Vraag

Af en toe korte freezes op HD-Glas Zenders

  • 14 December 2020
  • 47 reacties
  • 673 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Reputatie 6
Badge +8

@Hanna_ 

Het blijft weer akelig stil omtrent dit onderwerp. Is het echt nodig om een herhaling van het HDR debacle uit te voeren en naar de media te stappen voor KPN serieus actie onderneemt?

Reputatie 7

In dit topic is gisteren nog wel een response van KPN gekomen.

Vanaf dit bericht gaat dat topic ook over die hickups.

Meld je anders daar ook!

Reputatie 6
Badge +8

Volgens mij heb ik de afgelopen 2 dagen geen problemen meer gezien op NPO3 HD-Glas (663)

Reputatie 7

Volgens mij heb ik de afgelopen 2 dagen geen problemen meer gezien op NPO3 HD-Glas (663)

Ook hier lijkt het beter te gaan ...

Reputatie 7

Vanavond weer behoorlijk wat korte freezes ervaren bij het uitgesteld kijken naar "Neerlands Hoop - Patrick Laureij".

Reputatie 7
Badge +13

Hoi allemaal,

Is het probleem inmiddels afgenomen/verholpen? 

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb er momenteel geen last meer van lijkt het. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit naar de Talpa zenders kijk.

Reputatie 7

Vanavond tijdens het uitgesteld kijken naar "Keuringsdienst van waarde" op NPO 3 (663) hebben we een aantal korte freezes mogen ervaren.

Reputatie 7
Badge +13

@TFHFony, de Freezes op de Talpa zender zijn inmiddels bekent en daar wordt aan gewerkt. 

@wjb Het vermoeden is momenteel dat de freezes op de NPO glaszenders klant specifiek zijn. Ik zou daar graag een ticket voor aan willen maken als jij daar mee akkoord gaat. 

Reputatie 7

​Het vermoeden is momenteel dat de freezes op de NPO glaszenders klant specifiek zijn. Ik zou daar graag een ticket voor aan willen maken als jij daar mee akkoord gaat. 

Dat heeft waarschijnlijk weinig zin want dan wordt vast en zeker gevraagd om de Experia Box aan te sluiten en geen switches tussen de TV ontvanger en Experia Box te plaatsen.

Dat gaat hem dan helaas niet worden. Alleen als metingen kunnen plaatsvinden zonder dat de Experia Box moet worden teruggeplaatst mag je een ticket openen. Als er poorten geforward moeten worden naar de 5202 dan is dat geen enkel probleem. Ik weet dat meerdere abonnees hetzelfde probleem ervaren en het zou heel mooi zijn als KPN de oorzaak zou kunnen vinden. 

Toch maar weer even een account aangemaakt omdat de oude helaas niet meer werkt☹️
 

On topic: wij maken sinds 4 weken gebruik van de Fritzbox 7590 - Arris 5202, alles bekabeld aangesloten en hadden ook vrij snel last van de freezes. Hiervoor met de 2260 nooit in 7 jaar tijd!
En om het nog wat complexer te maken wil ik onze situatie delen.

Situatie 1: FB7590 - Netgear GS105E - 5202: regelmatig freezes

situatie 2 (huidig): FB7590 - 5202: geen freezes

De switch, FB en 5202 zijn alle gereset, maar dit gaf geen verbetering, tevens heeft de meest recente firmware.

Reputatie 7

@MTB2020, Interessant, wat voor een freezes ervaar jij. Hoe lang duren die?

Wat is er allemaal nog meer op die switch aangesloten?

In de meeste gevallen is het beeld een beetje blokkerig, soms staat het beeld even stil en loopt het geluid door en in een enkel geval is er geen beeld en geen geluid meer.

 

Op de GS105e zaten alleen de 5202’s, verder geen andere apperaten

 

Huidige situatie, werkend op de FB:

Netgear GS108E - rest netwerk, deel 1 - GS105E - GS105E

5202

Hue

PS4

Reputatie 7

Wat versta je nu onder "soms staat het beeld even stil"? Hoe lang duurt dat dan?

En hoe lang is er in een enkel geval geen beeld meer?

2 a 3 seconden staat het even stil, dit gebeurt een paar keer per uur. Helemaal stil ongeveer 1 keer per uur.

Nog even een kleine opmerking, de eerste twee weken werkte het prima, de derde week begonnen de haperingen pas. 

 

Reputatie 7

2 a 3 seconden staat het even stil, dit gebeurt een paar keer per uur. Helemaal stil ongeveer 1 keer per uur.

Helder, dat is een hele andere ervaring dan die van ons. De korte freezes die wij af en toe ervaren bij het kijken naar één van de HD-"Glas" zenders (661 t/m 670) duren een fractie van een seconde en het gaat daarna altijd weer door. De frequentie is ook heel wisselend. Soms een hele avond geen enkel probleem en soms een paar keer per uur.

Mooi, het is inderdaad bij de HD glaszenders👍
 

Omdat ik nu een voorlopige oplossing heb verander en test ik verder even niets, maar ik ga er nog wel mee aan de slag.

ik ga in elk geval dit topic in de gaten blijven volgen✌️

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb het hier gelukkig al een week niet meer gezien ofzo, maar het blijft toch een raar fenomeen dat dit alleen bij de HD Glas zenders lijkt te zijn.

 

Hier is de situatie trouwens: FB7590 → DGS-108 → VIP5202

 

Reputatie 2
Badge +1

Is er inmiddels een update?

Reputatie 2
Badge +1

Goedemorgen allen,

Inmiddels weten we hoe te kunnen verhelpen. Gister is er bij mij een monteur geweest die heeft het een en ander vervangen en de glasvezel kabel schoon gemaakt. Heb tot nu toe nergens meer last van dus denk dat het verholpen is. 

 

Opmerkingen monteur:

Bekabeling nagelopen uit metingen merkte ik dat de rx demping lager was dan de norm. Na het reinigen van de connectoren en pigtails zowel op ftu als in de pop bij de odfzijde en het vervangen van de nt was de rx op 6.74 daarvoor op 4.55. Demping blijkt goed te zijn. 

Reputatie 7

Wat heeft die monteur dan vervangen?

Reputatie 2
Badge +1

@wjb dat staat bij de opmerkingen van de monteur. Het vervangen van de NT (NT modem). In deze is het de combinatie geweest van het vervangen hiervan en het reinigen van de connectoren.