Beantwoord

Melding: Je logt in met een nieuw apparaat bij inlog van het KPN Forum

  • 17 October 2022
  • 80 reacties
  • 1830 keer bekeken


Toon eerste bericht

80 reacties

Reputatie 1

Nu dit topic weer aangehaald wordt, ik heb de laatste tijd weer last van deze meldingen. Het lijkt mij beter dat de KPN meer info geeft zodat ik dan ook kan zien of het 1 van mijn apparaten is of iets onbekends. Ik persoonlijk heb nog steeds het idee dat het 1 van mijn PC's is waarmee ik af en toe inlog hoewel ik de gemelde momenten niet kan koppelen met de acties thuis.

Reputatie 7

Zolang de cookies van de gebruikte browser niet geschoond worden zou je die melding eigenlijk niet opnieuw moeten krijgen.

Ofschoon ik het helemaal met je eens ben denk ik dat je hier helaas bij de verkeerde boom blaft.
Dit onderwerp gaat over een melding van een inlog bij kpn op een nieuw apparaat terwijl dat niet het geval is.
En het is mij overduidelijk dat kpn bezig is om kritiekloos achter alles wat die a-morele bedrijven bieden aan te lopen.
Net zoals er zo velen dat doen, personen en bedrijven, alles wat ideaal lijkt heeft uiteindelijk een keerzijde, sla de geschiedenis boeken er maar op na, maar nee hoor, een ieder met kritiek is ouderwets.

Ik krijg die onzin e-mails dus altijd, me dunkt dat kpn mijn publieke IP adres weet/heeft en voor logins achter dat ip adres geen notificaties hoeft te sturen. Voor mij zou het trouwens genoeg zijn als ik die  onzin meldingen gewoon uit kon zetten.
Overigens klopt de melding natuurlijk feitelijk ook helemaal niet, als ik met 6 verschillende browsers inlog op kpn op hetzelfde apparaat krijg, ik hoogstwaarschijnlijk 6 keer dezelfde melding (op hetzelfde apparaat).

 

@pp2

Wil je s.v.p. een eigen topic starten.

Hier gaat deze topic helemaal niet over en het probleem wat ik aangaf is allang opgelost.

Dit topic is ook al meer dan 1 jaar oud. 

Wat mij betreft is dit probleem niet verholpen, cookies en cache niet legen voor diverse kpn domeinen vind ik geen oplossing. Los daarvan klopt de melding ook gewoon niet, als ik op hetzelfde apparaat met 6 verschillende browsers inlog op kpn krijg ik hoogstwaarschijnlijk 6 keer een melding.

Als het alarm steeds afgaat, gaan mensen het negeren, en verliest het zijn functie.

 

 

 

Reputatie 7

Ik krijg die onzin e-mails dus altijd, me dunkt dat kpn mijn publieke IP adres weet/heeft en voor logins achter dat ip adres geen notificaties hoeft te sturen.

Dat is mijns inziens wel iets te kort door de bocht. Zoiets koppelen aan een IP adres is iets wat je niet moet willen, daarmee krijgen alle apparaten dus toegang ook die van de gasten die je, neem ik aan, gewoon toegang geeft op jouw gastnetwerk.

De “oplossing” van KPN is een zeer goedkope oplossing namelijk gewoon een cookie in de gebruikte browser vastleggen. Andere organisaties, zoals bijvoorbeeld TeamViewer, doen dit veel geavanceerder maar daar zijn dan vaak ook grotere risico's van toepassing.

 

Ik vind de functionaliteit van KPN overigens wel voldoende.

Reageer