Sticky

De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

  • 11 December 2023
  • 287 reacties
  • 28372 keer bekeken
De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

Toon eerste bericht

287 reacties

Reputatie 7

Wat is de minimale Android vereiste voor deze app, of lees ik er overheen.

 

7 nog dat had ik niet verwacht, vooral omdat de huidige app die ook versie 7 ondersteund het momenteel niet goed doet op een tablet met android 10. Maar dat is voor een apart topic, zolang de browser versie wel werkt is het prima.

Reputatie 7

7 nog dat had ik niet verwacht, vooral omdat de huidige app die ook versie 7 ondersteund het momenteel niet goed doet op een tablet met android 10. Maar dat is voor een apart topic, zolang de browser versie wel werkt is het prima.

De huidige "gewone" KPN TV app draait prima op mijn OnePlus 5T met Android 10.

Nu graag PIP functie voor alle toestellen/systemen, doorspoelen dubbeltap 10s. Overgang van programma's moet veel en vaak bufferen als je vanuit de gids kijkt. 

 

Edit: volume en helderheid bediening in fullscreen op het scherm is ook wel handig. 

Reputatie 7

Werkt de PiP dan niet op jouw apparaat?

Wat voor een apparaat gebruik je dan?

Werkt de PiP dan niet op jouw apparaat?

Wat voor een apparaat gebruik je dan?

Nee ik heb een Samsung S10. Zo oud is die nog niet toch!?....🙂

 

Reputatie 7

Mijn OnePlus 5T is veel ouder.

Hele topic doorgelezen; niet gevonden.

Wat is het versie nummer voor de nieuwe app?

Nu heb ik nog 7.6.3 .

Reputatie 7

 

Dank je wel, wjb. Ik kijk al uit naar de nieuwe app. 

Jij hebt ‘m dus al. 🙂

Wat mij opvalt is, dat ik op de Android telefoon bij de kpn app op de homepage "verder kijken" heb.

Dit zie ik niet voorkomen op de kpn tv+ ontvanger. Klopt dit?

Reputatie 7

Jij hebt ‘m dus al. 🙂

Ik had mij opgegeven voor de bèta test.

Reputatie 7

Wat mij opvalt is, dat ik op de Android telefoon bij de kpn app op de homepage "verder kijken" heb.

Dit zie ik niet voorkomen op de kpn tv+ ontvanger. Klopt dit?

In de oude TV app van KPN wel maar in de nieuwe TV+ app van KPN ook niet meer.

Dank je wel, wjb. Ik kijk al uit naar de nieuwe app. 

Jij hebt ‘m dus al. 🙂

Je zal net als de rest van de Android gebruikers minimaal tot eind maart 2024 moeten wachten.

" We zijn nu eerst gestart met de uitrol van deze nieuwe app voor een deel van Android gebruikers. Eind eerste kwartaal 2024 willen we alle klanten gebruik laten maken van deze nieuwe app. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat."

 

Of je moet eerder worden omgezet, in de playstore is de nieuwe versie hoe dan ook nog niet beschikbaar. Dat zal dan pas per 1 april 2024 of later gebeuren gebaseerd op die tekst.

Is deze nieuwe app nog steeds een zogenaamde (nu zeer gammele en haperende) Beta versie of nemen jullie deze ontwikkeling nu wel serieus en komt er gewoon een goede TV app. Als ik daarvoor moet betalen is dat geen probleem, als het maar gewoon werkt!!!! 🥴

Reputatie 7

Is deze nieuwe app nog steeds een zogenaamde (nu zeer gammele en haperende) Beta versie ...

Maar de KPN TV app voor Android en iOS telefoons en tablets is toch al jaren geen bèta meer.

Ik denk dat jij deze app verwart met de smart-TV app van KPN voor Android TV, WebOS en Tizen maar daar heeft deze app niets mee van doen. Deze app is de vervanging van de KPN TV op telefoon en tablet.

Reputatie 1

Ik gebruik op de slaapkamer de reguliere KPN APP voor live tv kijken.

Ik wil dit wellicht vervangen door de KPN+ omdat de beeldkwaliteit niet fantastisch is.

