Beantwoord

4K ontvangers omruilen voor HD ontvangers

  • 11 April 2020
  • 35 reacties
  • 837 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi @Lisa. Ik heb ook slechte beeld ervaren sinds de VIP5202 4K tv ontvangers heb gekozen. Met name dat het beeld flikkert en weg valt. Wat ik zelf geprobeerd heb andere HDMI poort en kabel maar de problemen blijven met beide 4K tv ontvangers.Een tijdje terug heb ik het 4K tv pakket stop gezet. Kun jij voor mij de 4K tv ontvangers omruilen voor de HD tv ontvangers. Alvast bedankt 🙂. Ik zie jouw bericht graag tegemoet. Een fijn weekend gewenst ;-)

Mvg,


Asw.

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt 

icon

Beste antwoord door Lisa 19 April 2020, 17:05

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Asw. 

KPN zal dit denk ik niet omruilen voor HD ontvangers, als je ooit weer besluit om het 4K pakket weer te nemen, dan zouden ze weer omgeruild moeten worden van HD ontvangers naar 4K ontvangers.

Ik begrijp dat je problemen hebt met de 4K ontvangers van het merk Arris VIP5202, welke software versie staat daar op? Want er is een issue met de laatste Firmware van deze ontvangers, het gaat namelijk om HDR-functie van de 5202. Je kunt dit terug laten zetten naar de vorige firmware. Ik weet niet of @Lisa dit ook kan, ik weet wel dat @Paul_ zich hier mee bezig hield. 

Hoe is de TV ontvangers aangesloten op de Experiabox, bekabeld of met een DVS? (Draadloze Verbindingsset)

Reputatie 1

Hoi @Dennis Schreve 

Ik heb al een tijd de oude software versie 7.5.74_3030.dev van @Paul_ gekregen maar de issue blijft. De TV ontvangers zijn bedraad aangesloten op de Experiabox zonder DVS of switch. Ik heb deze TV ontvangers sinds vorige jaar dus voor de HDR-functie debacle update met de HD tv ontvangers had ik deze problemen niet. Ik ga sowieso niet meer voor 4K pakket in nabije toekomst.

 

Mvg, Asw.

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @Dennis Schreve 

Ik heb al een tijd de oude software versie 7.5.74_3030.dev van @Paul_ gekregen maar de issue blijft. De TV ontvangers zijn bedraad aangesloten op de Experiabox zonder DVS of switch. Ik heb deze TV ontvangers sinds vorige jaar dus voor de HDR-functie debacle update met de HD tv ontvangers had ik deze problemen niet. Ik ga sowieso niet meer voor 4K pakket in nabije toekomst.

 

Mvg, Asw.

Dan hoop ik maar dat KPN jou 4K TV ontvangers wilt omruilen voor HD ontvangers, ik betwijfel het of ze dat zomaar willen doen. 🤔

Reputatie 1

Ik hoop het ook want Lisa heeft in een andere topic wel aangegeven met deze reactie: Als de klant slecht beeld blijft ontvangen zit er uiteindelijk niets anders op dan een HD ontvangers toesturen. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik hoop het ook want Lisa heeft in een andere topic wel aangegeven met deze reactie: Als de klant slecht beeld blijft ontvangen zit er uiteindelijk niets anders op dan een HD ontvangers toesturen. 

Dan hoop ik echt voor je dat het goed komt. 😉👍

Reputatie 1

Ik zit alvast te duimen :wink::thumbsup:

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Asw., welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Geen Lisa, maar ik help je ook graag verder! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je naar een schokkerig beeld zit te kijken! We ruilen ze niet zomaar om, dus ik wil eigenlijk in ieder geval nog één ding uitproberen. 

Heb je, sinds je de problemen ervaart, beide tv-ontvangers én de televisies al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Ik ben benieuwd of dat nog zou kunnen helpen. Wil je ook eens kijken of jouw televisie(s) de optie auto motion plus hebben, dit is vaak bij Samsung televisies zo (bij beeldinstellingen). Als het kan, schakel deze dan uit. Weet je niet op jouw toestellen dit hebben? Wil je dan het merk en type even doorgeven aan mij?

Werkt dit allemaal niet? Dan ga ik kijken of ik de ontvangers kan omruilen (heb namelijk geen invloed op welke dan toegestuurd zou worden). Als dit zou lukken kan dit helaas maar per 1 tegelijk.

Reputatie 1

Goedemiddag @Susan_ 

 

Ik heb ook meerdere malen gereset naar de fabrieksinstellingen maar tevergeefs blijf ik dat beeld aanhouden. Alle beeldverbeteraars had ik al uit gedaan daarmee lost het ook niet op. Ik zou graag de HD tv ontvangers terug willen al is per 1x tegelijk is geen probleem als het maar een HD tv ontvangers thuis binnen krijg en geen 4K tv ontvangers die zekerheid wil ik wel van jouw krijgen.:grinning:

Alvast bedankt :thumbsup:

 

Mvg, @Asw. 

Reputatie 1

Beste @Lisa kun jij samen met @Susan_  mij helpen 2x vip5202 4K om te ruilen voor 2x HMB 2260 HD tv ontvangers?

Alvast bedankt :wink::thumbsup:

Mvg, @Asw. 

Reputatie 7
Badge +21

@Asw. ik heb het verzoek bij onze logistieke afdeling neergelegd, krijg het zelf niet voor elkaar. Het is even wachten op hun antwoord hierop, zodra ik dit heb (of misschien bellen ze jou wel om je op de hoogte te stellen) dan laat ik het weten!

