De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 4
Badge

Dit is net als de canaal-digitaal app HD en geen FullHD, leuk voor nood niks meer niks minder

Én een goed idee voor slaapkamers. Zonder dat je die extra TV kastjes hoeft aan te schaffen. En die beeldkwaliteit van die kastjes is dan óók niet “je van hét”… En dat is dan een meer dan prima alternatief. Temeer je ook een Netflix- Videloand-, Apple TV+, en Disney+ app, op Apple TV hebt.

En het grootste gemis is dat er geen TT ondertiteling is, voor mij useless want het mist een functionaliteit 

Er is wel ondertiteling beschikbaar in apps, hoor...

Niet in de TV-app en volgens mij gaat dit topic daar over

Klopt niet. Dit topic gaat over de KPN app voor de Apple TV. Die bestaat niet, dus is de ondertiteling geen discussie😉

Reputatie 4
Badge

Dit is net als de canaal-digitaal app HD en geen FullHD, leuk voor nood niks meer niks minder

Én een goed idee voor slaapkamers. Zonder dat je die extra TV kastjes hoeft aan te schaffen.

De meeste abonnees hebben ook het opnemen pakket en dan heb je dus voor €0,01 een 2e TV ontvanger voor op de slaapkamer. Dat is een stuk goedkoper dan €159,- voor een Apple TV. 

Twee TV’s is 5€ per maand en dan kan je naar 4K upgraden voor €2,50.  (en dan komt er inderdaad het opnemen pakket bij)😂 dus wat je zegt klopt niet.

 

Komt nog bij, dat de functionaliteit van de Apple TV is veel uitgebreider is...

Reputatie 6
Badge +3

Dit is net als de canaal-digitaal app HD en geen FullHD, leuk voor nood niks meer niks minder

Én een goed idee voor slaapkamers. Zonder dat je die extra TV kastjes hoeft aan te schaffen. En die beeldkwaliteit van die kastjes is dan óók niet “je van hét”… En dat is dan een meer dan prima alternatief. Temeer je ook een Netflix- Videloand-, Apple TV+, en Disney+ app, op Apple TV hebt.

En het grootste gemis is dat er geen TT ondertiteling is, voor mij useless want het mist een functionaliteit 

Er is wel ondertiteling beschikbaar in apps, hoor...

Niet in de TV-app en volgens mij gaat dit topic daar over

Klopt niet. Dit topic gaat over de KPN app voor de Apple TV. Die bestaat niet, dus is de ondertiteling geen discussie😉

Je hebt gelijk ik heb het verkeerd gelezen ik dacht dat dit de topictitel was: "iTV kijken zonder kastje en kabels met de KPN Smart TV app" 

 

Reputatie 7

De meeste abonnees hebben ook het opnemen pakket en dan heb je dus voor €0,01 een 2e TV ontvanger voor op de slaapkamer. Dat is een stuk goedkoper dan €159,- voor een Apple TV. 

Twee TV’s is 5€ per maand en dan kan je naar 4K upgraden voor €2,50.  (en dan komt er inderdaad het opnemen pakket bij)😂 dus wat je zegt klopt niet.

Ik weet niet waarom jij het 4K abonnement er bij gaat halen maar onderstaand het verschil van €0.01 tussen één TV i.c.m. het opnemen pakket…

...en twee TV's i.c.m. het opnemen pakket.

 

Reputatie 4
Badge

Dan gelden er andere prijzen dab waar ik woon (of anders in elk geval voor glasvezel, waar je wel een optie heb voor 4K;))

 

In elk geval, dit is allemaal niet van toepassing zolang er nog geen app is voor de veelbesproken Apple TV ;)

 

 

en hoe meer je neemt, des te meer je betaalt, dus op de lange termijn ben je dus wel goedkoper uit  met de Apple TV :)
 

 

Nee, het is niet mijn eigen keuze… Als ik een NU een Philips TV koop, en ik gebruik het smart gedeelte niet, dán is het mijn keuze. Nu wordt het mij niet eens aangeboden op de Apple TV dus heb ik die keuze niet eens.

Je hebt toch zelf gekozen voor een Apple TV i.p.v. een Samsung dan wel LG televisie?

Dat is toch jouw eigen keuze geweest of niet soms?

