De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping

  • 27 January 2015
  • 161 reacties
  • 137456 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

161 reacties

mijn 2e tv hangt aan een tweede tv decoder en die zit achter de tp link 5 poorts.

 

ik heb geen GE switches, dat is de unmanaged variant, ken ze niet.

 

 

 

je kunt overwegen om de switch bij je tv te installeren en van daaruit je signaal te splitsen. Soms heb je aan 4 van de 8 aders voldoende en zou je daar nog wat mee kunnen tweaken… of toch een hele andere oplossing verzinnen.

 

Snap je opmerking niet: de binnenkomende ethernet kabel gewoon in de 8 poort switch en daaraan al je devices, tv decoder, nintodo en wifi repeater. Daar is het toch een switch voor?

Thanks @wjb 

@Stephane: hmm...door je antwoorden begin ik nu toch het idee te krijgen dat de oplossing van een switch mogelijk niet (goed genoeg) gaat werken, terwijl dit draadje me juist daar enthousiast voor maakte...

Welke problemen verwacht je als ik bovengenoemde 3 apparaten via de GS105E op mn kpn box 12 aansluit?

Thanks...ik moet het allemaal nog leren :)

Reputatie 7

Welke problemen verwacht je als ik bovengenoemde 3 apparaten via de GS105E op mn kpn box 12 aansluit?

Geen enkele, dat zal vlekkeloos werken.

Dan verwacht je geen problemen, dat is juist zoals je het hoort aan te sluiten!

Ok thanks all...deze kerstman heeft een plan 😁

Ook hier veel informatie gevonden maar nog geen oplossing dus graag hulp.

Fritzbox 7590, 1Gb aansluiting. LAN2 naar GS105Ev2 met daarachter de hele rommel (en dat is nogal wat). IGMP staat op enabled.

LAN1 gaat naat 5202 maar doet dat via een GoCoax met coax als tranmissiemedium omdat er geen UTP naar de ontvanger is te trekken zonder extreem sloopwerk. Zou moeten werken en doet dat zodra ik een lange UTP kabel vanuit de hal naar de tv ontvange trek maar mijn vrouw heeft nogal wat bezwaar aan die kabel van 15 meter die onder deuren door gaat en los over de vloer ligt. 

De vraag: heeft iemand ervaring met de overdracht via MoCa? Het lijkt er op dat de pakketjes van de receiver niet aankomen bij de Fritzbox. Op de aansluiting die naar de TV ontvanger gaat meet ik een overdracht van meer dan 800 Mb/s in beide richtingen. 

Ondersteunen de MoCa's IGMP-snooping? Anders zou dat een oorzaak kunnen zijn @FransHe 

 

Reputatie 7

Ondersteunen de MoCa's IGMP-snooping? Anders zou dat een oorzaak kunnen zijn @FransHe 

Als er aan de andere zijde van de MoCa's alleen de TV ontvanger aangesloten is, dan is IGMP snooping helemaal niet nodig.

Ondersteunen de MoCa's IGMP-snooping? Anders zou dat een oorzaak kunnen zijn @FransHe 

Als er aan de andere zijde van de MoCa's alleen de TV ontvanger aangesloten is, dan is IGMP snooping helemaal niet nodig.

Hallo @wjb klopt het dat je dan ook kunt stellen dat je een switch zonder IGMP-snooping kunt gebruiken als er geen tv-decoder (van KPN) op aangesloten zit?

Reputatie 7

Ondersteunen de MoCa's IGMP-snooping? Anders zou dat een oorzaak kunnen zijn @FransHe 

Als er aan de andere zijde van de MoCa's alleen de TV ontvanger aangesloten is, dan is IGMP snooping helemaal niet nodig.

Hallo @wjb klopt het dat je dan ook kunt stellen dat je een switch zonder IGMP-snooping kunt gebruiken als er geen tv-decoder (van KPN) op aangesloten zit?

Dat klopt en nog een stapje verder, je kunt zelfs een TV ontvanger op een switch zónder IGMP snooping aansluiten maar let dan wel op wat voor een andere apparaten op die switch aangesloten worden. Als daar een WiFi accesspoint tussen zit of een apparaat waarvan de LAN adapter in standby terugvalt naar 10Mbps dan heb je al snel de poppetjes aan het dansen.