De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Sinds een paar maanden een nieuwe tv. (Juli 2020)

App geïnstalleerd, nu valt de app regelmatig weg, zwart beeld. Dit gebeurt via Wi-Fi maar ook als de internet kabel in de tv zit. De app kan niet meer op gestart worden.

We moeten dan bij de tv de stekker in en uit het stopcontact halen om de app opnieuw te activeren.

Is erg frustrerend.

Groet gross

 

Iemand een idee? Wil liever geen ontvanger aanschaffen...

Reputatie 7
Badge +25

Sinds een paar maanden een nieuwe tv. (Juli 2020)

App geïnstalleerd, nu valt de app regelmatig weg, zwart beeld. Dit gebeurt via Wi-Fi maar ook als de internet kabel in de tv zit. De app kan niet meer op gestart worden.

We moeten dan bij de tv de stekker in en uit het stopcontact halen om de app opnieuw te activeren.

Is erg frustrerend.

Groet gross

 

Iemand een idee? Wil liever geen ontvanger aanschaffen...

Vooralsnog heeft de tv-ontvanger toch de beste kwaliteit en meeste mogelijkheden, dus er valt wat voor te zeggen om een tv-ontvanger te gebruiken. Maar dat betekent niet dat de app zo belabberd moet werken natuurlijk. Heb je de app al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 

Nee nog niet, had ik ook niet aan gedacht... ga het vanavond gelijk doen.

Sinds de recente update (2.7.17) van de app voor LG staat de app niet meer in de sourcelijst (de lijst die verschijnt als ik op de sourceknop (KPN of LG abo maakt niet uit) druk van m'n LCD (LG 43UK6400PLF). Bij m'n LG OLED staat die er nog wel gewoon tussen. Op de LCD heb ik de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de TV spanningsloos gemaakt, maar zonder resultaat. Het opstarten van de app wordt op die manier een stuk bewerkelijker (moet nu helemaal via de LG content Store app).

Gelukkig staat er een 5202 bij de LCD, dus de app gebruik ik nauwelijks, maar ik wilde er toch ff melding van maken.

Dag Henk 23

Sinds de recente update (2.7.17) van de app voor LG staat de app niet meer in de sourcelijst (de lijst die verschijnt als ik op de sourceknop (KPN of LG abo maakt niet uit) druk van m'n LCD (LG 43UK6400PLF). Bij m'n LG OLED staat die er nog wel gewoon tussen. Op de LCD heb ik de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de TV spanningsloos gemaakt, maar zonder resultaat. Het opstarten van de app wordt op die manier een stuk bewerkelijker (moet nu helemaal via de LG content Store app).

Gelukkig staat er een 5202 bij de LCD, dus de app gebruik ik nauwelijks, maar ik wilde er toch ff melding van maken.

Hallo Henk 

Mag ik vragen wat 5202 betekent?

Ik heb een Samsung tv.

Hallo Henk 

Mag ik vragen wat 5202 betekent?

Ik heb een Samsung tv.

Dat is de nieuwste (4k) ontvanger van KPN.

Goedemorgen,

 

Onlangs een veranda gebouwd en daar wil ik via de app tv gaan kijken.
Ik merk echter dat de app wat achterloopt t.o.v. de interactieve tv.

Kan iemand vertellen hoeveel dit achterloopt? Ik wil voorkomen dat ik straks bijvoorbeeld mijn buren al hoor juichen voordat het juichmoment bij mij binnen komt 🙂.

 

Mvg,
Kevin

Dat 8erlopen is al een oud probleem. Jaren geleden belde ik met m'n vader (voorloper van Ziggo), hij had de tv toevallig op hetzelfde programma als ik (KPN). Ik hoorde toen al (via de telefoon) dat er dingen gezegd werden op zijn tv die ik pas vele seconden later op m'n eigen tv hoorde en met apps (tv, telefoon) is dat verschil nog groter.

