De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 7

Tizen is als systeem lang niet zo goed ontwikkeld als iOS/ TV OS…

Maar ja, Samsung he … Blijkbaar belangrijk ;)

Het is uiteraard volstrekt logisch dat Tizen (Samsung TV) voor KPN veel belangrijker is dan TV OS (Apple TV) immers het aantal abonnees dat een Samsung TV heeft is vele vele malen groter dan het aantal abonnees met een Apple TV.

Daarbij komt dat KPN inzet op "iTV kijken zonder kastje en kabels" en niet op "iTV kijken via een ander kastje met kabels".

Reputatie 4
Badge

Tizen is als systeem lang niet zo goed ontwikkeld als iOS/ TV OS…

Maar ja, Samsung he … Blijkbaar belangrijk ;)

Het is uiteraard volstrekt logisch dat Tizen (Samsung TV) voor KPN veel belangrijker is dan TV OS (Apple TV) immers het aantal abonnees dat een Samsung TV heeft is vele vele malen groter dan het aantal abonnees met een Apple TV.

Daarbij komt dat KPN inzet op "iTV kijken zonder kastje en kabels" en niet op "iTV kijken via een ander kastje met kabels".

Niet eens. Een betalende klant, is een betalende klant. En nogmaals: niet iedereen die een Samsung TV heeft, gebruikt deze functionaliteit, dus is een drogreden. Je gaf zelf al aan dat één van dé redenen is dat de kwaliteit er niet beter op wordt, geldt dus ook voor deze app. Samsung en software is nou aantoonbaar nou eenmaal niet de beste combinatie. En zeker Tizen niet.

Maargoed, ik hoop voor hunzelf dat KPN maar eens de realiteit onder ogen gaat zien en dat deze mentaliteit “het” niet is. Zo ook geen ESPN  meer in hun pakket… tsja... 

“TV kijken waar, wanneer en hoe jij maar wil”… ik zie steeds zo’n auto hier in de buurt staan. Grappig wel

Reputatie 4
Badge

Tizen is als systeem lang niet zo goed ontwikkeld als iOS/ TV OS…

Maar ja, Samsung he … Blijkbaar belangrijk ;)

Het is uiteraard volstrekt logisch dat Tizen (Samsung TV) voor KPN veel belangrijker is dan TV OS (Apple TV) immers het aantal abonnees dat een Samsung TV heeft is vele vele malen groter dan het aantal abonnees met een Apple TV.

Daarbij komt dat KPN inzet op "iTV kijken zonder kastje en kabels" en niet op "iTV kijken via een ander kastje met kabels".

Op naar esim op de smartwatch, zou ik zeggen 🤪

Reputatie 7

Tizen is als systeem lang niet zo goed ontwikkeld als iOS/ TV OS…

Maar ja, Samsung he … Blijkbaar belangrijk ;)

Het is uiteraard volstrekt logisch dat Tizen (Samsung TV) voor KPN veel belangrijker is dan TV OS (Apple TV) immers het aantal abonnees dat een Samsung TV heeft is vele vele malen groter dan het aantal abonnees met een Apple TV.

Daarbij komt dat KPN inzet op "iTV kijken zonder kastje en kabels" en niet op "iTV kijken via een ander kastje met kabels".

Op naar esim op de smartwatch, zou ik zeggen 🤪

Ik dacht meer aan een iTV smartwatch app om tijdens het hardlopen toch televisie te kunnen kijken. :wink:

Reputatie 4
Badge

Tizen is als systeem lang niet zo goed ontwikkeld als iOS/ TV OS…

Maar ja, Samsung he … Blijkbaar belangrijk ;)

Het is uiteraard volstrekt logisch dat Tizen (Samsung TV) voor KPN veel belangrijker is dan TV OS (Apple TV) immers het aantal abonnees dat een Samsung TV heeft is vele vele malen groter dan het aantal abonnees met een Apple TV.