Reputatie 1

@Lisa @Susan_  kan ik nog een bevestiging verwachten over de levering? :blush::thumbsup:

Reputatie 7
Badge +22

@Lisa @Susan_  kan ik nog een bevestiging verwachten over de levering? :blush::thumbsup:

De KPN moderators werken nu niet meer. Hopelijk geven ze morgen antwoord @Asw. :wink:

Reputatie 1

Ik wacht het vandaag even af. Ik hoop wel dat ik net als bij deze klant geholpen word zie link: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/probleem-met-settopbox-zxv8001-en-vip5202-aangesloten-op-qled49qf7-samsung-tv-495016#post960384. Bedankt voor de info @Dennis Schreve :wink:

Reputatie 1

Hoi @Lisa of @Susan_ is er inmiddels wat meer bekend over de levering?:blush:

Reputatie 1

Hoi @Susan_ 

Ik heb het omgeruild thuis aangekomen maak ik het pakket open en wat zie ik tot mijn verbazing 2x Arris 2952 en geen afstandsbedieningen:fearful::scream: . Terwijl mijn voorkeur 2x Arcadyan HMB 2260 is. Ik ben er helaas niet blij mee :pensive: De afstandsbedieningen heb ik telefonisch via KS aangevraagd en ontvang ik binnen 2 werkdagen. 

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @Susan_ 

Ik heb het omgeruild thuis aangekomen maak ik het pakket open en wat zie ik tot mijn verbazing 2x Arris 2952 en geen afstandsbedieningen:fearful::scream: . Terwijl mijn voorkeur 2x Arcadyan HMB 2260 is. Ik ben er helaas niet blij mee :pensive: De afstandsbedieningen heb ik telefonisch via KS aangevraagd en ontvang ik binnen 2 werkdagen. 

@Asw. de Arris 2952 zijn HD ontvangers, en geen 4K ontvangers. De 4K ontvangers zijn de Arris 5202. Je vroeg om 2 HD ontvangers en die heb je. KPN heeft er geen invloed op welke merk HD ontvangers je krijgt.

Reputatie 1

@Dennis Schreve  dat klopt helemaal had ik ook al in de gaten:wink: .Wat ik nu wel belangrijk vind is dat ik de HD ontvangers heb ongeacht welke model dat is maak niet uit meer. :blush:

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve  dat klopt helemaal had ik ook al in de gaten:wink:

Oké, geef niks! Maar is het probleem dan inmiddels opgelost?

Reputatie 1

@Dennis Schreve Ik heb het niet kunnen testen want er zitten helaas geen afstandsbedieningen bij. Het is nu even afwachten :wink:

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve Ik heb het niet kunnen testen want er zitten geen afstandsbedieningen bij. Het nu afwachten :wink:

Oeps! Ik zal jou een dingetje leren, :wink:  Mocht je in de toekomst een nieuwe TV ontvanger nodig hebben, dan 1 ding…… LAAT DE AFSTANDSBEDIENING THUIS! :joy::see_no_evil:

Maar nu effe serieus, had je die andere afstandsbediening met de TV ontvangers teruggestuurd? :thinking:

Reputatie 1

Ja heb het terug gestuurd omdat de 4K afstandsbediening Bluetooth was ik dacht dat het niet zou werken vandaar en de KS zei dat ook maar zij snapte het uiteindelijk wel waarom ik het mee verstuurd had. Wat ook beter was dat het pakket thuis bezorgd zou worden dan kon ik namelijk ook e.a checken of het compleet was:blush: en op de installatiekaart staat zelfs erop 1x stroomadapter en 1x tv ontvanger en ik maar zoeken naar de afstandsbediening:joy: . Echt balen dit. Ik moet er ook niet aan denken als straks de afstandsbedieningen krijg dat de tv ontvangers niet zou werken dat zou wat zijn:wink:

Reputatie 1

Hoi zodra de afstandbedieningen binnen komen getest heb en alles goed naar behoren werkt laat ik het uiteraard weten. :blush:

Reputatie 1

Wat mij ook net opgevallen is dat de Arris 2952 zonder V2 zijn en de productiejaar van de eerste is van 2014 en andere van 2015 dat zijn oud beestjes:astonished:@Dennis Schreve zijn deze ontvangers nog wel goed qua snelheid? :thinking:. Op het forum kwam ik deze link: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/vraag-wat-is-nou-het-verschil-tussen-de-arris-2952-en-arris-2952v2-437755 tegen. Want voor dat ik het 4K pakket had genomen had ik toen ook een Arris 2952 met V2 die waren nog nieuwer en sneller namelijk van productiejaar 2018. Dan heb ik toch liever de Arris 2952 V2 of Arcadyan HMB 2260 V2

Reputatie 1

@Asw. ik heb het verzoek bij onze logistieke afdeling neergelegd, krijg het zelf niet voor elkaar. Het is even wachten op hun antwoord hierop, zodra ik dit heb (of misschien bellen ze jou wel om je op de hoogte te stellen) dan laat ik het weten!

Ze hebben iig niet gebeld dat zou wel fijn als de logistieke afdeling mij gebeld zou hebben. Maar dat gaat blijkbaar helemaal niet goed bij die afdeling. Nu heb ik te oude HD TV ontvangers Arris 2952 zonder V2 gekregen van 2014 en 2015. Ik zie ook krasjes op de displays. Waar ik totaal niet tevreden over ben:pensive: . Ik hoop wel dat dit alsnog voor mij recht gezet gaat worden.

Reputatie 1

@Lisa @Susan_  kan ik nog een bevestiging verwachten over de levering? :blush::thumbsup:

Hoi @Lisa of @Susan_ is er inmiddels wat meer bekend over de levering?:blush:

Ik vroeg me steeds af wat ik kon verwachten qua inhoud zoals nu o.a geen afstandsbedieningen maar was helaas niemand om dit te bevestigen ook niet van de logistieke afdeling. Was wel handig geweest.

Reageer