Beleef het EK voetbal 2021 in 4K samen met KPN

  • 30 May 2021
  • 774 reacties
  • 28952 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

774 reacties

Leuke info, @pieterbas 

Item over verwerkingscentrum had ik al op TV NH gezien.

Je uefa link daarover werkt niet door de inkorting met puntjes.

Bron is geen link. Op Tweakers me de pestpokken gezocht maar 'bericht’ niet gevonden.

Reputatie 2

Mijn Samsung Qled en Arris 5202 hadden gisteren op kanaal 690 geen grijze sluier meer en er was meer helderheid. De kleuren waren ten opzichte van kanaal 661 nog wel wat tam.

Er zijn dus zichtbare verbeteringen, maar het kan nog steeds beter, vooral qua ruimtelijk geluid; het doffe geluid op NPO haalt het niet bij het ruimtelijke van ARD/ZDF.

Reputatie 7
Badge +30

Dank weer voor de feedback, allen! Meldingen van de afgelopen dagen heb ik zojuist doorgezet. 

 

Om nog even terug te komen op de reacties van de 21e en 22e op mijn vorige bericht: Ik zeg niet dat dit aan jullie tv's ligt. Ik wil alleen maar zeggen dat experimenteren met de instellingen kan helpen als de standaardinstellingen niet voldoende zijn. Dat zegt verder niets over wat er al dan niet nog verder gedaan wordt aan het bronsignaal. 

Zoals jullie ook gemerkt hebben, daar wordt door de NPO en het uitzendcentrum nog steeds aan gewerkt om het allemaal zo goed mogelijk te krijgen en te houden. Dat is waarom jullie feedback ook zo waardevol is. Vooral in combinatie met wat voor tv's jullie hebben zodat gekeken kan worden of daar wisselwerkingen zitten waar wat aan gedaan kan en moet worden aan de kant van de NPO.

 

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_ nu is er geen voetbal, maar zendt NPO op 690 ook 4K uit bij de reguliere uitzending van de NPO? Of is dit HD i.p.v. 4K?

Reputatie 7

@Erik_ nu is er geen voetbal, maar zendt NPO op 690 ook 4K uit bij de reguliere uitzending van de NPO? Of is dit HD i.p.v. 4K?

Dat is gewoon HD dat (door KPN) wordt geupscaled naar 4K Ultra-HD. Alleen de voetbalwedstrijden zelf zijn "echt" 4K Ultra-HD.

Excuses als zijn een Ziggo klant, maar ik krijg het idee dat KPN er wat dichter opzit. Dus wil graag mijn ervaringen delen.

LG65CX OLED

Mediabox Next

 

De eerste weken van het toernooi had ik een nagenoeg perfect beeld op het UHD kanaal. Geen grijze waas, niet te donker enz. Hoefde erg weinig aan te passen aan de instellingen. Tot ergens afgelopen week, toen heeft men naar aanleiding van de vele (negatieve) feedback mbt voornamelijk donker en flets beeld de helderheid flink opgeschroefd naar mijn idee. Het gevolg is, dat ik als ik nu kijk het beeld véél te helder is, nogal “washed out”. Ik moet nu de helderheid op mijn tv flink terugschroeven, om het weer redelijk in orde te maken.

Naar mijn idee, speelt de setting “Dynamic Tonemapping” , welke te vinden is bij veel recente LG OLED tv's (wellicht ook bij andere merken), een grote impact. Mensen zonder deze setting op hun tv, ervaren nu, sinds de veranderingen minder problemen daar waar er voorheen juist véél klachten waren.

Ik ben ook de topicstarter van een draadje wat loopt op Tweakers:  Ek Voetbal in 4K HDR - Film, TV & Muziek - GoT (tweakers.net)

Reputatie 7
Badge +22

Ik kijk de tour de france ook op kanaal 690, is dit ook in 4K? 😁🤣

Reputatie 1

Hallo allen,

 

beeldkwaliteit is tijdens wales tegen denemarken zeer goed. Ik heb alle Hdr instellingen op standaard gezet, en gekozen voor Hdr Isf dag op mijn Philips 70pus 7304.

Reputatie 3
Badge

ach ja 4k of whatever, als ik het maar kan zien

Wat zou het top zijn om überhaupt het voetbal te kunnen zien vanavond! 

Helaas sinds deze morgen helemaal geen verbinding, geen internet en televisie en kunnen we niet eerder geholpen worden dan dinsdagavond. 

Ter compensatie krijg je extra gb, maar voetbal kijken op een telefoon scherm wordt wat lastiger😩.

Balen! En dan moeten we nog achter de 4k kastjes aan.. 

