De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Na de transitie van Telfort naar KPN nu eindelijk de app kunnen installeren op mijn Samsung TV. Werkt allemaal prima echter de gebruikte framerate is blijkbaar 25fps ipv de 50fps die wordt gebruikt via het tv kastje van KPN. Vraag is of dit nog gaat veranderen. De framerate van 25 naar 50fps op de iTV app voor de Samsung TV. 

Wat je aangeeft klopt. Je merkt dit voornamelijk bij snelle beelden zoals voetbalwedstrijden inderdaad. Er wordt wel gewerkt aan die 1080p50 bij de grote sportzenders (Fox Sports wat binnenkort ESPN heet, en Ziggo Sport) voor de online streams. Ik weet niet exact wanneer, maar het komt er dus wel aan.

Reputatie 7
Badge +24

Na de transitie van Telfort naar KPN nu eindelijk de app kunnen installeren op mijn Samsung TV. Werkt allemaal prima echter de gebruikte framerate is blijkbaar 25fps ipv de 50fps die wordt gebruikt via het tv kastje van KPN. Vraag is of dit nog gaat veranderen. De framerate van 25 naar 50fps op de iTV app voor de Samsung TV. 

Op de dag dat de app dezelfde kwaliteit (en betrouwbaarheid) gaat bieden als het kastje mag je er 5 euro per maand voor gaan betalen. Let maar op. Dan blijft die echt niet gratis.

Reputatie 7

Na de transitie van Telfort naar KPN nu eindelijk de app kunnen installeren op mijn Samsung TV. Werkt allemaal prima echter de gebruikte framerate is blijkbaar 25fps ipv de 50fps die wordt gebruikt via het tv kastje van KPN. Vraag is of dit nog gaat veranderen. De framerate van 25 naar 50fps op de iTV app voor de Samsung TV. 

Wat je aangeeft klopt. Je merkt dit voornamelijk bij snelle beelden zoals voetbalwedstrijden inderdaad. Er wordt wel gewerkt aan die 1080p50 bij de grote sportzenders (Fox Sports wat binnenkort ESPN heet, en Ziggo Sport) voor de online streams. Ik weet niet exact wanneer, maar het komt er dus wel aan.

Wat je dus zegt is dat de framerate niet aangepast zal worden uitgezonderd een paar sportzenders. Klopt dat?

Reputatie 7
Badge +25

Na de transitie van Telfort naar KPN nu eindelijk de app kunnen installeren op mijn Samsung TV. Werkt allemaal prima echter de gebruikte framerate is blijkbaar 25fps ipv de 50fps die wordt gebruikt via het tv kastje van KPN. Vraag is of dit nog gaat veranderen. De framerate van 25 naar 50fps op de iTV app voor de Samsung TV. 

Wat je aangeeft klopt. Je merkt dit voornamelijk bij snelle beelden zoals voetbalwedstrijden inderdaad. Er wordt wel gewerkt aan die 1080p50 bij de grote sportzenders (Fox Sports wat binnenkort ESPN heet, en Ziggo Sport) voor de online streams. Ik weet niet exact wanneer, maar het komt er dus wel aan.

Wat je dus zegt is dat de framerate niet aangepast zal worden uitgezonderd een paar sportzenders. Klopt dat?

Nee, niet helemaal. Wat ik zeg/bedoel is dat die sportzenders als eerst aan de beurt zijn bij die verbetering. Ik durf gewoonweg nog niets te zeggen over andere zenders, maar het is niet verstandig om die conclusie te trekken. Klinkt zo definitief. :wink:

Reputatie 7
Badge +20

Na de transitie van Telfort naar KPN nu eindelijk de app kunnen installeren op mijn Samsung TV. Werkt allemaal prima echter de gebruikte framerate is blijkbaar 25fps ipv de 50fps die wordt gebruikt via het tv kastje van KPN. Vraag is of dit nog gaat veranderen. De framerate van 25 naar 50fps op de iTV app voor de Samsung TV. 

 

TV uitzendingen zijn altijd 25 frames per seconde.

Die worden per half beeld uitgezonden.

