Beantwoord

Melding: Je logt in met een nieuw apparaat bij inlog van het KPN Forum

  • 17 October 2022
  • 80 reacties
  • 1830 keer bekeken


Toon eerste bericht

80 reacties

Reputatie 7

Ik heb nog geen melding gezien, maar ik heb geen andere computer gebruikt de laatste tijd, kan ik wel eens doen als experiment.

@KeesYagi

Ik heb ook nog nooit op een andere computer ingelogt.

Het is nog steeds dezelfde computer.

Het enige wat is veranderd, is dat Windows 11 2de editie (22H2) er nu op staat. 

Bewaar je de cookies van inloggen.kpn.com ondertussen ook?

Heb je dan nog steeds last van dit issue?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog geen melding gezien, maar ik heb geen andere computer gebruikt de laatste tijd, kan ik wel eens doen als experiment.

@KeesYagi

Ik heb ook nog nooit op een andere computer ingelogd.

Het is nog steeds dezelfde computer.

Het enige wat is veranderd, is dat Windows 11 2de editie (22H2) er nu op staat. 

Bewaar je de cookies van inloggen.kpn.com ondertussen ook?

Heb je dan nog steeds last van dit issue?

 

Ook toegevoegd, helaas geen resultaat.

Dus enige optie die irritante mail steeds verwijderen.😣

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb wederom het doorgegeven @joop2011. Dat je dus de cookies voor laat opslaan. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb wederom het doorgegeven @joop2011. Dat je dus de cookies voor laat opslaan. 

 

Kan het ook aan versie 2 van Windows 11 liggen? 

Versie nummer 22H2

Daarvoor nooit last gehad.

Reputatie 7
Badge +19

Het is in onderzoek. Zodra ik meer weet zal ik het laten weten. 

Reputatie 7
Badge +28

We zijn benieuwd!   

Reputatie 7
Badge +20

Kan je al iets meer vertellen?

Ik ga ervan uit dat ik niet de enige ben met dit probleem.😉

 

Kort samengevat:

Zelfde computer (Desktop, al bijna 1,5 jaar)

Zelfde internet verbinding (KPN glasvezel 200/200 (al meer dan een jaar)

Alleen Windows 11 is geüpdate naar versie 2 (22H2)

Verder is er dus niets veranderd.

 

Nu klik ik hem gewoon weg, dus heeft de melding bij mij geen nut / effect meer. (Helaas). 

Reputatie 7
Badge +28

Het is in onderzoek. Zodra ik meer weet zal ik het laten weten. 

@Jeroen_dB 

Kennelijk weten ze het nog niet. Overigens heb ik bij inloggen via mijn Mac (Safari) geen problemen hiermee. 

Reputatie 7

Overigens heb ik bij inloggen via mijn Mac (Safari) geen problemen hiermee. 

Dat komt omdat deze functionaliteit nog lang niet naar iedereen uitgerold is.

Het is een kwestie van wachten tot het moment waarop ook jou abonnement slachtoffer wordt van deze rampzalige functionaliteit.

Gisteren heb ik Windows 11 geupdate naar 22H2 (de 2de versie van Windows 11).

Werkt perfect.

Apparaat is uiteraard nog steeds de zelfde Desktop.

MAAR:

Elke keer als ik nu inlog op dit forum krijg ik de volgende e-mail:

Nieuwe login bij KPN

 

Login op nieuw apparaat

 

Was jij dit?

Ik kreeg die melding wel eens als ik op een bepaalde website niet of niet goed uitgelogd was. @joop2011 

Reputatie 7
Badge +20

@JanD 

Bij mij staat echt alles goed.

Ik gebruik Edge Chromium en sluit af met alle cookies en geschiedenis verwijderen.

Enkele sites, o.a. deze zijn aangegeven dat ze niets verwijderen en blijven dus wel staan.

Zie ook mijn eerdere berichten.

Ik klik hem gewoon weg zonder verdere aandacht.

Sinds kort krijg ik nu ook bij iedere keer inloggen een email, maar dan alleen “Login op nieuw apparaat, was u dit ?”.

