Beantwoord

Volgens mij is kpn boel aan bedonderen

  • 2 January 2021
  • 125 reacties
  • 3011 keer bekeken

Hallo 

Ik heb een kpn 100abb (ik was telfort klant) 

Mijn modem geeft aan via bonding dat ik totaal 106 binnen krijg 

Hoe ik ook test playstion en laptop bedraad strak 70mb 

Telefoon draadloos natuurlijk ook straks 70mb

Nu heb ik kpn al gebeld kreeg ik een overspannen persoon aan de lijn die geen verklaring hier voor heeft en dood leuk zegt 70mb is toch ook netjes (ik betaal netjes voor 100mb)  kunnen jullie mij uitleggen hoe dit kan? 

Ik ken nog 2 oude telfort klanten die nu kpn zijn met zelfde probleem er moet iets mis gaan bij kpn 

 

icon

Beste antwoord door wjb 5 March 2021, 09:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

125 reacties

Reputatie 7

Nick83 schreef:

Bij Telfort was bounding niet mogelijk. KPN heeft de Telfort abonnementen overgenomen, daarbij zou alles hetzelfde blijven. Dus lijkt me logisch dat bonding nog steeds niet mogelijk is. 

@rigardz84 heeft wel degelijk pairbonding, kijk maar even naar het screenshot in het openingsbericht. Op die lijn komt ook netjes ruim 100Mbps binnen. Als er dus structureel niet meer dan 70mbps haalbaar is vanaf bekabeld aangesloten apparaten dan moet dat haast wel betekenen dat het 50Mbps profiel nog actief is op die aansluiting.

@wjb  u zegt dus ook dat bij kpn iets mis gaat met mijn snelheid

 

 

Reputatie 7

@wjb  u zegt dus ook dat bij kpn iets mis gaat met mijn snelheid

Klopt en helaas zien we wel vaker dat er een verkeerd profiel op een aansluiting staat.

Oké hoe kan kpn dit oplossen dan?

Want ik heb er al vaker over gebeld kpn zegt gewoon kei hard voor wat ik betaal is mijn snelheid volgens hun goed (ik ben ondertussen radeloos weet niet hoe kpn mij probleem gaat oplossen) 

Volgens mijn bescheiden mening is pairbonding niet mogelijk bij klanten die nog een TFT abonnement hebben en als men overstapt naar een KPN abonnement is pair bonding wel mogelijk

Dat klopt niet met tft ab. Is gewoon mogelijk nu om bonding te krijgen daarom hebben ze dat bij mij ook aangesloten omdat ik in gebied woon waar ik anders geen snellere verbinding kan halen en omdat mijn tft ab. 100mb is ik via bonding 97 zou halen heeft niks te maken met oud telfort klant nu valt tft ab onder kpn nu moet kpn alleen nog zorgen dat ik ook werkelijk die 97 haal in plaats van de 70mb

 

Reputatie 7
Badge +24

paar maand verder maar haal nog steeds snelheid van 70mb bedraad weet niet wat er dan mis gaat bij kpn ??

U heeft hier de toevoeging "SCHU" geselecteerd. Weet u wel zeker dat u dat aansluitpunt gebruikt? Want als ik die toevoeging weg haal, dan zie ik 66 staan.

Dat klopt mijn Adres is ook dat met toevoeging schu

Zult bijna denken dat ze 9 en 9 schu omgedraaid hebben? 

Reputatie 7
Badge +24

Dat klopt mijn Adres is ook dat met toevoeging schu

Zult bijna denken dat ze 9 en 9 schu omgedraaid hebben? 

Waarom is uw toevoeging SCHU? Waar staat dat voor? Schuur? Staat er een ander huis naast uw huis met dat adres zonder toevoeging? 

Ik bedoel ... toevoegingen a, b, c enzovoort ken ik. Maar SCHU klinkt me wat vreemd in de oren.

Reputatie 7

Volgens mijn bescheiden mening is pairbonding niet mogelijk bij klanten die nog een TFT abonnement hebben en als men overstapt naar een KPN abonnement is pair bonding wel mogelijk

Beste jimny, kijk nu toch eens naar het screenshot dat TS in het openingsbericht heeft geplaatst. Dan kunnen we ophouden om de pairbonding in twijfel te trekken, die is actief.

