De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Is het mogelijk om bij LG TV's de ITV app gelijk te laten opstarten met de TV? Andere apps kan ik wel meteen laten opstarten maar het lijkt wel alsof dat met de KPN app niet kan?

Dat ligt er een beetje aan welke tv je hebt. Ik heb zowel een OLED als een LCD uit hetzelfde bouwjaar. Bij de OLED kan ik de iTV app via de Store aanzetten, maar ook via de bronselectieknop (source, zowel op de LG als de KPN AB). Als je 'm via die knop aanzet zal die dat onthouden als je 'm uitzet, net zoals die dat doet voor andere invoerbronnen. Bij de LCD ontbreekt die optie en zul je 'm dus telkens via de Store moeten aanzetten.

Overigens gebruik ik de app alleen in noodgevallen, want hij is t.o.v. de ontvanger nogal beperkt qua mogelijkheden en resolutie.

Reputatie 4
Badge

De TV ontvangers van KPN laat anders ook te wensen over. 

Ik ben anders zeer te spreken over mijn TV ontvangers.

Die werken altijd en geven een zeer goede beeldkwaliteit.

Ik zou je willen adviseren om eens een uitzending naar een Android televisie te casten en de beeldkwaliteit te vergelijken met de beeldkwaliteit van dezelfde uitzending via de TV ontvanger. Weet dat de streams bij dat casten dezelfde streams zijn die ook via de iTV app, smart TV en iTV site geleverd worden. Als je die twee naast elkaar gezet hebt, vertel me dan nog eens of je echt nog steeds jouw Apple TV wilt gebruiken i.p.v. een TV ontvanger.

 

Maar wat jij denkt is dus blijkbaar belangrijker dan wat klanten vinden (ik zou maar eens op bijvoorbeeld Tweakers of Apple sites maar eens na lezen).

Nee, mijn mening is er maar één van velen en heeft uiteraard niet meer waarde dan jouw mening of de mening van iemand anders. Wat ik wel probeer aan te geven is dat een commerciële instelling zoals KPN altijd de kosten tegen de baten zal afzetten en als onder de streep een rood cijfer over blijft dan kan je beter in iets anders investeren. Één van de grootste pijlers daarbij is uiteraard het volume in potentiële afnemers. En als je daar eens objectief (zonder Apple bril) naar kijkt dan zal je begrijpen waarom de situatie is zoals die is.

Leuk relaas, maar ik blijf het “heel apart” vinden dat een “commerciële instelling” (die een kwartaal omzet van 1,35 miljard draait) niet wat beter naar betalende klanten luistert. Je betaalt jarenlang hetzelfde als iedereen, maar krijgt niet dezelfde functionaliteiten.

Dat is een andere insteek- namelijk dat van een (voormalige-) KPN klant en dat is dus blijkbaar niet hetzelfde… 

 

https://tweakers.net/nieuws/177344/kpn-verliest-meer-breedbandklanten-ondanks-groei-van-glasvezelaansluitingen.html

Reputatie 7

Je betaalt jarenlang hetzelfde als iedereen, maar krijgt niet dezelfde functionaliteiten.

Welke functionaliteit krijg jij dan niet die anderen wel krijgen?

Reputatie 6
Badge +3

Dit is net als de canaal-digitaal app HD en geen FullHD, leuk voor nood niks meer niks minder

Reputatie 4
Badge

Je betaalt jarenlang hetzelfde als iedereen, maar krijgt niet dezelfde functionaliteiten.

Welke functionaliteit krijg jij dan niet die anderen wel krijgen?

App voor smart TV. weet je nog dat er wél een app voor smar TV’s van Samsung en LG beschikbaar zijn?

Reputatie 7

Verder heeft nu (na T-Mobile) zelfs Ziggo nu zo’n app. Dus KPN blijft weereens achter

Die app van Ziggo is met zijn 720p50 ook niet alles.

