De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 7

Ik denk dat het alwel genoemd is, maar met een google Chromecast kan je op bijna iedere tv goed de KPN ITV app streamen.

En bij een Android televisie zit die Chromecast standaard al ingebouwd.

@Michiel N2 schreef: maar ik heb een android tv gekocht om alles te kunnen integreren zonder stb's en chromecasts.

Dat had voor KPN nou net geen zin. KPN ondersteunt Tizen en WebOS.

En verder wat @wjb  hierboven al aanhaalt. Streamen van af smartphone of tablet naar de in de Android TV ingebouwde Chromecast. Want dat zit juist ingebouwd in die Android TV. Dus dit 

alles te kunnen integreren zonder (...) chromecasts.

gaat dus niet op.

Ik heb inmiddels niet zo veel vertrouwen meer in de ontwikkelambities van KPN. Chromecast of stb is niet meer van deze tijd, dit zijn oplossingen om achterhaalde apparatuur nog een paar jaartjes langer te kunnen gebruiken.

 

Maar omdat ik graag in oplossingen denk heb ik inmiddels een abonnement bij canal digitaal hierbij werkt de app perfect. Ook iptv is een goede oplossing. Netflix, Videoland en Disney+ heb ik inmiddels goed draaiend en kan ik allemaal met 1 afstandsbediening en zonder houtjes touwtjes oplossingen gebruiken.

iedereen dank voor het meedenken. 

 

 

Sinds vanavond opent de iTV app niet meer op onze Samsung TV (model 2020). We krijgen een foutmelding code 118 maar deze code bestaat niet.  Is er een storing?

We kijken TV via de Smart  iTV app en niet via de TV-ontvanger.

Wat betekent de foutcode 118? 

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Helaas werkt de app op Samsung modellen van 2020 niet goed. Meestal problemen met opnamen kijken. Maar jij krijgt 'm helemaal niet aan de praat, @Patjematje , begrijp ik. Al eens opnieuw geïnstalleerd?

Kijk anders gewoon via de ontvanger. Er gaat een wereld voor je open. Sowieso een mooier beeld. Vloeiender, wat zeker sport ten goede komt.
Minpunten van de app, zie hier.

En heb je de Samsung ONE Remote afstandsbediening, zoals hier, dan wordt ik er ook niet vrolijk van.

Sinds Oudjaarsdag... Error code -21 ERR_NETWORK_CHANGED (zie mijn eerdere post). De app kan de URL smarttv.tv.kpn.com niet vinden. Nieuwjaarsdag werkte de app weer even en vandaag ligt deze er weer uit. 

 

Kom op nou, waarom is de iTVapp (Tizen, Samsung 90T 2020) zo vaak down. Er moet toch een development team zijn die überhaupt (automatische) testen draait op de productie omgeving van de app. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Banse! De site zou gewoon benaderbaar moeten zijn. Als je de site een keer afsluit en opnieuw probeert te zoeken, gaat de foutmelding dan weg? 
Is het niet gewoon handiger om de App te downloaden op jouw Samsung tv, of is dit een optie? 

Reputatie 7

Is het niet gewoon handiger om de App te downloaden op jouw Samsung tv, of is dit een optie? 

@Banse heeft het toch ook over de app?!

@Lisa Misschien heb je er overheen gelezen, maar ik gebruik de KPN iTV app op de Samsung TV. De app benaderd dus die URL en dat werkt (heel vaak) niet. App is al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Tizen is geüpdatet naar de laatste versie. 

 

Zie bijgevoegde foto. 

 

 

Op dit moment (2 jan. 14:20 uur) werkt de app hier op de Samsung (2019 model). Dan lijkt me dat webadres bereikbaar.
En als het bij jouw dan niet zo is, lijkt me dat toch het “Samsung model 2020” probleem.

 @Banse , je hebt toch wel KPN als provider?? En niet BudgetThuis of Oxxio?

@PeterG Ik heb ook het vermoeden dat het in het 2020 model zit. Zeker als jij wel verbinding hebt. En ik heb KPN internet en TV. 

Denk dat er toch een big zit tussen de Tizen versie op de 2020 Samsung modellen en de iTV app. 

@PeterG , werkt nu bij mij ook weer. App verwijderd, geïnstalleerd, ingelogd en hij draait. Ben benieuwd voor hoe lang. 

Reputatie 7
Badge +17

Sorry, verkeerd gelezen!

Aangezien het bij PeterG wel gewoon werkt, ligt het dus niet aan de app of website zelf, maar aan de app in combinatie met jouw televisie. Goed dat je dit aankaart. Ik heb jouw signaal doorgezet naar ons ontwikkelingsteam.

De KPN Smart TV app is als eerste beschikbaar op de smart tv's van Samsung (bouwjaar 2017 of nieuwer). Andere merken en modellen volgen later.

Het is ondertussen al ruim een jaar later, kunnen jullie aangeven wanneer er uitbreiding komt? ik heb een Philips Smart TV en wil graag gebruik maken van deze functionaliteit.