Een Apple TV is een set-top box en is een aanvulling op je “normale” TV. Dat ik geen Samsung of LG TV heb gekozen is simpel. Ze hebben geen ambilight. Maar bij elke TV die nu verkocht wordt, je zit dus aan een (smart-) functionaliteit vast die niet iedereen gebruikt.

Verder: update beleid van dit smart gebeuren is bedroevend.

Apple loopt hierbij voorop- gisteren nog een OS update gedaan van een ATV4 uit 2015. Deze worden dus na ruim 5 jaar nog steeds ondersteunt. (En counting)...

Moet ik hieruit begrijpen dat Apple TV wel Ambilight heeft of ben je appels met peren aan het vergelijken? Volgens mij zijn de KPN ontvangers ook settopboxen maar dan met andere specs. KPN ondersteunt alleen z'n eigen STB's. Als dat niet met jouw wensen overeenkomt ben je vrij om een andere provider te kiezen.

LG en Samsung hebben het leeuwendeel van alle in Nederland verkochte tv's geleverd en met het marktaandeel van AppleTV schiet je nog geen deuk in een pakje boter. Dan heeft Android TV nog meer kans. Jammer voor je, maar het is niet anders. 

Reputatie 4
Badge

Nee, het is niet mijn eigen keuze… Als ik een NU een Philips TV koop, en ik gebruik het smart gedeelte niet, dán is het mijn keuze. Nu wordt het mij niet eens aangeboden op de Apple TV dus heb ik die keuze niet eens.

Je hebt toch zelf gekozen voor een Apple TV i.p.v. een Samsung dan wel LG televisie?

Dat is toch jouw eigen keuze geweest of niet soms?

Een Apple TV is een set-top box en is een aanvulling op je “normale” TV. Dat ik geen Samsung of LG TV heb gekozen is simpel. Ze hebben geen ambilight. Maar bij elke TV die nu verkocht wordt, je zit dus aan een (smart-) functionaliteit vast die niet iedereen gebruikt.

Verder: update beleid van dit smart gebeuren is bedroevend.

Apple loopt hierbij voorop- gisteren nog een OS update gedaan van een ATV4 uit 2015. Deze worden dus na ruim 5 jaar nog steeds ondersteunt. (En counting)...

Moet ik hieruit begrijpen dat Apple TV wel Ambilight heeft of ben je appels met peren aan het vergelijken? Volgens mij zijn de KPN ontvangers ook settopboxen maar dan met andere specs. KPN ondersteunt alleen z'n eigen STB's. Als dat niet met jouw wensen overeenkomt ben je vrij om een andere provider te kiezen.

LG en Samsung hebben het leeuwendeel van alle in Nederland verkochte tv's geleverd en met het marktaandeel van AppleTV schiet je nog geen deuk in een pakje boter. Dan heeft Android TV nog meer kans. Jammer voor je, maar het is niet anders. 

Henk, nix jammer voor mij. ik reageer alleen op wjb, dus je hoeft mij niet aan te vallen.
 

Ik ben trowuens al weg bij KPN. Eerder jammer voor KPN. Een bedrijf dat niet wilt luisteren naar klanten… Een bedrijf dat 1,35 miljard in het laatste kwartaal omzet draait, wilt niet luisteren naat wat klanten willen. Geen app. Ik weet dat het leven hard is, immers in dezelfde periode was de omzet 1,39 miljard…

En je kan wel met zeggen dat er meer LG’s en Samsungs verkocht worden, maar je weet niét hoeveel mensen het smartgedeelte gebruiken. Bij Apple TV weet je dat wél.

En jammer dat je alleen op mijn laatste post reageert.

 

Reputatie 4
Badge

Nee, het is niet mijn eigen keuze… Als ik een NU een Philips TV koop, en ik gebruik het smart gedeelte niet, dán is het mijn keuze. Nu wordt het mij niet eens aangeboden op de Apple TV dus heb ik die keuze niet eens.

Je hebt toch zelf gekozen voor een Apple TV i.p.v. een Samsung dan wel LG televisie?

Dat is toch jouw eigen keuze geweest of niet soms?

