Wegvallend internet, bekabeld en via wifi

  • 8 December 2020
  • 14 reacties
  • 220 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo @Sanne_M,

Ik ervaar hetzelfde probleem als @Lats en heb pas sinds 22-11-2020 KPN. 

Hiervoor Ziggo over de kabel en nooit problemen. Nu KPN over glasvezel en wel problemen.

We werken in huis eigenlijk overal met bekabelde verbindingen. Netflix draaien we via de kpn box op de netwerkkabel, maar toch valt het signaal vaak weg. En dan komt het weer terug. Dit gebeurd 50x per dag schat ik. Het signaal is een minuut weg, en dan doet ie het weer. Erg frustrerend.

Ik zou volgens abonnement 500 mb/ps moeten hebben. Zie hier een test van nu:
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/0f226c90-3960-11eb-b465-3f2b2a3b89dd

Het wegvallen van het signaal gebeurt op alle apparaten verbonden met het netwerk.

Extra info:
Het KPN modem gaat via de meterkast met kabels naar boven en naar de woonkamer waar de kpn box erop aangesloten staat. 

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

 

@Otto_Wouters

*admin: topic afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Otto_Wouters, welkom op het forum.

Heb je inmiddels al via een andere weg contact gehad met onze klanten service? Zo niet help ik je graag verder. Voeg in dat geval jouw postcode en huisnummer toe aan jouw profiel, dan kan ik voor je aan de slag.

Reputatie 1
Badge

Hoi @Hanna_ ,

Dank voor je reactie.

Ik heb de gegevens ingevuld in mijn profiel.

Ik hoor het graag als je meer informatie nodig hebt.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Otto_Wouters, bedankt voor het toevoegen van jouw gegevens. 

Ik heb jouw verbinding na gemeten, de snelheid die op het modem binnenkomt lijkt goed te zijn. Ook zie ik nagenoeg geen verbrekingen. Ik begrijp dat je hier wel last van hebt, heb je naast KPN apparatuur misschien apparaten in huis die deze verbrekingen kunnen veroorzaken? 

Daarnaast wil ik aan jou vragen om jouw glasvezelaansluitpunt (FTU) even 2-3 minuten volledig stroomloos te maken, wellicht helpt dat. 

Ik hoor graag van je! 

Reputatie 1
Badge

Hallo @Hanna_ ,

Om antwoord te geven op je vraag. nee er zitten geen andere apparaten in de meterkast, bij het glasvezel & KPN modem, die het signaal kunnen verstoren. In het KPN modem zitten 2 utp kabels naar de woonkamer en 1 die naar zolder loopt. 

Op alle apparaten vebronden met een utp kabel speelt het probleem van wegvallende verbinding. Denk dus aan desktop, laptop, playstation 4. Het is niet een kabel, of router die niet werkt. Het internet valt echt bij de bron weg.

Het glasvezelpunt is de oranje/blauwe box, klopt dat? Wat ik daar vreemd aan vind is dat het power lampje stabiel brandt, maar de glasvezel en ethernet lampjes altijd knipperen. Zie toegevoegde media.

Tevens heb ik vandaag een utp 5 kabel tussen FTU box en KPN model vervangen door een utp 6. Kan me niet voorstellen dat, dat het was, maar we gaan het zien.

Oh. Jullie zouden Ziggo voor ons opzeggen (heb ik bevestiging van in mail) maar dit hebben jullie niet gedaan of ziggo heeft er niets mee gedaan. Zo net de factuur van ziggo over januari 2021 ontvangen van EUR 77 :-)

 Mvg,

Wouter

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Otto_Wouters, bedankt voor alle info!

Het knipperen van het glas en ethernet lampje is normaal, dit houdt in dat er data verzonden wordt. Ik ga hier voor je mee aan de slag. 

Wat Ziggo betreft, dan is de overstap service niet goed gegaan ben ik bang. Ik wil jou vragen om Ziggo zelf zo snel mogelijk op te zeggen, dan controleer ik voor jou of ik dit voor jou kan crediteren. Dit hangt er vanaf of de overstap service ook daadwerkelijk goedgekeurd en bevestigd is naar jou toe. 

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen @Hanna_ ,

 

Blijkbaar treed de wet van Murphy op, aangezien jullie het ook voor elkaar gekregen hebben om de facturatie verkeerd op te starten. Echter heb ik via twitter hierover contact met een collega van je, dus laten we dit topic houden voor de internet problemen.

