De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Prachtig idee dachten wij. Scheelt snoeren en kastjes. De eerste paar weken ging het goed. Sinds twee weken is het doorschakelen naar een amdere zender een tijdrovende klus. Het beeld staat telkens een paar seconden stil. Ook valt de tv uit met verschillende meldingen; geen internet (terwijl Netflix het wel doet), iets met een DNS- server. Na vier keer uitvallen op 1 avond vanavond met de klantenservice gebeld. Zij weten van niets. Begonnen over adapters en andere kastjes die ik niet heb. Een app op de tv... bestaat dat dan 😫. Na 30 minuten stelde de man voor dat ik mijn vraag hier stelde.

Dus hierbin de vraag: hoe krijg ik een tv die werkt. Waar ik tv op kan kjjken zonder storingen?

 

Admin: quote begintopic verwijderd i.v.m. leesbaarheid

Reputatie 7
Badge +30

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +25

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Reputatie 7

Ik snap dat dat verre van ideaal is, ...

Ik zweer juist bij het bekabeld aansluiten van een televisie en al helemaal als je daar ook 4K films op gaat bekijken. Ik heb bij elke televisie een Netgear GS105Ev2 staan waar een TV ontvanger, televisie en Home Cinema Set op aangesloten is.

Leuk Maar nu al mooi paar maanden onderweg maar nog steeds niet beschikbaar voor oa onze Samsung uit 2016

Dat gaat ook niet (meer) gebeuren voor zulke ‘oude’ televisies vrees ik.

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Ga ik doen. Zeker verre van ideaal en veel minder mooi vanwege de extra kabels. De rest hebben we net weggewerkt. Ik geef het een week om even goed te kunnen kijken of het scheelt.

Reputatie 7
Badge +25

Ik snap dat dat verre van ideaal is, ...

Ik zweer juist bij het bekabeld aansluiten van een televisie en al helemaal als je daar ook 4K films op gaat bekijken. Ik heb bij elke televisie een Netgear GS105Ev2 staan waar een TV ontvanger, televisie en Home Cinema Set op aangesloten is.

Ja, ik weet het en ben het met je eens. Alleen als je al gewend bent aan draadloos, is het niet fijn om dan een kabel aan te moeten sluiten.

 

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Ga ik doen. Zeker verre van ideaal en veel minder mooi vanwege de extra kabels. De rest hebben we net weggewerkt. Ik geef het een week om even goed te kunnen kijken of het scheelt.

Oké, top. Ik hoor graag of dat verschil maakt!

Inmiddels bekabeld aangesloten. Zojuist ging het voor de eerste keer mis:"Sorry....(iets met geen verbinding en probeer het later opnieuw)" . Enige optie... stekker erin en eruit en hij deed het weer. Nog geen opmerkingen over een DNS-nog wat.

Reputatie 7
Badge +22

Leuk Maar nu al mooi paar maanden onderweg maar nog steeds niet beschikbaar voor oa onze Samsung uit 2016

Beste @MarcelenYmke,

Helaas is jou Samsung TV te oud, dit zet KPN:

 

Ik snap dat dat verre van ideaal is, ...

Ik zweer juist bij het bekabeld aansluiten van een televisie en al helemaal als je daar ook 4K films op gaat bekijken. Ik heb bij elke televisie een Netgear GS105Ev2 staan waar een TV ontvanger, televisie en Home Cinema Set op aangesloten is.

Ja, ik weet het en ben het met je eens. Alleen als je al gewend bent aan draadloos, is het niet fijn om dan een kabel aan te moeten sluiten.

 

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Ga ik doen. Zeker verre van ideaal en veel minder mooi vanwege de extra kabels. De rest hebben we net weggewerkt. Ik geef het een week om even goed te kunnen kijken of het scheelt.

Oké, top. Ik hoor graag of dat verschil maakt!

Inmiddels bekabeld aangesloten. Zojuist ging het voor de eerste keer mis:"Sorry....(iets met geen verbinding en probeer het later opnieuw)" . Enige optie... stekker erin en eruit en hij deed het weer. Nog geen opmerkingen over een DNS-nog wat.

Reputatie 6
Badge +8

Sinds vandaag glas van KPN. Televisie maar via Canal Digitaal genomen omdat deze een AndroidTV app hebben. Ik heb namelijk geen zin om via de telefoon te moeten gaan zappen en ook niet in extra kastjes in huis.

Is er zicht op een AndroidTV app vanuit KPN? En wat kunnen we dan voor beeldkwaliteit verwachten? Ook FullHD & 4K streams? En wat is de kwaliteit van de streams als ik wel vanuit de KPN app naar mijn TV zou casten?

Reputatie 7

De iTV app voor Android en de smart-TV app voor nieuwe Samsung televisies en binnenkort, als het goed is,  ook LG televisies maken gebruik van dezelfde TV streams.

Mocht er een iTV app komen Android-TV dan verwacht ik dat deze ook van dezelfde TV streams gebruik zal gaan maken. Dat betekent dat de kwaliteit net minder is dan de gewone HD zenders via een TV ontvanger en beduidend minder dan de HD-"Glas" zenders via een TV ontvanger. Ik verwacht dat het nog heel lang zal duren alvorens 4K via zo'n app beschikbaar zal komen.

Reputatie 6
Badge +8

Hmmm, het blijft jammer dat dit een beetje een ondergeschoven kindje blijft...

Reputatie 7
Badge +30

Inmiddels bekabeld aangesloten. Zojuist ging het voor de eerste keer mis:"Sorry....(iets met geen verbinding en probeer het later opnieuw)" . Enige optie... stekker erin en eruit en hij deed het weer. Nog geen opmerkingen over een DNS-nog wat.