Een Apple TV is een set-top box en is een aanvulling op je “normale” TV. Dat ik geen Samsung of LG TV heb gekozen is simpel. Ze hebben geen ambilight. Maar bij elke TV die nu verkocht wordt, je zit dus aan een (smart-) functionaliteit vast die niet iedereen gebruikt.

Verder: update beleid van dit smart gebeuren is bedroevend.

Apple loopt hierbij voorop- gisteren nog een OS update gedaan van een ATV4 uit 2015. Deze worden dus na ruim 5 jaar nog steeds ondersteunt. (En counting)...

Moet ik hieruit begrijpen dat Apple TV wel Ambilight heeft of ben je appels met peren aan het vergelijken? Volgens mij zijn de KPN ontvangers ook settopboxen maar dan met andere specs. KPN ondersteunt alleen z'n eigen STB's. Als dat niet met jouw wensen overeenkomt ben je vrij om een andere provider te kiezen.

LG en Samsung hebben het leeuwendeel van alle in Nederland verkochte tv's geleverd en met het marktaandeel van AppleTV schiet je nog geen deuk in een pakje boter. Dan heeft Android TV nog meer kans. Jammer voor je, maar het is niet anders. 

Leuke voor je: T-Mobile en zelfs Ziggo (ik herhaal: zelfs Ziggo!!!) hebben wél zo’n app.

Reputatie 7

Dan gelden er andere prijzen dab waar ik woon (of anders in elk geval voor glasvezel, waar je wel een optie heb voor 4K;))

Och och och, kijk nu toch eens verder dan alleen dat wat in beeld staat.

Ik hoop dat je door hebt dat het opnemen pakket i.c.m. één TV €4,99 kost en vanaf twee TV ontvangers gratis is. Netto betaal je dus €0,01 meer als je een tweede TV ontvanger contracteert. Dat is bij jouw glasvezelabonnement uiteraard precies hetzelfde als bij mijn glasvezelabonnement.

 

@Faas1975, zelfs al zouden alle AppleTV gebruikers smart zijn, dan nog valt hun aandeel in het niet bij de hoeveelheid smart gebruikers met Samsung en LG, zelfs al zou dat maar 1% van alle verkochte toestellen zijn.

Reputatie 4
Badge

Dan had ik inderdaad even verder kunnen kijken  😂

maar we dwalen een beetje af, geloof ik 😉

Reputatie 4
Badge

@Faas1975, zelfs al zouden alle AppleTV gebruikers smart zijn, dan nog valt hun aandeel in het niet bij de hoeveelheid smart gebruikers met Samsung en LG, zelfs al zou dat maar 1% van alle verkochte toestellen zijn.

Nogmaals, gelukkig weerhoudt dat niet om T-Mobile en Ziggo om wél een app te maken. Dat KPN het niet doet zegt echt wel iets over de instelling van KPN. Vooral niet luisteren naar wat betalende klanten willen. 
Maar wel 1,35 miljard omzet begroeten. Je kan me nog meer vertellen.

Reputatie 7

Nogmaals, gelukkig weerhoudt dat niet om T-Mobile en Ziggo om wél een app te maken. 

Wil je echt zeggen dat je omwille van het gebruiken van een Apple TV genoegen neemt met een 720p50 beeld? Wow, ik dacht dat Apple gebruikers voor kwaliteit gingen.

 

Dat KPN het niet doet zegt echt wel iets over de instelling van KPN. Vooral niet luisteren naar wat betalende klanten willen.

Of misschien juist wel luisteren naar wat de betalende klant wil en daardoor niet rendabele investeringen (en bijbohorende prijsverhogingen) achterwege laten.

 

Het staat je natuurlijk vrij om naar T-Mobile of Ziggo over te stappen.

Reputatie 4
Badge

Nogmaals, gelukkig weerhoudt dat niet om T-Mobile en Ziggo om wél een app te maken. 

Wil je echt zeggen dat je omwille van het gebruiken van een Apple TV genoegen neemt met een 720p50 beeld? Wow, ik dacht dat Apple gebruikers voor kwaliteit gingen.

 

Dat KPN het niet doet zegt echt wel iets over de instelling van KPN. Vooral niet luisteren naar wat betalende klanten willen.

Of misschien juist wel luisteren naar wat de betalende klant wil en daardoor niet rendabele investeringen (en bijbohorende prijsverhogingen) achterwege laten.