 

U heeft hier de toevoeging "SCHU" geselecteerd. Weet u wel zeker dat u dat aansluitpunt gebruikt? Want als ik die toevoeging weg haal, dan zie ik 66 staan.

In het screenshot dat TS in het openingsbericht heeft geplaatst kan je zien dat de actual rate 106498kbps of wel ruim 100Mbps bedraagt.

Hij moet die snelheid bekabeld ook zo ongeveer kunnen halen.

@wjb je hebt helemaal gelijk en gezien deze link 

Is het wel degelijk mogelijk volgens @Jasper oud moderator van Telfort en KPN

Reputatie 7
Badge +10

kpn heeft alles netjes voor elkaar gemaakt in huis de aansluiting verandert en week later hebben ze in de centrale de bonding aan gesloten zodat ik met zo gezegt 100mb zou kunnen halen.

u kent in de foto terug ook zien dat er 2 lijnen gebruikt worden en de 2 lampjes van dsl op de modem branden ook (ik vermoed dat ze in de centrale weer moeten resetten) gebeurd hier wel vaker dat het in de centrale bij ons mis gaat in verleden bij telfort ook al 2 keer gehad monteur reset de boel daar en dan gaat weer goed zal vast en zeker wel weer zo wezen maar kpn wil niet helpen ?het is wel zo netjes als die snelheid haal baar hier is en ik heb dus abb er ook voor dat ik het dan ook krijg 

Ik herhaal nog maar een keer wat wat mij betreft al lang duidelijk is: Dit gaat gewoon om geld/handel. Jij hebt TFT-internet abo / profiel, je maandbedrag is hetzelfde en ook je snelheid. Als je graag wilt dat het daadwerkelijk 100Mbit/s wordt (i.i.g. in de boeken), zal je over moeten naar KPN Hussel Internet 100Mbit/s, dus nieuw contract en dus 47,50 ipv 30. Volgens mij ben je gewoon dom bezig, aan het zeuren, en stuur je er op aan om voor iets van 15Mbit/s extra (mogelijke) snelheid 17 euro/maand extra te betalen. Zou zo langzamerhand wel mooi zijn als KPN die slag bij jouw kan slaan, in naam van alle andere klanten die ook dat nominale bedrag voor 100Mbps betalen.

 De topicstarter heeft inmiddels meerdere screenshots gedeeld en ik weet niet waar het voor jou duidelijk is? Het maakt niet uit of het Telfort of KPN is. Hij betaalt voor een upgrade naar 100/10 en in zijn eerste screenshot zie je duidelijk staan dat dit ruim haalbaar moet zijn. De actual rate (niet de attainable) staat zelfs op 104 Mbit bij elkaar. Dat wordt echter ruim niet gehaald dus waardoor kan dat komen?

Dat is de simpele technische vraag.

@Nick83  dat klopt in de modem geeft die ruim 100mb aan dat is raare waar niemand uitleg voor kan geven.

Hoe en wat ik ook test bedraad bij de 70mb stopt die net als die daar begrenst word.

Bij telfort haalde ik altijd de snelheid wat de modem ook aan gaf wat die binnen kreeg. Dat klopte altijd precies

Dat hebben jullie vast al wel gelezen en de foto gezien van de speedtesten 

(mischien moet kpn in de centrale keer weer resetten) 

Monteur die de laatste keer geweest is heeft toen in de centrale de 2de lijn voor elkaar gemaakt heeft alleen snel gekeken als bij mij thuis de 2de lijn actief was en is toen weg gegaan hij heeft doen geen snelheid enzo getest? 

Reputatie 7

Hoe en wat ik ook test bedraad bij de 70mb stopt die net als die daar begrenst word.

Dat is een snelheid die past bij een 50Mbps abonnement en is te weinig voor een 100Mbps waarbij de actual rate ook ruim 100Mbps is.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat we hier te maken hebben met een fout profiel op de lijn. Ik denk dat er een oud 50/5Mbps profiel actief is.

@Ward_  klopt helemaal wat je zegt dank je wel.

jij snapt precies wat ik bedoel 

@wjb  hoe kan kpn er voor zorgen dat mijn juiste profiel wel over de lijn gaat draaien?

Ik heb er al paar keer met kpn over gebeld en ze zeggen steeds dat ze me niet verder kunnen helpen en ik het er maar mee moet doen hoe het nu is 

Reputatie 7

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren die hier wat verder in wil duiken.