Bedankt voor de aanvulling! Ik ga het intern doorzetten, zodat we er naar kunnen kijken.

 

@TFHFony ik kan bevestigen wat wjb zegt: ik verwacht deze app ook niet op heel korte termijn.

Reputatie 6
Badge +8

 

@TFHFony ik kan bevestigen wat wjb zegt: ik verwacht deze app ook niet op heel korte termijn.

 

Geen probleem. Dan houden we het lekker bij de Canal Digitaal app voor dit moment :)

 

@TFHFony ik kan bevestigen wat wjb zegt: ik verwacht deze app ook niet op heel korte termijn.

 

Geen probleem. Dan houden we het lekker bij de Canal Digitaal app voor dit moment :)

Een mede Telfort klant test ook de CD app zijn bevindingen zijn verbazend. Op diverse punten scoort CD beter dan de tv ontvanger. Vooral op geluid waar het Dolby betreft.

 

Ik moet zelf zeggen dat de KPN app het prima doet voor mijn eisen en wensen prima. Enige nadeel je kan de app niet gebruiken zonder itv abonnement en wie de regionale kanalen graag  kijkt komt nog steeds bedrogen uit.

Reputatie 6
Badge +8

 

@TFHFony ik kan bevestigen wat wjb zegt: ik verwacht deze app ook niet op heel korte termijn.

 

Geen probleem. Dan houden we het lekker bij de Canal Digitaal app voor dit moment :)

Een mede Telfort klant test ook de CD app zijn bevindingen zijn verbazend. Op diverse punten scoort CD beter dan de tv ontvanger. Vooral op geluid waar het Dolby betreft.

 

Ik moet zelf zeggen dat de KPN app het prima doet voor mijn eisen en wensen prima. Enige nadeel je kan de app niet gebruiken zonder itv abonnement en wie de regionale kanalen graag  kijkt komt nog steeds bedrogen uit.

Ik vind het vooral plezierig dat de CD app gewoon op mijn TV zelf draait en dus ook perfect met die afstandsbediening te gebruiken is. Ik hoef niet mijn telefoon te pakken en een app op te starten om zender te wisselen.

Het zappen in die CD app gaat trouwens ook verrassend snel. 

Reputatie 7
Badge +25

Ik snap dat dat verre van ideaal is, ...

Ik zweer juist bij het bekabeld aansluiten van een televisie en al helemaal als je daar ook 4K films op gaat bekijken. Ik heb bij elke televisie een Netgear GS105Ev2 staan waar een TV ontvanger, televisie en Home Cinema Set op aangesloten is.

Ja, ik weet het en ben het met je eens. Alleen als je al gewend bent aan draadloos, is het niet fijn om dan een kabel aan te moeten sluiten.

 

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Ga ik doen. Zeker verre van ideaal en veel minder mooi vanwege de extra kabels. De rest hebben we net weggewerkt. Ik geef het een week om even goed te kunnen kijken of het scheelt.

Oké, top. Ik hoor graag of dat verschil maakt!

Inmiddels bekabeld aangesloten. Zojuist ging het voor de eerste keer mis:"Sorry....(iets met geen verbinding en probeer het later opnieuw)" . Enige optie... stekker erin en eruit en hij deed het weer. Nog geen opmerkingen over een DNS-nog wat.

@HMM75: Afgelopen week vonden we een issue met zappen; als je snel zapte kon de player het niet altijd aan en kon deze crashen. We hebben zojuist een hotfix hiervoor uitgerold (2.2.2). Als je de app afsluit (back button lang ingedrukt houden) en opnieuw opstart heb je de nieuwste versie. Ben benieuwd of je het daar nog steeds op ziet!

Ik gebruik de KPN Smart TV App nu al een tijdje om mijn LG Smart TV en ik vind het oké werken.

Vandaag gaf hij aan een update te hebben. Helaas heeft hij nu het volgende bericht:

“Deze test-app is alleen te gebruiken met een speciale inlogcode. Deze kun je hieronder invoeren”

Is er een verkeerde update online gegaan? En is iemand hiervan op de hoogte?

Reputatie 7
Badge +30

Oeh, dat lijkt me niet de bedoeling. Ik ga hier even achteraan!

Waarom kun je opnames niet doorspoelen in app? En waarom begint de opname weer vanaf t begin als je probeert door te spoelen, super irritant. En waarom zie ik opnames die ik Vanuatu’s de app heb ingesteld opeens niet meer terug als ik experts box inschakel?  De app zou een vooruitgang moeten zijn die jullie continue verbeteren, waarom gaat t dan steeds slechter ipv beter met de app? Hoe langer ik hem gebruik hoe neer storingen er op komen, is dit jullie bedoeling?  Graag antwoord op deze vragen

Ik heb het even getest, thuis en op het werk, ik herken 'm niet @renskoenraadt1. Is het nog steeds zo? En écht alleen bij NPO2? Misschien even je ontvanger een reset geven?

We hebben het hier toch over de app? Hoezo zou ik dan de ontvanger moeten resetten? De ontvanger werkt als een zonnetje.

En inderdaad, dit ervaar ik alleen bij het overschakelen naar NPO2. 

De app op mijn Samsung frame tv is er gisteravond mee gestopt en kan ook niet meer worden geinstaleerd

wat is daar de oorzaak van

Graag zou ik willen weten of er een storing is in de iTV app voor mijn Samsung tv sins gisteravond kan deze app geen verbinding maken waardoor ik geen tv kan kijken mijn internet zit via een kabel verbonden dus daar kan het niet aan leggen

Reageer