Beleef het EK voetbal 2021 in 4K samen met KPN

  • 30 May 2021
  • 774 reacties
  • 28949 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

774 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoewel we de intentie écht kunnen waarderen, kunnen we dit als KPN moderators niet doen. Ray_mond is helaas nog geen klant bij ons. Wij helpen alleen KPN klanten. XS4all heeft haar eigen ingang bij KPN om dit opgelost te krijgen. Ook al zouden we het kunnen, we hebben vanuit KPN bewust de keuze gemaakt om hier een duidelijke lijn in te trekken. Hopelijk begrijpen jullie dit! 

Reputatie 5
Badge +4

Begrijpelijk maar jammer. Ik ga toch echt geen 2 extra decoders aanvragen om het EK in 4K te kunnen kijken. Blijf het ook een raar verhaal vinden.

Bij mij is kanaal 690 nog niet zichtbaar, bij xs4all, met 100mbit en juiste tv kastje.

Hier het zelfde. Gebeld met de klantenservice, zegt die medewerker dat klanten minimaal 3 decoders moeten hebben. Dat zou hij door gekregen hebben van een collega. Ik heb nog nooit zulke BS gehoord bij XS4ALL. 

@Lennarth en @Ray_mond 

Zorg dat jullie iTV abonnementsnummer ingevuld staat in het verborgen gedeelte van je profiel.

En als er dan een moderator kan kijken welk RC profiel deze accounts hebben en of ze de service KPNEVENT001 hebben dan kunnen we zien of ze het kanaal zouden moeten ontvangen of niet.

Zojuist gedaan. 

Ook gedaan

Reputatie 7
Badge +16

Begrijpelijk maar jammer. Ik ga toch echt geen 2 extra decoders aanvragen om het EK in 4K te kunnen kijken. Blijf het ook een raar verhaal vinden.

Raar verhaal wel @Ray_mond , ik neem glasvezel bij XS af en met 2 ontvangers heb ik 690 er wel bijgekregen vanmorgen. 

@Lennarth Als jij ook XS klant bent, kunnen ze hier niks voor je betekenen. Beste is om XS4ALL hiervoor te bellen.

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb DSL en zit dus nog op koper. Heb wel ooit die Arris 5202 gehad en voldoe verder ook aan de eisen. Maar ik ga niet mee in hun decoder gel*l. Dan maar gewoon op kanaal 109 afstemmen. 

Snap de logica ook niet. Om 4k te kijken op koper moet je dus minimaal 3 decoders actief hebben op je adres. Je hoeft ze niet eens in huis te hebben of aan te sluiten. Maar wel €2,50 per extra decoder vragen waar ik verder niks mee doe. Als je het systeem van XS4ALL zo in elkaar steekt dan klopt dat echt van geen kant. Maar wel elk jaar de prijzen omhoog gooien onder het mom van verbetering. 

 

Reputatie 1

Klopt het dat HDR nog niet staat ingeschakeld op 690? Als ik naar het kanaal toe ga springt m’n tv niet automatisch over in hdr modus, wanneer dit bijvoorbeeld met HDR content op Netflix wel automatisch gebeurt. 
 

alvast bedankt!

Reputatie 1

Hier nog een xs4all klant met 214Mbit DSL. Bij mij ontbreekt kanaal 690 gewoon in de zenderlijst! Hoe krijg ik die er bij?

Heb gewoon de juiste Arris 5202 ontvanger en een 77" Oled.

Wil natuurlijk wel de EK in 4k kijken.

 

Overal lezen we dat xs4all klanten op KPN systemen overgezet zijn of worden, dus die harde scheidslijn mbt support komt dan wat merkwaardig over op mij. Ik als klant kan al helemaal niks aan die overgang doen, en wil uiteindelijk gewoon de EK in 4k kijken. Meer niet.

Klopt het dat HDR nog niet staat ingeschakeld op 690? Als ik naar het kanaal toe ga springt m’n tv niet automatisch over in hdr modus, wanneer dit bijvoorbeeld met HDR content op Netflix wel automatisch gebeurt. 
 

alvast bedankt!

Gisteren was korte tijd op 690 de programmering volgens de gids te zien. Daarbij gaf mijn tv een "HLG HDR" pop up. Nu met het testbeeld is dat weer weg. 

Reputatie 7

@Lennarth en @Ray_mond 

Zorg dat jullie iTV abonnementsnummer ingevuld staat in het verborgen gedeelte van je profiel.