Reputatie 7
Badge +19

Op dit moment wordt er flink geinvesteerd in het nieuwe tv-menu @Wilco21. Daarbij zijn we tegen aardig wat issues aangelopen (zie het topic over het nieuwe menu) Hierdoor staat de ontwikkeling van de itv app voor smart tv's op een heel laag pitje. Of en wanneer er meer tv's gebruikt kunnen gaan worden is niet bekend op dit moment. 

Reputatie 2

De KPN Smart TV app is als eerste beschikbaar op de smart tv's van Samsung (bouwjaar 2017 of nieuwer). Andere merken en modellen volgen later.

Het is ondertussen al ruim een jaar later, kunnen jullie aangeven wanneer er uitbreiding komt? ik heb een Philips Smart TV en wil graag gebruik maken van deze functionaliteit.

Zou inderdaad mooi zijn voor de Philips TV (Android) om daarmee die super trage ontvanger mee te kunnen omzeilen, Apple TV app zou ook wat sneller mogen verschijnen...

Reputatie 2

Op dit moment wordt er flink geinvesteerd in het nieuwe tv-menu @Wilco21. Daarbij zijn we tegen aardig wat issues aangelopen (zie het topic over het nieuwe menu) Hierdoor staat de ontwikkeling van de itv app voor smart tv's op een heel laag pitje. Of en wanneer er meer tv's gebruikt kunnen gaan worden is niet bekend op dit moment. 

Prioriteiten stellen !! oude menu was prima, klaagde ook geen mens over, nu 238 pagina's klachten. 

Reputatie 3
Badge +1

Echt fijn dat dit binnenkort mogelijk wordt. Graag ook zsm voor de Sony Bravia series. Dit is echt puur comfort en gemak voor klanten. Het zou voor ons echt heel fijn zijn wanneer deze app ook snel beschikbaar komt voor Sony Android TV’s. We hebben nu allemaal kabels door ons huis lopen en die TV kastjes kosten best veel energie

Reputatie 7

Echt fijn dat dit binnenkort mogelijk wordt. 

Er zijn helemaal (nog) geen plannen om voor Android TV een iTV app te ontwikkelen.

Weet ook dat de beeldkwaliteit en functionaliteit van de smart-TV app niet kunnen tippen aan die van een TV ontvanger en ik snap echt niet hoe mens daar genoegen mee kunnen hebben.

Reputatie 2

Wanneer komt de app beschikbaar voor de Panasonic TV?

Reputatie 7
Badge +20

Wanneer komt de app beschikbaar voor de Panasonic TV?

Hier is nog niets over bekend, vooralsnog zijn hier geen plannen voor. Mocht dit in de toekomst wijzigen, dan zullen we dat hier delen!

en die TV kastjes kosten best veel energie

Als je nog ergens een spaarlamp (of nog erger: gloeilamp) hebt kun je die vervangen door een LED-lamp. Dan heb je het energieverbruik van een iTV-ontvanger (5-6 W) er al weer helemaal uit. Er voor die 6 W krijg je een doorgaans veel beter beeld dan bij de app (om over teletekst, radio e.d. nog maar te zwijgen).

Reputatie 2

@Lisa Misschien heb je er overheen gelezen, maar ik gebruik de KPN iTV app op de Samsung TV. De app benaderd dus die URL en dat werkt (heel vaak) niet. App is al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Tizen is geüpdatet naar de laatste versie. 

 

Zie bijgevoegde foto. 

 

 

Ik heb dit ook om de haverklap, de conclusie dat dit aan de app i.c.m. de tv van @Banse ligt lijkt me iets makkelijk @Denise_ . Ik gebruik uit Samsung Frame uit 2020 en een andere Samsung uit 2018 of 2019 in de slaapkamer. 

Er is wel een redelijk vlotte fix voor @Banse . In het Samsung app menu kun je bij de KPN app aangeven dat je hem opnieuw wil installeren. Dan werkt het direct weer, zonder dat je opnieuw je username en password hoeft op te geven. Dit moet ik 1 keer per week doen sinds een maand of 2, op beide toestellen. Kost je 1 minuut.

@onne81 Helemaal met je eens. Dank voor de tip, die werkt goed. Helaas wel een paar keer per week....

In het Samsung app menu kun je bij de KPN app aangeven dat je hem opnieuw wil installeren.

Euh, waar geef je dat aan @onne81@Banse ?

Als ik via apps (de vier rondjes in vierkantopstelling) naar de app ga dan kan ik kiezen uit “open” en via “meer” (drie kleine rondjes) voorwaarden en uitleg over de app.

Overigens heb ik geen enkel probleem (...). De app start hier altijd. Gebruik ‘m alleen voor On demand (net als bij Netflix starten afleveringen dan achter elkaar). Live kijken en opnames zijn écht een véél mooier beeld via de decoder. (die werkt ook altijd :wink: ).

Ik sluit altijd de app eerst af voordat ik de TV uitzet.

De Frame heeft een dusdanig formaat (v.a. 50 inch toch?) zonde van de app-beeldkwaliteit t.o.v. die van de decoder.

De app heeft ook flink wat minpunten/tekortkomingen.

Reageer