De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Allemaal terechte punten natuurlijk. Persoonlijk zou ik dit nog echt zien als aanvulling op, en niet als vervanging van… Ligt wel een beetje aan je wensen..

De smarttv app is gewoon nog relatief jong, en kan nog vele stappen maken. Daar zijn we ons allemaal van bewust. En zoals met alles worden natuurlijk afwegingen gemaakt als je kijkt naar kosten/baten etc. etc. Ik kan je zo wel vertellen dat een 4K-stream voor de smarttv app niet een kwestie is van een knop omhoog draaien bijvoorbeeld. “Makkelijk” is vaak relatief wat dat betreft.

En inderdaad zijn er natuurlijk geen apps zoals Netflix binnen een app. Dat zou heel apart zijn, en lijkt me niet echt een nadeel.

Reputatie 4
Badge

Allemaal terechte punten natuurlijk. Persoonlijk zou ik dit nog echt zien als aanvulling op, en niet als vervanging van… Ligt wel een beetje aan je wensen..

De smarttv app is gewoon nog relatief jong, en kan nog vele stappen maken. Daar zijn we ons allemaal van bewust. En zoals met alles worden natuurlijk afwegingen gemaakt als je kijkt naar kosten/baten etc. etc. Ik kan je zo wel vertellen dat een 4K-stream voor de smarttv app niet een kwestie is van een knop omhoog draaien bijvoorbeeld. “Makkelijk” is vaak relatief wat dat betreft.

En inderdaad zijn er natuurlijk geen apps zoals Netflix binnen een app. Dat zou heel apart zijn, en lijkt me niet echt een nadeel.

Is ook helemaal geen nadeel, juist heel logisch. Een 4K stream is nog tot daar aan toe, maar gewoon normaal in Full HD moet toch geen probleem zijn. Is het volgens mij ook al?

Wat jammer is is dat in de huidige tijd dit vooral nog al een aanvulling wordt gezien vanuit KPN. Dit zou nou juist een van de krachten kunnen zijn om overal snel en makkelijk TV te kunnen kijken. Dat ook nog eens met eenzelfde interface! 

Net hoe je het aanpakt in je marketing. 

Reputatie 7
Badge +25

Allemaal terechte punten natuurlijk. Persoonlijk zou ik dit nog echt zien als aanvulling op, en niet als vervanging van… Ligt wel een beetje aan je wensen..

De smarttv app is gewoon nog relatief jong, en kan nog vele stappen maken. Daar zijn we ons allemaal van bewust. En zoals met alles worden natuurlijk afwegingen gemaakt als je kijkt naar kosten/baten etc. etc. Ik kan je zo wel vertellen dat een 4K-stream voor de smarttv app niet een kwestie is van een knop omhoog draaien bijvoorbeeld. “Makkelijk” is vaak relatief wat dat betreft.

En inderdaad zijn er natuurlijk geen apps zoals Netflix binnen een app. Dat zou heel apart zijn, en lijkt me niet echt een nadeel.

Is ook helemaal geen nadeel, juist heel logisch. Een 4K stream is nog tot daar aan toe, maar gewoon normaal in Full HD moet toch geen probleem zijn. Is het volgens mij ook al?

Wat jammer is is dat in de huidige tijd dit vooral nog al een aanvulling wordt gezien vanuit KPN. Dit zou nou juist een van de krachten kunnen zijn om overal snel en makkelijk TV te kunnen kijken. Dat ook nog eens met eenzelfde interface! 

Net hoe je het aanpakt in je marketing. 

Hm ja, maar je zit nog met encryptie. Dus je kan mooi (Full) HD of iets dergelijks gaan zeggen, maar dat zegt ook niet alles. Daarom hebben we het liever over hoe je het ervaart, dan de technische termen… De kwaliteit is gelijk aan wanneer je cast vanaf de app naar een Chromecast. Dat daar verbetering mogelijk is lijkt mij ook wel hoor. Dat was dus ook een vraag bij die enquête een tijdje terug, dus dit is zeker een bekende wens.

Marketing is een onderdeel inderdaad. maar ook techniek (systemen), prioriteiten, geld, externe factoren etc. 

Weet in ieder geval dat de ontwikkeling door blijft gaan, en dat we feedback waarderen en doorgeven.

Reputatie 7

...maar gewoon normaal in Full HD moet toch geen probleem zijn. Is het volgens mij ook al?

Dat zou het inderdaad al moeten zijn echter wel met een vrij grote compressie waardoor er kwaliteit verloren gaat. De beeldkwaliteit van een HD zender via de app ligt daaarbij (net) onder de beeldkwaliteit van een gewone HD zender via de TV ontvanger en flink onder de beeldkwaliteit van een HD-"Glas" zender via een TV ontvanger.

