Wat is Spotify
Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.
Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?
Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor âŹ8,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.
Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.
We hebben lange tijd een actie gehad dat Spotify Premium los van âŹ10 voor âŹ7,50 verkrijgbaar was. Als je tijdens die actie Spotify hebt geactiveerd blijft je prijs âŹ7,50 tot je het uitzet of overgaat tot een nieuw type abonnement.
Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?
Nee, Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement.
Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.
Hoe activeer ik Spotify Premium?
Na het bestellen van Spotify Premium ontvang je binnen 24 uur een activatiecode per sms of e-mail. Vervolgens vul je de activatiecode in op de activatiepagina. Je krijgt de keus om een helemaal nieuw Spotify account aan te maken, of om een bestaand Spotify Free account om te zetten naar Premium.
Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.
De activatiecode is maar één keer te gebruiken. Nadat je account eenmaal Premium is gemaakt, blijft dit ook zo en heb je de activatiecode niet meer nodig. Je kunt daarna met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.
De activatiecode is zes weken geldig. Ben je de code kwijt, of zijn de zes weken voorbij, vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op. Vul daar je 06-nummer in als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt, of je contactmailadres als je het bij een vast abonnement hebt.
Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?
Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je met onze activatiecode Premium opnieuw activeren.
Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?
Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.
Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPNopzeggen of contact opnemen met de klantenservice. Heb je betaald Spotify Premium bij een mobiel abonnement kun je ook SPOTIFY UIT sms'en naar 1266.
Als je Premium via ons beëindigt geven wij dit door aan Spotify. Spotify vernieuwt je Premium echter op maandelijkse basis. Het duurt dan ook, nadat het bij ons is opgezegd, nog maximaal een maand voordat je account weer Free is.
Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?
Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.
In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.
Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.
Ik wil een ander Spotify account Premium maken. kan dit?
Ja, dit kan, met een beetje hulp van de klantenservice. Wij kunnen je huidige account terugzetten naar Free en een nieuwe activatiecode opsturen. Daarmee kun je een ander account Premium maken.
Als dit is wat je wilt, reageer hieronder, dan helpen we je verder. Vul dan ook je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators), je kunt dan sneller geholpen worden.
Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify
Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je ook terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.
Laatste update: 2-08-2018