De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Oke dat zeggen ze niet bij hun klantenservice. Gaat het dan ook niet lukken met mijn iphone als wifi hotspot en een chromecast?

Reputatie 7
Badge +28

Jawel, maar dan is jouw iPhone de bron en heb je daardoor niet alle zenders. (Wel bijna alle zenders.)

Maar op die manier kun je dus wel TV kijken via het grote scherm. 

Oke dan ga ik dat proberen. Thanks voor de info. Misschien moet je bij hun klantenservice gaan assisteren😃

Oh wat ik ook vreemd is als je smart tv verbonden is met een open wifi verbinding zoals op de haven bij mij dat de app een certificaat probleem aangeeft en als ik met mijn iphone op die open wifi zit dat de app geen probleem geeft. Weet je hoe dat komt?

Reputatie 7

Het is alleen jammer dat deze app niet werkt op een LG smart TV vanaf 2017 op bijvoorbeeld de boot of caravan. Wel op je ipad maar niet op je  smart tv. Waarom niet?? Dat is toch vreemd??

Inderdaad is de smart-TV app, in tegenstelling tot de iTV app op telefoon of tablet, alleen binnen het thuisnetwerk te gebruiken. Dit zal vast en zeker met rechten te maken hebben.

Je zou dit kunnen omzeilen door de televisie via een VPN verbinding met het thuisnetwerk te verbinden zodat het iTV platform "denkt" dat de televisie thuis staat.

Je moet de televisie dan aansluiten op een router met ingebouwde VPN cliënt en die een verbinding laten maken met een VPN server thuis.

Je zou hiervoor een GL-AR750 van GL-iNet kunnen gebruiken die je een OpenVPN verbinding laat opzetten met een OpenVPN server op bijvoorbeeld een Synology NAS thuis.

Zie ook dit bericht waarbij hetzelfde gerealiseerd wordt maar dan in combinatie met een Chromecast.

Thanks voor de info. Ik ga het eerst met de chromecast proberen. 

Reputatie 7

Thanks voor de info. Ik ga het eerst met de chromecast proberen. 

Heb je dan altijd twee telefoons en/of tablets bij je?

Je kunt namelijk niet één telefoon/tablet gebruiken voor zowel de wifi hotspot voor de Chromecast als het casten van de uitzending. 

En als je gebruik maakt van de open wifi verbinding in de haven dan zou het kunnen zijn dat je met de telefoon de Chromecast niet kunt vinden omdat er, als het goed is, STA-isolation ingericht is.

Oke duidelijk. En dat niet kunnen vinden heb je niet met de router en vpn verbinding?

Reputatie 7

Oke duidelijk. En dat niet kunnen vinden heb je niet met de router en vpn verbinding?

Klopt, dat schreef ik ook helemaal onderaan in het door mij aangehaalde bericht.

Ik heb de berichten even gelezen. Thanks. Is mij duidelijk. Blijft echt vreemd dat niemand van de klantenservice mij gisteren dit heeft kunnen vertellen. Heb 2 x 15 min in de wacht gehangen en daarna met een allervriendelijkste heer gesproken maar ook hij begreep niet waarom het niet kon. Apart toch. Blijft ook vreemd waarom in die kpn itv app voor gebruik bij bijv Smart TV niet dezelfde beperking van zenders heeft als bij de iphone of tablet. Dan had je dus geen gedoe qua rechten van al die zenders. En danwas al dat gedoe met routers niet nodig geweest. Of zie ik dit te simpel?

Reputatie 7
Badge +28

@Trivako 

Dan zou je bij gebruik thuis die zenders niet hebben op jouw TV. En dan moet je dus toch verplicht de decoder aansluiten als je naar één van die zenders wilt kijken. 

 

Oh ja dat was ik even vergeten😁. Oke dan ga ik binnenkort die router optie aanleggen. Thanks allemaal voor het meedenken en de tips👍

Reputatie 7

Oh ja dat was ik even vergeten😁. Oke dan ga ik binnenkort die router optie aanleggen. Thanks allemaal voor het meedenken en de tips👍

Houd er rekening mee dat er zo'n 7Mbps benodigd is voor een TV stream en dat er zo'n 3GB per uur verbruikt wordt. Controleer dus eerst of de open wifi op de haven voldoende bandbreedte levert als je op jouw schip zit. Als je via 4G televisie gaat kijken, weet dan dat je snel door je databundel zal zijn en dat als je een onbeperkt databundel hebt je na de eerste 5GB van de dag voor elke extra GB een (gratis) bundel moet aanvragen/activeren.