Kan iemand mij een date geven of ik kwa beeldkwaliteit hier op vooruit ga?
Ik ga de KPN+ via WIFI aansluiten, dus ik snap dat dit ook impact heeft. Er zit unifi accespoint 6 om de hoek op 5 Ghz, dus dat zou genoeg moeten zijn.

 

Ik hoor het graag!

Kan iemand mij een date geven of ik kwa beeldkwaliteit hier op vooruit ga?

Ik zou zeggen; probeer de ontvanger eens op die televisie…. Op mijn 32 inch aan het voeteneind zie ik weinig verschil tussen smart-tv app en ontvanger. @Mvd2021 .

Mijn problemen met KPN zijn zo voorbij. Ik heb zojuist mijn abonnement opgezegd!

Poppeltje65 schrijft: Is deze nieuwe app nog steeds een zogenaamde (nu zeer gammele en haperende) Beta versie of nemen jullie deze ontwikkeling nu wel serieus en komt er gewoon een goede TV app. Als ik daarvoor moet betalen is dat geen probleem, als het maar gewoon werkt!!!! 🥴

Dit topic gaat over de app voor smartphone en tablet. Niet over smart-tv app en website.

Mijn problemen met KPN zijn zo voorbij. Ik heb zojuist mijn abonnement opgezegd!

Op naar de problemen bij de nieuwe provider! Geniet van je nieuwe provider, Poppeltje65. Echt, ik hoop dat die beter bevalt. Maar, een provider is meer dan alleen online tv via mobiel, tablet, pc, smart-tv app.

Wel een provider uitgekozen die ook een app voor een televisie toestel heeft?

Ziggo, Odido, Online. Budget Thuis (= kpn televisie)

En ongeacht de internet provider tv kijken via app op (o.m.) televisie: NLziet, Canaldigitaal (smart-tv app).

Nota bene: Ziggo heeft nog steeds geen app voor Samsung televisies. Wel LG en Android-TV.

 

Zojuist  geforceerd overgezet naar de nieuwe app.

Duidelijk geen gebruikerstest uitgevoerd. Zeer onduidelijk wat de effecten van sommige instellingen zijn voor de rest van de apparaten (TV box en TV). Belachelijk dat je eerst een profiel moet aanmaken. Van alle genoemde voordelen maak ik nooit gebruik, en ik zit er niet op te wachten dat KPN mij tips stuurt op basis van, volgens KPN, mijn voorkeuren.

 

Een normale handleiding van wat de verschillende instellingen doen en wat de effecten zijn lijkt me wel het minste wat beschikbaar moet zijn.

De app is duidelijk ontwikkeld voor mensen die veel ervaring hebben  met internet,  wifi, en TV. De gemiddelde gebruiker moet het maar uitzoeken en hopen dat alles blijft werken zoals gewenst.

Reputatie 7

Belachelijk dat je eerst een profiel moet aanmaken.

Dat ben ik met je eens en ook ik zie geen voordelen van die profielen die voor mij en ik denk veel andere abonnees, interessant zijn.

Reputatie 2

Ik ben ook zojuist verplicht overgegaan naar de nieuwe app op mijn smartphone. Wat een drama. Ik hoef al die extra onzin en aanbevelingen niet, ik wil gewoon TV kunnen kijken.

Maar het allervervelendste vind ik de nieuwe TV Gids. Die is totaal onoverzichtelijk en heeft geen mogelijkheid meer om een verticaal overzicht per zender te zien. Of heb ik daar wat gemist?

Geef ons alsjeblieft de mogelijkheid om zonder profiel en al die poespas een helder TV gids overzicht per zender te krijgen en een zender of programma te kunnen kiezen.

Reputatie 7

Maar het allervervelendste vind ik de nieuwe TV Gids. Die is totaal onoverzichtelijk en heeft geen mogelijkheid meer om een verticaal overzicht per zender te zien.

Op een telefoon (in portrait mode) is die horizontale gids inderdaad niet heel overzichtelijk. Op een tablet is die horizontale gids mijns inziens echter een verademing. Ik hoop dat KPN beide vormen zal gaan ondersteunen in de TV+ app.

Reputatie 7
Badge +30

@DuMaInSin bedankt voor jouw feedback! We nemen dit zeker mee. Ik ben ook benieuwd of er ook iets is wat je wél verbeterd vindt ten opzichte van de oude app? Of heb je liever in z'n geheel de features van de oude app terug?

Reageer