Sticky Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account



Toon eerste bericht

5387 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi @jaskonl, ik heb jouw reactie samengevoegd met dit algemene topic dat we over Spotify Premium hebben :) In het startbericht hebben we al heel veel informatie verzameld, ik raad je aan om dat door te lezen. Als je nog vragen hebt of als je er niet uit komt, geef dan gerust een seintje.

Goedemorgen,

 

Ik heb mijn Spotify lijsten via een ander KPN account lopen wat per vandaag opgezegd wordt. Hoe kan ik deze lijsten toch behouden en weer gaan gebruiken? Wat is de meest logische stap nu?

 

Sluit ik zelf Spotify Family af via mijn eigen KPN account?

En hoe zorg ik dan dat mijn lijsten uit het oude account toegevoegd worden aan het nieuwe account?

 

Hoor het graag,

 

alvast bedankt

Mirjam 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik ben op zoek naar een premium account op de gratis muziekapp Spotify.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @OsmundDiggory! Heb je Spotify Premium al geactiveerd maar nog geen activatiecode ontvangen? Helpt de informatie in het startbericht jou verder? We horen graag van je!

Reputatie 7
Badge +10

Hi @misscanvas! Welkom! 

Goedemorgen,

 

Ik heb mijn Spotify lijsten via een ander KPN account lopen wat per vandaag opgezegd wordt. Hoe kan ik deze lijsten toch behouden en weer gaan gebruiken? Wat is de meest logische stap nu?

 

 

Dit account wordt omgezet naar een Spotify Free account. Zodra je weer gebruik gaat maken van een betaalde variant van Spotify en je logt in met de inloggegevens van het bestaande Spotify Free account, kun je weer gebruik maken van jouw afspeellijsten etc. 
 

Sluit ik zelf Spotify Family af via mijn eigen KPN account?

En hoe zorg ik dan dat mijn lijsten uit het oude account toegevoegd worden aan het nieuwe account?

Heb jij zelf ook Internet (en TV) via ons? Dan kun je Spotify Family toevoegen. Zodra Spotify Family geactiveerd is, kun je inloggen met je inloggegevens van het Spotify Free account. Als je nog meer vragen hebt, laat het dan gerust weten!

Ik heb gisteren mijn Spotify premium via KPN opgezegd omdat ik een Family abonnement via Spotify zelf wil afsluiten. Ik heb via mail hier ook een bevestiging van ontvangen. Nu zie ik op “Mijn KPN” dat het product niet meer in het rijtje met huidige opties staat:

Maar in het rijtje van de aan te passen extra's staat de optie nog wel aangevinkt:

En als ik naar mijn Spotify ga staat daar ook nog niets over de opzegging:

Weet iemand hoe lang het duurt voordat mijn abonnement daadwerkelijk opgezegd is en ik via Spotify een Family abonnement kan aanvragen?

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Loet Smits

 

Admin: samengevoegd met centrale Spotify topic

ik heb spotify bij mijn abonnement maar sinds een paar weken kan ik niet meer in mijn spotifyaccount, met mijn lidmaatschapnummer kan ik ook niet inloggen

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Loet Smits, als je Spotify hebt opgezegd heb je daar ook bevestiging van gehad. Het daadwerkelijk loskoppelen gebeurt door Spotify zo een keer per maand. Dus dat jouw account naar Free wordt gezet. Pas dan kun je Spotify Family activeren. 

Voor de zekerheid wil ik nog wel eens meekijken of Spotify is opgezegd, want dat vinkje vind ik wel opmerkelijk. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens, zie ik graag een reactie van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Hoi Bart,

 

Ik heb inderdaad een bevestiging van de opzegging per mail ontvangen. Ik heb, denk ik, de essentiële gegevens op mijn profiel aangevuld.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Loet

Reputatie 7
Badge +15

Dank voor het invullen van je profiel @Loet Smits. Jij neemt bij KPN een Alles-in-1 Standaard abonnement af. Spotify Premium is daar een ingebakken onderdeel van. Opzeggen gaat dus helaas niet, ondanks dat je wel een bevestiging hebt gekregen. 
Dat kan enkel door jouw gehele abonnement te wijzigen.

Hoi Jeroen,

Bedankt voor je antwoord.