Oke bedankt. Is dat probleem met de open wifi voorbij als de haven op die open wie gewoon een wachtwoord zet? Dus als ik in een andere haven ben waar ze wifi met een ww hebben is het dan wel mogelijk met de chromecast  optie? En heb je dan altijd 2 phone/tablets nodig?

Oh en nog een vraag. Kan je Netflix wel gewoon op je smart tv kijken aan boord (als je een abonnement hebt natuurlijk)? Zonder de router etc? Of heb daar hetzelfde probleem?

Reputatie 7

Oke bedankt. Is dat probleem met de open wifi voorbij als de haven op die open wie gewoon een wachtwoord zet? Dus als ik in een andere haven ben waar ze wifi met een ww hebben is het dan wel mogelijk met de chromecast  optie? En heb je dan altijd 2 phone/tablets nodig?

Elk zichzelf respecterend semi-publiek wifi netwerk heeft "STA isolation" geïmplementeerd, dat is niet gekoppeld aan het al dan niet "open" zijn van de wifi.

Je hebt zonder zo'n routertje altijd twee telefoons of één telefoon en één tablet nodig, één telefoon of tablet om mee te casten en één telefoon om als hotspot te dienen voor de Chromecast en de andere telefoon/tablet.

En als je geen Chromecast maar een smart-TV app wilt gebruiken dan moet je dus ook nog een VPN verbinding opzetten met een VPN server thuis. Als je die niet hebt dan zal.je die dan dus ook nog aan moeten schaffen. Heel verstandig dus om eerst voor de Chromecast ootie te gaan.

👍

Reputatie 7

Aanvulling: Als een telefoon als hotspot ingesteld staat dan kan deze zelf niet ook met een ander wifi netwerk verbonden zijn. Met zo'n hotspot oplossing ben je dus altijd via 4G met Internet verbonden. Wil je via de wifi van de haven dan kan dat dus alleen via zo'n routertje.

Reputatie 7

Dan zou je bij gebruik thuis die zenders niet hebben op jouw TV.

Toch zegt @Paul_ in dit bericht dat het zenderaanbod gelijk is aan die van de iTV app.

Dat zou betekenen dat ook thuis de Duitse zenders niet via de smart-TV app gekeken kunnen worden.

Klopt, @wjb . De Duitse zenders ontbreken zelfs geheel in de Samsung KPN ITV app.

Via laptop, android en iOs zie je nog de plaatjes met doorgestreept afspeelsymbool. In de Televisie-app helemaal niet dus.

Ach, ik kijk alleen RTL met Formule 1, verder niks. Een Duits nagesynchroniseerde Amerikaanse film… nee, bedankt. En het nieuws? Dat is toch hetzelfde via de overige zenders.

Reputatie 7

De Duitse zenders ontbreken zelfs geheel in de Samsung KPN ITV app.

En dan zou de smart-TV app als "volwaardig" alternatief gezien moeten worden van een TV ontvanger? Ik denk het niet. :confounded:

 

Ach, ik kijk alleen RTL met Formule 1, verder niks. Een Duits nagesynchroniseerde Amerikaanse film… nee, bedankt. En het nieuws? Dat is toch hetzelfde via de overige zenders.

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. :wink:

Het is zeker niet een volwaardig alternatief.

Want hoe doe je teletekst? Niet. Radio zenders? Niet. 4k-zenders? Niet. Duitse zenders? Niet.

En zelfs via koper vind ik het beeld net effe mooier dan via die app. Ik zag wel dat er in de televisie-app cijfertjes bij de zenders staan. En je dus kennelijk net als met de decoder gewoon een cijfertje kunt kiezen. Zelfde zendernummers als op de decoder uiteraard.

P.S. heb net een uurtje geleden pas op de app ingelogd. Was ook wel nieuwsgierig geworden naar het zenderaanbod.

Reputatie 7

En zelfs via koper vind ik het beeld net effe mooier dan via die app.

Moet je nagaan als je glas hebt. :wink: 

Reputatie 7
Badge +7

@Trivako Is het voor jou misschien een optie om tv te kijken op de laptop (via https://tv.kpn.com/ )? Dan wordt het wellicht een stuk gemakkelijker. 

Ja dat is een optie maar op een TV is het gewoon echter. 

Reageer