De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

deze app hebben wij ook nu op onze tv staan.
maar ook deze is vaak waardeloos.

 

terug kijken is soms ok, maar terugspoelen kan niet, want dan start het prgramma/film gewoon weer op 00:00.

En ook vaak vastlopers.
En deze app op een andere aansluiting kijken is al helemaal uit den boze. (KPN locked.)

Maar nu lees ik dat dit vaak ook door FEC errors kan komen.
dus we zijn benieuwd wanneer je als KPN klant weer normaal tv kan kijken…

 

 

Reputatie 7

Wow wat een hoeveelheid FEC errors.

Upstream zijn dat er maarliefst 494 per seconde en downstream ook 115 per seconde.

Ik denk dat het verstandig is dat er eens iemand van KPN naar jouw aansluiting gaat kijken.

Reputatie 7
Badge +17

@Lies53  ik heb de verbinding doorgemeten maar ik zie daarbij geen rare uitkomsten naast dat 2 keer het modem uit is gezet in het begin van de maand. Heb je hier zelf een reset of herstart gedaan?

@Lies53  ik heb de verbinding doorgemeten maar ik zie daarbij geen rare uitkomsten naast dat 2 keer het modem uit is gezet in het begin van de maand. Heb je hier zelf een reset of herstart gedaan?

Ja dat hebben wij gedaan omdat de tv stopt. Dit lost het enigzinds op.

Maar dat is het gebruikelijke uitzetten, 5/10sec wachten, dan weer aan.

Verder resetten wij niets.

Reputatie 7
Badge +19

@Lies53 Wat bedoel je precies met dat het enigszins oplost? Ik raad je aan om de Experia Box een volledige reset te geven (stap 2), en ben benieuwd hoe het daarna gaat.

Beste KPN,

op onze Samsung Smart TV uit 2019 hebben we de app geïnstalleerd en dat heeft ongeveer een jaar gewerkt en we krijgen nu steeds vaker de melding tijdens tv kijken of Vanaf begin kijken : Sorry… er is iets mis gegaan. Kan de video niet laden… zeer ergerlijk als je net lekker aan t kijken bent… 

is hier een oplossing voor? WiFi is goed en alle andere apps op tv werken zonder problemen

 

Admin: quote startbericht verwijderd i.v.m. leesbaarheid

De tv is een Samsung 5 Series 32”

Reputatie 7
Badge +30

Ha @HiddoSchikker, welkom! Heb je de mogelijkheid om de Samsung bekabeld aan te sluiten? Dat adviseren we wel voor de beste werking van de app 🙂.

Reputatie 7

Ha @HiddoSchikker, welkom! Heb je de mogelijkheid om de Samsung bekabeld aan te sluiten? Dat adviseren we wel voor de beste werking van de app 🙂.

Met alle respect, maar als de app minder betrouwbaar zou zijn bij gebruik via wifi, dan hebben de ontwikkelaars zeker hun werk niet goed gedaan. Als ik een YouTube filmpje op mijn tablet kijk dan kan de wifi verbinding zelfs rustig 10 seconden verbroken zijn, daar zal ik niets van merken.

 

@HiddoSchikker, Ik zou wel willen weten hoe sterk het wifi netwerk is ter hoogte van de televisie.

Installer eens de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte bij jouw televisie. Hoeveel dBm meet je?

@Lies53 Wat bedoel je precies met dat het enigszins oplost? Ik raad je aan om de Experia Box een volledige reset te geven (stap 2), en ben benieuwd hoe het daarna gaat.

Beste Alexandra,

Dat hebben we geprobeerd, maar bovenstaande problemen blijven gebeuren.

namelijk het haperen, en freezen.

zelfs als ik de TV in de modem hang dmv de kabel blijft het probleem zich voordoen.


Nu heb ik gelezen dat er een ronde kabel van de ADSL punt naar de modem moet zijn, maar dit is een platte kabel. (er is een oude post op dit forum over deze gedeeltelijke oplossing)

Is het anders mogenlijk om een nieuwe kabelset te krijgen?
dan weten we zeker dat de bekabeling goed (zou moeten) zijn.