Dus 50 halve beelden per seconde.

Voor het oog lijkt het op 50 beelden per seconde en het beeld is gewoon goed.

 

Het probleem van een minder beeld komt door de bitrate van de stream.

HD bij IPTV app is lager dan 5MB en dat zie je.

Bij HD op het kastje is het 7,5MB, dat is al beter.

Bij HD glas (helaas maar 10 kanalen nog, 661-670) is het de originele bitrate van 12,5MB en dat beeld is gewoon goed.

Voor 4K is het 25MB, maar voor 4K heb je ook een veel hogere bitrate nodig.  Veel meer beeldpunten dan bij 2K (HD).

Reputatie 7
Badge +25

HD bij IPTV app is lager dan 5MB en dat zie je.

Niet helemaal. Bij Live TV is het op dit moment maximaal 6 Mbps. Dus niet per definitie lager dan 5Mbps. Maar dat kan dus wel lager natuurlijk. (ik neem trouwens even aan dat je Mb bedoelt, en niet MB)

Reputatie 7

Voor 4K is het 25MB, maar voor 4K heb je ook een veel hogere bitrate nodig.  Veel meer beeldpunten dan bij 2K (HD).

Bij 4K wordt de H.265 (HEVC) videocodec gebruikt en die heeft een veel efficiëntere compressiemethodiek waardoor je met veel minder bandbreedte toe kan. H.265 is wel tot 8 keer efficiënter dan H.264.

Ik kijk ook meestal via het kastje en dan de kanalen met de hoge bitstream. Glas dus. 

Maar soms is het wel even makkelijk. Plus NLZiet heeft al 50fps op alle belangrijke zenders. Wel via Apple TV4K dan. Dus hopen dat KPN daar ook een app voor maakt. 

Reputatie 7
Badge +20

Voor 4K is het 25MB, maar voor 4K heb je ook een veel hogere bitrate nodig.  Veel meer beeldpunten dan bij 2K (HD).

Bij 4K wordt de H.265 (HEVC) videocodec gebruikt en die heeft een veel efficiëntere compressiemethodiek waardoor je met veel minder bandbreedte toe kan. H.265 is wel tot 8 keer efficiënter dan H.264.

 

Hoi wjb, dank je.

Ik bedoelde de cijfers in het algemeen.

Bij 4K was het anders inderdaad een hele hoge stream geworden. 

Maar ik heb nog geen 4K en anders is onze internetsnelheid via ftth geen probleem gelukkig. 

 

Even off-topic: 

Wat betreft 4K, misschien in 2021, 48 inch Oled LG of 50 inch Qled Samsung. 

Zijn we nog niet over uit.

@joop2011 , kijk ff in de recente Consumentengids (en kies dan de LG).

 

Sorry, beetje off-topic.

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 , kijk ff in de recente Consumentengids (en kies dan de LG).

 

Sorry, beetje off-topic.

Mijn dank is groot.

Goede Middag,

 

Is er al iets bekend over de releasedatum van de app voor de philips televisies? 

 

Alvast dank

 

mvg

 

Michiel

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Michiel N2, nog niet helaas!

Dit is de derde keer in drie weken tijd dat de iTV app wéér de URL niet kan vinden. (Samsung QLED 55Q90T)

 

Superfijn om geen losse tv ontvanger te hebben, maar de app is echt buggy. Zie ook mijn andere topic met issues bij doorspoelen. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ha @Michiel N2, nog niet helaas!

@Marcia_ 

 

Kan ik het apk bestand wat wordt gebruikt voor andere android televisies ergens downloaden? Dat het niet goed ondersteund wordt geloof ik wel, dan kan ik het zelf testen. 

Canal Digitaal heeft overigens wel een app beschikbaar voor philips televisies

@Michiel N2 .  De app heeft wel een hoop beperkingen.

HINT: gebruik eens Chromecast (n.b. ingebouwd in een Philips!) i.c.m. de app in je smartphone. Dat is vrijwel hetzelfde als de KPN ITV app die ik in m'n Samsung heb. Maar heb ik bewust gekocht als backup voor evt. defecte decoder (waar ik er maar één van heb).