Als je steeds met dezelfde computer / zelfde IP adres inlogt dan is die melding een beetje overbodig, zelf een beetje “gevaarlijk” wegens : “De jongen die de wolven roept”
https://www.beleven.org/verhaal/de_jongen_die_de_wolven_roept

Bij marktplaats staat er dan ook meer info bij over de computer in kwestie en krijg je alleen een melding als je iets anders doet dan normaal, ander IP adres, ander apparaat.

Overigens krijg ik de meldingen van dit forum na dat ik van af een ander IP adres heb ingelogd, met dezelfde computer.

Reputatie 7

Sinds kort krijg ik nu ook bij iedere keer inloggen een email, maar dan alleen “Login op nieuw apparaat, was u dit ?”.

Welke versie van Windows staat op jouw PC en welke browser gebruik je?

Ook ik heb die melding nu één keer gehad maar daar is het gelukkig bij gebleven.

Reputatie 7
Badge +20

@KeesYagi 

Die melding krijg ik ook.

Zie voor mijn computer gegevens boven.

Ik klik hem nu zonder te lezen en te kijken meteen weg.

Dat was volgens mij niet de opzet van deze beveiliging, denk ik.

Reputatie 7
Badge +20

Na inloggen net:

 

Login op nieuw apparaat

Was jij dit?

Welke versie van Windows staat op jouw PC

Debian 10 ( en ook Deb 11 en Ubuntu )

en welke browser gebruik je?

FF

Ook ik heb die melding nu één keer gehad maar daar is het gelukkig bij gebleven.

Ik krijg ‘m nu steeds, ook direct, heel snel.

 

Reputatie 7

en welke browser gebruik je?

FF

Worden de cookies verwijderd als jij Firefox afsluit?

Ja, idd, dat zou een logica zijn, althans een soort van.

Reputatie 7

Ik hoop dat KPN snel stopt met die onzin want dit werkt natuurlijk volledig averechts. Één keer een mail is natuurlijk uitstekend maar elke keer weer ... 😖

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb ingesteld dat de Cookies van KPN niet worden verwijderd, zoals ik had aangegeven.

Ik denk dat het een heel ander probleem is.

Wel een super irritant probleem.

😣😣

Reputatie 7
Badge +10

Ik vraag me af of het met de computer/w11 heeft te maken want sinds deze week krijg ik bij elke inlog via mijn iPhone elke keer de email of ik het was. Wordt nu wel een tikkeltje teveel van het goede. Er is geen nieuw apparaat. 
 


 

Reputatie 7
Badge +10

en welke browser gebruik je?

FF

Worden de cookies verwijderd als jij Firefox afsluit?

Ik verwijder dagelijks temp/cookies en dan moet je uiteraard overal opnieuw inloggen maar heb eerder nooit dergelijke emails ontvangen tot voor kort. 

Reputatie 7

Ik verwijder dagelijks temp/cookies en dan moet je uiteraard overal opnieuw inloggen maar heb eerder nooit dergelijke emails ontvangen tot voor kort. 

Dat is een nieuwe "service" 😖 van KPN die geleidelijk uitgerold wordt naar de abonnees. Blijkbaar ben jij sinds kort ook "het haasje".

Je doet er verstandig aan om de cookies van KPN niet meer te verwijderen want anders ben ik bang dat je doodgegooid zult blijven worden met die meldingen.

Het is helemaal van de zotte dat je die meldingen zelfs krijgt als je 2FA aan hebt staan. Hoe krijgen ze het voor elkaar, eerst zal je op jouw mobiele telefoon de 2FA code moeten lezen om die vervolgens in te geven op de inlogpagina en dan krijg je vervolgens doodleuk nog zo'n mailtje of je het echt zelf wel was. 😖

Handige nieuwe dienst: KPN Combinaties @wjb 

https://combinaties.kpn.com/

Reputatie 7
Badge +10

Nieuwe service…..😂

Zelfs met 2FA aan inderdaad, dat is echt overdrijven is ook een vak. Wanneer dit niet aanstaat krijgt men vaak idd dergelijke mails, maar de 2FA staat aan jongens&meisjes van KPN, dus die spam is niet nodig  ⚠️ 

 

 

Reageer