Zo luister ik vaak via m'n telefoon naar de internetradio (als ik ga wandelen) en het valt mij op dat dat wel 30 s of meer 8erloopt op de radiouitzending die via de iTV-ontvanger op m'n soundbar wordt afgespeeld. En die radio loopt b.v. weer 8er op een DAB+ radio. 

Dat 8erlopen is al een oud probleem. Jaren geleden belde ik met m'n vader (voorloper van Ziggo), hij had de tv toevallig op hetzelfde programma als ik (KPN). Ik hoorde toen al (via de telefoon) dat er dingen gezegd werden op zijn tv die ik pas vele seconden later op m'n eigen tv hoorde en met apps (tv, telefoon) is dat verschil nog groter.

Zo luister ik vaak via m'n telefoon naar de internetradio (als ik ga wandelen) en het valt mij op dat dat wel 30 s of meer 8erloopt op de radiouitzending die via de iTV-ontvanger op m'n soundbar wordt afgespeeld. En die radio loopt b.v. weer 8er op een DAB+ radio. 

Bedankt voor je reactie. Is dit te ondervangen met bijvoorbeeld Digitenne?
2/3 seconde vind ik opzich niet heel erg, maar 30 seconde vertraging vind ik toch echt wel te veel.

 

edit: Ik wil overigens de app rechtsreeks vanaf de smart tv gebruiken. Dus niet casten vanaf telefoon naar tv. (Misschien dat daar nog verschil in zit?)

Bedankt voor je reactie. Is dit te ondervangen met bijvoorbeeld Digitenne?
2/3 seconde vind ik opzich niet heel erg, maar 30 seconde vertraging vind ik toch echt wel te veel.

 

edit: Ik wil overigens de app rechtsreeks vanaf de smart tv gebruiken. Dus niet casten vanaf telefoon naar tv. (Misschien dat daar nog verschil in zit?)

Wellicht, Digitenne werkt ook "live” (net als DAB+) dus geen internetstream (zoals de apps maar ook iTV zelf), maar ik weet ook niet of de vertraging in het internet zit of bij KPN zelf; in dat laatste geval zou Digitenne misschien niet al te veel oplossen. 

De app op je tv is een stream en casten is ook een stream (zodra die werkt zit de slimfoon er niet meer tussen): bron is hetzelfde en transportmedium ook, dus dat zal vast niet veel verschil maken.

 

 

 Wellicht, Digitenne werkt ook "live” (net als DAB+) dus geen internetstream (zoals de apps maar ook iTV zelf), maar ik weet ook niet of de vertraging in het internet zit of bij KPN zelf; in dat laatste geval zou Digitenne misschien niet al te veel oplossen. 

De app op je tv is een stream en casten is ook een stream (zodra die werkt zit de slimfoon er niet meer tussen): bron is hetzelfde en transportmedium ook, dus dat zal vast niet veel verschil maken.

 

Wederom bedankt voor je bericht.

Jammer dat het tv kijken niet helemaal lekker gaat @NickLeeuw :slight_frown: Gaat het bij jou ook voornamelijk om voetbal kijken? Of merk je bij alles dat het niet helemaal gaat zoals je wil? Zou je kunnen omschrijven wat er precies ‘niet normaal’ is aan het tv kijken nu?

Zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw installeren zodat we kunnen zien of het daar beter door wordt?

 

Heb alles al geprobeerd. Het probleem doet zich alleen savonds voor. Heel vreemd. Overdag gebruik ik wifi evenveel als savonds. 

Vind het ondertussen erg vervelend worden, want kan geen live voetbal meer kijken zonder dat het vastloopt. 