 

Het staat je natuurlijk vrij om naar T-Mobile of Ziggo over te stappen.

Je geeft er een erg leuke twist aan. Maar overstappen is al gebeurd: vast glas en twee mobiele abo’s: weg bij KPN. Das bij mij thuis. En mijn moeder is ook weg. 
Maargoed…  XS4ALL is ook geen optie meer. 

Zonde dat iemand- die niet eens bij KPN werkt- dit soort beslissingen kan gaan nemen! 
Hoop dat- als er ooit nog eens een overnamen komt- dit wel goed kan gaan.

Nogmaals, gelukkig weerhoudt dat niet om T-Mobile en Ziggo om wél een app te maken. 

Wil je echt zeggen dat je omwille van het gebruiken van een Apple TV genoegen neemt met een 720p50 beeld? Wow, ik dacht dat Apple gebruikers voor kwaliteit gingen.

 

Dat KPN het niet doet zegt echt wel iets over de instelling van KPN. Vooral niet luisteren naar wat betalende klanten willen.

Of misschien juist wel luisteren naar wat de betalende klant wil en daardoor niet rendabele investeringen (en bijbohorende prijsverhogingen) achterwege laten.

 

Het staat je natuurlijk vrij om naar T-Mobile of Ziggo over te stappen.

Je geeft er een erg leuke twist aan. Maar overstappen is al gebeurd: vast glas en twee mobiele abo’s: weg bij KPN. Das bij mij thuis. En mijn moeder is ook weg. 
Maargoed…  XS4ALL is ook geen optie meer. 

Zonde dat iemand- die niet eens bij KPN werkt- dit soort beslissingen kan gaan nemen! 
Hoop dat- als er ooit nog eens een overnamen komt- dit wel goed kan gaan.

Wie neemt die beslissing dan? Volgens mij doet KPN het juiste zoals wjb ook al zegt: geen dure investering doen (die door alle klanten betaald moeten worden) ter wille van een handjevol klanten die elders ook terecht kunnen, zoals je zelf ook al gedaan hebt. Je vergeet blijkbaar voor 't gemak dat zowel VodafoneZiggo en T-Mobile geen Nederlandse bedrijven zijn en voor dat soort apps een veel grotere afzetmarkt hebben.

En omdat je toch al bij kpn weg bent besteed ik er verder geen woorden meer aan. Het ga je goed!

Reputatie 1
Badge

Ik gebruik de smart tv app op een Samsung tv 2020 en ervaar dezelfde problemen. Vooral bij terugkijken via gids of een opgenomen programma loopt de opname regelmatig vast. Ook de laatsten update helpt niet

Reputatie 4
Badge

“Of misschien juist wel luisteren naar wat de betalende klant wil en daardoor niet rendabele investeringen (en bijbohorende prijsverhogingen) achterwege laten.”

Een prijsverhoging zou ook een drogreden zijn, natuurlijk… Of heeft KPN wel een prijsverhoging doorgevoerd voor de implementatie voor de Samsung en LG’s?

 

“Wie neemt die beslissing dan? Volgens mij doet KPN het juiste zoals wjb ook al zegt: geen dure investering doen (die door alle klanten betaald moeten worden) ter wille van een handjevol klanten die elders ook terecht kunnen, zoals je zelf ook al gedaan hebt. Je vergeet blijkbaar voor 't gemak dat zowel VodafoneZiggo en T-Mobile geen Nederlandse bedrijven zijn en voor dat soort apps een veel grotere afzetmarkt hebben.”

wjb heeft in eerste instantie aangegeven dat hij niet in dienst is bij KPN, maar adviseur is. En je zegt dus dat ik maar moet hopen dat KPN wordt overgenomen door een buitenlands bedrijf?

“En omdat je toch al bij kpn weg bent besteed ik er verder geen woorden meer aan. Het ga je goed!”

Jammer weer zo’n opmerking. Ik kijk altijd naar oplossingen; ook in mijn huidige situatie en het is dus altijd nuttig om om mij heen te kijken. Meerdere oplossingen is in dit geval ook goed voor de concurrentie.

