Vraag

4K ontvanger loopt vast

  • 16 December 2019
  • 17 reacties
  • 837 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

De laatste tijd moet ik mijn 4K TV decoder bijna dagelijks herstarten. Het beeld van mijn TV staat vast en is via de afstandsbediening niet meer te bedienen, het uitschakelen van het kastje is het enige. Kan ik niet de nieuwe Arris 2952 decoder krijgen misschien dat dit beter werkt, ik begin het zat te worden.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@ALSU-Startpagina Goed dat je aangeeft dat je problemen hebt met je tv ontvanger. Heb je het probleem nog op specifieke momenten of is dit willekeurig? En is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op de Experiabox of zit hier nog iets tussen? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 2
Badge

De problemen zijn willekeurig. Regelmatig gaat het 4K kastje spontaan booten midden in een film of programma. Ook bevriest het beeld regelmatig. De TV ontvanger zit met een kabel aan de Experiabox. Er is niets verandert.  

Reputatie 7

Heb je de ZTE ZXV8001 al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen en de software opnieuw laten ophalen?

Reputatie 2
Badge

Fabrieksinstellingen is nog niet ze lang geleden gebeurt, ik wil het nog wel een keer doen maar heb er geen vertrouwen meer in 

Reputatie 7
Badge +15

@ALSU-Startpagina Zou je dit voor mij nog een keer willen proberen en mij willen laten weten wat het resultaat is geweest? Mocht het er niet beter van worden dan ga ik uitzoeken of ik het anders voor je kan oplossen! 

Reputatie 2
Badge

Heb ik gedaan. Je hoort nog of dit een verbetering geeft. Het is helaas al meerdere keren gebeurt

Reputatie 3
Badge +1

Wij hebben hier ook vergelijkbare problemen met de 4K boxen. De box is bij ons dan niet bereikbaar met de afstandsbediening en we moeten de box dan van het stroom afhalen. Dit iedere dag meerdere keren. Fabrieksinstellingen helpt niet ☹️

Reputatie 2
Badge

Ik heb geen vertrouwen in de witte 4K box. Na een reset is het even beter en dan begint het weer. Als de Arris box beter is waarom krijg ik deze dan niet?

Reputatie 7
Badge +15

@ALSU-Startpagina Ik heb heb het even voor je gecontroleerd en ik zie dat ik in dit geval inderdaad een nieuwe tv ontvanger kan versturen. Ik stuur je een privé bericht met verdere informatie. @marcel41 Ik ga voor je uitzoeken wat mijn mogelijkheden zijn om je verder te helpen. 

Reputatie 7
Badge +15

@marcel41 Ik heb de gegevens er even bij gepakt. Doen de problemen zich voor op beide tv ontvangers of is dit slechts bij 1 het geval? 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb de box uit de slaapkamer geprobeerd en die is tot nu toe nog niet vastgelopen. De vastlopende box nog niet op de slaapkamer geprobeerd maar dat hoor je binnenkort van me. 
gr marcel 

Badge +12

Het zou bij KPN toch al wel bekend moeten zijn dat er met de VIP5202 4K ontvanger iets goed mis is.

Het aantal klachten begint nu toch wel flinke vormen aan te nemen. Ik hoop dat er snel een update komt.

Beste KPN,

 

ik ervaar dezelfde problemen met mijn ZTE 8001. Het scherm van de foto blijft terugkeren. Als ik vervolgens uitstel kies kan ik TV kijken, maar het menu werkt niet, waardoor ik mijn opnames niet kan kijken en niet in de instellingen kan voor een Reset. Ik heb meerdere oplossingen geprobeerd dus zou het graag opgelost zien worden. Mogelijk een nieuwe ontvanger nodig? 
 

ik hoor het graag zsm want dit is wel heel vervelend.

Badge +12

Beste KPN,

 

ik ervaar dezelfde problemen met mijn ZTE 8001. Het scherm van de foto blijft terugkeren. Als ik vervolgens uitstel kies kan ik TV kijken, maar het menu werkt niet, waardoor ik mijn opnames niet kan kijken en niet in de instellingen kan voor een Reset. Ik heb meerdere oplossingen geprobeerd dus zou het graag opgelost zien worden. Mogelijk een nieuwe ontvanger nodig? 
 

ik hoor het graag zsm want dit is wel heel vervelend.

 

Het ligt (helaas) niet aan de ontvanger maar aan de brakke update die KPN ongevraagd de wereld in heeft gestuurd. Het regent klachten en er zijn meerdere mensen met hetzelfde probleem als jij hebt.

 

Lees hier maar even (en huiver...)

Reputatie 7

... Als ik vervolgens uitstel kies kan ik TV kijken, maar het menu werkt niet, ...

Wat voor een melding krijg je te zien als je het menu opent?

Dat het tijdelijk niet beschikbaar is. Krijg ik als reactie.

Reputatie 7

Dat het tijdelijk niet beschikbaar is. Krijg ik als reactie.

Oké, blijkbaar is de initialisatie van de software nog niet afgerond.

Heb jij de ZTE ZXV8001 al eens een factory reset gegeven en de software opnieuw laten laden?