 

Reputatie 7
Badge +16

Ja hoor, dat is zeker mogelijk @Lies53. Ik heb een doosje met aansluitmaterialen voor je aangevraagd, hier zitten ook kabels in. Je ontvangt deze binnen 2 werkdagen per post.

Ja hoor, dat is zeker mogelijk @Lies53. Ik heb een doosje met aansluitmaterialen voor je aangevraagd, hier zitten ook kabels in. Je ontvangt deze binnen 2 werkdagen per post.

Oke dat is top.
zodra het binnen is gaan we de kabels verwisselen.

We houden jullie op de hoogte

Sommige zenders, starten niet op mijn ITV app op mijn LG TV. Ze blijven eeuwig laden maar er gebeurt niets. De TV een aantal keer opnieuw opstarten helpt soms, maar soms ook niet. 

 

De TV is een LG UN74

De KPN app is geupdated naar de laatste versie

Ik heb 2 LG's met de app. Een tijdje geleden deed de app bij mij ook zoiets. Ik heb 'm toen verwijderd en de tv een flinke poos spanningsloos gemaakt (stekker eruit). Toen weer aangezet en de app opnieuw geïnstalleerd; daarna geen problemen meer.

Overigens gebruik ik de app vrijwel niet, want de iTV-ontvanger heeft zoveel voordelen t.o.v. de app dat ik die verkies. Zo nu en dan test ik 'm nog wel eens, meer eigenlijk niet.

Reputatie 2

Iemand een idee hoe de app voor de smarttv als tv inputkanaal kan worden ingesteld? Op een LG welteverstaan. Dit werkt bij Canal digitaal wel in 1 x. 

Volgens mij hangt dat van het type LG af. M'n OLED heeft 't wel, m'n LCD niet meer (wel gehad - d8 ik - maar na een update verdwenen). Beiden dus LG en even oud. 

Reputatie 2

Volgens mij hangt dat van het type LG af. M'n OLED heeft 't wel, m'n LCD niet meer (wel gehad - d8 ik - maar na een update verdwenen). Beiden dus LG en even oud. 

Van alles geprobeerd, maar zonder succes. Helaas. Weet iemand van kpn hoe dit moet? Bij Canal digitaal werkte dit gelijk. De tv moet herkennen dat de smarttv app feitelijk een vervanging is voor Live tv. Maar dat gebeurt niet. 

Zoals ik al aangeef is het dus bij sommige modellen van LG niet (meer) mogelijk, helaas. Wel model heb je?

Reputatie 2

Volgens mij hangt dat van het type LG af. M'n OLED heeft 't wel, m'n LCD niet meer (wel gehad - d8 ik - maar na een update verdwenen). Beiden dus LG en even oud. 

Van alles geprobeerd, maar zonder succes. Helaas. Weet iemand van kpn hoe dit moet? Bij Canal digitaal werkte dit gelijk. De tv moet herkennen dat de smarttv app feitelijk een vervanging is voor Live tv. Maar dat gebeurt niet. 

Ik heb de Oled55cx6la. Model uit 2020 en paar maanden oud. 

Tja, ik heb de OLED55C8PLA waarop 't wel en de 43UK6400PLF waarop 't niet werkt. Zie ook mijn opmerking van 3 dagen geleden.

Reputatie 2

Tja, ik heb de OLED55C8PLA waarop 't wel en de 43UK6400PLF waarop 't niet werkt. Zie ook mijn opmerking van 3 dagen geleden.

Het is dus een kwestie van geluk hebben. Wordt software hier zo ontwikkeld? 

Dat denk ik niet, maar het zal wel te maken hebben met specifieke eigenschappen van de verschillende LG-modellen.

Reputatie 2

Dat denk ik niet, maar het zal wel te maken hebben met specifieke eigenschappen van de verschillende LG-modellen.

Misschien verschillen in webos. 

Misschien verschillen in webos. 

Die zijn er sowieso. 

Goedemorgen, werkt deze KPN iPTV app met dezelfde iPTV Tunnel als de decoders(ontvanger kastjes) of via het normale Internet zoals de app op een telefoon of tablet ?

Reageer