Dan vind ik het heel erg raar dat er wel een vinkje staat wat uit te zetten is, dat na het uitvinken de optie wel verdwijnt uit het rijtje met actuele producten en dat ik notabene tot 2x toe een bevestiging per mail krijg van de opzegging: 

En dat dit nergens vermeld wordt vind ik ook heel vreemd en zelfs een beetje kwalijk, dat had mij erg veel extra werk gescheeld! Weet je zeker dat jouw antwoord klopt?

Met vriendelijke groet,

Loet Smits

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.
Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.
We hebben lange tijd een actie gehad dat Spotify Premium goedkoper was. Als je tijdens die actie Spotify hebt geactiveerd blijft je prijs €8,50 tot je het uitzet of overgaat tot een nieuw type abonnement.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Nee, Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Na het bestellen van Spotify Premium ontvang je binnen 24 uur een activatiecode per sms of e-mail. Vervolgens vul je de activatiecode in op de activatiepagina. Je krijgt de keus om een helemaal nieuw Spotify account aan te maken, of om een bestaand Spotify Free account om te zetten naar Premium.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

De activatiecode is maar één keer te gebruiken. Nadat je account eenmaal Premium is gemaakt, blijft dit ook zo en heb je de activatiecode niet meer nodig. Je kunt daarna met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.

De activatiecode is zes weken geldig. Ben je de code kwijt, of zijn de zes weken voorbij, vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op. Vul daar je 06-nummer in als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt, of je contact mailadres als je het bij een vast abonnement hebt.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?


Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je met onze activatiecode Premium opnieuw activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?


Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPNopzeggen of contact opnemen met de klantenservice. Heb je betaald Spotify Premium bij een mobiel abonnement kun je ook SPOTIFY UIT sms'en naar 1266.

Als je Premium via ons beëindigt geven wij dit door aan Spotify. Spotify vernieuwt je Premium echter op maandelijkse basis. Het duurt dan ook, nadat het bij ons is opgezegd, nog maximaal een maand voordat je account weer Free is.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?


Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?


Ja, dit kan, met een beetje hulp van de klantenservice. Wij kunnen je huidige account terugzetten naar Free en een nieuwe activatiecode opsturen. Daarmee kun je een ander account Premium maken.

Als dit is wat je wilt, reageer hieronder, dan helpen we je verder. Vul dan ook je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators), je kunt dan sneller geholpen worden.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify


Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je ook terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/m kosten en Spotify Family €14,99 p/m. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. 

Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert


Wilde al vragen of er nog en keer gebruik kan worden gemaakt van Spotify Family (binnen KPN), maar lees zojuist het antwoord. TNX

Reputatie 7
Badge +15

@Loet Smits, ik weet het zeker inderdaad! De bevestiging die jij krijgt van de opzegging is een fout. Bij een Alles-in-1 standaard pakket zoals dat destijds werd aangeboden zit een Premium account er standaard bij in. Dat is niet eruit te verwijderen. Enkel door door je gehele pakket te wijzigen naar een Hussel abonnement. 

@Beertje1963, wat voor melding krijg je als je probeert in te loggen? Als de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord niet klopt, kun je een reset uit voeren. 

Goedemiddag, 

Ik heb recent mijn spotify via Mobiel opgezegd en deze via “thuis” weer aangezet. Ik kan alleen nu nergens meer Spotify Premium beluisteren, overal staat alles op Free. 

Ik heb geprobeerd te activeren, maar krijg dan een foutmelding. Kwam tot de ontdekking dat ik  ook geen activeringscode heb ontvangen. 


Wie kan mij helpen, want mis mijn Spotify Premium. 

Groetjes Jitske 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Jitske1981 heb je geprobeerd hem te activeren via deze pagina? Spotify activeren Wat voor foutmelding krijg je daar precies?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijken we even mee of alles goed staat.

@Loet Smits, ik weet het zeker inderdaad! De bevestiging die jij krijgt van de opzegging is een fout. Bij een Alles-in-1 standaard pakket zoals dat destijds werd aangeboden zit een Premium account er standaard bij in. Dat is niet eruit te verwijderen. Enkel door door je gehele pakket te wijzigen naar een Hussel abonnement. 