Voor een bedrijf als Kpn vind ik het best schandalig dat dit gebeurd. Minder grote providers hebben dit probleem niet. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @NickLeeuw. Wat vreemd dat dit alleen in de avonduren gebeurd? Ik verwacht toch dat dit aan jouw wifi verbinding ligt. Heb je de mogelijkheid om jouw tv bekabeld aan te sluiten en te testen of het dan wel goed werkt? Dan weten we het zeker. :blush:

@NickLeeuw , het zou zomaar kunnen dat er 's avond veel meer storende elementen in jouw omgeving (LED-lampen, magnetrons, Wi-Fi van de buren etc.) zijn dan overdag. Wi-Fi is en blijft een minder betrouwbare techniek, in mijn ogen alleen geschikt als een LAN-kabel écht niet kan (b.v. bij een tablet of slimfoon). En video-streams zijn ook nog eens gevoeliger voor verstoringen van het (Wi-Fi)signaal dan b.v. WhatsApp, Facebook of e-mail. Het enige wat KPN daar aan kan doen is zorgen dat er een zo goed mogelijk Wi-Fi-signaal uit de ExperiaBox komt, maar garanderen dat het goed en snel op je slimfoon, tablet of tv aankomt kunnen ze niet, evenmin trouwens als andere ISP's dat kunnen. 

@NickLeeuw , het zou zomaar kunnen dat er 's avond veel meer storende elementen in jouw omgeving (LED-lampen, magnetrons, Wi-Fi van de buren etc.) zijn dan overdag. Wi-Fi is en blijft een minder betrouwbare techniek, in mijn ogen alleen geschikt als een LAN-kabel écht niet kan (b.v. bij een tablet of slimfoon). En video-streams zijn ook nog eens gevoeliger voor verstoringen van het (Wi-Fi)signaal dan b.v. WhatsApp, Facebook of e-mail. Het enige wat KPN daar aan kan doen is zorgen dat er een zo goed mogelijk Wi-Fi-signaal uit de ExperiaBox komt, maar garanderen dat het goed en snel op je slimfoon, tablet of tv aankomt kunnen ze niet, evenmin trouwens als andere ISP's dat kunnen. 

Bedankt voor je goede uitleg! Heb weer wat geleerd. LAN-kabel is aangesloten en het werkt super! Fijne avond 

Hoi @NickLeeuw. Wat vreemd dat dit alleen in de avonduren gebeurd? Ik verwacht toch dat dit aan jouw wifi verbinding ligt. Heb je de mogelijkheid om jouw tv bekabeld aan te sluiten en te testen of het dan wel goed werkt? Dan weten we het zeker. :blush:

Heb de LAN-kabel aangesloten. Het werkt nu helemaal top! Bedankt voor je steun. 

Reputatie 1

Ik vraag mij af waarom kpn geen app heeft voor sony televisie, alleen voor Samsung en LG televisie. Wanneer kunnen klanten van kpn een app verwachten voor hun sony televisie. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hallo,

Ik heb een LG uit 2018 en daar staat de app niet in de app store. Bij bellen naar LG word ik terug verwezen naar KPN (KPN bied de app aan voor de app store). Bij contact met KPN krijg ik over de app geen verder uitsluitsel over de beschikbaarheid van de app.

Mijn probleem is dat ik mijn huis heb verbouwd en dat de Arris VIP 2952 nu achter de tv uit zicht hangt en nu zeer slecht te bedienen is met de infra rood afstandsbediening.  er is gekeken of mij de nieuwe 3K box met bluetooth bediening kan worden toegestuurd, maar dat kan niet i.v.m. slechte internet aansluiting (glasvezel is hier helaas nog niet beschikbaar). 

tot zover geen probleem. echter als ik via KPN (met postcodecheck) kijk wat ik toegestuurd krijg wanneer ik mij als nieuwe klant aanmeld, dan wordt deze wel toegestuurd.

En hier word ik dan zo moe van. als trouwe klant word je weer gedwongen over te stappen om bij een andere provider wel weer up-to-date apparatuur te krijgen voor de helft van de maandelijkse kosten die ik nu heb.

KPN, wat moet ik nu? jullie beloven van alles, maar als bestaande klant sta ik hier mooi in de kou….

Reputatie 7

Ik vraag mij af waarom kpn geen app heeft voor sony televisie, alleen voor Samsung en LG televisie. Wanneer kunnen klanten van kpn een app verwachten voor hun sony televisie. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Een Sony televisie draait op Android en je kunt eenvoudig met een telefoon of tablet naar die Sony casten. Dat werkt mijns inziens ook prima.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat de focus van KPN op de Samsung en LG ligt omdat daarmee niet gecast kan worden.