 

Reputatie 4
Badge

Dit is net als de canaal-digitaal app HD en geen FullHD, leuk voor nood niks meer niks minder

Én een goed idee voor slaapkamers. Zonder dat je die extra TV kastjes hoeft aan te schaffen. En die beeldkwaliteit van die kastjes is dan óók niet “je van hét”… En dat is dan een meer dan prima alternatief. Temeer je ook een Netflix- Videloand-, Apple TV+, en Disney+ app, op Apple TV hebt.

Reputatie 7

Je betaalt jarenlang hetzelfde als iedereen, maar krijgt niet dezelfde functionaliteiten.

Welke functionaliteit krijg jij dan niet die anderen wel krijgen?

App voor smart TV. weet je nog dat er wél een app voor smar TV’s van Samsung en LG beschikbaar zijn?

Maar die app voor Samsung en LG televisie krijg jij toch ook gewoon, dat is toch voor iedereen gelijk?

Reputatie 4
Badge

Verder heeft nu (na T-Mobile) zelfs Ziggo nu zo’n app. Dus KPN blijft weereens achter

Die app van Ziggo is met zijn 720p50 ook niet alles.

 

Ligt dus een fijne uitdaging bij KPN om het beter te doen 😉

Reputatie 7

Dit is net als de canaal-digitaal app HD en geen FullHD, leuk voor nood niks meer niks minder

Én een goed idee voor slaapkamers. Zonder dat je die extra TV kastjes hoeft aan te schaffen.

De meeste abonnees hebben ook het opnemen pakket en dan heb je dus voor €0,01 een 2e TV ontvanger voor op de slaapkamer. Dat is een stuk goedkoper dan €159,- voor een Apple TV. 

Reputatie 4
Badge

Je betaalt jarenlang hetzelfde als iedereen, maar krijgt niet dezelfde functionaliteiten.

Welke functionaliteit krijg jij dan niet die anderen wel krijgen?

App voor smart TV. weet je nog dat er wél een app voor smar TV’s van Samsung en LG beschikbaar zijn?

Maar die app voor Samsung en LG televisie krijg jij toch ook gewoon, dat is toch voor iedereen gelijk?

Nou nee. Ik heb een Philips (nou ja, TP Vision) TV uit 2013. Die heeft geen fatsoenlijk OS (toen al iets vaags en nú Android TV)… Het smart gedeelte gebruik ik dus niet, ik heb hem niet eens op WiFi aangesloten

Reputatie 7

Ligt dus een fijne uitdaging bij KPN om het beter te doen 😉

KPN levert dan in ieder geval nog 1080p25 maar helaas ook met een hoge compressie waardoor er een heleboel kleurdiepte verloren gaat. Het is niet voor niets dat een HD-"Glas" TV stream van 12,5Mbps vergt terwijl zo'n stream via de app blijft steken op 6Mbps.

Reputatie 7

Je betaalt jarenlang hetzelfde als iedereen, maar krijgt niet dezelfde functionaliteiten.

Welke functionaliteit krijg jij dan niet die anderen wel krijgen?

App voor smart TV. weet je nog dat er wél een app voor smar TV’s van Samsung en LG beschikbaar zijn?

Maar die app voor Samsung en LG televisie krijg jij toch ook gewoon, dat is toch voor iedereen gelijk?

Nou nee. Ik heb een Philips (nou ja, TP Vision) TV uit 2013. Die heeft geen fatsoenlijk OS (toen al iets vaags en nú Android TV)… Het smart gedeelte gebruik ik dus niet, ik heb hem niet eens op WiFi aangesloten

Maar dat laat toch onverlet dat jij, net als ik met een Sony Android 4K, precies dezelfde functionaliteit geleverd krijgt alleen maak je er geen gebruik van en dat is natuurlijk jouw eigen keuze.

@Faas1975

Nou nee. Ik heb een Philips (nou ja, TP Vision) TV uit 2013.