@Beertje1963, wat voor melding krijg je als je probeert in te loggen? Als de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord niet klopt, kun je een reset uit voeren. 

ook de reset lukt  niet want ik krijg geen email om het wachtwoord te veranderen 

Reputatie 7
Badge +12

@Loet Smits, ik weet het zeker inderdaad! De bevestiging die jij krijgt van de opzegging is een fout. Bij een Alles-in-1 standaard pakket zoals dat destijds werd aangeboden zit een Premium account er standaard bij in. Dat is niet eruit te verwijderen. Enkel door door je gehele pakket te wijzigen naar een Hussel abonnement. 

@Beertje1963, wat voor melding krijg je als je probeert in te loggen? Als de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord niet klopt, kun je een reset uit voeren. 

ook de reset lukt  niet want ik krijg geen email om het wachtwoord te veranderen 

Ik ben bang dat je dan toch niet de juiste gegevens gebruikt, anders zou je de e-mail wel ontvangen. Controleer voor de zekerheid ook de spam map in je mailbox. Ik kan helaas niet voor je nakijken wat je gebruikersnaam is. Deze supportpagina van Spotify helpt je verder als je je inloggegevens kwijt bent. Mocht je er daarmee niet uit komen, dan kan je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

Hallo!

 

Graag wil ik mijn Spotify Premium opzeggen. Ik heb geprobeerd dit in het menu te doen via Mijn KPN > Producten > Thuis > Extra opties wijzigen of toevoegen > Internet.

 

Spotify staat hier in het grijs aangevinkt maar ik kan het vinkje niet uitzetten. Ik heb overigens nooit mijn Spotify Premium account geactiveerd, maar heb er tot nu toe wel voor moeten betalen en wil het daarom graag stopzetten. 

 

Alvast bedankt!

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +29

Ha @RomiG12, welkom! Geen idee waarom het je niet lukte, maar ik heb bij dezen alsnog de opzegging doorgevoerd voor je. Als het goed is, krijg je vandaag nog een bevestiging per mail!

In mijn abonnement zit Spotify premium (€9,99). Desondanks komt er steeds reclame bij inschakelen.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

Hi @hans ddd18, ik heb je bericht even verplaatst naar dit algemene topic, zou je door middel van de informatie in het startbericht van dit topic, willen kijken of je Spotify Premium nog moet activeren?

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

Let op: Heb je KPN Thuis én Mobiel, dan is het tijdelijk niet mogelijk om Spotify te activeren. Om het ook voor deze klanten mogelijk te maken, is er nog een technische aanpassing nodig. We verwachten dat het vanaf 21 april voor iedereen mogelijk is om Spotify Premium te activeren. Tot die tijd krijg je het volgende bericht te zien als je Spotify toch probeert te activeren:

Helaas is het momenteel niet mogelijk om Spotify te activeren. Vanaf 21 april kan dit weer. Je ontvangt ook een e-mail zodra je kunt activeren. Je betaalt pas voor het Spotify abonnement nadat je hebt geactiveerd. Excuses voor het ongemak. Meer vragen? Neem contact op met onze Klantenservice.

Zojuist per mail bericht ontvangen, dat Spotify Premium niet kan worden geïnd. Mijn Spotify-abonnement heb ik gratis via KPN. Laatst is mijn zoon overgestapt op andere mobiele provider. Desondanks, is mij toen uitdrukkelijk verzekerd, zou ik mijn gratis Spotify abonnement behouden, omdat ik die al had vóórdat mijn zoon destijds een mobiel abonnement met KPN afsloot. Nu is mijn gratis Spotify kennelijk tóch stopgezet ! Graag uitleg hierover, 

 

Reputatie 7
Badge +22

Hi @Verbaasd9, welkom hier. 

Als je gratis Spotify hebt bij je Alles-in-een pakket heeft een mobiel abonnement geen invloed op je gratis Spotify. Ook wanneer Spotify niet meer gratis is wordt niet niet apart in rekening gebracht maar komt dit op je reguliere factuur. Het mailtje dat jij hebt ontvangen over het innen van Spotify kan ik dan ook niet plaatsen. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Dag Alex, probleem inmiddels opgelost. Sorry voor de aanslag op je tijd.

Hoi,

Ik heb perongeluk een oud spotify acount geactiveerd naar de premium van KPN maar kan hem nu niet switchen naar het goede acount die ik altijd gebruik,  kan iemand nij vertellen hoe die wel lukt? 

Reageer