Beleef het EK voetbal 2021 in 4K samen met KPN

  • 30 May 2021
  • 774 reacties
  • 28947 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

774 reacties

Reputatie 7

Ik moet en zal het EK in 4K HDR kijken!    :wink:     We wachten nu al jaren op fatsoenlijke 4K content, dus nu wil ik wat zien ook. (De standaard 4K kanalen van KPN zijn veel te saai. Dat heb je na 2 dagen wel gezien.)

Heb jij een 4K abonnement?

Zo ja dan is jouw snelheid sowieso voldoende.

Overigens geeft je aan dat je jouw snelheid anders tijdelijk even omhoog zet naar 100 of 200Mbps. Dat betekent dat je sowieso voldoende snelheid hebt immers iTV kijkt naar de totale beschikbare bandbreedte, niet de gecontracteerde bandbreedte.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Peter1975 
Je hebt daar de 5202 ontvanger van 4K voor nodig.
Maar helaas door de wereldwijde chips-schaarste is deze momenteel niet leverbaar en zul je het dus deze zomer nog even zonder moeten doen.
Wel kun je op kanaal 109 een verbeterde uitvoering met HDR van het voetballen bekijken.

Top dank je voor de informatie

Reputatie 3
Badge

Ik moet en zal het EK in 4K HDR kijken!    :wink:     We wachten nu al jaren op fatsoenlijke 4K content, dus nu wil ik wat zien ook. (De standaard 4K kanalen van KPN zijn veel te saai. Dat heb je na 2 dagen wel gezien.)

Heb jij een 4K abonnement?

Zo ja dan is jouw snelheid sowieso voldoende.

 

 

Overigens geeft je aan dat je jouw snelheid anders tijdelijk even omhoog zet naar 100 of 200Mbps. Dat betekent dat je sowieso voldoende snelheid hebt immers iTV kijkt naar de totale beschikbare bandbreedte, niet de gecontracteerde bandbreedte.

 

Ik HAD ooit een 4K abonnement. Maar zoals gezegd: dat had ik na 2 dagen wel gezien.   :innocent:

 

Mooi dat jullie kijken naar de ‘beschikbare bandbreedte’. Op mijn adres is dat 200Mbit/s. Dus dan moet het helemaal goed gaan komen.   :grinning:

 

(Test)kanaal 109 zie ik nu al. Ik kijk nu een paar keer per dag of kanaal 690 er ook al is…  (Ik weet het: ik ben knetter!   :wink: )

 

Groeten, Jaap 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Japio2001 
Kanaal 690 is er hier ook nog niet, die komt pas als de Nederlandse wedstrijden beginnen, alleen -die- worden in 4K uitgezonden.
Naar ik begrepen heb de andere wedstrijden (helaas) niet.

Reputatie 7

Mooi dat jullie kijken naar de ‘beschikbare bandbreedte’. Op mijn adres is dat 200Mbit/s. Dus dan moet het helemaal goed gaan komen.   :grinning: 

Ik neem aan dat je met "jullie" KPN bedoelt. :wink: 

Ik ben, net als jij, "gewoon" een klant van KPN en lid van dit forum.

Reputatie 6
Badge +8

Ik vind dat KPN ons een worst voor houd met als argument het chiptekort lekker waarom doen jullie dat dan? Ik vind dat bijzonder ergerlijk. Ik kom van telfort, moet mijn abonnement aanpassen dat vind ik prima maar dan kunnen jullie geen 4k ontvangers leveren……...is toch eigenlijk een wanprestatie?

Omdat er nog wel een hele groep mensen is die al wel een 4K ontvanger heeft. Dus voor die mensen is het wel zinvol om te doen. Verder kan KPN niets doen aan de chip tekorten. Moet KPN daarom maar zeggen dat niemand het EK in 4K mag kijken?

Hoi @Japio2001 
Kanaal 690 is er hier ook nog niet, die komt pas als de Nederlandse wedstrijden beginnen, alleen -die- worden in 4K uitgezonden.
Naar ik begrepen heb de andere wedstrijden (helaas) niet.

Is dat zo ? Hier staat toch echt dat het gehele EK in 4K uitgezonden gaat worden:

Naast de reguliere uitzendingen op NPO1 zetten wij vanaf 11 juni 2 kanalen open:

  1. Kanaal 690 wordt NPO1 4K met HDR
  2. Kanaal 109 wordt NPO 1 HDR

Deze kanalen zijn voor iedereen met voldoende internetsnelheid en de juiste apparatuur tot en met 11 juli zichtbaar!

Reputatie 7
Badge +25

Hi all! Even een update aangaande de 4K tv-ontvangers en dergelijke.

Ik wil graag het EK in 4K kijken, maar bezit niet de juiste apparatuur. Wat kan ik doen?

Indien je als klant niet de VIP5202 tv-ontvanger (of een ZXV8001) hebt, en toch het EK in 4K wil kijken kun je hiervoor telefonisch contact opnemen met KPN om het 4K pakket (€2,50 per maand) te activeren. Daarmee wordt één vervangende 4K tv-ontvanger uitgeleend. Hiervoor dien je over te stappen naar een KPN Hussel abonnement, omdat het 4K-pakket niet te bestellen is in combinatie met een ouder abonnement. Let op: het kan zijn dat je de huidige (Compleet) voordelen kwijtraakt indien je overstapt naar KPN Hussel.

