Beantwoord

Waarom zie je bij KPN Super WiFi geen specs van de snelheid?

  • 4 February 2020
  • 38 reacties
  • 6115 keer bekeken

KPN vraagt 150,- euro voor 2 WiFi punten en een krabbel voor een jaarabonnement maar verder geen woord gerept over de snelheid/specs van die punten. Wat kan daarover worden gezegd? 

icon

Beste antwoord door Ward_ 4 February 2020, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben nog even verder op zoek geweest naar specificaties, bij deze:

  • Dual--band 2,4 GHz en 5 GHz gebaseerd op 802.11ac standard ook wel wifi 5 genoemd. 
  • Antenne configuratie van 4x4 voor 2,4 GHz en 5 GHz gecombineerd.
  • Een ethernet aansluiting op max 1Gbps die als backhaul en als switch aansluiting gebruikt kan worden.
Reputatie 2

Is er al iemand die deze dingen heeft en zijn praktijkervaring met ons kan delen?

Reputatie 7
Badge +24

Is er al iemand die deze dingen heeft en zijn praktijkervaring met ons kan delen?

Ik heb ze. Werken goed. Maar of ze beter werken dan de Experia WiFi? Verder bereik? Daar durf ik mn geld niet op te zetten :grin: Moet dat nog testen. Zou me niks verbazen als dat niets uitmaakt.

Reputatie 7
Badge +21

Is er al iemand die deze dingen heeft en zijn praktijkervaring met ons kan delen?

Kijk dan ook eens in dit topic:  [Review] KPN SuperWifi

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben nog even verder op zoek geweest naar specificaties, bij deze:

  • Dual--band 2,4 GHz en 5 GHz gebaseerd op 802.11ac standard ook wel wifi 5 genoemd. 
  • Antenne configuratie van 4x4 voor 2,4 GHz en 5 GHz gecombineerd.
  • Een ethernet aansluiting op max 1Gbps die als backhaul en als switch aansluiting gebruikt kan worden.

"backhaul"? Wat betekend dat?

Zolang die super wifi geen ax wifi6 ondersteunen kun je ze geen super wifi noemen

Ad en ax is er al een tijdje

ad heb ik op mijn router zitten maar kwa bereik slecht en is er eigenlijk nooit door gekomen 60GHz dacht ik

wifi ax is de opvolger van wifi ac

 

Reputatie 7

"backhaul"? Wat betekend dat?

Gewoon de aansluiting op het centrale netwerk.

Zie Wikipedia.

"backhaul"? Wat betekend dat?

Gewoon de aansluiting op het centrale netwerk.

Zie Wikipedia.

 

Nee…

Dit betekend dat je deze aansluiting kunt gebruiken om rand apparatuur aan te sluiten.

 

Bijvoorbeeld apparaten zonder een Wi-Fi verbinding maar wel een utp connectie optie hebben. Best handig soms.

Ik ben nog even verder op zoek geweest naar specificaties, bij deze:

  • Dual--band 2,4 GHz en 5 GHz gebaseerd op 802.11ac standard ook wel wifi 5 genoemd. 
  • Antenne configuratie van 4x4 voor 2,4 GHz en 5 GHz gecombineerd.
  • Een ethernet aansluiting op max 1Gbps die als backhaul en als switch aansluiting gebruikt kan worden.

Daar staat absoluut niets tussen over de verwerkingssnelheid van het hardware, alleen connectie soorten en communicatie protocols.

Reputatie 7
Badge +24

AC2500

Kun je daar wat mee?

AC2500

Kun je daar wat mee?

Dat zegt al meer dan al het andere in deze thread. Waar komt dit vandaan?

Mits correct heeft hij met gecombineerde ranges een theoretische overdracht snelheid van 2300 Mbps.

Praktisch ligt het meestal veel lager, vooral bij dergelijk apparatuur als deze acceaapoints.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

AC2500

Kun je daar wat mee?

Dat zegt al meer dan al het andere in deze thread. Waar komt dit vandaan?

Mits correct heeft hij met gecombineerde ranges een theoretische overdracht snelheid van 2300 Mbps.

Praktisch ligt het meestal veel lager, vooral bij dergelijk apparatuur als deze acceaapoints.

 

 

Hier: https://shop.bt.com/products/bt-whole-home-wi-fi-088269-CDXH.html en klik vervolgens op "Specification Sheet".

AC2500

Kun je daar wat mee?

Dat zegt al meer dan al het andere in deze thread. Waar komt dit vandaan?

Mits correct heeft hij met gecombineerde ranges een theoretische overdracht snelheid van 2300 Mbps.

Praktisch ligt het meestal veel lager, vooral bij dergelijk apparatuur als deze acceaapoints.

 

 

Hier: https://shop.bt.com/products/bt-whole-home-wi-fi-088269-CDXH.html en klik vervolgens op "Specification Sheet".

Thanks, dus het is rebrand van dit product? 

Vind de specs beter dan verwacht, ziet er goed uit.