Beantwoord

wanneer is glasvezel beschikbaar hier? Zeist

  • 5 November 2020
  • 44 reacties
  • 628 keer bekeken

Hallo, 

ik woon nog bij mijn ouders en we hebben op dit moment Ziggo. het beste pakket500down 50up maar ik ervaar nog steeds veel problemen met mijn ps4 verbinding.(bekabeld of wifi)Denk dat het een onstabiele verbinding is of omdat er teveel mensen in de buurt op het netwerk zitten omdat ik het ‘s nachts niet/veel minder heb.

 

heb al erg veel dingen geprobeerd zoals een andere ps4, andere kabels, poorten, andere router etc en nog niet tot een oplossing gekomen. 
 

de game hapert niet ofzo maar alles voelt belachelijk sloom aan. Op FIFA bijvoorbeeld beweeg ik heel sloom met mijn spelers en hierdoor kan ik niet normaal spelen of er plezier uithalen. Mijn tegenstander ervaart 100% niet hetzelfde als ik. Ook zie ik dit als ik bijvoorbeeld streams of youtube kijk. Hun gameplay ziet er gewoon vloeiend uit.

 

Dus ik wou zelf overstappen naar KPN of een andere provider die DSL/glasvezel heeft. Als ik mijn adres invul staat er dat glasvezel gaat worden aangelegd hier.. hoelang kan dit duren? Een jaar zeker neem ik aan? 
 

ook stond er dat de maximale snelheid die ik kan halen op het moment 15 down en 1 upload is. Dat is natuurlijk ook niet echt genoeg om stabiel te kunnen gamen. Kan dit hoger zijn of kloppen die snelheden meestal wel? 

ik hoop dat iemand hier wat extra tijd heeft en mij wat informatie kan geven. Klantenservice gebeld en na 15 minuten wachten werd er leuk opgehangen.. 

 

alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door PeterG 5 November 2020, 14:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Getest en merkte geen verschil. Waardes heb ik meerdere keren gepost op ziggo forums en was ook niks mis mee. 
 

Zou het een optie zijn om een gaming router te kopen, zo eentje dat ik zelf kan instellen naar welke server ik verbind? 
 

zag dat tmobile mij 17 download en 30 upload kan leveren via DSL.. dit lijkt mij sterk? Want bij KPN is onder 1 upload zelfs

Getest en merkte geen verschil. Waardes heb ik meerdere keren gepost op ziggo forums en was ook niks mis mee. 
 

Zou het een optie zijn om een gaming router te kopen, zo eentje dat ik zelf kan instellen naar welke server ik verbind? 
 

zag dat tmobile mij 17 download en 30 upload kan leveren via DSL.. dit lijkt mij sterk? Want bij KPN is onder 1 upload zelfs

een gaming router zou goed kunnen helpen gebruik dan zeker de optie QOS https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Quality_of_service

 

het lijkt mijn sterk dat t-mobile wel een hogere upload zou kunnen leveren over de telefoon lijn en 17 mbps is weinig in vergelijking met 500 mbps zeker als je online game download en netflix of videoland steam en dan ook nog eens spotify zit je zo aan de 17 mbps en dus te weinig breedband

Als ik een gaming router koop moet deze dan in bridge modus met het modem van ziggo of is dat niet nodig want ik zit op zolder. Er is wel een internetkabel getrokken van de meterkast naar mijn kamer. 
 

bij een netduma router kan je bijvoorbeeld kijken aan welke server je wordt verbonden en ik ben hier best wel benieuwd naar als ik fifa speel ofzo.. 

Als ik een gaming router koop moet deze dan in bridge modus met het modem van ziggo of is dat niet nodig want ik zit op zolder. Er is wel een internetkabel getrokken van de meterkast naar mijn kamer. 
 

bij een netduma router kan je bijvoorbeeld kijken aan welke server je wordt verbonden en ik ben hier best wel benieuwd naar als ik fifa speel ofzo.. 

het modem moet dan wel in bridge mode anders heb je er niks aan QOS

een nat op nat (router op router) is geen aanrader bij gamen  vandaar dat het modem in bridge mode moet

houd wel rekening meer dat er maar een router gebruikt kan woorden als het modem in bridge mode staat woorden kan 2 tot 4 en wifi uitgeschakeld en krijgt de router die op lan 1 zit een extern ip-adres

beste is dan de gamingrouter beneden plaatsen 

 