En als er dan een moderator kan kijken welk RC profiel deze accounts hebben en of ze de service KPNEVENT001 hebben dan kunnen we zien of ze het kanaal zouden moeten ontvangen of niet.

Zojuist gedaan. 

Ook gedaan

Met alleen het abonnementsnummer kunnen we helaas niet zoeken, daarvoor hebben we ook de postcode en het huisnummer nodig. Zou je die er aan toe kunnen voegen @Lennarth? Zoals Chrizziey al zegt kunnen wij alleen dingen van KPN klanten inzien, voor XS4ALL kunnen wij op dit forum niets zien. Als je dat hebt kan je hiervoor (net als @Skynet en @Ray_mond) contact opnemen met XS4ALL. 

Volgens mij had dit te maken naar hussel 4k pakket als bestaande klant

Om het 4k pakket te kunnen nemen en de 4k ontvanger (s) moest er minimaal 100mbit afgenomen worden 

Maar weet het niet zeker 

 

Dit klopt inderdaad. Wanneer je nog geen geschikte 4K ontvanger hebt, of je hebt nog geen Hussel pakket dan heb je een internetsnelheid nodig van100 Mbit/s om het 4K pakket aan te kunnen zetten en om zo dus een 4K ontvanger te krijgen. 

 

Kortom je hebt minimaal 100mbit nodig OF hussel om het EK in 4K te kunnen kijken?

Dus met hussel 50/50 glasvezel zonder extra 4k abbo zit ik goed om EK in 4k te kunnen kijken?

(Deze combinatie heb ik nu bestelling staan om over te stappen) 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Joeri_Joeri 

Je moet wel het 4K pakket afnemen wat 2,50 p/maand meer kost

Reputatie 7
Badge +21

Klopt het dat HDR nog niet staat ingeschakeld op 690? Als ik naar het kanaal toe ga springt m’n tv niet automatisch over in hdr modus, wanneer dit bijvoorbeeld met HDR content op Netflix wel automatisch gebeurt. 
 

alvast bedankt!

Gisteren was korte tijd op 690 de programmering volgens de gids te zien. Daarbij gaf mijn tv een "HLG HDR" pop up. Nu met het testbeeld is dat weer weg. 

Nu is 690 wel te zien

Reputatie 7

Hoi @Joeri_Joeri 

Je moet wel het 4K pakket afnemen wat 2,50 p/maand meer kost

Niet voor kanaal 690, die is ook zonder 4K pakket te bekijken, als je maar een Arris 5202 geleverd krijgt. Als het goed is wordt er bij elk nieuw abonnement minstens één 5202 geleverd.

Hoi @Joeri_Joeri 

Je moet wel het 4K pakket afnemen wat 2,50 p/maand meer kost

In de openings post staat toch nadrukkelijk dat dat niet hoeft?

"

 Heb ik de extra optie 4K nodig om het NPO1 4K met HDR kanaal te ontvangen? 

Nee, je hoeft niet de extra 4K dienst af te nemen bij KPN. Indien je de juiste apparatuur in huis hebt èn voldoende internetsnelheid, zorgen wij ervoor dat het kanaal zichtbaar is. "

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Joeri_Joeri 

Je moet wel het 4K pakket afnemen wat 2,50 p/maand meer kost

In de openings post staat toch nadrukkelijk dat dat niet hoeft?

"

 Heb ik de extra optie 4K nodig om het NPO1 4K met HDR kanaal te ontvangen? 

Nee, je hoeft niet de extra 4K dienst af te nemen bij KPN. Indien je de juiste apparatuur in huis hebt èn voldoende internetsnelheid, zorgen wij ervoor dat het kanaal zichtbaar is. "

Ja het staat er wel maar het klopt niet.
Je hebt geen toegang tot de 4K zenders, misschien bedoelen ze dat je wel op 690 voetballen in 4K kunt zien? dat zou vreemd zijn, maar zonder de 2,50 p maand zie je geen 4K zenders 691-693
Maar ik denk eerder dat ze bedoelen dat je dan op kanaal 109 een veredelde HD versie kunt zien, maar niet de echte 4K versie.
Net als Ziggo die ook geen 4K voetballen uitzendt, alleen een veredelde HD versie.

 

Reputatie 7

Hoi @Joeri_Joeri 

Je moet wel het 4K pakket afnemen wat 2,50 p/maand meer kost

In de openings post staat toch nadrukkelijk dat dat niet hoeft?

"

 Heb ik de extra optie 4K nodig om het NPO1 4K met HDR kanaal te ontvangen? 