Hier ook zelfde Philips uit 2013 op de slaapkamer. Werkt prima met Chromecast!! Zeer tevreden over. Vele malen goedkoper dan zo'n appel ding. En alle apps die op m'n smartphone staan (netflix, kpn itv, npo start) gaan prima.
Doordat ik ook de usb (voor de stroomvoorziening) van de chromecast in de tv heb ook maar één stekker i.h. stopcontact en staat de Chromecast niet 24/7 maar aan.

Reputatie 4
Badge

Je betaalt jarenlang hetzelfde als iedereen, maar krijgt niet dezelfde functionaliteiten.

Welke functionaliteit krijg jij dan niet die anderen wel krijgen?

App voor smart TV. weet je nog dat er wél een app voor smar TV’s van Samsung en LG beschikbaar zijn?

Maar die app voor Samsung en LG televisie krijg jij toch ook gewoon, dat is toch voor iedereen gelijk?

Nou nee. Ik heb een Philips (nou ja, TP Vision) TV uit 2013. Die heeft geen fatsoenlijk OS (toen al iets vaags en nú Android TV)… Het smart gedeelte gebruik ik dus niet, ik heb hem niet eens op WiFi aangesloten

Maar dat laat toch onverlet dat jij, net als ik met een Sony Android 4K, precies dezelfde functionaliteit geleverd krijgt alleen maak je er geen gebruik van en dat is natuurlijk jouw eigen keuze.

Je weer het leuk te brengen, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik krijg de functionaliteit niet geleverd, puur omdat ik dat apparaat niet heb. 

 

Reputatie 4
Badge

@Faas1975

Nou nee. Ik heb een Philips (nou ja, TP Vision) TV uit 2013.

Hier ook zelfde Philips uit 2013 op de slaapkamer. Werkt prima met Chromecast!! Zeer tevreden over. Vele malen goedkoper dan zo'n appel ding. En alle apps die op m'n smartphone staan (netflix, kpn itv, npo start) gaan prima.
Doordat ik ook de usb (voor de stroomvoorziening) van de chromecast in de tv heb ook maar één stekker i.h. stopcontact en staat de Chromecast niet 24/7 maar aan.

Stroomverbruik is te verwaarlozen van dat “Apple ding”.
De functionaliteit is ook beperkter van dat Google Ding t.o.v. de Apple TV. Een ander nadeel is het casten zelf. Verder is de software ondersteuning beperkt. Grootste nadeel: het is van Google. Die vertouw ik dus niet.

 

Reputatie 7

Je weer het leuk te brengen, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik krijg de functionaliteit niet geleverd, puur omdat ik dat apparaat niet heb. 

Precies, spijker op z'n kop, omdat jij dat apparaat niet hebt en dat is jouw eigen keuze.

Ik heb precies hetzelfde immers ik heb een Sony televisie die op Android draait en ook ik heb dus geen smart TV app. Dat is mijn eigen keuze en daar heb ik absoluut vrede mee. Het is dus niet dat KPN die smart TV app niet aan jou levert maar dat jij die niet afneemt.

Reputatie 6
Badge +3

Dit is net als de canaal-digitaal app HD en geen FullHD, leuk voor nood niks meer niks minder

Én een goed idee voor slaapkamers. Zonder dat je die extra TV kastjes hoeft aan te schaffen. En die beeldkwaliteit van die kastjes is dan óók niet “je van hét”… En dat is dan een meer dan prima alternatief. Temeer je ook een Netflix- Videloand-, Apple TV+, en Disney+ app, op Apple TV hebt.

En het grootste gemis is dat er geen TT ondertiteling is, voor mij useless want het mist een functionaliteit 

Reputatie 4
Badge

Dit is net als de canaal-digitaal app HD en geen FullHD, leuk voor nood niks meer niks minder

Én een goed idee voor slaapkamers. Zonder dat je die extra TV kastjes hoeft aan te schaffen. En die beeldkwaliteit van die kastjes is dan óók niet “je van hét”… En dat is dan een meer dan prima alternatief. Temeer je ook een Netflix- Videloand-, Apple TV+, en Disney+ app, op Apple TV hebt.