Daarbij komt dat KPN inzet op "iTV kijken zonder kastje en kabels" en niet op "iTV kijken via een ander kastje met kabels".

Op naar esim op de smartwatch, zou ik zeggen 🤪

Ik dacht meer aan een iTV smartwatch app om tijdens het hardlopen toch televisie te kunnen kijken. :wink:

Zo’n lopende band in de huis-of logeerkamer is tegenwoordig echt niet zo’n probleem😂

Reputatie 1
Badge

Beste Alexandra 

als je wat naar boven scrolt zie je mijn situatie en problemen. Alles is goed aangesloten via vaste verbinding, alle apps zoals Netflix, Videoland, Apple TV werken perfect. Alleen KPN app niet mn. terugkijken via de gids of via een opname staat het stil en krijg je de boodschap “sorry, kan de video niet verder laden probeer het opnieuw”. Zoek het eens in de buffer (on)mogelijkheid van de app die de iTV ontvanger zelf wel heeft want daar zit het probleem oftewel in de SW en niet in de HW

 

Reputatie 7
Badge +20

@Aad van Vliet, ik zie dat er al een ticket loopt bij de back office. Ik heb nu jouw bericht nog weer met ze gedeeld. Hopelijk krijg je snel reactie. 

Reputatie 2

Oké top! Laat het maar weten als je een paar tijdstippen hebt. Wij zetten dit graag voor je door. :sunglasses:

Door issue met de art mode van mijn Samsung frame heb ik de hele tv een reset gegeven. Daarna is het probleem met de network changed pagina niet meer voorgekomen (kun je misschien ook proberen @Banse , het kost je wel wat tijd). Dus ik heb geen voorbeelden van tijdstippen. Voor nu lijkt het helemaal verholpen, wilde ik toch even melden. Hopelijk blijft het weg.

Ik kan geen kpn app op mn tv downloaden. Kan app niet vinden in app store

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic

Reputatie 7

Ik kan geen kpn app op mn tv downloaden. Kan app niet vinden in app store

Wat voor een televisie heb je en in welk jaar is het model geïntroduceerd?

Samsung UE32H6200. 

Ik van vóór 2017

Reputatie 7

Samsung UE32H6200. 

Ik van vóór 2017

Daar is dus geen app voor en die komt er ook niet.

@Melching . Op een TV-model uit 2014 zullen sowieso niet veel apps meer beschikbaar zijn.

Mijn TV, uit 2013 en overigens een Philips, hebben ik al 2 jaar ofzo niet meer gekoppeld met internet. Zit nu een Chromecast aan :wink::slight_smile: . TV is nu 'verbannen’ naar de slaapkamer. I.d. woonkamer staat een verse.

Ik heb ook chromecast op mn tv aangesloten maar kan niet van zenders wisselen (alleen zie ik als ik de tv aan doe NPO1)

 

@Melching. Staat de TV wel op de HDMI ingang waar de Chromecast in zit?

Via de app kan je toch gewoon van zender wisselen. Als ik Chromecast gebruik via de app kan dat gewoon. Via het apparaat wat je gebruikt om te casten. Dus je smartphone, tablet of laptop. In de KPN ITV app. Natuurlijk niet via een afstandsbediening van TV of STB.

Dat kan ik inderdaad via mn smartphone. Ik probeer het alleen via mn Google nest hub te doen die wel verbinding heeft met mn televisie via Google chromecast. Wel kan ik dan Netflix zien en YouTube via Google Nest op mn tv. Zenders niet.

De KPN ITV app wordt niet ondersteund via Google Nest.

Als ik een nieuwe Samsung tv haal, kan ik de KPN smart tv app op mn tv installeren. Dit lukt nu niet.

Reputatie 7

Als ik een nieuwe Samsung tv haal, kan ik de KPN smart tv app op mn tv installeren. Dit lukt nu niet.

Wil je dat wel? Houdt er rekenjng mee dat de beeldkwaliteit en functionaliteit van die app toch echt minder is dan die van de TV ontvanger.