Naja bedankt voor het meedenken iig. Vrees dat ik tot er glasvezel is ik niet zoveel meer kan doen  

Ben ook benieuwd of ik deze problemen nog zal ervaren straks met de PS5/Xbox series X

Naja bedankt voor het meedenken iig. Vrees dat ik tot er glasvezel is ik niet zoveel meer kan doen  

Ben ook benieuwd of ik deze problemen nog zal ervaren straks met de PS5/Xbox series X

graag gedaan

maar toch zou je die verbinding goed moeten kunnen krijgen zodat er geen hoge latency meer is laat ping plotter https://www.pingplotter.com eens draaien op een pc of laptop die via lan utp cat 5e of hoger is aangesloten

verders zou het nog een probleem kunnen zijn met de puma6 chip wat volgens ziggo al via een firmware update is opgelost maar bij sommige gebruikers van de connectbox vooral bij games nog wel eens problemen kan opleveren het probleem is wel dat die problemen met een hoge latency door doe bug in de puma6 chip maar bij een aantal gebruikers  optreed en dus veel gebruikers zijn  die daar geen last van hebben

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-omruilen-voor-de-ubee-ubc1318zg-59269

 

Ik zal dat straks even doen, is dat gewoon een test of moet ik naar een bepaalde server pingen. 
 

Hier heb ik dus ook aan gedacht want zover ik weet ervaarde ik dit probleem niet met de eerste router die ik van ziggo kreeg, weet niet meer welke dit was.

en ik lees dat er geen wifi zit in dat ubee modem mocht ik ook willen vragen om dat uit te testen

Ook zie ik dat zij een puma test doen, is dat dslreports.com/tools/puma6  ?

ik moet een server invullen heb heb je enig idee welke? 

Ook zie ik dat zij een puma test doen, is dat dslreports.com/tools/puma6  ?

ik moet een server invullen heb heb je enig idee welke? 

http://www.dslreports.com/tools/puma6

server 56

Ik zal dat straks even doen, is dat gewoon een test of moet ik naar een bepaalde server pingen. 
 

Hier heb ik dus ook aan gedacht want zover ik weet ervaarde ik dit probleem niet met de eerste router die ik van ziggo kreeg, weet niet meer welke dit was.

en ik lees dat er geen wifi zit in dat ubee modem mocht ik ook willen vragen om dat uit te testen

ping plotter kan gewoon naar de server van google die al standart erin staat

om deconnectbox om te ruilen voor een  Ubee UBC1318ZG zou je in dat topic https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-omruilen-voor-de-ubee-ubc1318zg-59269. je resultaten van ping plotter moeten delen met de vraag of je het modem om kunt wisselen

houd er wel rekening mee dat je voor wifi een acces point nodig heb

of je zet die in bridge en sluit er een router op aan

Ik laat die test even lopen @erwinvan24 

 

kan ik het resultaat hier delen of is mijn IP adres etc daar af te lezen? 

Ik laat die test even lopen @erwinvan24 

 

kan ik het resultaat hier delen of is mijn IP adres etc daar af te lezen? 

die puma6 staat geen ip adres bij

de pingplotter heb ik het over nu

de pingplotter heb ik het over nu

bij pingplotter staat geen ip adres

 

 

 

 

 

 

die resultaten zijn goed ping plotter onder de 40 is prima

je ps4 is bekabeld aangesloten? welke utp cat 5e of 6?

ervaar je die hapering altijd tijdens het gamen of alleen op drukke momenten

wat raar. cat 6. en het is geen lag zoals een hapering maar alles is gewoon bijzonder traag overdag meestal dat games niet te spelen zijn. 's nachts is het meestal beter. ik had dit probleem ook op een gaming PC

wat raar. cat 6. en het is geen lag zoals een hapering maar alles is gewoon bijzonder traag overdag meestal dat games niet te spelen zijn. 's nachts is het meestal beter. ik had dit probleem ook op een gaming PC

hoelang heb je dat probleem al

klinkt als drukte op de server van ps4 zelf of van de game

als het drukte is in de coax van de wijk dan zou je dat ook moeten hebben bij website’s streamen downloaden enz