 

Inmiddels spelen de problemen nog steeds. Met kerst een film kijken was bijna niet te doen. Continu deze melding:

 

Ik ben elke keer naar de meterkast gelopen wanneer het signaal weg valt, en nu blijkt dat het modem inderdaad geen internet signaal ontvangt op die momenten. Zie de video:

 

Eerder had je een meting gedaan waarbij je geen verstoringen zag. Over welk tijdsbestek ging die meting? Soms is het internet namelijk 4 uur achtereenvolgens stabiel, om vervolgens om de 10 minuten weg te vallen.

Ik denk dat we het volgende kunnen concluderen:

  1. Het ligt niet aan het modem, aangezien deze werkt en aangeeft geen signaal te ontvangen op momenten
  2. Het ligt niet aan de kabel van KPN box naar Glasvezel Box
  3. Het ligt niet aan randapparatuur of wifi (gebruiken nauwelijks wifi)
  4. Het zal hem zitten in de glasvezel box, de kabel naar de glasvezel kabel of iets in die trend.

Als mogelijk zou ik graag een monteur toegezonden krijgen. Kun jij dit bewerkstelligen?

 

Groet,

Wouter

Reputatie 1
Badge

@Hanna_ .Ter extra informatie een netwerkdiagram bijgevoegd van onze situatie op dit moment.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Otto_Wouters,

Wat vervelend dat jij nu zelfs foutcodes op jouw tv hebt. Als eerste wil ik jou bedanken voor jouw duidelijkheid en de bijlages, die helpen ontzettend. Zelf vermoed ik ook dat we het probleem in de glasvezel moeten zoeken, echter op wat voor manier ik dit ook benader ik kan geen onderbrekingen uitmeten en vinden. Zou jij voor mij de Netgear router tijdelijk uit willen schakelen? Dit kan namelijk nog wel eens problemen veroorzaken en dit zou ik graag uit willen sluiten.

Als dit het probleem niet op lost, zou ik dit graag met jouw toestemming willen doorzetten naar onze backoffice, zij hebben iets meer onderzoeksmogelijkheden dan ik.

Reputatie 1
Badge

Hoi @Hanna_ ,

Dank weer voor de reactie.

De Netgear router heb ik er eergister tussenuit gehaald, maar dit leverde geen verbetering op.

Als jij geen onderbrekingen kunt vinden kan het iets simpels zijn als een kabelbreuk in de kabel vanuit de leiding naar het glasvezel modem, waardoor af en toe het signaal er niet doorheen komt.. Het is ook zo random. We werken allebei thuis en bijvoorbeeld vandaag ging het de hele dag goed tot iets van 15:30. Toen klapte internet er weer uit. Voeding uit glasvezel modem trekken en en weer aansluiten helpt dan wel. Maar we zoeken uiteraard een permanente oplossing.

Uiteraard geef ik toestemming om dit probleem door te zetten naar de backoffice, aangezien we nu al meer dan een maand deze problemen ervaren. 

 

Reputatie 1
Badge

Dit lijkt de boosdoener.

 

 

Reputatie 1
Badge

Hoi @Hanna_ 

Afgelopen woensdag zijn de monteurs langs geweest.

Het was lastig, want ze zijn er dik twee uur mee bezig geweest. uiteindelijk hebben ze iets in de wijkkast vervangen en het nieuwe Experia 12 modem vervangen voor een Experia 10.

Vooralsnog lijken de problemen opgelost :grin:

Probleem dat ik nu wel heb is dat ik op zolder een KPN wifi versterker heb die bij de Experia 12 hoort. Kun jij mij een Experia 10 wifi versterker toesturen? Of kan ik deze ook koppelen aan de 10?

 

Hallo @Otto_Wouters , welke versterker heb je, de zwarte vierkante, de witte vierkante of de ronde witte.

Ze zijn geschikt voor alle huidige modems.

Er bestaat dus geen specifieke versterker voor de Box12-modem.

De wifiversterker schakelt wèl de wifi in de V10 uit, dus daar heb je misschien weer een extra versterker voor nodig voor een betere dekking in huis.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Otto_Wouters,

Fijn om te horen dat de monteur het heeft weten op te lossen! 

Wat @JanD zegt, er bestaan geen specifieke wifi versterkers voor de v10 of v12. Alle versterkers werken met alle recente modems. 

Reputatie 1
Badge

Hallo @JanD & @Hanna_ ,

Ik heb de vierkante zwarte versterker, maar zoals jullie aangaven heb ik deze weten te koppelen binnen mijn netwerk, op de netgear router. Werkt nu super! Heel erg blij mee.

Dank voor alle hulp!