Reputatie 7
Badge +25

...maar gewoon normaal in Full HD moet toch geen probleem zijn. Is het volgens mij ook al?

compressie 

Dat woord zocht ik ja, dank je!

Slontje schrijft: overal snel en makkelijk TV te kunnen kijken

De app voor Smart TELEVISIE is alleen thuis te gebruiken. Niet buiten de deur.

Reputatie 4
Badge

Slontje schrijft: overal snel en makkelijk TV te kunnen kijken

De app voor Smart TELEVISIE is alleen thuis te gebruiken. Niet buiten de deur.

klopt maar er is ook een app welke op je telefoon en tablet te gebruiken is. 

Zou toch mooi zijn als deze allemaal dezelfde herkenbare interface zouden krijgen! Zo kan je op de mobiele app instellen welke kwaliteit je wilt bij wifi en/of 3G/4G. Zoiets zou misschien ook kunnen in de app op de smartTV, maar dan kwaliteit bij verbinding via kabel/wifi.

Zelfde interface gaat niet lukken. TV’s hebben geen touchscreen dus zal daar al een andere interface voor nodig zijn dan apparaten met touchscreen.

Reputatie 4
Badge

Zelfde interface gaat niet lukken. TV’s hebben geen touchscreen dus zal daar al een andere interface voor nodig zijn dan apparaten met touchscreen.

nou dat zou ik niet meteen zeggen. er zijn zeer veel voorbeelden waarbij dit prima het zelfde kan zijn!

Reputatie 7

Zelfde interface gaat niet lukken. TV’s hebben geen touchscreen dus zal daar al een andere interface voor nodig zijn dan apparaten met touchscreen.

nou dat zou ik niet meteen zeggen. er zijn zeer veel voorbeelden waarbij dit prima het zelfde kan zijn!

Wow, ik moet er niet aan denken de smart TV user interface in portrait mode op mijn tablet te moeten gebruiken. Sorry hoor, het kan dan zo zijn dat er bedrijven zijn die geen onderscheid maken, maar elke designer zal je er op wijzen dat die verschillende schermtypen toch echt een aparte aanpak behoeven.

Gisteren de app op mijn LG OLED 4K gezet in de hoop het KPN kastje af te kunnen voeren. Maar helaas is de beeldkwaliteit wel een stuk minder dan van het kastje.

Gaat daar nog iets aan veranderen binnenkort? Nu ziet het er best SD uit namelijk.

 

 

Reputatie 7

Gisteren de app op mijn LG OLED 4K gezet in de hoop het KPN kastje af te kunnen voeren. Maar helaas is de beeldkwaliteit wel een stuk minder dan van het kastje.

Gaat daar nog iets aan veranderen binnenkort? Nu ziet het er best SD uit namelijk.

Ik ben bang dat dat voorlopig niet gaat veranderen.

Gisteren de app op mijn LG OLED 4K gezet in de hoop het KPN kastje af te kunnen voeren. Maar helaas is de beeldkwaliteit wel een stuk minder dan van het kastje.

Gaat daar nog iets aan veranderen binnenkort? Nu ziet het er best SD uit namelijk.

Ik zie de app ook meer voor als er eens iets mis is met de ontvanger, om op te kunnen terugvallen. Niet alleen is de beeldkwaliteit minder, er zijn ook nogal wat beperkingen, waarvan het ontbreken van de radiozenders voor mij 't belangrijkste is.

Nu ziet het er best SD uit namelijk.

Daar ben ik het op mijn Samsung (43 inch UHD) niet mee eens m.b.t. live kijken. Opnamen zitten er tussen in. Beter dan SD maar niet de HD kwaliteit die je zou verwachten.

De televisie-app blijft vooralsnog een noodvoorziening (n.m.m.) bij storing ontvanger(s). Zoals vandaag.

En er zijn inderdaad best veel beperkingen waar Henk2304 al op doelt.

Reputatie 1
Badge

Zou deze app ook bij XS4ALL moeten werken? Hij accepteerde het XS4ALL abonnement nummer niet voor mij en er is geen XS4ALL tv app op de tv.

Reputatie 7
Badge +30

Zou deze app ook bij XS4ALL moeten werken? Hij accepteerde het XS4ALL abonnement nummer niet voor mij en er is geen XS4ALL tv app op de tv.

 

De app is alleen voor KPN klanten, dus dit klopt. Of dit nog gaat veranderen is niet bekend.

Waarom wil je de app gebruiken terwijl deze een aantoonbare mindere beeldkwaliteit oplevert?I Ik heb een C8, waarop de app staat, maar ik gebruik 'm eigenlijk alleen maar voor "onderzoeksdoelen”, om er b.v. op dit forum over mee te kunnen praten.. Ook radio luisteren gaat niet met de app.