En het grootste gemis is dat er geen TT ondertiteling is, voor mij useless want het mist een functionaliteit 

Er is wel ondertiteling beschikbaar in apps, hoor...

Reputatie 4
Badge

Je weer het leuk te brengen, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik krijg de functionaliteit niet geleverd, puur omdat ik dat apparaat niet heb. 

Precies, spijker op z'n kop, omdat jij dat apparaat niet hebt en dat is jouw eigen keuze.

Ik heb precies hetzelfde immers ik heb een Sony televisie die op Android draait en ook ik heb dus geen smart TV app. Dat is mijn eigen keuze en daar heb ik absoluut vrede mee. Het is dus niet dat KPN die smart TV app niet aan jou levert maar dat jij die niet afneemt.

Nee, het is niet mijn eigen keuze… Als ik een NU een Philips TV koop, en ik gebruik het smart gedeelte niet, dán is het mijn keuze. Nu wordt het mij niet eens aangeboden op de Apple TV dus heb ik die keuze niet eens.

Je moet het niet mooier maken dan het is, wjb...

Reputatie 7

De functionaliteit is ook beperkter van dat Google Ding t.o.v. de Apple TV.

Je moet een Apple TV ook niet vergelijken met een Chormecast maar met een Android TV en dan zou je wel eens tot een heel andere conclusie kunnen komen.

Reputatie 4
Badge

De functionaliteit is ook beperkter van dat Google Ding t.o.v. de Apple TV.

Je moet een Apple TV ook niet vergelijken met een Chormecast maar met een Android TV en dan zou je wel eens tot een heel andere conclusie kunnen komen.

Ik reageer slechts op de post van PeterG; waarin verwezen werd naar de Chromecast.

Maar ik hoef geen spullen van Google.😉

Reputatie 7

Nee, het is niet mijn eigen keuze… Als ik een NU een Philips TV koop, en ik gebruik het smart gedeelte niet, dán is het mijn keuze. Nu wordt het mij niet eens aangeboden op de Apple TV dus heb ik die keuze niet eens.

Je hebt toch zelf gekozen voor een Apple TV i.p.v. een Samsung dan wel LG televisie?

Dat is toch jouw eigen keuze geweest of niet soms?

Reputatie 6
Badge +3

Dit is net als de canaal-digitaal app HD en geen FullHD, leuk voor nood niks meer niks minder

Én een goed idee voor slaapkamers. Zonder dat je die extra TV kastjes hoeft aan te schaffen. En die beeldkwaliteit van die kastjes is dan óók niet “je van hét”… En dat is dan een meer dan prima alternatief. Temeer je ook een Netflix- Videloand-, Apple TV+, en Disney+ app, op Apple TV hebt.

En het grootste gemis is dat er geen TT ondertiteling is, voor mij useless want het mist een functionaliteit 

Er is wel ondertiteling beschikbaar in apps, hoor...

Niet in de TV-app en volgens mij gaat dit topic daar over

Reputatie 4
Badge

Nee, het is niet mijn eigen keuze… Als ik een NU een Philips TV koop, en ik gebruik het smart gedeelte niet, dán is het mijn keuze. Nu wordt het mij niet eens aangeboden op de Apple TV dus heb ik die keuze niet eens.

Je hebt toch zelf gekozen voor een Apple TV i.p.v. een Samsung dan wel LG televisie?

Dat is toch jouw eigen keuze geweest of niet soms?

Een Apple TV is een set-top box en is een aanvulling op je “normale” TV. Dat ik geen Samsung of LG TV heb gekozen is simpel. Ze hebben geen ambilight. Maar bij elke TV die nu verkocht wordt, je zit dus aan een (smart-) functionaliteit vast die niet iedereen gebruikt.

Verder: update beleid van dit smart gebeuren is bedroevend.

Apple loopt hierbij voorop- gisteren nog een OS update gedaan van een ATV4 uit 2015. Deze worden dus na ruim 5 jaar nog steeds ondersteunt. (En counting)...

Reageer