrag is hetzelfde en ook je snelheid. Als je graag wilt dat het daadwerkelijk 100Mbit/s wordt (i.i.g. in de boeken), zal je over moeten naar KPN Hussel Internet 100Mbit/s, dus nieuw contract en dus 47,50 ipv 30. Volgens mij ben je gewoon dom bezig, aan het zeuren, en stuur je er op aan om voor iets van 15Mbit/s extra (mogelijke) snelheid 17 euro/maand extra te betalen. Zou zo langzamerhand wel mooi zijn als KPN die slag bij jouw kan slaan, in naam van alle andere klanten die ook dat nominale bedrag voor 100Mbps betalen.