Hi Henk,

 

Kan jij aangeven of dat jij, bij het wisselen tussen de NPO zenders, ook een grijze balk ervaart (halfahalf schermvullendtschermvullend, dat de app moet bufferen)? Bij geen van de commerciële zenders heb ik daar last van. Ik heb overigens een OLED55E8PLA. De snelheid van wisselen maakt niet uit, ook niet als ik van commerciële zender naar een NPO zender over schakel.

 

En zie jij bij het starten van de app ook en witte streep, aan de linkerzijde?

Witte streep, ja, een fractie van een seconde. Grijs vlak ook, en ook maar heel even. Mijn tv werkt bekabeld, dus niet via Wi-Fi.

Zoals ik al eerder zei, de app vervangt bij mij de ontvanger niet, lagere beeldkwaliteit, geen 4k, geen radio en niet alle zenders. De app is wat mij betreft vooral geschikt als alternatief voor als er een storing is met de ontvanger, niet om die te vervangen. 

Witte streep, ja, een fractie van een seconde. Grijs vlak ook, en ook maar heel even. Mijn tv werkt bekabeld, dus niet via Wi-Fi.

Zoals ik al eerder zei, de app vervangt bij mij de ontvanger niet, lagere beeldkwaliteit, geen 4k, geen radio en niet alle zenders. De app is wat mij betreft vooral geschikt als alternatief voor als er een storing is met de ontvanger, niet om die te vervangen. 

Dan ligt het in ieder geval niet aan de tv en / of verbinding (heb het ook met een bekabelde verbinding → weet dat deze max. 10/100Mbit is, terwijl Wi-Fi (afhankelijk van waar je access point is t.o.v. de tv) een hogere verbinding kan hebben). 

 

Bij mij vervangt de app vooralsnog ook niet het kastje, maar mocht er ooit een tv komen waar ik geen kastje bij kán plaatsen, wil ik graag dat de app 'naar behoren’ werkt. 

De problemen met Wi-Fi zijn de fluctuaties in snelheid en stabiliteit wat het voor streaming wat mij betreft minder geschikt maakt. Ook de ontvangers hebben een  maximum van 100 Mb/s dus dat zou voor de app ook ruim voldoende moeten zijn, zeker als je bedenkt dat  ontvangers ook 4k kunnen streamen. 

Even via mijn Samsung gekeken en daarop heb ik dat verschijnsel niet.

@Henk2304@renskoenraadt1 .

Hier ook deze TV gekozen i.v.m. alternatief bij defecte ontvanger (heb er maar 1) of storing van het ITV platform (wat er dus 29 mei weer was; laatste landelijke storing november 2015).

't Is bij mij ook maar heel even. Wat mij betreft niet de moeite van het noemen waard. 

't Is bij mij ook maar heel even. Wat mij betreft niet de moeite van het noemen waard. 

Ik wilde weten of dat dit een fout in het paneel is of in de software. Als jullie er óók 'last’ van hebben, dan  is het dus een software fout. 

Op onze nieuwe tv (SAMSUNG QE55Q64R) doet de KPN itv-app het regelmatig niet. We krijgen dan de melding “Deze pagina is niet beschikbaar. Kan de pagina niet laden. Smarttv.interactievetv.nl/v/batman is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of naar een nieuwe url verplaatst"

Buitengewoon vervelend, omdat we juist een nieuwe tv gekocht hebben omdat hier de kpn-app op te draaien zou zijn. 
We hebben nu al 3 keer gehad dat de app het een paar dagen lang niet doet.

Zijn er oplossingen of work-arounds voor dit probleem? Zo niet, dan zou KPN ook niet moeten communiceren dat de app te gebruiken is maar pilots opzetten tot het werkt.

@GertGoo 

Is de televisie via wifi of via een utp kabel verbonden. Voor de app (alles met videostreams) wordt bekabeld verbinden aanbevolen.

Afgezien van het feit dat je op een 55 inch liever de ontvanger zou willen gebruiken vanwege véél betere HD kwaliteit (en zeker als je glasvezel hebt) is het apart dat de app bij jullie problemen geeft. Hier doet ie het goed (op een Samsung UE43RU7440SXXN ), al gebruik ik 'm weinig. Alleen als ik op de ontvanger een opname te laat heb gestart is die via de APP wel v.a. het begin te zien.

En het is handig bij storingen met het ITV systeem. Al komen die weinig voor.

21/22 november 2015 landelijk storing; 29 mei 2020 gedeeltelijk storing met hangende ontvangers. Verder is het allemaal individueel.

Reageer