Belangrijke kanttekening is dat bestaande klanten die al de juiste tv-ontvanger hebben niet het 4K pakket hoeven af te nemen

Kanaal 690 zal waarschijnlijk morgen zichtbaar worden met de NPO stream. Er wordt hier en daar nog wel wat getest de komende dagen wat kleine afwijkingen kan veroorzaken.

Toevoeging:

Hoi @Japio2001 
Kanaal 690 is er hier ook nog niet, die komt pas als de Nederlandse wedstrijden beginnen, alleen -die- worden in 4K uitgezonden.
Naar ik begrepen heb de andere wedstrijden (helaas) niet.

Is dat zo ? Hier staat toch echt dat het gehele EK in 4K uitgezonden gaat worden:

Naast de reguliere uitzendingen op NPO1 zetten wij vanaf 11 juni 2 kanalen open:

  1. Kanaal 690 wordt NPO1 4K met HDR
  2. Kanaal 109 wordt NPO 1 HDR

Deze kanalen zijn voor iedereen met voldoende internetsnelheid en de juiste apparatuur tot en met 11 juli zichtbaar!

Alle wedstrijden die worden uitgezonden op NPO 1 zijn 4K met HDR. De overige programmering is 4K upscaled (zonder HDR).

Reputatie 7
Badge +8

Het komt er dus op neer dat abonnees die eerder een VIP5202 of een ZXV8001 hebben ontvangen (ook als de 4K optie niet besteld is) een voordeel hebben ten opzichte van abonnees die geen voor 4K geschikte ontvanger hebben. 

Zij die nu een 4K geschikte ontvanger willen ontvangen moeten dus hun abonnement aanpassen met een prijsverhoging? Typisch.

Het komt er dus op neer dat abonnees die eerder een VIP5202 of een ZXV8001 hebben ontvangen (ook als de 4K optie niet besteld is) een voordeel hebben ten opzichte van abonnees die geen voor 4K geschikte ontvanger hebben. 

Zij die nu een 4K geschikte ontvanger willen ontvangen moeten dus hun abonnement aanpassen met een prijsverhoging? Typisch.

Nee dat staat er volgens mij niet. Er staat dat iedere bestaande klant nu maximaal 1 STB geschikt voor 4K in leen kan krijgen (ik neem aan dat dan het niet 4K apparaat terug moet worden gestuurd). Hiervoor wordt de normale prijs in rekening gebracht voor 4K. Dit kan niet met een “all in een”  contract.

Men moet een Hussel contract nemen inclusief 4K, maar voorzover ik weet blijft de opzeggingstermijn dan gelijk aan de oude, dus bij een contract dat al zover is, 1 maand want er zijn geen all in one contracten meer die korter lopen dan 1 jaar)

M.i. keurig opgelost door KPN in deze tijd van chipschaarste. Als je de 4K optie niet hebt, kan je geen zenders in de kanalengroep 600 zien, dus ook geen 4K. 

 

Als je de 4K optie niet hebt, kan je geen zenders in de kanalengroep 600 zien, dus ook geen 4K. 

Zo heb ik het niet begrepen. volgens mij is 690 beschikbaar als je én een voor 4k geschikte ontvanger hebt én voldoende bandbreedte voor 4k (dat had je tot voor kort als de 4k-optie bestelbaar was). 109 is dan voor díe klanten die wel een 4k-ontvanger hebben (was tot voor kort een tijdje min of meer standaard) maar niet voldoende bandbreedte voor 4k.

@Marcthin 

Op dit moment is het weer mogelijk om als bestaande klant Hussel af te nemen. Om ook de 4k ontvanger te krijgen dien je ook het 4k zenderpakket af te nemen. Er wordt één 4k ontvanger per abonnement verstrekt en zolang er voldoende voorraad is.

@Peter1975 

4k is alleen met het Hussel abonnement i.c.m. het 4k zenderpakket mogelijk. Zie opmerking hierboven.

@Japio2001 

Het gaat om de lijnsnelheid; niet je abo-snelheid. Als je lijn minimaal 80 Mb/s aankan kun je met de Arris 5202 i.c.m. een UHD tv het EK in 4k kijken (via 690). Heb je net niet voldoende snelheid dan is er nog het HD HQ HDR kanaal (109) met ook al een beter beeld dan zelfs de glasvezel kanalen.

Reputatie 3
Badge

@Marcthin

Op dit moment is het weer mogelijk om als bestaande klant Hussel af te nemen. Om ook de 4k ontvanger te krijgen dien je ook het 4k zenderpakket af te nemen. Er wordt één 4k ontvanger per abonnement verstrekt en zolang er voldoende voorraad is.

@Peter1975

4k is alleen met het Hussel abonnement i.c.m. het 4k zenderpakket mogelijk. Zie opmerking hierboven.