Persoonlijk vind ik die app interessant voor een derde televisie maar niet voor de televisie in de woon- en tuinkamer.

Reputatie 7
Badge +6

Voor op de slaapkamer is de tv app ideaal.

@Melching als je een tv hiervoor wilt kopen zou ik eens kijken naar de Samsung ue32t5300.. mooi beeld en veel apps beschikbaar (Apple tv Netflix Videoland YouTube prime rakuten Kpn ) plus chromecast en airplay. Geluid uiteraard minder maar prima te doen voor slaapkamer tv. 
ik heb zelf de voorloper van dit model de n5300 op de slaapkamer.

Als ik een nieuwe Samsung tv haal, kan ik de KPN smart tv app op mn tv installeren. Dit lukt nu niet.

Wil je dat wel? Houdt er rekenjng mee dat de beeldkwaliteit en functionaliteit van die app toch echt minder is dan die van de TV ontvanger.

Persoonlijk vind ik die app interessant voor een derde televisie maar niet voor de televisie in de woon- en tuinkamer.

Momenteel heb ik de mogelijkheid nog niet voor een nieuwe tv, en zou het leuk vinden als mn tv die ik nu heb te bedienen is via Google Nest. Is de kwaliteit te slecht, kan ik het alsnog bij mn TV-ontvanger houden. Dus ja ik zou dat nu wel willen indien mogelijk.

Reputatie 7

Een TV ontvanger kan je ook via Google Nest bedienen maar daar moet je wel iets voor doen.

Je kunt met een google Nest een Harmony Hub aansturen en die kan op zijn beurt de TV ontvanger, televisie en home cinema set aansturen.

Voor op de slaapkamer is de tv app ideaal.

@Melching als je een tv hiervoor wilt kopen zou ik eens kijken naar de Samsung ue32t5300.. mooi beeld en veel apps beschikbaar (Apple tv Netflix Videoland YouTube prime rakuten Kpn ) plus chromecast en airplay. Geluid uiteraard minder maar prima te doen voor slaapkamer tv. 
ik heb zelf de voorloper van dit model de n5300 op de slaapkamer.

Ik heb net de Samsung 43TU7020 (2020) besteld, en ga er vanuit dat ik hiermee de KPN smart tv app kan installeren

Mijn KPN  itv-app loopt regelmatig vast. Dit op een pas aangeschafte Samsung smart tv.Soms tijdens het tv kijken waar dan de melding komt dat het programma niet geladen kan worden, dan de app maar weer afsluiten en opnieuw starten en de zender weer opzoeken, dan een paar minuten gemist van het programma. Ook regelmatig vastlopers bij terugkijken van een programma waarbij het beeld plotseling stil staat en ook opnieuw de app gestart moet worden. Erg vervelend hierbij is dat bij het opnieuw afspelen niet doorgescrold kan worden naar het punt waar deze stopte ivm de verplichte reklame-blokken. Ook opgenomen programma’s lopen regelmatig vast.  Ik zit er nu aan te denken om toch het kastje voor itv maar weer te gebruiken omdat deze problemen te vaak voorkomen (bijna dagelijks)

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

Ik zit er nu aan te denken om toch het kastje voor itv maar weer te gebruiken omdat deze problemen te vaak voorkomen (bijna dagelijks)

Dat is sowieso 't beste. Via de ontvanger heb je meer mogelijkheden (zoals radio, teletekst, scherper beeld, Dolby geluid etc.). De app voor de smart tv is meer voor een extra tv waar 't er qua beeldkwaliteit minder op aankomt en die minder wordt gebruikt, zodat je daarmee € 5/mnd kunt besparen (door voor die tv geen extra ontvanger te huren). In het tv abo van kpn zit altijd minimaal 1 ontvanger en die kun je dus maar beter ook gebruiken. Ik heb de app op 2 tv's maar gebruik 'm eigenlijk nooit.

Reageer