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Aad van Vliet, ik begrijp dat je de smart tv app gebruik in plaats van de tv-ontvanger, daarom heb ik je reactie verplaatst naar het juiste topic. Kan je me iets meer vertellen over wat er precies aan de hand is en wat er gebeurt? Gaat ‘gewoon’ tv kijken wel goed?

Reputatie 1
Badge

Uit alles blijkt dat het probleem in de software zit. Ik heb een nieuwe Samsung uit oktober 2020, alles werkt vlekkeloos bij apps zoals Netflix, Videoland, Apple TV, pauzeren, terugspoelen enz. enz. werkt allemaal perfect. Als het probleem in de verbinding zit zoals sommige medewerkers van KPN beweren zouden ook deze apps niet goed werken. Dit probleem zit echt in de software, kom op KPN nodig desnoods eens een paar klanten uit bij jullie TV en Media afdeling in Amersfoort om dit te bespreken, formeer eens een testpanel van een paar klanten zodat je in het werkelijke praktijkprobleem kunt duiken. Snoertjes, modems omwisselen etc. is een try and error methode die echt niet werkt!!!

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +19

@Aad van Vliet Ik heb je nieuwe reactie weer naar dit topic verplaatst. Je maakt gebruik van de iTV app en hebt geen tv-ontvanger in gebruik, toch? Heb je mijn vorige reactie hierboven ook gezien?

Of het probleem in de sw zit kan ik niet beoordelen, bij mijn LG's (ander OS) doetie 't wel.

Verbinding? Dat andere apps wel werken hoeft niet perse te betekenen dat de kpn app 't ook zou moeten doen. Hoe heb je je tv gekoppeld aan je EB, via Wi-Fi of via een kabel? En als dat via de kabel is, is die dan rechtstreeks verbonden met de EB of zit er nog een switch tussen en zo ja welke?

Reputatie 7

wjb heeft in eerste instantie aangegeven dat hij niet in dienst is bij KPN, maar adviseur is.

@Faas1975, Hoe kom je er bij dat ik aangegeven heb dat ik een adviseur zou zijn? Dat ik niet in dienst ben van KPN klopt helemaal, maar als het goed is luistert KPN net zo veel naar mij als naar jou en alle andere abonnees.

maar als het goed is luistert KPN net zo veel naar mij als naar jou en alle ander abonnees.

Nu ben je toch écht al te bescheiden:wink:

@Aad van Vliet@Alexandra 

De problemen i.c.m. de Tizen software in o.a. de Frame zijn al langer bekend,maand of 5 nu. Helaas blijven er klachten komen. Dus nog niet opgelost.

forum.kpn.com/interactieve-tv-11/terugkijken-met-kpn-itv-app-op-samsung-smart-tv-werkt-niet-goed-508127?postid=1073940#post1073940

In mijn Samsung uit 2019, net voorzien van Tizen 1374.0, werkt het goed.

Maar waarom de app gebruiken op zo'n mooie TV? Die verdient de betere (!) beeldkwaliteit van de decoder. En die decoder kan/heeft nog veel meer wat de app niet heeft.

Reputatie 4
Badge

wjb heeft in eerste instantie aangegeven dat hij niet in dienst is bij KPN, maar adviseur is.

@Faas1975, Hoe kom je er bij dat ik aangegeven heb dat ik een adviseur zou zijn? Dat ik niet in dienst ben van KPN klopt helemaal, maar als het goed is luistert KPN net zo veel naar mij als naar jou en alle andere abonnees.

Ik dacht zoiets gelezen te hebben in een van je reacties. was al een tijd geleden, dus ik kan er naast zitten.
 

En als de APple TV app kwalitatief minder zou zijn, waarom dan wel investeren in LG en Samsung? Die zijn kwalitatief dan ook niet goed?!?! 

En de slogan “TV kijken waar, wanneer en HOE jij maar wil” kan inderdaad de prullenbak in :)

 

https://www.kpn.com/beleef/films-tv/tv-kijken-waar-wanneer-en-hoe-jij-maar-wil.htm

 

wjb schreef:

maar als het goed is luistert KPN net zo veel naar mij als naar jou en alle ander abonnees.

 

dus niet :)

Tizen is als systeem lang niet zo goed ontwikkeld als iOS/ TV OS…

Maar ja, Samsung he … Blijkbaar belangrijk ;)

Reageer