@Japio2001

Het gaat om de lijnsnelheid; niet je abo-snelheid. Als je lijn minimaal 80 Mb/s aankan kun je met de Arris 5202 i.c.m. een UHD tv het EK in 4k kijken (via 690). Heb je net niet voldoende snelheid dan is er nog het HD HQ HDR kanaal (109) met ook al een beter beeld dan zelfs de glasvezel kanalen.

 

 

Dank voor je ‘lijnsnelheid’ linkje PeterG!

 

Zie het volgende staan bij mijn adres:

Internet Snelheid

Koper/DSL:107 Mbit/s

Bonded Koper/DSL: 214 Mbit/s

 

Moet dus goed gaan komen.    :grinning:

 

 

Groeten,

Jaap

 

@Marcthin

Als je lijn minimaal 80 Mb/s aankan kun je met de Arris 5202 i.c.m. een UHD tv het EK in 4k kijken (via 690). 

Correctie: 100 Mb/s!

Waarom veranderen ze dat toch steeds.

En die 100 was (!) gebaseerd op afname van twee of meer 4k ontvangers en dat kan al helemaal niet op dit moment. Één is de max.

Één 4k stream is 25 Mb/s. Dus minimaal 100 voor de lijnsnelheid vind ik zwaar over de top!

@Henk2304 , @Jasper .

Reputatie 7

En die 100 was (!) gebaseerd op afname van twee of meer 4k ontvangers en dat kan al helemaal niet op dit moment. Één is de max.

Maar dat wil toch niet zeggen dat de abonnee op termijn niet alsnog een tweede 4K TV ontvanger zou kunnen aanvragen en dan is 50Mbps ineens wel te weinig.

Ik dacht overigens dat die grens van 100Mbps ooit eens verlaagd was naar 80Mbps. 

Ik dacht overigens dat die grens van 100Mbps ooit eens verlaagd was naar 80Mbps. 

Dat dacht ik dus ook….

Ik heb een zeer recente reactie van een moderator gezien waarin die 100 expliciet genoemd wordt om alsnog in aanmerking te komen voor een 4k-ontvanger.

Ik ga er van uit dat de update van de TV ontvanger VIP 5202 niets te maken heeft met die 4K uitzendingen van het EK ? Anders wordt het wel erg kort dag….. :thinking:

Reputatie 7

Ik heb een zeer recente reactie van een moderator gezien waarin die 100 expliciet genoemd wordt om alsnog in aanmerking te komen voor een 4k-ontvanger.

Toch zet ik altijd een vraagteken bij dergelijke uitspraken. Ik vraag me dan oprecht af waarom.de grens weer opgetrokken zou zijn van 80Mbps naar 100Mbps.

Reputatie 2

Top deze info hier, gaan lekker genieten op de nieuwe 4k Sony oled.

Is er al 4k nieuws over de OS? 

ga dat eens proberen om buiten voetbal te kunnen kijken

geen idee of het kan werken maar een uitdaging

wifi aangooien van mijn fritzbox de fritz 3000 als opvanger gebruiken

en daar de vip5202 achter doen

en de philips 4k tv gebruiken

lijkt mij heerlijk buiten voetbal in 4k kunnen kijken

 

 

De connectie tussen de fritzbox 7590 en fritz 3000 is prima via wifi 

Daar nog even de VIP5202 achter testen of dat werkt en we kunnen "draadloos" 4k kijken buiten

Ik vindt het wel slecht dat je een 4k stb nodig hebt

Het zal wel kunnen werken via de nieuwe Android tv app in 4k maar helaas

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb een zeer recente reactie van een moderator gezien waarin die 100 expliciet genoemd wordt om alsnog in aanmerking te komen voor een 4k-ontvanger.

Toch zet ik altijd een vraagteken bij dergelijke uitspraken. Ik vraag me dan oprecht af waarom.de grens weer opgetrokken zou zijn van 80Mbps naar 100Mbps.

Ik weet niets over een minimale snelheid om in aanmerking te komen voor een 4K ontvanger, maar ik weet wel dat wij de selectie van welke TV accounts het 4K signaal zouden moeten kunnen ontvangen hebben gezet op een snelheid van 38Mbit of hoger.

 

Ik heb een zeer recente reactie van een moderator gezien waarin die 100 expliciet genoemd wordt om alsnog in aanmerking te komen voor een 4k-ontvanger.

Toch zet ik altijd een vraagteken bij dergelijke uitspraken. Ik vraag me dan oprecht af waarom.de grens weer opgetrokken zou zijn van 80Mbps naar 100Mbps.

Ik weet niets over een minimale snelheid om in aanmerking te komen voor een 4K ontvanger, maar ik weet wel dat wij de selectie van welke TV accounts het 4K signaal zouden moeten kunnen ontvangen hebben gezet op een snelheid van 38Mbit of hoger.

 

Volgens mij had dit te maken naar hussel 4k pakket als bestaande klant

Om het 4k pakket te kunnen nemen en de 4k ontvanger (s) moest er minimaal 100mbit afgenomen worden 

Maar weet het niet zeker