De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

@Emmaa16 

Toen je dit bericht plaatste was er storing (of net geweest). Hierdoor was de werking van apps (TV, tablet, smartphone, laptop) verstoord (geweest).

Mogelijk dat je daardoor opnieuw moest inloggen.

Ik heb sinds deze week een nieuwe LG oled CX tv. Hiervoor had ik een QLED van samsung. Op de samsung werkte de app goed, echter op de LG niet. Het beeld staat om de paar minuten stil. Ik heb dit alleen bij de KPN app. Niet met netflix, youtube of npo app op de tv. Als ik vervolgens met mijn telefoon de kpn app start is hij daar wel vloeiend. Hoor meerdere LG gebruikers over dit probleem. Wordt hier al iets aan gedaan of zijn er tips om dit te verbeteren? Ik gebruik wifi op de tv en die is stabiel en goede verbinding. Aan de verbinding ligt het niet. 

Ik heb twee LG's (één OLED en één LCD, beiden 4k). Ik ervaar die problemen niet. Hoe heb je de tv aangesloten op de ExperiaBox, via Wi-Fi of via een kabel?

Via Wifi. Heb het alleen bij deze app. Niet bij de overige streaming apps. Stabiele wifi. Geen probleem daar.

Oke probleem opgelost maar waarom dit de oplossing was weet ik niet. Had een Apple Airport extreme als wifi router aan de experiabox. Dit heb ik al jaren, en werkte altijd goed bij de vorige tv. Echter bij de LG gaf hij dus problemen bij de KPN app en ook bij de NPO app kwam ik vanavond achter. Toen NPO hetzelfde vertoonde moest het wel aan mijn netwerk liggen. Vreemd dat videoland, netflix en youtube geen probleem hadden. Airport er tussenuit en nu werken beide apps goed. 

Reputatie 7
Badge +30

Kan aan de instellingen liggen, Techy. Ik ben niet specifiek bekend met de AirPort Extreme maar als deze geavanceerde instellingen heeft rondom dingen als DHCP, dan kan het zijn dat je daar wat in moet aanpassen zodat AirPort en Experia Box elkaar niet in de weg zitten. Wat dan weer voor verstoring kan zorgen bij bepaalde apps.

Afgelopen vrijdag nog in de tuin via een smart tv de 1e en 2e vrije trainingen van F1 zitten kijken. 
Willen nu de race kijken en de KPN app doet het ineens niet meer.

TV aan kabel gehangen, niks.

App verwijderd, opnieuw installeren lukt niet meer.

Hoe is dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @SmartHomw, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met ons algemene topic over de smart tv app. Je geeft aan dat opnieuw installeren niet lukt. Wat gebeurt er precies, krijg je een foutmelding te zien, of doet ‘ie ander dingen niet die wel zouden moeten of andersom? 

Hoe is dit op te lossen.

Gewoon de KPN-ontvanger gebruiken.

Hoe is dit op te lossen.

Gewoon de KPN-ontvanger gebruiken.

Maar daar hebben we geen smart tv voor genomen. Wil buiten onder de overkapping ook tv willen kijken. 
 

Hoi @SmartHomw, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met ons algemene topic over de smart tv app. Je geeft aan dat opnieuw installeren niet lukt. Wat gebeurt er precies, krijg je een foutmelding te zien, of doet ‘ie ander dingen niet die wel zouden moeten of andersom? 

Hi, “installatie niet gelukt, probeer opnieuw” is de melding die we constant krijgen. 
 

Hoe is dit op te lossen.

Gewoon de KPN-ontvanger gebruiken.

Maar daar hebben we geen smart tv voor genomen. Wil buiten onder de overkapping ook tv willen kijken. 
 

SamrtTV, ik vermoed met 4k? De beperkingen van de app (beeldkwaliteit, mogelijkheden) maken de app niet direct de eerste keuze om tv mee te kijken. De app kan inderdaad handig zijn op plaatsten waar de ontvanger niet kan komen. Anderzijds is kijken via Wi-Fi nou ook weer niet het summum van tv kijken. En als je op een willekeurige plek de tv direct aansluit op een ethernetkabel kun je daar net zo goed de ontvanger tussen zetten, met alle voordelen van dien. Ik heb 2 4k SmartTv's, allebei aangesloten op een ontvanger én op een kabel en allebei voorzien van de app. Maar de app gebruik ik alleen maar om eens wat uit te proberen en in het geval er een storing aan de ontvanger is en dat is bij mij gelukkig vrijwel nooit. 

Hoe is dit op te lossen.

Gewoon de KPN-ontvanger gebruiken.

Maar daar hebben we geen smart tv voor genomen. Wil buiten onder de overkapping ook tv willen kijken. 
 

