De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Op onze Samsung draait het. De app is compleet uit het rijtje met geinstalleerde apps verdwenen klopt dat?

Reputatie 7
Badge +21

@OpaBert70 Is jouw SmartTV en iTV app up to date? Je geeft de app sinds gisteravond is gestopt en dat het ook niet meer geïnstalleerd kan worden. Wat bedoel je daar precies mee?

Reputatie 3
Badge +1

Is er al een lijst met TV’s beschikbaar waar deze app op kan draaien of is het nog alleen maar Samsung en LG ?

Reputatie 7
Badge +21

Is er al een lijst met TV’s beschikbaar waar deze app op kan draaien of is het nog alleen maar Samsung en LG ?

Op dit moment kan je alleen op een Samsung of LG smart TV's (bouwjaar 2017 of nieuwer) tv kijken met de Smart TV App. Andere merken en modellen volgen later.

Reputatie 3
Badge +1

Is er al een lijst met TV’s beschikbaar waar deze app op kan draaien of is het nog alleen maar Samsung en LG ?

Op dit moment kan je alleen op een Samsung of LG smart TV's (bouwjaar 2017 of nieuwer) tv kijken met de Smart TV App. Andere merken en modellen volgen later.

Dat staat precies zo in de topic starter, in 9 maanden is er dus niks gebeurt?

 

Ik heb hem verwijderd maar als ik hem wil installeren krijg ik het bericht dat de website niet werkt

Reputatie 7
Badge +24

Het is voor nu inderdaad alleen voor LG en Samsung bouwjaar 2017 of nieuwer, anders had we dit zeker aangepast op onze site en hier. 

 

Ik heb hem verwijderd maar als ik hem wil installeren krijg ik het bericht dat de website niet werkt

Welke foutmelding krijg je dan precies te zien? En werkt internet op je Smart TV wel goed? 

Alles stond goed ingesteld en sins gisteravond doet hij het weer liep in het begin wat stroef en viel soms in pause 

 

Reputatie 7
Badge +30

Begrijp ik goed dat het nu wel weer werkt, @OpaBert70? Hopelijk blijft het zo. Zo niet, kan je in ieder geval eens kijken of jouw Samsung tv de nieuwste software heeft? Je kan dit in het menu van je tv bekijken. 

Ik snap dat dat verre van ideaal is, ...

Ik zweer juist bij het bekabeld aansluiten van een televisie en al helemaal als je daar ook 4K films op gaat bekijken. Ik heb bij elke televisie een Netgear GS105Ev2 staan waar een TV ontvanger, televisie en Home Cinema Set op aangesloten is.

Ja, ik weet het en ben het met je eens. Alleen als je al gewend bent aan draadloos, is het niet fijn om dan een kabel aan te moeten sluiten.

 

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Ga ik doen. Zeker verre van ideaal en veel minder mooi vanwege de extra kabels. De rest hebben we net weggewerkt. Ik geef het een week om even goed te kunnen kijken of het scheelt.

Oké, top. Ik hoor graag of dat verschil maakt!

Inmiddels bekabeld aangesloten. Zojuist ging het voor de eerste keer mis:"Sorry....(iets met geen verbinding en probeer het later opnieuw)" . Enige optie... stekker erin en eruit en hij deed het weer. Nog geen opmerkingen over een DNS-nog wat.

@HMM75: Afgelopen week vonden we een issue met zappen; als je snel zapte kon de player het niet altijd aan en kon deze crashen. We hebben zojuist een hotfix hiervoor uitgerold (2.2.2). Als je de app afsluit (back button lang ingedrukt houden) en opnieuw opstart heb je de nieuwste versie. Ben benieuwd of je het daar nog steeds op ziet!

Ik ben niet zo heel technisch aangelegd, dus graag wat verduidelijking. Welke knop is 'de back buttin'? Pijltje met bicht?? 🙄

@HMM75 de terug knop meestal een  open ronde cirkel met een pijl aan een kant kan ook zoals bij Samsung return onder staan.