Reputatie 7
Badge +30

Jammer, @Ilse85! Hopelijk doen ‘we’ het goed en kan je na dinsdag wel weer van een wedstrijd op groot beeld genieten! Je kunt proberen om van jouw mobiel een persoonlijke hotspot te maken voor een pc of laptop en daar dan via tv.kpn.com de wedstrijd te kijken trouwens 🙂.

Reputatie 3
Badge

tot nu zijn er 180 seconden gespeeld ehm 210

Reputatie 7
Badge +22

😂 alleen de stand en de tijd was weer niet in beeld, de NPO was er wel mee bezig. Alleen ze krijgen het maar niet in beeld, hopelijk 2e helft. Zou Nederland winnen? Ik twijfel, want ze spelen niet erg sterk. 🤔 Wat is jullie analyse? 🧐 

Hoi @Dennis Schreve ,

Nederland eruit, en alle overige wedstrijden een meer dan voortreffelijk beeld.
Gelukkig hebben we Mattie v/d Poel.
Zoiets ?
:joy:
Haarscherp die kaart, en echt helemaal rood.

Reputatie 6
Badge +8

Nou… Nog een ruime 20 minuten en Nederland ligt uit het toernooi. 

Van mij mogen ze trouwens wel meer zenders met 4K gaan doorgeven, al is het FullHD welke ze upscalen: Door de hoge bitrate ziet zelfs het FullHD beeld welke ze upscalen er geweldig uit.

Reputatie 3
Badge

ik hoop dat die commentator als eerste thuis is ….

Reputatie 3
Badge

gaat nu kpn tv oranje aanbieden als troost?

Komt nu de Tour de France, de Forumule 1, de NBA en alle andere sporten weer terug in het sport menu, of moeten we daar nog twee weken op wachten. 

Reputatie 7

Binnenkort weer een html update om het oranje menu te verwijderen. :relaxed:

Misschien kan KPN een regenboog menu maken, dat is wel zo actueel.

Ole ole ole, we gaan weer onderuit met een grote bek, ole ole ole ik ben weer blij.:sweat_smile::laughing:

Reputatie 2

Nou… Nog een ruime 20 minuten en Nederland ligt uit het toernooi. 

Van mij mogen ze trouwens wel meer zenders met 4K gaan doorgeven, al is het FullHD welke ze upscalen: Door de hoge bitrate ziet zelfs het FullHD beeld welke ze upscalen er geweldig uit.

Ik sluit me hier volledig bij aan, en ik zie graag veel meer dingen in 4K! Weet iemand wat het volgende evenement in 4K gaat zijn?

Reputatie 7
Badge +22

Binnenkort weer een html update om het oranje menu te verwijderen. :relaxed:

Misschien kan KPN een regenboog menu maken, dat is wel zo actueel.

😂 ja inderdaad een heel goed idee! @Erik_ geef jij dit door aan het tv team? 😉👍🏼

Reputatie 3
Badge

Nu live op tv de 50 mooiste glimlachen van Ronaldo

Reputatie 7
Badge +22

Nou… Nog een ruime 20 minuten en Nederland ligt uit het toernooi. 

Van mij mogen ze trouwens wel meer zenders met 4K gaan doorgeven, al is het FullHD welke ze upscalen: Door de hoge bitrate ziet zelfs het FullHD beeld welke ze upscalen er geweldig uit.

Ik sluit me hier volledig bij aan, en ik zie graag veel meer dingen in 4K! Weet iemand wat het volgende evenement in 4K gaat zijn?

Ben bang dat dit niet gaat gebeuren @Misha Savin, want de formule 1 is ook in 4K. Maar Ziggo geeft dit niet weg, en ook al deden ze het wel, dan is het nog de vraag of KPN het doet. VodafoneZiggo zal daar wel een hoge doorgifte voor vragen, en dan gaat KPN dit door berekenen naar de klant. En dan gaat de klant weer mekkeren dat het abonnement weer duur is. En volgend jaar gaat formule 1 naar ViaPlay, hopelijk dat KPN met hun een contract kunnen afsluiten om het pakket te nemen op de tv ontvanger. Maar dan zal de prijs per maand ook niet goedkoop zijn.

(was effe off-topic, maar wou het gewoon effe vertellen.)

Hoi allemaal,
 

Binnenkort weer een html update om het oranje menu te verwijderen:relaxed:

Misschien kan KPN een regenboog menu maken, dat is wel zo actueel.

😂 ja inderdaad een heel goed idee! @Erik_ geef jij dit door aan het tv team? 😉👍🏼

Hoezo weg ! het is nog niet klaar hoor.:joy:

BRON:

Volgende datum: vr 23 jul. 2021 – zo 8 aug. 2021