Maar inmiddels heb ik ook een (losse) chromecast wat de app in je tv eigenlijk overbodig maakt.

Reputatie 2

Omdat er nu een lg tv hebben nu kijken met smart app. Wat een tegenvaller. Dat de tv het vertikt om te onthouden dat er niet kijken via de ci+ module maar via de app, zal wel liggen aan lg.

 

Maar de app zelf maakt me ook niet bij. Het beeld in gelijk te zien wat er op tv is, is fijn. Maar als ik in de gids kijk wat er eerder was om deze terug te kijken, lukt dat niet. Hij gaat als ik naar rechts klik op de keuze kanalen ipv terug in de gids. En als ik datum wijzig en terug ga, kom ik toch op volgende week terecht ipv bijv gisteren. Ook pauzeren lukt niet, zo vraagt dan ook USB opslag. Grgrgr. Wat gaat er fout. Wat kan ik er aan doen? 

Wordt er moedeloos van. Probeer mee te gaan in de digitale revolutie maar hier wordt ik toch echt gefrustreerd van 

 

Nelleke 66 jaar

 

Admin:  bericht naar lopend topic verplaatst

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Schorpioentje, welkom! Voor zover ik weet, moet alles wat jij noemt gewoon kunnen met de app! Zou je 'm misschien kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Je kunt via het menu van de tv ook eens kijken of jouw tv wel de laatste firmware heeft.

Reputatie 2

Was even zoeken hoe app te verwijderen maar het lukte. En toen de nieuwe app en voila : ik zie de keu ze kijk terug 😉 en ik kan verder terug! Bedankt voor de tip. En tv ingesteld dat deze zelf de firmware update

Maar….

als ik op programma in de toekomst klik, dan krijg ik keuze voor herinnering en geprogrammeerde opname en daarna vraagt de app om USB opslag.  Kan ik alleen opnames inzetten via app op smartphone?

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel gek @Schorpioentje, je zou gewoon opnames moeten kunnen maken. Zou je een screenshot kunnen plaatsen van de melding? En zou je voor de zekerheid ook vast jouw profiel willen voorzien van gegevens. Mocht ik dan actie moeten ondernemen kan dat meteen. 

@Michiel N2.  De app heeft wel een hoop beperkingen.

HINT: gebruik eens Chromecast (n.b. ingebouwd in een Philips!) i.c.m. de app in je smartphone. Dat is vrijwel hetzelfde als de KPN ITV app die ik in m'n Samsung heb. Maar heb ik bewust gekocht als backup voor evt. defecte decoder (waar ik er maar één van heb).

Maar inmiddels heb ik ook een (losse) chromecast wat de app in je tv eigenlijk overbodig maakt.

@PeterG  dit had ik al werkend op mijn vorige tv, maar ik heb een android tv gekocht om alles te kunnen integreren zonder stb's en chromecasts. Ik heb ook Canal digitaal, en die app werkt perfect. Ik had verwacht dat KPN ook wel lekker zou meedoen met de moderne tijd, maar das een tegenvaller. 

Heeft iemand wel de apk los beschikbaar? want ik zou wel graag willen testen

Reputatie 7

Heeft iemand wel de apk los beschikbaar? want ik zou wel graag willen testen

Als jij in Google zoekt naar itv kpn app apk dan zal je die vast wel kunnen vinden.

Heeft iemand wel de apk los beschikbaar? want ik zou wel graag willen testen

Als jij in Google zoekt naar itv kpn app apk dan zal je die vast wel kunnen vinden.

@wjb Dat heb ik natuurlijk allang gedaan, alleen krijg ik dan de apk voor telefoons en niet de apk die op de market voor televisies beschikbaar is. Of gebruikt men hiervoor dezelfde apk?

Reputatie 7

Er is geen iTV app van KPN voor Android televisies.

Reputatie 4
Badge +1

Ik denk dat het alwel genoemd is, maar met een google Chromecast kan je op bijna iedere tv goed de KPN ITV app streamen.

Reageer