Reputatie 3
Badge +1

hopen dat er snel een update komt voor itv voor philips tv’s met android ik verwacht mijn nieuwe 4k tv dinsdag hoef ik tenminste niet zn kastje erbij te hebben :)

Het is ongelooflijk maar NIEMAND bij KPN, of Samsung kan mij antwoord geven op de vraag of de smart TV app werkt op een bepaald toestel. Ook de online TV shops weten blijkbaar niets concreters over hun TV's dan de prijs van de spullen die ze verkopen.  Is die KPN smart TV app nu wel of niet op ALLE modellen van Samsung die na 2017 verkocht zijn te installeren, ik heb nog geen toestel gekocht maar laat de keuze daar wel van afhangen namelijk, het gaat bv om de Samsung 50RU7170  of Samsung 50RU7090 modellen. Bij Samsung hadden ze het erover dat alleen QE modellen het ondersteunen maar die gebruiken toch hetzelfde OS of ben ik nou gek?!?

 

Marcel

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @MarcelVossen, welkom! Goed dat je het forum hebt gevonden. De smart tv app werkt op alle modellen van Samsung uit 2017 en nieuwer. (dus niet verkocht na 2017, maar gemaakt in 2017 en later). De enige randvoorwaarde is, dat de tv toegang heeft tot de Nederlandse store. Als je een tv importeert, loop je dus het risico dat je geen toegang hebt tot de Nederlandse store en daarmee niet de app kunt downloaden. 

De “E” in QE staat voor Europa, dus je zult idd een “E” model moeten hebben. Welke letter er voor staat (Q, U, P, L, H, K) maakt niet uit. Als jij dus een UE50RU7170 of UE50RU7090 aanschaft bij een Nederlandse retailer, dan zit je goed!

 

Is er al een schatting wanneer er meer android tv's de app kunnen draaien?

Reputatie 7

Is er al een schatting wanneer er meer android tv's de app kunnen draaien?

Als die er ooit gaat komen.

Je weet, neem ik aan, dat je eenvoudig naar elke Android TV kunt casten.

Is er al een schatting wanneer er meer android tv's de app kunnen draaien?

Als die er ooit gaat komen.

Je weet, neem ik aan, dat je eenvoudig naar elke Android TV kunt casten.

Ik zou  graag wat minder kabels willen hebben en 1 aftstand. Ik wil niet allemaal moeilijk doen met naar mijn tv casten.

Zou wel jammer zijn als hij er niet komt, maar het is geen drama.

Reputatie 7

Voor televisiekijken gebruik ik alleen de afstandsbediening van KPN.

Als ik de televisie aan zet dan gaat automatisch ook de home cinema set aan voor het geluid (hdmi-ARC) en wordt het volume van de home cinema set bediend via de televisie (hdmi-CEC).

Reputatie 7
Badge +25

Is er al een schatting wanneer er meer android tv's de app kunnen draaien?

Nee, hier is nog niets over bekend.

Reputatie 6
Badge +8

Als er ooit een test komt voor een AndroidTV app dan houdt ik mij aanbevolen. Momenteel gebruik ik die van Canal Digitaal, maar zou dit liever ook bij KPN afnemen (en dan hopelijk ook met FullHD streams...)

Hallo,

 

mijn samsung tv heeft een foutmelding voor de app = kan de pagina niet laden etc. Heb geprobeerd de software te updaten maar dat lukt niet, wat te doen? Is een 49 inch tvvorig jaar gekocht.

Hoi @Tommy B : Heb je de software van de tv proberen te updaten? Heb je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Kun je het exacte type tv hier melden.

Dankjewel Erwin,

 

appheb ik verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. TV kan ik niet updaten het is een 100 hz Samsung 49 inch

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Tommy B, heb je ook het exacte type van de televisie? Die vind je op de sticker op de achterkant van de tv óf door de menu-knop van de afstandsbediening van je televisie in te drukken en dan te gaan naar ‘Ondersteuning’ en ‘Contact opnemen met Samsung’. 

 

Wat gebeurt er als je naar updates zoekt? Het lukt je wel om via het menu naar ‘Instellingen', ‘Ondersteuning’, ‘Software-update’ en Automatische update te gaan?  

Wilde het serienummer opzoeken, opeens doet de app het weer.

 

serienummer = software versie 1335

Qe49Q70RATXZT, S/n OEAW3HEM600305J

 

bij “ondersteuning” zijn de velden software update en zelfdiagnose grijs/ kom ik niet bij.

 

 

Reageer