Reputatie 1

Ik vraag niet om met mijn telefoon te casten, mijn doodnormale vraag is gaat kpn een interactieve tv app zetten in de appstore zodat men van uit de tv zonder kastje tv kan kijken. Als kpn geen interactieve tv app wilt vrijgegeven dan moeten wij maar overstappen naar een provider die dat wel kan. 

Reputatie 7

Ik vraag niet om met mijn telefoon te casten, mijn doodnormale vraag is gaat kpn een interactieve tv app zetten in de appstore zodat men van uit de tv zonder kastje tv kan kijken. 

Er zijn, naar ik begrepen heb, (nog) geen plannen voor een app voor Android TV.

Voorlopig is casten de enige manier.

Als kpn geen interactieve tv app wilt vrijgegeven dan moeten wij maar overstappen naar een provider die dat wel kan. 

Ik snap dergelijke uitspraken niet. Waarom is niets goed aan een provider als deze geen app beschikbaar stelt maar een settopbox levert?

Waarom wil je geen settopbox gebruiken?

Weet je dat de beeldkwaliteit van de zowel de smart TV app (Samsung en LG) als de iTV app (Android en iOS) beduidend lager is?

Weet je dat je met de smart TV app (Samsung en LG) en de iTV app (Android en iOS) lang niet alle zenders kunt bekijken?

Weet je dat de functionaliteit van de smart TV app (Samsung en LG) en de iTV app (Android en iOS) minder is dan die van de TV ontvanger?

 

Hallo,

Ik heb een LG uit 2018 en daar staat de app niet in de app store. Bij bellen naar LG word ik terug verwezen naar KPN (KPN bied de app aan voor de app store). Bij contact met KPN krijg ik over de app geen verder uitsluitsel over de beschikbaarheid van de app.

Ik heb 2 LG's uit (eind) 2017 (een OLED en een LCD) en daar doet de app 't wel op, maar ik geef zeer duidelijk de voorkeur aan de STB.

Reputatie 1

Leg mij dan eens uit, waarom ik het wel op een telefoon en of tablet kan en niet op een Android tv. Wilt kpn dit niet of kunnen ze dit niet. Ze willen de grootste en de beste jongen van de klas zijn, maar lopen wel achter de feiten aan. 😉 

Reputatie 7

Leg mij dan eens uit, waarom ik het wel op een telefoon en of tablet kan en niet op een Android tv.

Er is simpelweg nog geen app ontwikkeld voor Android TV.

Zo'n app vraagt om een andere user interface omdat de bediening heel anders is (afstandsbediening versus touch). Ik snap heel goed dat ze eerst hun pijlen richten op Samsung en LG die tezamen een veel groter marktaandeel hebben dan Sony en Philips (de Android merken) wetende dat je op een Android TV via casten een prima werkend alternatief hebt. Ik geef ze groot gelijk en dat terwijl ook ik een Sony KD-43XD8305 gebruik.

Overigens zal ik uiteraard gewoon via een TV ontvanger blijven kijken want alleen via een TV ontvanger kan ik genieten van de hoogste beeldkwaliteit. Ik ga echt geen consessies doen aan de beeldkwaliteit. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat het voordeel is van die app immers ook nu bedien ik alles met één afstandsbediening.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Arjan1968! Wat gek dat je de App niet kunt vinden. Aangezien je ook al contact hebt gehad met mijn collega, ben ik bang dat ik weinig voor je kan betekenen. Is de type LG gemaakt in 2018 of heb je e tv gekocht in 2018? 
Ik kan intern wel even navragen of jou type LG de App zou moeten kunnen installeren. Kun je mij enkele gegevens geven over de tv? Ik weet niet wat mijn collega's precies nodig hebben om dit na te trekken namelijk. Type, bouwjaar & Serienummer lijkt mij voldoende. 

 

Reageer