SamrtTV, ik vermoed met 4k? De beperkingen van de app (beeldkwaliteit, mogelijkheden) maken de app niet direct de eerste keuze om tv mee te kijken. De app kan inderdaad handig zijn op plaatsten waar de ontvanger niet kan komen. Anderzijds is kijken via Wi-Fi nou ook weer niet het summum van tv kijken. En als je op een willekeurige plek de tv direct aansluit op een ethernetkabel kun je daar net zo goed de ontvanger tussen zetten, met alle voordelen van dien. Ik heb 2 4k SmartTv's, allebei aangesloten op een ontvanger én op een kabel en allebei voorzien van de app. Maar de app gebruik ik alleen maar om eens wat uit te proberen en in het geval er een storing aan de ontvanger is en dat is bij mij gelukkig vrijwel nooit. 

Hij heeft het 2 dagen ervoor nog gedaan, alleen de KPN app deed het niet. In inmiddels tv naar fabrieksinstellingen terug gezet, nu installeert hij helemaal niets meer. Kan met WFi niets te maken hebben, tv staat 2 meter van de Experia box vandaan.

tv staat 2 meter van de Experia box vandaan.

2 Meter met directe "zicht verbinding” of met een paar deuren/muren e.d. ertussen? Ik ken van dit forum voorbeelden van mensen die met b.v. een slimfoon naast een EB stonden en geen verbinding konden maken. Wi-Fi is nog wispelturiger dan het weer. Eigenlijk geldt voor Wi-Fi hetzelfde als voor de app: alleen gebruiken als het écht niet anders kan.

Hoi @SmartHomw, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met ons algemene topic over de smart tv app. Je geeft aan dat opnieuw installeren niet lukt. Wat gebeurt er precies, krijg je een foutmelding te zien, of doet ‘ie ander dingen niet die wel zouden moeten of andersom? 

Hi, “installatie niet gelukt, probeer opnieuw” is de melding die we constant krijgen. 
 

Inmiddels doet de tv incl. de KPN app het gewoon weer … raar maar waar 😉

Reputatie 7

Hey, SmartHomw! Heb je daarvoor nog iets gedaan? Of een automatische software update van de smart tv misschien? Afijn, het is goed dat het weer werkt! Dank voor je bericht :)  

Hey, SmartHomw! Heb je daarvoor nog iets gedaan? Of een automatische software update van de smart tv misschien? Afijn, het is goed dat het weer werkt! Dank voor je bericht :)  

Idd fijn dat het weer werkt. Niets bijzonders gedaan, poosje de stekker eruit en toen weer alles opnieuw geïnstalleerd. Jij ook bedankt voor het bericht, altijd fijn om te weten dat De KPN wel gewoon reageert ;-)

Gaan er nog meer TV's toegevoegd worden, en in het bijzonder TV's die op Android TV draaien?

En wanneer deze toegevoegd worden, komt er dan ook een algemene Android TV app?

 

Ik gebruikt zelf een Shield TV aan mijn Philips TV, en zou graag TV willen kijken zonder kastje (vooral omdat de TV sinds enige tijd wat nukkig doet bij het wisselen van een inputkanaal)

Is al bekend wanneer er een upgrade vd beeldkwaliteit vd app te verwachten is, zodat het beeld hetzelfde is als het hd wat uit het kpn kastje komt?

Persoonlijk denk ik niet dat dat snel zal gebeuren. Het gebruik van de ontvangers heeft een aantal voordelen en beeldkwaliteit is er daar één van. Daar zal KPN naar mijn bescheiden mening niet snel van afzien. Misschien als 4k de standaard is geworden dat de app dan HD wordt... 🤔😇

Reputatie 7

Misschien als 4k de standaard is geworden dat de app dan HD wordt...

De app is al HD maar ja, door compressie heb je HD en HD en het verschil is heel goed te zien.

Ik krijg de app niet gestart op mijn nieuwe LG tv (32LM6300PLA). De tv is thuis via WIFI verbonden. Ik heb de app nu al meerdere malen geïnstalleerd en verwijderd, maar ik krijg elke keer de melding “Geen toegang tot dienst” na het invullen van het abonnementsnummer en pincode.

 

Ik heb het ook al bekabeld geprobeerd, maar ook dan krijg ik dezelfde foutmelding.

 

Wie kan mij helpen?

Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn Samsung tv. “Geen toegang tot dienst” na het invullen van het abonnementsnummer en pincode. Op mijn telefoon werkt het wel!

 

is er een storing?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Glenn en Tahsin, welkom hier. Heeft dit in het verleden wel goed gewerkt bij jullie? En is dit bij allebei sinds vanavond niet meer zo?

Ik ben een nieuwe klant bij KPN sinds 27 augustus. Heb het nog niet werkend gekregen.

Reageer