Voor als je dat nog niet gedaan hebt, vul jouw forumprofiel aan zodat die moderator van KPN direct aan de gang kan.

Reputatie 5
Badge +1

Dit is wat ik heb had bij telfort altijd 80mb abelement die heeft kpn overgenomen naar de 100mb 

Heb er al tig keer over gebeld maar ze willen mij niet van hun kant verder helpen 

Wanneer mij dit zou overkomen (is bij mij nog even afwachten tot ik daadwerkelijk van glasvezel gebruik kan maken; ik reken met mei 2021) met glasvezel is het voor mij duidelijk. Weer overgaan naar koperdraad of overstappen naar een andere provider…...

Dit is wat ik heb had bij telfort altijd 80mb abelement die heeft kpn overgenomen naar de 100mb 

Heb er al tig keer over gebeld maar ze willen mij niet van hun kant verder helpen 

Wanneer mij dit zou overkomen (is bij mij nog even afwachten tot ik daadwerkelijk van glasvezel gebruik kan maken; ik reken met mei 2021) met glasvezel is het voor mij duidelijk. Weer overgaan naar koperdraad of overstappen naar een andere provider…...

Bij welke provider (anders dan KPN waar rigardz84 nu zit) krijg je bonded DSL voor 30,75 p/maand ?

Reputatie 7

Bij welke provider kijg je bonded DSL voor 30,75 p/maand ?

Bij KPN.

 

@tmoesel  wat is u probleem? omdat ik vaker bij anderen heb gezien waar u op reageerd.

dat mensen volgens u moeten overstappen naar kpn hussel? 

ik heb alles zwart op wit staan. wat u zelf kunt zien in alle andere voor gaande reacties en foto's.

wat mijn huidige snelheid is.

welke snelheid ik hoor te kunnen halen.

wat voor ab. ik heb.  (dat is dus het 100mb ab. )

alles staat netjes hier in dit topic 

plus daarbij zou wel heel raar wezen als ik naar hussel moet en het dan wel goed zou zijn 

wat is u verklaring daar op ???

 

hopelijk helpt kpn me snel.

met de service wat ze zeggen dat ze hebben zou dat wel toch  

Reputatie 5
Badge +1

Dit is wat ik heb had bij telfort altijd 80mb abelement die heeft kpn overgenomen naar de 100mb 

Heb er al tig keer over gebeld maar ze willen mij niet van hun kant verder helpen 

Wanneer mij dit zou overkomen (is bij mij nog even afwachten tot ik daadwerkelijk van glasvezel gebruik kan maken; ik reken met mei 2021) met glasvezel is het voor mij duidelijk. Weer overgaan naar koperdraad of overstappen naar een andere provider…...

Bij welke provider (anders dan KPN waar rigardz84 nu zit) krijg je bonded DSL voor 30,75 p/maand ?


Waarschijnlijk bij niemand. Je bent een “oude” telfort klant die ze nu behandelen als “uitschot of als tweede rangs klant. Een voormalige telfort klant heeft 4,5 maanden op haar glasvezel moeten wachten. De buren konden na krap één maand van dezefde glasvezel gebruik maken, maar die waren “echte” kpn klant.  Je moet maar overgaan naar de kpn en veel meer voor dezelfde snelheid gaan betalen.  Pairbonding is bij een snelheid van 100 Mb/s niet van toepassing.  Dat is tenminste bij mij zo.  Ik heb namelijk dezelfde snelheid zonder pairbonding en was ook een telfort klant. Pairbonding is met glasvezel achterhaald…..

Klopt maar glasvezel is bij ons niet beschikbaar.

Als kpn gewoon zorgt dat alles goed werkt en telfort klanten zelfde behandeld als kpn 

Ik ken nog 2 personen ook telfort en nu dus ook bij kpn 

Zitten. en engelijk zelfde hebben als wat ik heb

Dus ook ongeveer 30mb onder de werkelijk haalbaar snelheid zitten terwijl hun modems ook meer aan geven dan er gehaald woord 

Ik woon in kerkenveld 

1 woond in Zuidwolde (DR) 

1woond in Hoogeveen 

We zitten alle 3 op een andere centrale 

Dus lijkt er op dat ze telfort klanten verbinding knijpen? Op de snelheid. 

?

Jammer dat kpn zelf niet netjes reageert en het probleem oplost?