Nee, je hoeft niet de extra 4K dienst af te nemen bij KPN. Indien je de juiste apparatuur in huis hebt èn voldoende internetsnelheid, zorgen wij ervoor dat het kanaal zichtbaar is. "

Ja het staat er wel maar het klopt niet.
Je hebt geen toegang tot de 4K zenders, misschien bedoelen ze dat je wel op 690 voetballen in 4K kunt zien? dat zou vreemd zijn, maar zonder de 2,50 p maand zie je geen 4K zenders 691-693
Maar ik denk eerder dat ze bedoelen dat je dan op kanaal 109 een veredelde HD versie kunt zien, maar niet de echte 4K versie.

Ook zonder 4K pakket is kanaal 690 beschikbaar op een 5202 en 8001 zolang je maar glasvezel of voldoende bandbreedte hebt. Inderdaad, je kunt de zenders 691 t/m 693 dan niet zien maar dat wordt ook nergens beweerd in het startbericht van dit topic. Het staat er dus helemaal goed.

 

Net als Ziggo die ook geen 4K voetballen uitzendt, alleen een veredelde HD versie.

Kanaal 690 is 2160p50 met HDR en dus volwaardig 4K Ultra-HD.

Kanaal 109 is 1080p50 met HDR en dus de veredelde HD versie.

Medewerker van KPN die uitsluitsel kan geven?

wordt wel erg verwarrend allemaal. Wel/geen 4k EK wedstrijden zonder abbo? Wel/geen 4k EK met hussel minder dan 100mbit?

Ik zit nog in de bedenk periode dus kan het nu nog aanpassen of er vanaf...

​​​​

 

Reputatie 7

wordt wel erg verwarrend allemaal. Wel/geen 4k EK wedstrijden zonder abbo? Wel/geen 4k EK met hussel minder dan 100mbit?

Ik heb geen 4K abonnement maar wel een 5202 en 8001 en op beide ontvangers is kanaal 690 beschikbaar. Je zegt dat je een 50/50 Hussel glasvezelabonnement neemt. Dat betekent dat er 1Gbps beschikbaar is voor iTV en daarmee heb je voldoende snelheid en zal je kanaal 690 dus kunnen kijken.

Reputatie 7
Badge +21

Dank je @wjb voor je technische  gegevens van 109 en 690
​​​@Joeri_Joeri er zal heus wel een KPN medewerker hierop reageren, maar er komen vast meer 4K sportuitzendingen zo is Eurosport ook al van plan om een 4K zender te lanceren er zijn al proefuitzendingen geweest met het tennissen. Dus voor die 2,50 p maand zou ik het wel doen, maar dat is een eigen keuze je moet zelf beslissen of het je dat waard is.

Oké hartelijk dank. :grinning: als Europoort ook 4k gaat aanbieden wordt het wel interessant. Die natuur docu kanalen geloof ik ondertussen wel. 

Oké hartelijk dank. :grinning: als Europoort ook 4k gaat aanbieden wordt het wel interessant. Die natuur docu kanalen geloof ik ondertussen wel. 

De Europoort bij Rotterdam is zelfs in 3D te zien, je zult Eurosport bedoelen.

 

Reputatie 7

Hoi @Joeri_Joeri, wat wjb zegt klopt helemaal :slight_smile: Als je een 4K-ontvanger hebt én de minimale snelheid van 100 Mbit/s is beschikbaar kan je beide zenders kijken.  

Als je al zo'n ontvanger hebt is het niet nodig om het 4K-pakket toe te voegen.

Oké hartelijk dank. :grinning: als Europoort ook 4k gaat aanbieden wordt het wel interessant. Die natuur docu kanalen geloof ik ondertussen wel. 

De Europoort bij Rotterdam is zelfs in 3D te zien, je zult Eurosport bedoelen.

 

Haha ja autocorrect....

Hoi @Joeri_Joeri, wat wjb zegt klopt helemaal :slight_smile: Als je een 4K-ontvanger hebt én de minimale snelheid van 100 Mbit/s is beschikbaar kan je beide zenders kijken.  

Als je al zo'n ontvanger hebt is het niet nodig om het 4K-pakket toe te voegen.

Hartelijk dank voor je antwoord en bevestiging van wjb :grinning:

Reputatie 7
Badge +21

Ik zit nog in de bedenk periode dus kan het nu nog aanpassen of er vanaf...

​​​​

Hoi @Joeri_Joeri 
Je bedenktijd gaat in zodra je abonnement actief is, dus dan heb je nog steeds 14 dagen bedenktijd.

 

En nu wil ik koffie