Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ik hoop maar dat het goed gaat. Bij Spotify staat het nog steeds als premium. In mijn kpn zie ik niets meer van Spotify, ook niet om te aan te melden of af te zeggen. Factuur van 8 maart was nog met online aankoop. 

@Hamson, zou je de volgende factuur willen afwachten? Ik zie de Spotify hier niet meer actief sinds 28 februari. Het wordt dan door Spotify per het eerstvolgende facturatiemoment verwerkt. Dat duurt maximaal een maand. Dus op uiterlijk 28 maart zou het Free moeten zijn. Zodra dat dan geweest is wordt het bij ons ook op je factuur verwerkt. Dat is dan na de factuur van 8 maart, waardoor het daar nog op gestaan heeft. Maar op die van 8 april zou alles dan goed moeten staan. Als dat toch niet zo is, trek hier aan de bel, dan gaan we er achteraan.

 

Ik heb spotify genomen. Nu wil ik via de activatielink hem activeren en geeft hij aan dat er geen spotify is besteld. 

Hoi @Chantal-84, welkom! Log je op de activatielink in met het KPN ID waar je abonnement aan gekoppeld is? 

@erik ja dat heb ik

Reputatie 7
Badge +30

Zou je dan je forumprofiel willen invullen, @Chantal-84? Reageer even weer als je het ingevuld hebt, dan kijken we mee.

goedemorgen wij hebben een abonnement van kpn en daar zit spotify bij in .

maar er is bij ons in het dorp glasvezel aan gelegd dus daar moesten we een jaar abonnement bij nemen dus willen we spotify graag behouden maar dan een abonnement voor twee personen en het kpn is per 28 april opgezegd ik hoop dat jullie kunnen helpen 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @frger, welkom op ons forum!

Dat hangt er een beetje vanaf of je overstapt naar een andere provider of niet.

  • Is je nieuwe abonnement bij een andere provider? Dan wordt spotify bij ons straks opgezegd en worden de accounts automatisch omgezet naar Free. Je kunt dan bij je nieuwe provider of spotify zelf weer een abonnement afsluiten om ze Premium te maken!
  • Is je nieuwe abonnement bij KPN dan hoeft je huidige abonnement niet opgezegd te worden voor glasvezel en moet je gewoon hetzelfde abonnement kunnen behouden. Als je al wel een opzegging had gedaan kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402

Meer informatie over spotify kun je hierboven vinden in het startbericht!

Dit probleem lees ik vaker op dit forum, maar ook ik heb Spotify Premium gehad via mijn mobiele abonnement. Dit is opgezegd, maar bij Spotify op de Account pagina staat al maanden: 

Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.

Meerdere contactpogingen bellend en chattend hebben mij nog niet geholpen, ik wil graag mijn Premium bij Spotify terug naar Free. Wie kan dit administratief voor mij fixen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mark-dw, ik lees in je dossier dat je hierover ook al een paar keer contact hebt gehad.

Ik zie dat je spotify inderdaad al wel opgezegd is, het kan bij spotify zelf soms even duren voordat zij dit ook verwerkt hebben en je account omzetten naar Free.
Dit is overigens verder in jouw voordeel, je hoeft er dan niet meer voor te betalen. Je zult vanzelf merken wanneer zij je account weer teruggezet hebben.

het kan bij spotify zelf soms even duren voordat zij dit ook verwerkt hebben en je account omzetten naar Free.

Je collega gaf eerder al aan dat dat na een factuurmaand bij Spotify geregeld zou moeten zijn, die is inmiddels al even voorbij. Heb 't zakelijk nodig en zit nu wat klem. Kunnen jullie nog iets bespoedigen of ben ik hier afhankelijk van Spotify?

Reputatie 7
Badge +20

@Mark-dw dat klopt, maar het kan dan alsnog even duren voordat het account bij spotify omgezet is naar Free. Meestal niet langer dan een maand na opzegging.
Als dat je te lang duurt kun je dit bij Spotify eerder laten regelen of kunnen wij hier een ticket voor aanmaken maar in de praktijk is het sneller dit via spotify zelf te laten doen.

Ik heb mijn KPN al een tijd geleden opgezegd, maar spotify zegt dat ik nog ingelogd ben en KPN nog betaald, kunnen jullie (KPN) dit opzeggen voor mij, ik kan het zelf niet omdat KPN nog ingelogd is op spotify, maar op mijn KPN niets meer staat, en ik het zelf dus niet op kan zeggen.

 

ik ben trouwens zelf verhuisd naar het buitenland en kan dus niet met de klantenservice bellen en niet bij de KPN langs

admin: samengevoegd met het lopende topic

Sinds ik een nieuwe mobiel heb is spotify premium niet meer beschikbaar. wel spotify free, maar ik heb vis kan een abonnement op premium

admin: reactie toegevoegd aan lopende topic 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Spotify niet opgezegd, welkom op ons forum! We hebben je topic even samengevoegd met het verzameltopic. In het startbericht helemaal bovenaan kun je hier alles over vinden.

Als je KPN al opgezegd is en je spotify nog steeds premium is, is het wachten op spotify tot zij die licentie intrekken. Tot die tijd heb jij gratis spotify en betaal je er niet meer voor. Normaliter gaat hier iets van een maand overheen maar soms dus wat langer. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @liesZ, welkom op ons forum! We hebben je reactie even samengevoegd met dit verzameltopic. Heb je met je nieuwe telefoon toevallig ook een nieuw abonnement afgesloten? Dan kan het bijvoorbeeld zijn dat er nu geen spotify meer bij in zit of deze opnieuw geactiveerd moet worden (via www.kpn.com/spotifyactiveren)

Als je abonnement niet gewijzigd is, kan het dan zijn dat je nu misschien een ander spotify account gebruikt dan hiervoor?

Meer informatie over spotify via KPN kun je vinden in het startbericht hierboven!

Ik zie hier nu geen Spotify meer actief staan bij jouw abonnement, @suzanne vloet. Het is per gisteren beëindigd. Waar zie jij het nu nog staan als online aankoop? Je krijgt als het goed is maandag een nieuwe factuur. Ik wil je vragen die even af te wachten of het daar dan goed op staat. Als dat zo is, dan weten we zeker dat het nu verwijderd is. En dan kunnen we het financiële plaatje afronden.

Beste Erik, 

Ik heb een maand gewacht om te zien of het abonnement voor spotify inderdaad is opgezegt en niet meer actief is. Maar helaas. Het staat ook deze maand weer als actief. 

Online aankopen ten bedrage van 9,99 euro. 

HOE kan ik dit opzeggen? 

Ik zie nergens een mogelijkheid om het op te zeggen? Moet ik een aangetekende brief sturen? WAT moet ik doen? Ik heb nu al bijna een jaar dit abonnement dat ik wil opzeggen wat niet mogelijk blijkt te zijn. Ik wil dan ook bij deze alle kosten terugvragen. Oke, de eerste maand mag je houden want ik heb immers zelf de fout gemaakt om het abonnement te nemen en er geld een maand opzegtermijn. Maar de overige termijnen, dus vanaf augustus 2021 wil ik retour ontvangen. En ik wil per heden dit abonement voor spotify beëindigen!!

Met groet, Suzanne

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @suzanne vloet! Gek, want volgens onze gegevens is Spotify Premium nu opgezegd. Jij, maar ook wij, zien geen mogelijkheid om het nu op te zeggen. Ik heb bij deze een bericht gestuurd naar een achterliggende afdeling om mee te kijken. Zodra wij een terugkoppeling hebben, laten wij het je hier weten!

Reputatie 7
Badge +17

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.